Mikä voisi aiheuttaa vaihdetta vaihdettaessa "tumps" äänen, ääntä ei kuulu mikäli vaihtaa nätisti myötäillen, ilmeisesti jossain on välystä, mutta missä. Perään ja vaihteistoon olen vaihtanut valm. suosittelemat öljyt (entisetkin olivat aika kirkkaat), muutoin voimansiirrosta ei kuulu ääniä. Autolla ajettu nyt 126 tkm.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 328 vm 1998 ääni vaihdettaessa
Collapse
X
-
Originally posted by lora BMW 328Mikä voisi aiheuttaa vaihdetta vaihdettaessa "tumps" äänen, ääntä ei kuulu mikäli vaihtaa nätisti myötäillen, ilmeisesti jossain on välystä, mutta missä. Perään ja vaihteistoon olen vaihtanut valm. suosittelemat öljyt (entisetkin olivat aika kirkkaat), muutoin voimansiirrosta ei kuulu ääniä. Autolla ajettu nyt 126 tkm.
Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist
-66 Cadillac Coupe De Ville
Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
-
-
Epäilen myös että taitaapa olla tuo sama "ominaisuus", itsellä kuului E36 ja kuuluu myös nyt E46 mallissa enkä ole ainakaan vielä huolestunut.
BMW varaosat, tuning & styling!
E92 335i -06
ex E46 330Ci -02
ex E46 328i Coupe -99
ex E36 325i Coupe -92
Comment
-
-
Minullakin kuuluu tuo tumpsahdus. Vaihdoin tuossa viikonloppuna iskarit+jouset niin satuin huomaamaan, että vasemman vetoakselin sisempi nivel on väljä. Tuo on erittäin todennäköinen "tumpsahduksen" aiheuttaja. Pitäis vaihtaa uuteen ja kuunnella sitten katosiko ääni. Joku väljyyshän tuon äänen aiheuttaa.
Paitsi että tuo akseli on kyllä sen verran arvokas, jotta saatanpa olla vaihtamattaE46 M3 perän lukkoyksikkö
Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa
www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin
Comment
-
-
Originally posted by JanisHellOlisko kysessä kytkimenpainelaakeri mikä ei pyöri pakkasenjäähdyttämissänesteissä kovin hyvin?E38 740ia
E39 530 dAT
ex. E34 520i sedan
ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
ex. E36 325i sedan
ex. E36 328i touring
ex. E36 318 iS qp
ex. E36 325i qp -R.I.P-
ex. E21 320i sedan
ex. E30 318i sedan
ex. E3 2500 sedan
Comment
-
-
Last edited by Loju; 21-11-2007, 15:32.E46 328 Sedan
Comment
-
-
Kuuluukohan tuo kumpipusla #7 kanssa tohon samaan kategoriaan #9 kanssa?
Eli jos vaihtaa #9 niin kannattaisko samalla vaihtaa #7?
Tuo tumpsahdus kuuluu myös minulta, tosin todella vaimeasti.
Jos mankan sammuttaa ja tietää että tumpsahtaa niin sillon sen huomaa.
Paljon makso tuon vaihto?
Hmm, pitäiskö itse yrittää vaihtaa, ellei sitten oli ihan mulkku paikassa nuo puslat :think
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostKuuluukohan tuo kumpipusla #7 kanssa tohon samaan kategoriaan #9 kanssa?
Eli jos vaihtaa #9 niin kannattaisko samalla vaihtaa #7?
Tuo tumpsahdus kuuluu myös minulta, tosin todella vaimeasti.
Jos mankan sammuttaa ja tietää että tumpsahtaa niin sillon sen huomaa.
Paljon makso tuon vaihto?
Hmm, pitäiskö itse yrittää vaihtaa, ellei sitten oli ihan mulkku paikassa nuo puslat :think
Jos on paikka missä tehdä ja työkalut, niin miksei onnistuis. Itse vaihdatin huollossa, hintaa en muista tähän hätään...BMW i3
Comment
-
-
Originally posted by takatalvi View PostKyllä se samalla kannattaa vaihtaa, koska joudut pudottamaan koko perän alas, jotta saat vaihdettua puslan nro. 9. Tai ainakin näin väitettiin korjaamolla.
Jos on paikka missä tehdä ja työkalut, niin miksei onnistuis. Itse vaihdatin huollossa, hintaa en muista tähän hätään...f22 220i
Comment
-
-
Originally posted by maukka86 View PostAiheuttaako tuo pusla nro 9 kuinka kovan tumpsauksen, jos väljä? Omassa kärryssä varmaan on, sillä vaihde päällä autoa edestakaisin työntämällä, liikkuu perä ylös-alas suunnassa jonkun verran ja pusla joustaa aika paljon ylös-alas-suunnassa. Entäpä vaihto. Tarviiko todella perä tiputtaa, vai saisiko jotenkin välistä pois ilman tiputtamista?
Joku viisaampi saa kertoa, että onko sen perän tiputtaminen pakollista...BMW i3
Comment
-
Comment