Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 avaimen koodaus patterin vaihdossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dsl Bimmer
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 358

    E46 avaimen koodaus patterin vaihdossa

    Nyt auto on tehnyt sitä, että se ei lukitse ovia joka kerta avaimesta painettaessa. Kenties avaimen patteri on mennyt melkein tyhjäksi.

    Kun avaimeen vaihtaa uuden patterin, pitää avain jotenkin koodata. Mulla on vain saksan kielinen manuaali eikä siitä oikein ota selkoa. Miten patterin vaihto operaatio tapahtuu?
  • Kompakti
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 232
    • Tuusula

    #2
    Patteria ei voi vaihtaa, koska et saa avattua avainta ilman väkivaltaa.

    Ostin tuon omani tuossa syksyllä ja auton saadessani huomasin ettei toisen avaimen napit toimi. Ehkä edellinen omistaja oli säilyttänyt avainta kotona kaapissa ja ei ollut käyttänyt sitä autossa ollenkaan. Näin päättelin siitä kun avain ei ollut kulunut ollenkaan.

    Ilmoitin asiasta myyjäliikkeelle ja he tilasivat uuden avaimen tehtaalta.
    Toimitusaika oli n. viisi arkipäivää, mutta hinnasta en osaa sanoa mitään, koska tuo meni myyjän piikkiin.

    Edit: Huomasin vasta nyt ,että toi sun peli on ilmeisesti -99 ja sen avain juttu voi olla erilainen kuin tuo mun -02
    Last edited by Kompakti; 06-01-2006, 15:13.
    E46 330Ci Cab M-Sport -03
    I01 i3s 120Ah "Voll" -19
    Ex:
    E87 120dA M-Sport -08
    E90 318i -06
    E46 320i M-Sport -02

    Comment

    • jona
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 436
      • helsinki

      #3
      mulla on ollut e39 yli vuoden ja alusta alkaen se on tehnyt silloin tällöin niin että se ei sulje ovia välillä kaukosäätimestä joten se ei välttämättä johdu paristoista.miksi se pitäisi koodata pariston vaihdon jälkeen?
      -BTCF absolutistit team-

      Comment

      • Tiger2
        Bimmer Rookie
        • Feb 2004
        • 49
        • Tampere

        #4
        Korvattaessa vanha tai otettaessa lisälähetin käyttöön pitää autolle opettaa käytettävät lähettimet. Patterin vaihdossa ei tarvitse mielestäni suorittaa mitään koodausta.

        Koodaus suoritetaan kuitenkin seuraavasti:

        1.Astutaan autoon ja suljetaan ajajan ovi
        2.Virta-avain kierretään ohjauslukossa hetkeksi(enint. 5s) asentoon 1(ohjaus avoin ja joidenkin laitteiden virta päällä eli ns. Acc-asento) ja sen jälkeen takaisin asentoon 0, virta-avain poistetaan lukosta
        3. Painetaan painiketta 1(nuolikuvio vasen alakulma eli ovien avaus nappi) ja pidetään painettuna. Painiketta 2(bemari merkki eli ovien lukitsemis nappi) kolme kertaa peräkkäin 10s kuluessa. Painiketta 1 ei tänä aikana kuitenkaan vapauteta
        4. Vapauta painike 1 ->led vilkkuu hitaasti enintään 10s ajan
        5. Keskuslukitus ilmoittaa koodauksen onnistumisen lukitsemalla ja avaamallla keskuslukituksen

        Mahdolliset muut lähettimet tulee koodata 30s sisällä toistamalla kohdat 3 ja 4, joiden jälkeen keskuslukko vahvistaa koodauksen onnistumisen kuten aiemmin mainittu kohdassa 5

        Comment

        • verneri
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 48
          • Kotka

          #5
          Originally posted by dsl Bimmer
          Nyt auto on tehnyt sitä, että se ei lukitse ovia joka kerta avaimesta painettaessa. Kenties avaimen patteri on mennyt melkein tyhjäksi.

          Kun avaimeen vaihtaa uuden patterin, pitää avain jotenkin koodata. Mulla on vain saksan kielinen manuaali eikä siitä oikein ota selkoa. Miten patterin vaihto operaatio tapahtuu?
          Mulla on samanlainen kiesi kun sulla eikä tarvinnu patterin vaihdon yhteydessä koodailla uusiksi. Mä vaihdatin patterin kelloliikkeessä.
          Toyota/Kupla -73/Cadillac Convertible '63

          Comment

          • dsl Bimmer
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2005
            • 358

            #6
            Patterin vaihto onnistuu koodaamatta.

            Näköjään patterin vaihdossa ei tarvi koodata avainta. Otin äsken avaimen patterin irti ja laitoin takaisin ja hyvin toimii taas. Patterin (CR2016) jännite oli 3 volttia mittarin mukaan eli siis kunnossa.

            Nyt vain ihmetyttää, kun ovat eivät mee aina lukkoon.

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              #7
              Avain tarvii patterin vaihdossa koodata uudestaan silloin, kun tietty sekuntimäärä on mennyt patterin vaihtamiseen. En nyt muista montako sekkaa se oli, mutta nopeesti kun vaihtaa, niin ei tarvii koodata.

              Mulla oli omassa E38:ssa samaa vikaa, eli välillä toimi ja välillä ei ja vaihdoin uuden patterin, muttei edelleenkään toiminut. Palautin patterin liikkeeseen ja ne testas, että virrat ja jännitteet oli kohillaan, muttei silti skulannut. Sitten ostin eri merkkisen patterin jostain halpahallista ja sen jälkeen on pelittänyt. Pattereissa voi siis olla jotain häikkää... Tietysti jos sulla on useampi avain, niin niitä sisuskaluja voi koittaa vaihdella ja testata pattereita toisissa avaimissa. Saat selville mikä siellä tökkii.
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • sirius18
                Bimmer Rookie
                • Dec 2002
                • 137

                #8
                Minäkin kitisin merkkihuollossa ettei avaimen kake aina toimi, huoltoneuvoja sanoi että annapa avain tänne, vaihtoi siihen pariston tiskillä puolessa minuutissa, ei koodauksia ja sanoi että ala painua. Hyvin on pelittänyt sen jälkeen eikä maksanut mitään. Auto siis E46 -99. Tosin kyselin samalla huvikseni uutta avainta kun avaimesta on se avaustoimintonappi melkein irronnut ja vaikuttaa mahdottomalle korjata itte, vara-avain on vielä huonompi, kiitos edellisen omistajan koiran tai muun "terävähampaan". Anyway, uuden avaimen hinnaksi kerrottiin 200 eur ja risat Ois pitänyt tilata tehtaalta ja sitten pitäisi koodailla jotenkin. Uff.

                Comment

                • TINTTI
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 404
                  • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                  #9
                  Originally posted by sirius18
                  Minäkin kitisin merkkihuollossa ettei avaimen kake aina toimi, huoltoneuvoja sanoi että annapa avain tänne, vaihtoi siihen pariston tiskillä puolessa minuutissa, ei koodauksia ja sanoi että ala painua. Hyvin on pelittänyt sen jälkeen eikä maksanut mitään. Auto siis E46 -99...
                  Samat laulut lauletaan täällä. Eli eikun penari liikkeeseen ja pyydä varaosapuolen veitikkaa vaihtamaan uusipatteri. Ja taas pelittää!

                  Ps. Varaudu alle 5€ laskuun...

                  T:TINTTI
                  420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                  ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                  ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                  ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                  ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                  ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                  Comment

                  • Northstar
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 745
                    • Järvenpää

                    #10
                    Total BMW:n mukaan (ainakin uudemmissa, salmiakin näköinen siis, kuten myös allekirjoittaneella) avaimissa on akku. Akku siis latautuu aina kun avain on virtalukossa. Eli välillä kannattaa ajella myös sillä ns. vara-avaimella.

                    Wanhemmissa se varmaan on samanlainen kuin E36:ssa, kun kerran olette saaneet sen vaihdettua/vaihdatettua.
                    sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

                    Comment

                    • jasse
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2003
                      • 473
                      • Salo , Finland

                      #11
                      Originally posted by Northstar
                      Total BMW:n mukaan (ainakin uudemmissa, salmiakin näköinen siis, kuten myös allekirjoittaneella) avaimissa on akku. Akku siis latautuu aina kun avain on virtalukossa. Eli välillä kannattaa ajella myös sillä ns. vara-avaimella.

                      Wanhemmissa se varmaan on samanlainen kuin E36:ssa, kun kerran olette saaneet sen vaihdettua/vaihdatettua.
                      Niin, siis näinhän se menee ainakin uudemmissa e46.

                      Comment

                      • Tozi
                        BTCF Member
                        • Jun 2003
                        • 2056
                        • Epsoo

                        #12
                        Originally posted by Northstar
                        Total BMW:n mukaan (ainakin uudemmissa, salmiakin näköinen siis, kuten myös allekirjoittaneella) avaimissa on akku. Akku siis latautuu aina kun avain on virtalukossa. Eli välillä kannattaa ajella myös sillä ns. vara-avaimella.
                        Juurikin näin, itsellä on tuo itsestään latautuva avain, joten hieman piti ihmetellen lukea että mihin on patteri vaihdettu.

                        BMW varaosat, tuning & styling!

                        E92 335i -06
                        ex E46 330Ci -02
                        ex E46 328i Coupe -99
                        ex E36 325i Coupe -92

                        Comment

                        • dsl Bimmer
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 358

                          #13
                          Patterin vaihto auttoi!

                          Vaihdoin uuden patterin reilu viikko sitten ja sen jälkeen avain on toiminut moitteetta. Olisikohan pakkassää vaikuttanut välillä avaimen toimintaan.

                          Kiitos kaikille vastanneille!

                          Comment

                          • K.Sala
                            Newbiemmer
                            • Dec 2005
                            • 9

                            #14
                            Originally posted by Tiger2 View Post
                            Korvattaessa vanha tai otettaessa lisälähetin käyttöön pitää autolle opettaa käytettävät lähettimet. Patterin vaihdossa ei tarvitse mielestäni suorittaa mitään koodausta.

                            Koodaus suoritetaan kuitenkin seuraavasti:

                            1.Astutaan autoon ja suljetaan ajajan ovi
                            2.Virta-avain kierretään ohjauslukossa hetkeksi(enint. 5s) asentoon 1(ohjaus avoin ja joidenkin laitteiden virta päällä eli ns. Acc-asento) ja sen jälkeen takaisin asentoon 0, virta-avain poistetaan lukosta
                            3. Painetaan painiketta 1(nuolikuvio vasen alakulma eli ovien avaus nappi) ja pidetään painettuna. Painiketta 2(bemari merkki eli ovien lukitsemis nappi) kolme kertaa peräkkäin 10s kuluessa. Painiketta 1 ei tänä aikana kuitenkaan vapauteta
                            4. Vapauta painike 1 ->led vilkkuu hitaasti enintään 10s ajan
                            5. Keskuslukitus ilmoittaa koodauksen onnistumisen lukitsemalla ja avaamallla keskuslukituksen

                            Mahdolliset muut lähettimet tulee koodata 30s sisällä toistamalla kohdat 3 ja 4, joiden jälkeen keskuslukko vahvistaa koodauksen onnistumisen kuten aiemmin mainittu kohdassa 5
                            Voi että ku pitää olla hätäänen!! Lakkas meinaan avain toimimasta eilen ja tänään auto ollut merkkiliikkessä huollossa. Toimenpiteet: Avaimen uudeelleenkoodaus edellä esitetyllä tavalla. 72€.

                            Tästä lähtien selaan BTCF:n ongelmafoorumin läpi kärrään autoa huoltoon...

                            Comment

                            • dsl Bimmer
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2005
                              • 358

                              #15
                              Nyt ei taas kaukosäädin toimi kotipihassa. Muualla toimii ihan hyvin. Mutta 10 metriä ennen kotipihaa kaykosäädin ei yleensä toimi. Mistä mahtaa johtua?

                              Onko kellään muulla vastaavanlaisia havaintoja? Eli kaukosäädin ei siis toimi jokapaikassa. Molemmilla avaimilla on sama tilanne ja niissä on noin vuoden vanha patteri.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎