Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 akku tyhjenee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tolammin
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 121
    • Alajärvi

    e46 akku tyhjenee

    Mun e46:ssa akku on tyhjentynyt viimeisen kuukauden aikana noin 40 kertaa. En tiedä missä on vika sillä akku vaihdettiin vuosi sitten ja syksyllä vielä akku kesti vaikka piti webastoa tunnin päällä mutta nyt jos webasto on 5 min ettei auto ole käynnissä niin akku menee tyhjäksi. Huomasin myös sellaisen että kun auton sammuttaa niin webasto jää pitkäksi aikaa pauhaamaan vaikka virrat on pois. Esim. eilen illalla tulin kotiin n. klo 20 ja vielä klo 23 webasto hurisi itsekseen pihalla ja nyt oli taas aamulla akku tyhjänä... Auto on 320d -99 ja apuja kaivattaisiin...
  • Robi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 7606
    • Vantaa

    #2
    Olisko mahdollisesti joku webaston ohjausrele jumissa...jos webasto pauhaa niin kauan kun akussa riittää virtaa...
    Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
    Tiedustelut priva tai 0452210069

    Current
    E61 530d
    E39 530d
    E39 520iA
    E46 330xd
    E28 528i

    Comment

    • TINTTI
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 404
      • ...kuvan kaunis Koivuhaka

      #3
      ...joo, Webasto huoltoon soitto. Kattokoot testerillä mitä tapahtuu kun sammutat auton. Normaalistihan sen pitäis käydä hetki, että saa poltettua polttoainepukten kamat pois, n.1-5min, mutta sitten sen pitäis kyllä jo sammua, jos automatiikka Webastossa pelaa...

      ...ja jos tulee uuden hankinta eteen, kysy että saiskos siihen Eberin tilalle. On parempi...
      420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
      ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
      ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
      ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
      ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
      ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

      Comment

      • Juubi
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 999

        #4
        Originally posted by TINTTI
        ...joo, Webasto huoltoon soitto. Kattokoot testerillä mitä tapahtuu kun sammutat auton. Normaalistihan sen pitäis käydä hetki, että saa poltettua polttoainepukten kamat pois, n.1-5min, mutta sitten sen pitäis kyllä jo sammua, jos automatiikka Webastossa pelaa...

        ...ja jos tulee uuden hankinta eteen, kysy että saiskos siihen Eberin tilalle. On parempi...
        Höpöhöpö mitään polttoaineputkia tyhjentele. Tuulettaa palokammion kyllä polton jälkeen.

        Taitaa tämä Eberin / Webaston paremmuuskysymyskin olla kiinni ihan jokaisen omasta merkkimieltymyksestä.

        Comment

        • TINTTI
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 404
          • ...kuvan kaunis Koivuhaka

          #5
          Originally posted by Juubi
          Höpöhöpö mitään polttoaineputkia tyhjentele. Tuulettaa palokammion kyllä polton jälkeen.

          Taitaa tämä Eberin / Webaston paremmuuskysymyskin olla kiinni ihan jokaisen omasta merkkimieltymyksestä.
          ...no tuuletelkoon mitä lystää, tohisee kumminkin hetkisen ennen kun sammuu! Ja mitä Eber vs. Webasto juttuun tulee:

          1. Lähin Webasto paja Lahdesta (Nastolassa, noin 15km lahdesta), jotka myy/asentaa myös Eberiä suositteli sitä ennemmin. Webastossa vaihdetaan isompia moduleja eli paketteja kuin eberissä taas saa yksittäisiä pikku osia = halvempi korjata.
          2. Sit huolto liikkeitä on ainakin meidän nurkilla aika harvakseen ja hinnat sen mukaiset myös. Ota tai jätä...
          3. Ja jos haluut Webastoon kaukosäätimen niin ensin ostat n.500€ asennettuna maksavan manuaali kellon ja sit siihen vasta saa ton kaukiksen mikä maksaa n.250€. Eberiin taas saa ton kaukiksen suoraan, ilman manuaali kelloa.

          ...siinä alkuunsa jo kolme syytä miks mä ottaisin Eberin. Mutta mitäs sitä jossittelemaan kun on jo Webasto pellinalla, ja lämmintä piisaa. Rahat vaan loppu tohon manuaalikelloon ja vaimo (EI MUUTEN VARMAAN KÄY) käy laittaa iltasella ajastukset kondikseen. Pelaa se niinkin...
          420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
          ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
          ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
          ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
          ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
          ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

          Comment

          • Juubi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 999

            #6
            Webaston ostin itsekkin ja kaukosäädön tietty samantien, pariin sataan saa noita saksasta tuotuja 2x kaukosäätimiä. Sitä digikelloahan ei kauko-ohjauksen kanssa tarvita vaan sillä voi heittää vaikka vesilintua.

            Olen myös ymmärtänyt että vanhoihin webastoihin joutuu ostaa puolikkaan lämmittimen kerralla mutta nykyisin tilanne toinen. Samoissa tehoissa pyörivät sekä Eberit että Webastot ja rohkenen väittää että oikein asennettuna ja käytettynä kummatkin toimivat pitkän aikaa.

            Liikkeet myyvät ja suosittelevat tietty sitä mitä on hyllyssä ja josta jää paremmat katteet.

            Comment

            • Juubi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 999

              #7
              Takas asiaan: Jääkö lämmitin lämmittämään ajon jälkeen vai vain tuulettamaan palokammiota?

              Comment

              • tolammin
                Bimmer Rookie
                • Aug 2004
                • 121
                • Alajärvi

                #8
                Se jää tohisemaan niinku normaalistikin ajon jälkeen mutta ei puhalla sisälle ilmaa ja ei lopeta ollenkaan. Välillä se lopettaa ja sitten taas alkaa uudestaan.

                Comment

                • TINTTI
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 404
                  • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                  #9
                  Tästä vielä:
                  Originally posted by Juubi
                  ...pariin sataan saa noita saksasta tuotuja 2x kaukosäätimiä. Sitä digikelloahan ei kauko-ohjauksen kanssa tarvita vaan sillä voi heittää vaikka vesilintua.
                  - Mistä saaa noita kaukiksia?
                  - Tuolla Webasto huollossa ne sanoi juuri nimenomaan että tarvii manuaalikellon ennenkuin voi liittää systeemiin kaukiksen. Muuten ei toimi ollenkaan. Mulla siis toi vm98 auto ja orkkis webasto.
                  Last edited by TINTTI; 06-01-2006, 10:08.
                  420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                  ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                  ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                  ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                  ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                  ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                  Comment

                  • Rocket
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2005
                    • 155
                    • Ii

                    #10
                    Originally posted by TINTTI
                    Tästä vielä:


                    - Mistä saaa noita kaukiksia?
                    - Tuolla Webasto huollossa ne sanoi juuri nimenomaan että tarvii manuaalikellon ennenkuin voi liittää systeemiin kaukiksen. Muuten ei toimi ollenkaan. Mulla siis toi vm98 auto ja orkkis webasto.
                    Webastossa pitää olla kellolaite jos haluaa kaukosäätimen. Se säädin tulee kelloon kiinni...
                    EX:
                    BMW E46 316i

                    Comment

                    • Juubi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 999

                      #11
                      Originally posted by Rocket
                      Webastossa pitää olla kellolaite jos haluaa kaukosäätimen. Se säädin tulee kelloon kiinni...
                      Ei tarvita kelloa kaukosäätimen kanssa (ainakaan Thermo Top sarjan lämmittimissä), kaukosäätö tulee kiinni suoraan webastolta tulevaan johtosarjaan. Jos halutaan käyttää myös ajastinta niin se kytketään kauko-ohjauksen johtohaaroitukseen.

                      Testasin nyt vielä piruuttani omassa autossa: otin ajastimesta piuhat irti ja näpäytin kaukosäätimestä lämpiämään, alkoi lämmittämään aivan kuten ennenkin.

                      Comment

                      • Nelikko
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2005
                        • 60

                        #12
                        Juu, Juubi tietää. Puolikas pitää ostaa silloin kun piirilevyn/ohjausyksikön puolla on vikaa. Nyt taitaa sieltäpäin tökkiä. Osa n.350€.
                        Ja niin päin oli mulla, että kaukosäätö ensin, toimintamatka 650m. Ajastinkello asennettiin myöhemmin, kun todettiin hyödylliseksi, silloin kun tiedettiin autolle tuloaika. Esim junasta, lennolta, kokouksesta jne. Kello asennuksineen vähän päälle 100€.
                        Ne "eberit" on jo vuosia ollut Hydronic. Mullakin semmoinen kesäautossa. Siis aivan turhaan viikkokelloineen päivineen .
                        On Tinttikin oikeessa. Laite tekee kyllä mitä lystää ja muuten satatarkasti just niin. Pieni tietokone nääs . Kaikki me tässä tullaan viisaammiks. Ties sitten mitä isona tekis .

                        Comment

                        • jaakkoso
                          Newbiemmer
                          • Aug 2005
                          • 12

                          #13
                          e46 akku tyhjenee

                          Moro!

                          Omistan e46 316i -02, josta akku tapaa tyhjenemään jo viikon seisomisen aikana. Akku on uusittu talven aikana, joten siinä tuskin on vikaa. Olen huomannut sen epätavallisen asian, että tupakansytyttimessä kulkee virta auton ollessa sammuksissa. Miten siis saisin selville, että mihin akku kuluu? Onko auto vietävä huoltoon ongelman ratkaisemiseksi vai onko jotain tehtävissä itse?

                          kiitos jo etukäteen..

                          Comment

                          • Vehkis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 1441
                            • Turku

                            #14
                            tupakansytytin varmaan sammuu kun ovat ovat olleet lukossa n.16 minuuttia mikäli koriohjaus toimii oikein..
                            edit:tai ainakin e39:sissä toimiin noin varmaan kans e46:sessa.
                            Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
                            ex E39 535iA -97
                            sekä x määrä riisikippoja


                            Kesäautona toimii vw kupla -65

                            Comment

                            • jaakkoso
                              Newbiemmer
                              • Aug 2005
                              • 12

                              #15
                              ongelma

                              Taas kerran on auto käynnistetty toista autoa hyväksikäyttäen. Alkaa pikkuhiljaa nyppiä, että ei akku kestä viikon seisottamista. Akku on siis uusi,mutta mihinköhän sitä virtaa sit kuluu. Kuinka voisin asian selvittää. Ei tämä varmaankaan normaalia ole....!?!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎