Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d ahto ongelmako?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW 318cis
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 102
    • Rovaniemi

    E46 320d ahto ongelmako?

    Sukulaispoika osti eilen yllä mainitun bimmerin(136 hv) ja minusta autossa ei ole sellaset vedot ku pitäs ollla. Täyskaasulla kiihdytettäessä tuntuu kuin turbo menis pois pelistä välillä ja tulis matkaan taas uudestaan. Auto kauppiaan mielestä auto toimii ihan normaalista(tietenkin). Toinenki kaveri kävi kokeileen autoo ja totes saman, että veto vaihtelee ihmeellisesti. Onko kellään kokemuksi vastaavanlaisesta?
    BMW 318 is coupe = mopo
  • huoppa81
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2004
    • 638
    • Nastola

    #2
    Ei muuta ku testerii kiinni, ni se kertoo onko ahtovikaa, tai muuta esim. ilmamassa mittarivika.
    Garage:

    E21 323i -79
    E21 323i -82
    E30 325i Cabriolet -91
    E30 316i -89
    E39 520i -01
    Kadett C 1,2 -76

    Lynx Rave RE 600 -08

    Comment

    • TINTTI
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 404
      • ...kuvan kaunis Koivuhaka

      #3
      ...se mitään testeriä tartte, MAF eli ilmamassamittari siitä on sökö!!! Eikä se jätä ees välttämättä mitn merkkejä vikamuistiinkaan. Itellä oli samat oireet! Jos inspaa niin lue lisää http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=9355

      BMW, BOSCH varaosa nro 0928400527
      VOLVO V70, varaosa nro 8670263 (66€) http://www.btcf.fi/forum/showthread...hlight=upsolute
      Pierburg, varaosa nro 7.22684.07.0 http://www.btcf.fi/forum/showthread...hlight=PIERBURG (OSTA TÄÄ!!!)

      T:TINTTI

      Ps. Ja käske sen "sukulaispoikas" hankkii netti ja liittyy tänne! Täällä ne moni pulma selviää... + käske tukkii sen toi EGR!!!
      Last edited by TINTTI; 11-11-2005, 17:14.
      420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
      ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
      ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
      ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
      ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
      ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

      Comment

      • BMW 318cis
        Bimmer Rookie
        • Aug 2005
        • 102
        • Rovaniemi

        #4
        Originally posted by TINTTI
        ...se mitään testeriä tartte, MAF eli ilmamassamittari siitä on sökö!!! Eikä se jätä ees välttämättä mitn merkkejä vikamuistiinkaan. Itellä oli samat oireet! Jos inspaa niin lue lisää http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=9355

        BMW, BOSCH varaosa nro 0928400527
        VOLVO V70, varaosa nro 8670263 (66€) http://www.btcf.fi/forum/showthread...hlight=upsolute
        Pierburg, varaosa nro 7.22684.07.0 http://www.btcf.fi/forum/showthread...hlight=PIERBURG (OSTA TÄÄ!!!)

        T:TINTTI

        Ps. Ja käske sen "sukulaispoikas" hankkii netti ja liittyy tänne! Täällä ne moni pulma selviää... + käske tukkii sen toi EGR!!!

        No pitääpä käskee!!
        BMW 318 is coupe = mopo

        Comment

        • Bullitt
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 2786
          • Turku

          #5
          Originally posted by TINTTI
          ...se mitään testeriä tartte, MAF eli ilmamassamittari siitä on sökö!!! Eikä se jätä ees välttämättä mitn merkkejä vikamuistiinkaan. Itellä oli samat oireet!
          Ohjelmoida se kuitenkin pitää, niin siinä sitä testeriä viimeistään tarvitsee. Ja on noissa dieseleissä ollut vikoja muuallakin, kuin ilmamassamittarissa, niin ei se välttämättä ole huono idea käydä tarkastamassa, että missä se vika oikeasti on.

          Voihan sitä toki vaihtaa sen ilmamassamittarin ja todeta, että vika ei ollutkaan siinä. Löytyy se vika varmaan yrityksen ja erehdyksenkin kautta lopulta.

          Tässä tapauksessa oireiden perusteella kyllä itsekin arvelisin ilmamassamittaria.


          Comment

          • 3BMW
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 628
            • Turku

            #6
            Originally posted by TINTTI
            ...se mitään testeriä tartte, MAF eli ilmamassamittari siitä on sökö!!! Eikä se jätä ees välttämättä mitn merkkejä vikamuistiinkaan. Itellä oli samat oireet! Jos inspaa niin lue lisää http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=9355

            BMW, BOSCH varaosa nro 0928400527
            VOLVO V70, varaosa nro 8670263 (66€) http://www.btcf.fi/forum/showthread...hlight=upsolute
            Pierburg, varaosa nro 7.22684.07.0 http://www.btcf.fi/forum/showthread...hlight=PIERBURG (OSTA TÄÄ!!!)

            T:TINTTI

            Ps. Ja käske sen "sukulaispoikas" hankkii netti ja liittyy tänne! Täällä ne moni pulma selviää... + käske tukkii sen toi EGR!!!

            Ei se vika välttämättä ole ilmamassamittarissakaan....ikävä kyllä...

            Topikin aloittaja voi lukea "minun ongelmistani" täältä-->



            Nyt ajettu 5tkm korjauksen jälkeen ja ongelmia tuntuu tulevan koko ajan vastaan. Muun muassa ihan sama vika itsellä eli tasaisesti kiihdytettäessä tuntuu selvästi kun turbo poistuu kuvioista 2000-kierroksen vaiheilla ja tekee notkahduksen. Palaa 2500:n maissa takaisin jolloin nykäisee jonkin verran. Alavääntö ykkösellä ja kakkosella 5-. Ilmamassamittarikin vaihdettiin viimeksi joten en usko että ne ihan niin nopeasti kuluu?! Joka tapauksessa kehottaisin teitä pyytämään liikettä tutkimaan ongelmaa enemmän ettei tule turhia kuluja auton oston jälkeen. Ei toi 320d tietenkään mikään tykki olekkaan, mutta kyllä sen pitäisi ihan ripeästi liikkumaan

            Comment

            • TINTTI
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 404
              • ...kuvan kaunis Koivuhaka

              #7
              Pistähän "BMW 318cis" väliaikatietoa tännekkin, että mihnä mennään... ok!?!
              420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
              ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
              ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
              ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
              ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
              ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

              Comment

              • azvaltti
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 89

                #8
                Originally posted by TINTTI
                ...se mitään testeriä tartte, MAF eli ilmamassamittari siitä on sökö!!! Eikä se jätä ees välttämättä mitn merkkejä vikamuistiinkaan. Itellä oli samat oireet! Jos inspaa niin lue lisää http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=9355

                BMW, BOSCH varaosa nro 0928400527
                VOLVO V70, varaosa nro 8670263 (66€) http://www.btcf.fi/forum/showthread...hlight=upsolute
                Pierburg, varaosa nro 7.22684.07.0 http://www.btcf.fi/forum/showthread...hlight=PIERBURG (OSTA TÄÄ!!!)

                T:TINTTI

                Ps. Ja käske sen "sukulaispoikas" hankkii netti ja liittyy tänne! Täällä ne moni pulma selviää... + käske tukkii sen toi EGR!!!
                Tuosta Pierburgin MAF:sta puuttuu NTC vastus, eli ts. se ei "raportoi" lainkaan tuloilman lämpötilaa -> ei hyvä. Mersussa, johon tuo mittari on tehty, ei käytetä lämpötilatietoa mihinkään ja sen takia tuota vastusta ei Pierburgissa ole.
                Toinen juttu on tuo Volvon MAF:in hinta. Kun asiaa paikallisesta Volvon huollosta kysyin, myivät vain "koko pakettia" pelkän anturin sijaan (samoin kuin BMW huollossa) ja hinta reilut 300€...

                Comment

                • JayJay-
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 625
                  • jkl

                  #9
                  kotinikkari vinkki #1
                  sen ilmamäärä mittarin vian myös huomaa siitä hetkellisestä kulutuksesta et jos se notkahtaa kesken kiihyksen (heilahtaa) niin ilmamäärä mittari on 100% varmuudella rikki.
                  Autoton..
                  ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

                  Comment

                  • Topias
                    Newbiemmer
                    • Oct 2005
                    • 1

                    #10
                    Vinkki ?

                    Vime kuussa möin passatin ja vaihdoin bmw 320D touring.
                    Passatin ostaja halusi tietää ilmamassa mittarin toimivuuden, joten soitin kaverille joka kertoi vinkin. Yleis mittari kiinni jomman kumman reunimmaiseen
                    johtoon anturiin. Mittarin tyhjä käynnillä pitäis näyttää 1-1,5V ja täydellä kaasulla uudella autolla 3,85V enemmän ajetulla 3,5V . Mulla oli ajettu 217tkm
                    ja näytti noin 4V joten kaupat tuli. En tiedä onko BMW sama juttu mut kannattaa kokeilla. VW kohdalla kaveri sano että paras tapa kokeilla noin koska vika muisti ei näytä välttämättä vikaa...

                    Comment

                    • TINTTI
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 404
                      • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                      #11
                      ...mie ostiin Volvon mittarin, joka, ei sinänsä valittamista, pelaa aivan jees. Sillä vaan ei pääse kataktuksesta läpi. Joten, säästin nois 300€ ja ostin ton Volvon jutun BMW sijaan. Ja kataktukseen vaihadan sen orkkiksen. Ei iso homma! Mut siis säästä orkkis kataktukseen...

                      Kyllä se alle 3min vaihto kerta vuoteen on 300 eskudon väärtti, jollei oo rahua enemmälti!!!

                      Yks vinkki on että jos MAF on rikki, meno paranoo jos piuha on irti MAFille, eli siitä sen huomaa, vaikkei se ihan korjaannukkaan!
                      Last edited by TINTTI; 11-11-2005, 23:56.
                      420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                      ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                      ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                      ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                      ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                      ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                      Comment

                      • BMW 318cis
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2005
                        • 102
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Originally posted by TINTTI
                        Pistähän "BMW 318cis" väliaikatietoa tännekkin, että mihnä mennään... ok!?!
                        Maanantaina käy näyttämässä paikallisessa diesel-korjaamossa ja autoliikehän on maksuvelvollinen!!!
                        BMW 318 is coupe = mopo

                        Comment

                        • TINTTI
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 404
                          • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                          #13
                          Originally posted by BMW 318cis
                          ...autoliikehän on maksuvelvollinen!!!
                          ...no jos kerran maksaja on löytynyt niin orkkis osaa peliin, softapäivityksen kera. Itelläni ei korjaantunu ihan kokonaan pelkällä MAFin vaihdolla vaan tehottomat katvealueen nousivat vaihdon myötä 200-300rpm korkeammalle kuin aikaisemmin. Softapäivitys se vasta vei vian sit lopullisesti poikkeen...
                          420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                          ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                          ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                          ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                          ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                          ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                          Comment

                          • huoppa81
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 638
                            • Nastola

                            #14
                            Juu. tottahan tuo että ilmamassamittarin toimimattomuudesta ei jää välttämättä virhekoodia, mutta testerillä pystyy silti kattomaan toimiiko se mittari ja ei se ole todellakaan ainoa vikavaihtoehto kyseiseen ongelmaan.
                            Garage:

                            E21 323i -79
                            E21 323i -82
                            E30 325i Cabriolet -91
                            E30 316i -89
                            E39 520i -01
                            Kadett C 1,2 -76

                            Lynx Rave RE 600 -08

                            Comment

                            • BMW 318cis
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2005
                              • 102
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Originally posted by BMW 318cis
                              Maanantaina käy näyttämässä paikallisessa diesel-korjaamossa ja autoliikehän on maksuvelvollinen!!!
                              Ei löytyny vikaa, korjaamoki myönsi että jotain vikaa on mutta eivät pystyneet paikallistamaan.
                              BMW 318 is coupe = mopo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎