Sukulaispoika osti eilen yllä mainitun bimmerin(136 hv) ja minusta autossa ei ole sellaset vedot ku pitäs ollla. Täyskaasulla kiihdytettäessä tuntuu kuin turbo menis pois pelistä välillä ja tulis matkaan taas uudestaan. Auto kauppiaan mielestä auto toimii ihan normaalista(tietenkin). Toinenki kaveri kävi kokeileen autoo ja totes saman, että veto vaihtelee ihmeellisesti. Onko kellään kokemuksi vastaavanlaisesta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 320d ahto ongelmako?
Collapse
X
-
...se mitään testeriä tartte, MAF eli ilmamassamittari siitä on sökö!!! Eikä se jätä ees välttämättä mitn merkkejä vikamuistiinkaan. Itellä oli samat oireet! Jos inspaa niin lue lisää http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=9355
BMW, BOSCH varaosa nro 0928400527
VOLVO V70, varaosa nro 8670263 (66€) http://www.btcf.fi/forum/showthread...hlight=upsolute
Pierburg, varaosa nro 7.22684.07.0 http://www.btcf.fi/forum/showthread...hlight=PIERBURG (OSTA TÄÄ!!!)
T:TINTTI
Ps. Ja käske sen "sukulaispoikas" hankkii netti ja liittyy tänne! Täällä ne moni pulma selviää... + käske tukkii sen toi EGR!!!Last edited by TINTTI; 11-11-2005, 17:14.420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
Originally posted by TINTTI...se mitään testeriä tartte, MAF eli ilmamassamittari siitä on sökö!!! Eikä se jätä ees välttämättä mitn merkkejä vikamuistiinkaan. Itellä oli samat oireet! Jos inspaa niin lue lisää http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=9355
BMW, BOSCH varaosa nro 0928400527
VOLVO V70, varaosa nro 8670263 (66€) http://www.btcf.fi/forum/showthread...hlight=upsolute
Pierburg, varaosa nro 7.22684.07.0 http://www.btcf.fi/forum/showthread...hlight=PIERBURG (OSTA TÄÄ!!!)
T:TINTTI
Ps. Ja käske sen "sukulaispoikas" hankkii netti ja liittyy tänne! Täällä ne moni pulma selviää... + käske tukkii sen toi EGR!!!
No pitääpä käskee!!BMW 318 is coupe = mopo
Comment
-
-
Originally posted by TINTTI...se mitään testeriä tartte, MAF eli ilmamassamittari siitä on sökö!!! Eikä se jätä ees välttämättä mitn merkkejä vikamuistiinkaan. Itellä oli samat oireet!
Voihan sitä toki vaihtaa sen ilmamassamittarin ja todeta, että vika ei ollutkaan siinä. Löytyy se vika varmaan yrityksen ja erehdyksenkin kautta lopulta.
Tässä tapauksessa oireiden perusteella kyllä itsekin arvelisin ilmamassamittaria.
Comment
-
-
Originally posted by TINTTI...se mitään testeriä tartte, MAF eli ilmamassamittari siitä on sökö!!! Eikä se jätä ees välttämättä mitn merkkejä vikamuistiinkaan. Itellä oli samat oireet! Jos inspaa niin lue lisää http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=9355
BMW, BOSCH varaosa nro 0928400527
VOLVO V70, varaosa nro 8670263 (66€) http://www.btcf.fi/forum/showthread...hlight=upsolute
Pierburg, varaosa nro 7.22684.07.0 http://www.btcf.fi/forum/showthread...hlight=PIERBURG (OSTA TÄÄ!!!)
T:TINTTI
Ps. Ja käske sen "sukulaispoikas" hankkii netti ja liittyy tänne! Täällä ne moni pulma selviää... + käske tukkii sen toi EGR!!!
Ei se vika välttämättä ole ilmamassamittarissakaan....ikävä kyllä...
Topikin aloittaja voi lukea "minun ongelmistani" täältä-->
Nyt ajettu 5tkm korjauksen jälkeen ja ongelmia tuntuu tulevan koko ajan vastaan. Muun muassa ihan sama vika itsellä eli tasaisesti kiihdytettäessä tuntuu selvästi kun turbo poistuu kuvioista 2000-kierroksen vaiheilla ja tekee notkahduksen. Palaa 2500:n maissa takaisin jolloin nykäisee jonkin verran. Alavääntö ykkösellä ja kakkosella 5-. Ilmamassamittarikin vaihdettiin viimeksi joten en usko että ne ihan niin nopeasti kuluu?! Joka tapauksessa kehottaisin teitä pyytämään liikettä tutkimaan ongelmaa enemmän ettei tule turhia kuluja auton oston jälkeen. Ei toi 320d tietenkään mikään tykki olekkaan, mutta kyllä sen pitäisi ihan ripeästi liikkumaan
Comment
-
-
Pistähän "BMW 318cis" väliaikatietoa tännekkin, että mihnä mennään... ok!?!420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
Originally posted by TINTTI...se mitään testeriä tartte, MAF eli ilmamassamittari siitä on sökö!!! Eikä se jätä ees välttämättä mitn merkkejä vikamuistiinkaan. Itellä oli samat oireet! Jos inspaa niin lue lisää http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=9355
BMW, BOSCH varaosa nro 0928400527
VOLVO V70, varaosa nro 8670263 (66€) http://www.btcf.fi/forum/showthread...hlight=upsolute
Pierburg, varaosa nro 7.22684.07.0 http://www.btcf.fi/forum/showthread...hlight=PIERBURG (OSTA TÄÄ!!!)
T:TINTTI
Ps. Ja käske sen "sukulaispoikas" hankkii netti ja liittyy tänne! Täällä ne moni pulma selviää... + käske tukkii sen toi EGR!!!
Toinen juttu on tuo Volvon MAF:in hinta. Kun asiaa paikallisesta Volvon huollosta kysyin, myivät vain "koko pakettia" pelkän anturin sijaan (samoin kuin BMW huollossa) ja hinta reilut 300€...
Comment
-
-
kotinikkari vinkki #1
sen ilmamäärä mittarin vian myös huomaa siitä hetkellisestä kulutuksesta et jos se notkahtaa kesken kiihyksen (heilahtaa) niin ilmamäärä mittari on 100% varmuudella rikki.Autoton..
ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"
Comment
-
-
Vinkki ?
Vime kuussa möin passatin ja vaihdoin bmw 320D touring.
Passatin ostaja halusi tietää ilmamassa mittarin toimivuuden, joten soitin kaverille joka kertoi vinkin. Yleis mittari kiinni jomman kumman reunimmaiseen
johtoon anturiin. Mittarin tyhjä käynnillä pitäis näyttää 1-1,5V ja täydellä kaasulla uudella autolla 3,85V enemmän ajetulla 3,5V . Mulla oli ajettu 217tkm
ja näytti noin 4V joten kaupat tuli. En tiedä onko BMW sama juttu mut kannattaa kokeilla. VW kohdalla kaveri sano että paras tapa kokeilla noin koska vika muisti ei näytä välttämättä vikaa...
Comment
-
-
...mie ostiin Volvon mittarin, joka, ei sinänsä valittamista, pelaa aivan jees. Sillä vaan ei pääse kataktuksesta läpi. Joten, säästin nois 300€ ja ostin ton Volvon jutun BMW sijaan. Ja kataktukseen vaihadan sen orkkiksen. Ei iso homma! Mut siis säästä orkkis kataktukseen...
Kyllä se alle 3min vaihto kerta vuoteen on 300 eskudon väärtti, jollei oo rahua enemmälti!!!
Yks vinkki on että jos MAF on rikki, meno paranoo jos piuha on irti MAFille, eli siitä sen huomaa, vaikkei se ihan korjaannukkaan!Last edited by TINTTI; 11-11-2005, 23:56.420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
Originally posted by BMW 318cis...autoliikehän on maksuvelvollinen!!!420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
Juu. tottahan tuo että ilmamassamittarin toimimattomuudesta ei jää välttämättä virhekoodia, mutta testerillä pystyy silti kattomaan toimiiko se mittari ja ei se ole todellakaan ainoa vikavaihtoehto kyseiseen ongelmaan.Garage:
E21 323i -79
E21 323i -82
E30 325i Cabriolet -91
E30 316i -89
E39 520i -01
Kadett C 1,2 -76
Lynx Rave RE 600 -08
Comment
-
Comment