Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 328 vm 1998 ääni vaihdettaessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asse21
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2005
    • 1234
    • Tampere

    #46
    Taka-apurunko kannattaa mahd isona kokonaisuutena pudottaa alas.
    Itsellä auto (330xi 150tkm) ollut nyt puoli vuotta pois ajosta, pikkuhiljaa laitellut. Kaikki 7 puslaa tuli uusittua ja edelleen sama tumpsaus kuuluu. Myös perämurikka huollettu.
    Nythän tuota vois alkaa tutkimaan mistä se ääni oikeen tulee.
    Apurungon kiinnityspisteet tuli samalla tutkittua, ei tarvinut toimenpiteitä.
    E39 525i touring
    E39 523i
    i3

    Comment

    • asse21
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2005
      • 1234
      • Tampere

      #47
      Originally posted by asse21 View Post
      Taka-apurunko kannattaa mahd isona kokonaisuutena pudottaa alas.
      Itsellä auto (330xi 150tkm) ollut nyt puoli vuotta pois ajosta, pikkuhiljaa laitellut. Kaikki 7 puslaa tuli uusittua ja edelleen sama tumpsaus kuuluu. Myös perämurikka huollettu.
      Nythän tuota vois alkaa tutkimaan mistä se ääni oikeen tulee.
      Apurungon kiinnityspisteet tuli samalla tutkittua, ei tarvinut toimenpiteitä.
      Nyt näyttää siltä että oikea etuvetari on pahasti väljä ulko- ja sisäpäästä.
      Samoin jakolaatikossa on väljää, tästä tosin en osaa sanoa minkälainen välys on normaalisti.
      Vetari vaihtoon ja katsotaan mitä tapahtuu.
      Kun kytkimellä ottaa "löysät" pois, niin tuntuu kuskin paikalla että kolaus tulisi takaapäin, mutta ulkopuolelta kuunneltuna ääni tulee tosiaan etuvetarista.
      E39 525i touring
      E39 523i
      i3

      Comment

      • asse21
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2005
        • 1234
        • Tampere

        #48
        Originally posted by Nupe68 View Post
        Nostetaan ketjua, kun taisi tulla muun laittamisen ohessa perän (3 puslaa) ja taka-apurungon (4 puslaa) jumppa eteen. Vaikeaahan tuota on arvioida, että kauanko siinä menee, onhan tuossa duunia. Ja mahdollisen pienen orastavan perän repeämänhän näkee kunnolla vasta, kun apurunko on tiputettu irti ...

        Jos kuitenkin joku on teettänyt, niin olisi mukava kuulla että oliko se neljän vai neljäntoista tunnin urakka?
        Enemmän se 14 tuntia tuossa turatessa kuluu, kuin 4h. Aika paljon purettavaa, jos kelkan irroittaa.
        Käsijarruvaijerit varmasti jumissa, pakoputki, kardaani jne irti...
        E39 525i touring
        E39 523i
        i3

        Comment

        • Nupe68
          Bimmer Rookie
          • Feb 2012
          • 105
          • Häme

          #49
          Originally posted by asse21 View Post
          Enemmän se 14 tuntia tuossa turatessa kuluu, kuin 4h. Aika paljon purettavaa, jos kelkan irroittaa.
          Käsijarruvaijerit varmasti jumissa, pakoputki, kardaani jne irti...

          Kiitos vastauksesta. e46 apurungon puslista näköjään juttua toisessakin ketjussa.
          e46 330d touring -04
          Ex: 1502 -75 Pastellblau

          Comment

          • Nupe68
            Bimmer Rookie
            • Feb 2012
            • 105
            • Häme

            #50
            Originally posted by Nupe68 View Post
            Jos laittaa apurunkoon uretaanipuslat, niin pitääkö niihin hommata erikseen myös nuo insertit:
            Itselleni vastaten, ei tarvitse. Powerflexin sivuilta: "PFR5-4610 & 4611 are complete replacement bushes, for inserts use PFR5-4613 & 4614 (inserts fit into the voiding of the original bush)"
            e46 330d touring -04
            Ex: 1502 -75 Pastellblau

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎