Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 330d 2002

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juppis
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 172

    Bmw 330d 2002

    Eli tuollainen auto olis nyt tulossa ja kaipaisin vähän neuvonantoja.

    1.Se on facelift malli, eli kaula on ainakin erinäköinen, mutta mitä muita muutoksia edelliseen?

    2.Pitäis olla kaikki varusteet paitsi kattoluukku, nahat ja vak.nopeussäädin. Mitä varusteita noissa yleensä sit on? Eli ei nyt tarvi noita tavanomaisia mainita, mutta onko jotain erikoisempaa?

    3.Paljonko noissa on vakiona kw/nm? tarkotus olis kyllä käydä moikkaan karalaa ennen kesää. ;-)

    4.Onko tyyppivikoja ja mitä? Eli mitä olis hyvä tarkistaa ennen ostoa?

    5.Auto on farkku malli onko siinä jotain eroa teknisesti sedaniin? Eli olisko ainakin eri alusta?

    6.Tuleeko muuta mieleen mitä vois kertoa autosta tai onko jossain netissä tarkempaa tietoa/teknisiä tietoja yms?

    ps.ei tarvi kaikkiin vastata!
    Last edited by juppis; 25-01-2006, 15:24.
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11716
    • Kouvola

    #2
    tossa autotalli.comista otetut specksit

    Teho (kW):135
    Max vääntö (Nm):390
    Huippunopeus (km/h):
    225
    Kiihtyvyys (sek/0-100):
    7.9
    Kulutus (l/100km):
    5,5 7,0 9,6

    Sen verran voisin kommentoida, että ei todellakaan kannata uskoa sitä, että "kaikki varusteet" löytyy nimittäin jos puuttuu jo nahat, kattoluukku ja cruise niin tuskin on paljon muitakaan varusteita. Esim navi+tv:tä? M-sport korisarjaa? sähköpenkkejä?

    Jotkut mainostaa jo sellaista autoa, jossa on sähköikkunat edessä, manuaali-ilmastointi ja alumiinivanteet ns. "kaikilla herkuilla" olevaksi vehkeeksi kun nuo kaikki sai pari vuotta sitten kaupan päälle kun osti touringin eli vakiovarusteita. Eikä porukka tiedä yleensä edes mitä kaikkea noihin voi saada.

    Tehoreserviä tosta pannusta löytyy kyllä varsin kiitettävästi

    Hieman pienemmällä bensakoneisella on tullu kurvailua jonkun verran ja ihan mukavat kyydit antaa. Hieman ahdashan tuo on varsinkin jos jatkuvasti kyydissä on monta ihmistä. Takakonttikaan ei mikään järin kookas ole. Vähän sellainen lifestyle-farkku kuten 3-sarjalaiset on aina ollu.

    Comment

    • charter
      Newbiemmer
      • Sep 2004
      • 21

      #3
      Kyllähän tossa vm-2002 pitäs olla jo 150kw ja 410nm.

      Comment

      • cool10
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2005
        • 239
        • Stadi

        #4
        M-sport korisarja on kyllä tosi harvinainen, maukas ja kallis lisävaruste etenkin touringeissa. Se jos tulevassa autossasi on niin muuta ei tarvita
        EX: 730i -89

        Comment

        • juppis
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 172

          #5
          No navit ja telkku löytyy...korisarjaa ei. Olihan tuossa aika paljon varusteita, mutta en muista ihan kaikkia mitä luetteli...

          Juuri tuon potentiaalin takia autoa havittelen. Kaverilla oli Karalan tekemä softa ja suuttimet ja vääntö oli yli 700nm!!!

          Tuosta en ole varma, että onko nuo tehot päivitetty? Onko tietoa, eli onko -02 mallissa jo faceliftin mukana tullut myös lisäpotkua vai ei?

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6325
            • P-Pohjanmaa

            #6
            Originally posted by juppis
            Juuri tuon potentiaalin takia autoa havittelen. Kaverilla oli Karalan tekemä softa ja suuttimet ja vääntö oli yli 700nm!!!
            Kummalla laatikkolla steppi vai manuaali..tuntuu himpun kovalta väännöltä tuo 700 nm ..sama kumpaan laatikkoon.
            Varmasti liikkuu varman ihan kivasti
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • Tomi T
              BTCF Member
              • Apr 2003
              • 3858
              • Nokia

              #7
              Originally posted by cool10
              M-sport korisarja on kyllä tosi harvinainen, maukas ja kallis lisävaruste etenkin touringeissa. Se jos tulevassa autossasi on niin muuta ei tarvita
              Lähinnä nyt M-sport II-paketti kuitenkin, johon kuuluu jotakuinkin:

              E46 TOURING lisävarustepaketti 338 M Sport II
              Saatavana olevat ulkovärit: Pakettiin kuuluva verhoilu:
              317 Orientblau G7AT Kangas Laser/Alcantara Antrasiitti/musta
              354 Titansilber
              364 Topazblau
              400 Stahlgrau
              430 Oxfordgrün
              475 Saphirschwarz
              300 Alpin weiss
              405 Imolarot II
              668 Schwarz
              Paketti sisältää:
              226 Urheilualusta
              716 M aerodynamic II –paketti
              788 M kevytmetallivanteet, 17” double spoke 68 M
              760 Individual high-gloss Satin Chrome
              785 Valkoiset suuntavilkut
              772 Koristelistat musta alumiini, kuutiokuviointi
              775 Antrasiitinvärinen kattoverhoilu
              481 Urheiluistuimet eteen
              710 M nahkaohjauspyörä
              Kaikki xi, xd –mallit: koodi 226 ei saatavana
              Ei saa muilla vannevaihtoehdoilla, ei koodin 255, 434, 426 yhteydessä

              Paketilla ollut hintaa n. 7000e.
              BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
              BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

              ex. 54*BMW

              Comment

              • Shadow-line
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2004
                • 245
                • Pirkanmaa

                #8
                Varusteista..lämmitettävä ohjauspyörä on tosi jees, taitaa olla aika harvinainen? Kuinka monen autosta löytyy?

                Mulla on

                Noihin "kaikilla varusteilla" ilmoituksiin kannattaa suhtautua lähes aina varauksella, ei varmasti ole kaikkia..

                Comment

                • JayJay-
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2004
                  • 625
                  • jkl

                  #9
                  tyyppivikoja: konepelti ruostuu sieltä sisältä saumoista,takaluukku ruostuu sieltä missä on takakilven valot yms pienempiä pikku juttui
                  Autoton..
                  ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

                  Comment

                  • jakkeri530d
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 231
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Shadow-line
                    Varusteista..lämmitettävä ohjauspyörä on tosi jees, taitaa olla aika harvinainen? Kuinka monen autosta löytyy?

                    Mulla on

                    Noihin "kaikilla varusteilla" ilmoituksiin kannattaa suhtautua lähes aina varauksella, ei varmasti ole kaikkia..
                    Täältä löytyy ainakin lämmitettävä ohjauspyörä! on kyllä jees!
                    Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
                    Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
                    Ex. MB C 200cdi farkku -03
                    Ex. Bmw 540iA T -98/99
                    Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
                    Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

                    Comment

                    • juppis
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2004
                      • 172

                      #11
                      Originally posted by JayJay-
                      tyyppivikoja: konepelti ruostuu sieltä sisältä saumoista,takaluukku ruostuu sieltä missä on takakilven valot yms pienempiä pikku juttui

                      Kiitoksia neuvosta...pitää vilkasta, vaikkakin epäilen, että 3 vuotta vanhassa nyt kauheasti vielä ruostekukkaa näkyy.

                      Comment

                      • juppis
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 172

                        #12
                        Noihin "kaikilla varusteilla" ilmoituksiin kannattaa suhtautua lähes aina varauksella, ei varmasti ole kaikkia..[/QUOTE]

                        Joo en kyllä tosiaan odotakkaan, että ihan kaikkia olisi. Tuli mieleen, että ainakin musta shadowline sisusta autossa oli...en tiä sitten onko harvinainen näissä? Mutta yleensäkin minun mielestä ei missään autossa voi olla kaikkia varusteita, koska esim. BMW tekee todella monenlaisia vaihtoehtoisia erilaisia varusteita, jotka ovat yleensä ottaen ollut ihan auto uutena tilanneen mausta kiinni. Itselläni on ollut mm. M5 ja Jagen S-Type ja niin oli ns "kaikki varusteet" ja voi kyllä sanoa rehellisesti, että niissä kyllä sitten olikin noita ihan kunnioitettava määrä, mutta yleensä ottaen suurinta osaa niistä ei tule käytettyä kuin joskus ja jouluna! ;-)

                        Comment

                        • juppis
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2004
                          • 172

                          #13
                          Originally posted by veku
                          Kummalla laatikkolla steppi vai manuaali..tuntuu himpun kovalta väännöltä tuo 700 nm ..sama kumpaan laatikkoon.
                          Varmasti liikkuu varman ihan kivasti
                          Kova loota ja sanotaan, että en usko että e46 m3 olis enään välttämättä ohi tullu ja ainakin e39 m5 jäi mukavasti taakse! Laatikko kyllä kesti, mutta perä alko uliseen kun tarjosi isolla vaihteella kaasua. Auto myytiin jo eteenpäin, joten en tiedä sen kohtalosta tänäpäivänä.

                          Comment

                          • Slow_M3
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2004
                            • 779

                            #14
                            Originally posted by juppis
                            Kova loota ja sanotaan, että en usko että e46 m3 olis enään välttämättä ohi tullu ja ainakin e39 m5 jäi mukavasti taakse! Laatikko kyllä kesti, mutta perä alko uliseen kun tarjosi isolla vaihteella kaasua. Auto myytiin jo eteenpäin, joten en tiedä sen kohtalosta tänäpäivänä.
                            Oli aikasemmin juttua noista lastutetuista 330d:stä ja niitten menopuolesta. Jos kiinnostaa mihin tommonen kiisseli oikeasti pystyy niin käyppä tsekkaamassa www.antandpete.com. Jätkät osallistuu gumballeihin yms 330d bemulla. Ei taida ihan e39m5 kiihtyvyyteen pystyä mutta riittävän nopsa kuitenkin suomen oloihin
                            sigpic

                            Comment

                            • S.P.R
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 1009
                              • Oulu area

                              #15
                              Kova loota ja sanotaan, että en usko että e46 m3 olis enään välttämättä ohi tullu ja ainakin e39 m5 jäi mukavasti taakse!
                              Muistetaan kuitenkin se, ett' jos ämmille aikoo pärjätä niin tehoa on löydyttävä se rapiat 300 kaakkia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎