Originally posted by -Peltsi-
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 328 vm 1998 ääni vaihdettaessa
Collapse
X
-
Viikonloppuna sain auton montulle. Pusla on melko kärsineen näköinen, että ei ihme jos tumpsahtelee! Muistaako kukaan tuon puslan vaihdattaneista, että paljonko maksoi? Ajattelin testata Benkaran bmw huoltoa Tampereella tuossa hommassa. Onkohan Benkaralla joku kiinteä taksa tuohon hommaan, vai meneekö tuntiveloituksen mukaan?f22 220i
Comment
-
-
Originally posted by maukka86 View PostViikonloppuna sain auton montulle. Pusla on melko kärsineen näköinen, että ei ihme jos tumpsahtelee! Muistaako kukaan tuon puslan vaihdattaneista, että paljonko maksoi? Ajattelin testata Benkaran bmw huoltoa Tampereella tuossa hommassa. Onkohan Benkaralla joku kiinteä taksa tuohon hommaan, vai meneekö tuntiveloituksen mukaan?E91 LCI 330dA Xdrive
Comment
-
-
Originally posted by Rode View PostTumpsahtelua täälläkin. Hoitikos Benkara tumpsahtelun pois? Paljonko kustansi? Itse tarkoitus viedä oma e46 samaan paikkaan huolto 2:seen parin viikon sisään niin vois sen samalla zekkauttaa..f22 220i
Comment
-
-
No niin samaa ongelmaa täälläkin, auto on 11/99 e46 323ci coupe, aj.115tkm.
Kertokaas nyt te jotka olette vaihtaneet noita puslia, katosiko tumpsahdus? Mulla oli edellisessä 318 e46 aj.240tkm sama vika. Eli tosiaan e46 tyyppiongelma. Ärsyttävää kun vaikka ykkösellä kiihdyttää melkein rajoittimelle ja painaa kytkimen pohjaan, tuntuu niinkun perä irtoaisi Eihän tuo pienemmissä nopeuksissa haittaa, tai kun laittaa vaihteet nätisti silmään.
Entä onko kukaan vaihtanut kardaaninnivelen kumeja? Yritin RealOem:stä katsella mikä se kumi voisi olla mutten löytänyt. Voisiko joku osoittaa sen kumin numeron? Luin jostakin että tämäkin voi aiheuttaa ko. ilmiötä.Last edited by Driver22; 22-09-2008, 11:19.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Mun autoon vaihdettiin jotain kardaaniin liittyvää pajalla. Kerrottiin, että kardaani heilui jonkin verran. Taisi olla juuri nuo kuminivelet tms. Pyysin, että he tarkistavat kaikki puslat ja alustan. Kuulemma ei ollut väljystä niissä. Kokeilin huollon jälkeen - ääni kuuluu edelleen samanlaisena. Peruuttaessa tumpsahtaa ja avihtaessa tumpsahtaa.
xzxz"Kuin tiikeri raidoistaan, niin bemarimies bemarista"
Comment
-
-
Vika voi olla missätahansa voimansiirron osissa tai esim iskarien yläpäässä.
Itsellä oli kardaanin takapään ristinivelessä ongelmia, autona tosin e30.
Suosittelen siis katsomaan kaikki osat läpi, niin laakerit, ristinivelet ja puslat. Muistakaa myös että itse väljyys ei välttämättä löydy jos auto ei ole ns "normaalissa asennossa", itselläkin ei väljyyttä ollut ristikkonivelessä ennenkuin taittoi sen siihen asentoon kuin se oli autossa kiinni ollessa.ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *
Comment
-
-
Itselle vaihdettiin kaikki 7 peräkehikon puslaa, http://bmwfans.info/original/E46/Lim...3/ill-33_0839/.
Itsellä oli kans tuo nro 9 finaalissa ja 2 muuta puslaa(en kysynyt mitkä) ja tumpsahdus ei enää ole niin hemmetin kova mutta vaihtaessa kuuluu vieläkin pieni tumaus.
Voisko perässä olla väljää joka tekee tuon tumpsahduksen?
Comment
-
-
No niin päivitetäänpä tilannetta. Itse siis olen elänyt tumpsauksen kanssa noin kolme vuotta, sillä huolloissa eivät ole vikaa löytäneet enkä ole jaksanut sitten siitä stressata. Tosin Benkara ehdotti vaihdelaatikon vaihtoa, mutta tuskinpa vika siinä on, kun ääni kuuluu aivan selvästi auton takaosasta. Ääni siis kuuluu vaihdettaessa ykköseltä kakkoselle sekä joskus pakkia päälle laitettaessa. Lisäksi kaasua pumppaamalla saa vauhdissa tumpsauksen kuuluviin. Otin nyt sitten videota auton takaa, miten käsijarru päällä auton nytkyttely saa aikaan. Ainakin perä heiluu jonkunverran ylös-alas-liikettä, en tiedä kuinkapaljon on normaalia. Tuossa tuo video:
Eli olisiko tuo pusla nro 9 sitten loppu? Näyttää päällepäin kohtuu ehjältä, mutta kumissa silti havaittavia pieniä murtumia jo olemassa.
f22 220i
Comment
-
-
Originally posted by maukka86 View PostEli olisiko tuo pusla nro 9 sitten loppu? Näyttää päällepäin kohtuu ehjältä, mutta kumissa silti havaittavia pieniä murtumia jo olemassa.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...39&hg=33&fg=30BMW i3
Comment
-
-
Minulla loppui thumps ääni kokonaan koska lopulta hajosi koko perä. Puslien vaihto olis ollut 2.12.2009 eli aika oli varattuna. Noooh, nyt sitten hommasin uuden perän ja vetarit niin sitten ollaanki vaihdettu kaikki palikat rättinivelestä taaksepäin. kerron sitten loppuiko thumps ääni
Toisinsanottuna vastustaa ja vituttaa melkoisesti
uutta/käytettyä osaa:
-Kytkin (uusi)
-rättinivel (uusi)
-kardaani (käytetty ajettu 70tkm)
-kardaanin tukilaakeri (uusi)
-perä (käytetty ajettu 80tkm) -vaihdetaan tällä viikolla -
-vetonivel vasen taka (120tkm) - vaihdetaan tällä viikolla -
-vetonivel oikea taka (120 tkm) - vaihdetaan tällä viikolla -
-takakelkan puslat (kaikki 7) -vaihdetaan tällä viikolla -
halpaa toi ei ole mutta haluan saada autoni kuntoon ja vielä silleen että siitä ei mitään ylimääräsiä pamauksia kuulu. Auto on e46 328Ci -99 ja ajanut sillä noin 220 000kmDracōnem dormientem nunquam tītillandus.
Bmw f06 640d gran coupe -12
ex-Bmw e88 135i -08
ex-Bmw e85 Z4 3.0i -03 Gpowered
ex-Bmw e36 325i cabrio -93
ex-Bmw e46 328Ci -99 "lich king"
ex-Bmw X5 3.0d -04
ex-Bmw e36 325i coupe -92
ex-Bmw e30 316 -84
ex-Bmw e21 323i -80
ex-Bmw e21 316 -82
ex-Bmw e21 315 -81
Comment
-
Comment