Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46: Käyntihäiriö 1.s sylinterissä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cari
    Newbiemmer
    • Nov 2005
    • 9

    #16
    Originally posted by Cell
    Eikös kansivian saisi tarkistettua ohivuotomittauksella? Jos venttiili jää kantamaan niin se kyllä näkyy tuossa..
    Ohivuodot on mitattu ja ovat ihan raja-arvojen sisällä.

    Originally posted by Cell
    Melkein kallistuisin itsekin imuvuoto/suutinvika puolelle.
    Mitenkäs toi vaikutaa venttiilien takerteluun?

    Ihan hatusta heitän tämän, mutta voisiko venttiilin varsi olla katki?
    Mulla nimittäin teki yhdessä autossa(Made in Japan) seuraavasti: katalysaattorin merkkivalo syttyi palamaan ja auto kävi huonosti. Ongelma ilmeni aina auton käydessä tyhjäkäyntiä. Vikaa haettiin huollossa tuloksetta muutamia kertoja. Vika kuitenkin palasi aina takaisin eli auto kävi 3:lla sylinterillä.
    Kerran auto oli perus huollossa ja koeajo lenkillä huoltomies sitten leikkautti koneenkiinni.
    Syy oli katkennut venttiili. Tiedä sitten oliko asioilla yhteyttä toisiinsa.
    Last edited by Cari; 21-04-2006, 12:25.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Jos venttiili on ollut poikki, niin laulut kyllä loppuu muutamassa sekunnissa viimeistään siinä vaiheessa kun kiertokanki kurkistaa lohkon kyljestä.
      Eli kun venttiili katkeaa ja lautanen putoaa sylinteriin, niin kukaan ei tarjoa enään 100-oktaanista ongelman ratkaisuksi.

      Comment

      • NHB
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 1120

        #18
        Oktaanithan eivät liity ollenkaan tähän aiheeseen. Mutta on ainakin mahdollista, että tuossa Nesteen kisabensassa on jotain lisäaineita, jotka voivat auttaa. Jos siis tosiaan ongelma on venttiilivarsien tarttumisessa.
        Last edited by NHB; 21-04-2006, 20:19.

        Comment

        • NHB
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2003
          • 1120

          #19
          Originally posted by Cari
          Ihan hatusta heitän tämän, mutta voisiko venttiilin varsi olla katki?
          Mulla nimittäin teki yhdessä autossa(Made in Japan) seuraavasti: katalysaattorin merkkivalo syttyi palamaan ja auto kävi huonosti. Ongelma ilmeni aina auton käydessä tyhjäkäyntiä. Vikaa haettiin huollossa tuloksetta muutamia kertoja. Vika kuitenkin palasi aina takaisin eli auto kävi 3:lla sylinterillä.
          Kerran auto oli perus huollossa ja koeajo lenkillä huoltomies sitten leikkautti koneenkiinni.
          Syy oli katkennut venttiili. Tiedä sitten oliko asioilla yhteyttä toisiinsa.
          Tämä on kyllä taas sarjassamme tarua ihmeellisempää. Tuo kuulostaa siltä, että sulla on ollut iso imuvuoto koneessa. Kiinni leikkaaminen ja katkennut venttiili eivät kyllä liity millään tavalla toisiinsa. Tämä koneen leikkaamaan saanut asentajako se selitti ja diagnosoi tuon venttiilin katkeamisen? Kuulostaa lähinnä pikaisesti keksityltä selitykselta.

          Comment

          • Cari
            Newbiemmer
            • Nov 2005
            • 9

            #20
            Originally posted by NHB
            Tämä on kyllä taas sarjassamme tarua ihmeellisempää. Tuo kuulostaa siltä, että sulla on ollut iso imuvuoto koneessa. Kiinni leikkaaminen ja katkennut venttiili eivät kyllä liity millään tavalla toisiinsa. Tämä koneen leikkaamaan saanut asentajako se selitti ja diagnosoi tuon venttiilin katkeamisen? Kuulostaa lähinnä pikaisesti keksityltä selitykselta.
            Todennäköisesti asentaja on käynyt revittelemässä ja on tapahtunut vaihteen vaihtovirhe. Jos muistan oikein niin kaksi tai kolme venttiiliä oli paskana. Männät olivat saaneet siipeensä ja imusarjassa oli riittävässä määrin metallipölyä. Mainitaan nyt,että auto oli Hondan Typerä.

            Mutta asiaan. Mistä voisi johtua venttiilien takertelu?
            Miten esimerkiksi imuvuoto tai suutinvika vaikutaa venttiilien toimintaan.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Niin no...Siis nyt on kyse vain ja ainoastaan ykkössylinteristä?
              Sylinteristä johon on siis jo vaihdettu uusi ohjuri (jolloin myös seetit on jouduttu hiomaan/läppäämään)ja siltikin vieläkin vain ykkönen takeltelee? Sitten tarjotaan
              100-oktaanista racebensaa jota on lisäaineistettu VÄHEMMÄN kuin 95-pumppubensaa muiden kuin nakutuskestävyyden osalta jolla taas ei ole edes takeltavien venttiilien kanssa mitään tekemistä?
              En nyt vain millään käsitä tässä muuta logiikkaa kuin päästä "ongelmasta" pikku hiljaa ujuttamalla...ns."ajan kanssa"?

              Comment

              • Bullitt
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 2786
                • Turku

                #22
                Oliskohan ihan vaan moottorin ohjainlaite rikki.


                Comment

                • Sami
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 1332
                  • Kajaani

                  #23
                  Originally posted by Cari
                  No eipä ole vika poistunut vieläkään.

                  Seuraavia toimenpiteitä tehty:
                  1. Vaihdettu venttiilien hydr.nostimet
                  2. Ohjurit

                  Hetken (n.1kk) kaikki vaikutti hyvältä.



                  Vielä vian ilmaantumisesta: tyhjäkäynnillä koneessa alkaa kierrokset yht´äkkia heilua välillä n.600-900k/min ja lopulta moottori käy vajailla sylintereillä. Virta pois ja uudelleen käynnistys, moottori käy ihan normaalisti yleensä...

                  Laitan tähän alle vielä selostuksen diagnostiikasta ruotsiksi
                  Onkohan sinne vaihdettu myös epäkesko akseli ja vivut kun hydrauliset nostimet vaihdettu?

                  Olis yks juttu mitä kannattas kokeilla eli otat imusarjan paineen tunnistimen johdon irti ja ajelet silleen...moottori toimii tällöin "normaalina" kaasuläppä moottorina eli valvetronic ei ole toiminnassa...Jos vikaa ei enää ilmaannu niin valvetronicci on vian lähde....

                  Niin ja se paineen tunnistin on siinä imusarjassa näkysällä kun ottaa muovin pois....

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎