Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ohjausvaihteen säätö E46:ssä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dsl Bimmer
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 358

    Ohjausvaihteen säätö E46:ssä

    Jos heiluttaa ratista tulevaa akselia ohjausvaihteen päästä (siis siitä kohtaa mistä ratinakseli menee ohjausvaihteen sisään), kuuluu pientä kolinaa ja tuntuu pieni klappi. Tästä päättelisin, että ohjausvaide olisi säädön tarpeessa? Vai onko vaihde kulunut?

    Miten vaihde säädetään?
  • Sami
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 1332
    • Kajaani

    #2
    Nosta keula ilmaan ja säädä sitä mutteria hieman tiukemmalle missä ns.kohdistus viivoja...kannattaa merkitä aloitus kohta...Eli kääntää hieman kireämmälle ja kokeilee kääntää renkaita laidasta laitaan ettei tahmi ohjaus missään vaiheessa...jos alkaa tuntua tahmealta ohjaus niin takaisin päin hieman mutteria luonnollisesti...Toinen vaihtoehto on ostaa sinne uusi muovinen luiku mutta en tiedä saako tätä yksittäisenä ostettua...ilmeisesti ei vaan koko tiivistesarjan yhteydessä....

    Comment

    • dsl Bimmer
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2005
      • 358

      #3
      Onko mutterissa mitään lukitusta? Eli siis, että sitä voi suoraan alkaa kiristämään?

      Comment

      • habaracing
        BTCF Member
        • Dec 2002
        • 1043
        • Vantaa

        #4
        Originally posted by dsl Bimmer
        Onko mutterissa mitään lukitusta? Eli siis, että sitä voi suoraan alkaa kiristämään?
        ei tietääkseni ole mitään lukitusta, eli voit ruveta suoraan kiristys hommiin..
        EX Bimmers: e30 318, e30 316i, e36 325i coupe,
        e30 325i Touring, e30 316i bavaria, e30 316i, e30 318i, e30 320i, e34 520i, e36 M3, e36 325i Xtreme, e36 325i "xtreme"/jäärata, e91 325d, f31 320d msport

        https://www.facebook.com/carbonracingteam/

        Comment

        • dsl Bimmer
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 358

          #5
          Onko mitään muuta kiristysohjetta olemassa, kuin että klappi pois, muttei liian tiukalle ettei tahmaa ohjausta?
          esim. momentti arvo?

          Comment

          • dsl Bimmer
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 358

            #6
            Mitä mutteria pitää kiristää?

            Onko kyseessä se mutteri, joka on ohjausvaihteen yläpuolella ratinakselin ja raidetangon yhtymäkohdassa? Mutterin keskellä on pultinpää kuten tavalisestikin, mutta pultinpäässä on kuminen tulppa.

            "Ihan kuin sen tulpan voisi ottaa pois ja kenties laittaa kuusiokolo- tai torxavaimen siihen reikään. Siksi ajattelin, että mutteri pitäisi ensin löysätä ja sitten säätö tapahtuisi kuusiokoloavaimella." Tämä on täyttä spekulointia, koska on ole asiaan paljoa perehtynyt eikä ole kokemusta vielä.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎