Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 330d 2002

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juppis
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 172

    #16
    Muistetaan kuitenkin se, ett' jos ämmille aikoo pärjätä niin tehoa on löydyttävä se rapiat 300 kaakkia.

    Ei toi ihan niin yks oikosta ole. Eli asiaanhan vaikuttaa mielestäni ainakin yhtäpaljon paino. Esim. harrastan sporttipyöriäkin ja ne liikkuu jo 180 hv:n turvin paremmin kuin moni 800 hv auto. Ja toisekseen nyt kun puhutaan dieselistä niin tuo vääntöhän pistää ämmäläisetkin punasteleen. Eli ainakin omista kokemuksista voin sen verran sanoa, että ajamani ohjelmoitu 330 meni huomattavasti paremmin kuin ajamani e39 m5, eli ei nyt ihan hirveää eroa mutta 330 kyllä veti paremmin joka alueella. Autoissahan on tosin yksilö kohtaisia eroja, mutta tässä tapauksessa ero oli mielestäni huomattava. Tietysti aivan erilaiset padat kyseessä, mutta kuitenkin. Bemusta oli laput olemassa ja tehoo 256hv / 718nm----suuttimet,3" putkisto,suodatin ja ohjelmoitava softa
    Last edited by juppis; 26-01-2006, 15:57.

    Comment

    • veku
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6325
      • P-Pohjanmaa

      #17
      Originally posted by juppis
      Bemusta oli laput olemassa ja tehoo 256hv / 718nm----suuttimet,3" putkisto,suodatin ja ohjelmoitava softa
      kyllähän tuollaisella lukemilla kyykyttää monet autot..varmasti 60km\h-> lähtee ku purkka tukasta
      F11 M550D
      E39 M5
      F26 3.0 Da M-Sport
      E61 535D M-Sport

      Comment

      • juppis
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 172

        #18
        Originally posted by veku
        kyllähän tuollaisella lukemilla kyykyttää monet autot..varmasti 60km\h-> lähtee ku purkka tukasta
        Oikeastaan itse vetelin 80kmh:sta yhtä liian pykälä päällä ja otti kyllä mukavia spurtteja. Eli toi 80kmh tuntu olevan ihan optimaalisin, vaikkakin ei voi sanoo, että missään kohtaa kovin laiskalta tuntui. Oikeastaan tuon koeajon jälkeen oon tässä nyt itellekin moista kattellut. Pitäis tuohon kuulemma pelkällä ohjelmoinnilla saada 230hv / 560nm, joka sekin taitaa riittää toistaiseksi. Onneksi on manuaali loota joten kestää ainakin. Onhan tuossa vielä jonkinverran matkaa tuon kaverin auton lukemiin, mutta lähinnä kun saa edes saman luontosen tekniikan alle niin saa taas autokuumeen hetkeksi rauhottuun. Ja itseni tuntien nälkä kasvaa syödessä, joten eiköhän tuohonkin bemuun jossain vaiheessa haeta vähän vielä lisää...;-)

        Comment

        • Don Padre
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 106
          • Helsinki

          #19
          Ihan kiva kaara sulla tulossa... onnittelut jo etukäteen... tässä alla vähän vastauksia kysymyksiisi:

          2.Pitäis olla kaikki varusteet paitsi kattoluukku, nahat ja vak.nopeussäädin. Mitä varusteita noissa yleensä sit on? Eli ei nyt tarvi noita tavanomaisia mainita, mutta onko jotain erikoisempaa?

          - Siis sulla ei ole ratissa näppäimiä mm. radion ohjaukseen? Jos ne nimittäin löytyy, niin sitten on vakionopeudensäädinkin. Jos tota settiä ei ole, niin ei maksa montaa sataa jälkiasentaa sellaista, niin tulee toi vakionopeudensäädinkin

          3.Paljonko noissa on vakiona kw/nm? tarkotus olis kyllä käydä moikkaan karalaa ennen kesää. ;-)

          Sulla on sitten Tohon saumaan sopii useampi vaihtoehto. Käy tsekkaa täältä, niin saat vastaukset tuohon: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
          Mulla on 204/410 versio ja tietojeni mukaan tuo kone tuli tuotantoon huhti/toukokuussa 2003.

          4.Onko tyyppivikoja ja mitä? Eli mitä olis hyvä tarkistaa ennen ostoa?

          - Kato takakontin päälle tuleva pressu, näkyykö siinä vesiläiskiä. Jos takalasia ei ole laitettu kunnolla kiinni (siis voimalla) niin tuppaa toisinaan vuotamaan saumasta vähäsen. Tuolloin vesi tippuu suoraan jompaan kumpaan takakulmaan sitä takakontin suojapressua. Ei pahemmin haittaa, muuta kuin visuaalisesti.

          5.Auto on farkku malli onko siinä jotain eroa teknisesti sedaniin? Eli olisko ainakin eri alusta?

          Alustan jos meinaat madaltaa, niin se on tosiaan eri kuin sedanissa. Itselläni on nelivetoversio ja siihen tuppaa toisinaan olla vähän hankalaa löytää tota osaa. Mm. BMW ei tarjoa siihen sporttialustaa. On kyllä jämäkkä jo vakiona ainaki mulla.

          6.Tuleeko muuta mieleen mitä vois kertoa autosta tai onko jossain netissä tarkempaa tietoa/teknisiä tietoja yms?

          Eipä juuri tuu mieleen, muuta ku kovaa ajoa vaan. Kävin muuten kanssa kyselee tota boxin uudelleenohjelmointia. Yks paikka tarjos 260/600 ja kyllä kutkuttaisi kovasti. Ystävä laitto 530da autoonsa 244/595 version (lähtötehoja vähemmän, vm. 2000). Kuulema olivat asentajat vaan todenneet, että ei sitten urkua auki alle 2000 kierroksen tai laatikko voi tykkää hapanta

          ps.ei tarvi kaikkiin vastata![/QUOTE]
          _______________________
          E46 330xd touring -03
          Honda TRX500FA -05

          BMW - mikä ihana tekosyy

          Comment

          • JayJay-
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 625
            • jkl

            #20
            Originally posted by juppis
            Kiitoksia neuvosta...pitää vilkasta, vaikkakin epäilen, että 3 vuotta vanhassa nyt kauheasti vielä ruostekukkaa näkyy.
            niihän sitä luulee, onneks on e46 on 6 vuoden takuu että saat maalata sen uudelleen bmwn takuuseen... kyllä sitä ruostetta löytyny 2004 bemuista
            Autoton..
            ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

            Comment

            • juppis
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 172

              #21
              Kiitoksia Don Padrelle hyvista neuvoista! Pitää tsekata toi VIN code homma kun saan auton huomenna. Tarkoitus olisi laitattaa se lastu lähiaikoina, joten ilmoittelen sitten tarkemmin lukemia.

              Comment

              • S.P.R
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 1009
                • Oulu area

                #22
                tehoo 256hv / 718nm

                Täydellisesti OT, mutta
                E39 M5:lle ei tuolla teholla ole kyllä mitään jakoja kun haetaan maksimaalista kiihtyvyyttä, jossa tuolla väännöllä ei oikeastaan ole mitään merkitystä. Tehoeroa on kuitenkin lähes 150 kaakkia!

                Comment

                • veku
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6325
                  • P-Pohjanmaa

                  #23
                  Varmaan se M5 kiihtyykin 0-100 nopeammmin mutta tilanne taitaa muuttua ns lentävällä lähdöllä eli esim 40km\h tms ylöspäin..tuossa pääsee sitten se vääntökin oikeuksiinsa..
                  Mutta laitahan lukemia kun on voimaa lisää,sekä kommentit muuttuiko se auton luonne
                  F11 M550D
                  E39 M5
                  F26 3.0 Da M-Sport
                  E61 535D M-Sport

                  Comment

                  • Slow_M3
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 779

                    #24
                    Originally posted by veku
                    Varmaan se M5 kiihtyykin 0-100 nopeammmin mutta tilanne taitaa muuttua ns lentävällä lähdöllä eli esim 40km\h tms ylöspäin..tuossa pääsee sitten se vääntökin oikeuksiinsa..
                    Mutta laitahan lukemia kun on voimaa lisää,sekä kommentit muuttuiko se auton luonne
                    Ei taas...

                    Tässäpä testi jossa on huippuviritetty 330D (se gumball-vehje) vastaan täysin vakio e46M3

                    E46 330d (305hv, 534 lb ft) vs. E46 M3 (343hv, 269 lb ft)

                    0-60mph: 6,12 sec - 5,45 sec
                    0-100mph: 14.10 sec - 13,27 sec
                    1/4-mile: 14,57 @ 100mph - 14.01 @ 102,72 mph
                    mile time: 36,23 sec - 35,15 sec

                    Ensimmäisenä siis 330d suoritusarvo ja sitten M3

                    Kyseinen vekotin on manuaalivaihteinen ja vääntöä löytyy se 725NM eli lienee ihan hyvä vertailukohta huippuviritetty 330d vs M3? Tossa on muuten joku käsi ollu ajamassa tota ämmää kun ei ole päässy varttimailia alle 14s..

                    Kuten aiemmin jo todettu, onhan se lastutettu kiisseli nopea mutta jotain rajaa sentään siihen persdynoon
                    sigpic

                    Comment

                    • -Tapi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 3117
                      • Välisuomi

                      #25
                      Originally posted by juppis
                      Onneksi on manuaali loota joten kestää ainakin
                      Epäonneksi manuaalilootasi kaipaa väliin kytkimen joka on se heikoin lenkki yhdessä vauhtipyörän kanssa. Myös isojen pykälien rattaat ovat helisemässä alakierrosväännöllä leikkiessä (tomaatilla ei yksinkertaisesti pysty rääkkäämään lootaa samalla lailla kuin manuaalilla).
                      ---

                      Comment

                      • juppis
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 172

                        #26
                        Originally posted by -Tapi
                        Epäonneksi manuaalilootasi kaipaa väliin kytkimen joka on se heikoin lenkki yhdessä vauhtipyörän kanssa. Myös isojen pykälien rattaat ovat helisemässä alakierrosväännöllä leikkiessä (tomaatilla ei yksinkertaisesti pysty rääkkäämään lootaa samalla lailla kuin manuaalilla).

                        Kyllä se nyt kuitenkin on fakta, että tuo keppivaihde kestää paremmin isoja vääntöjä. Tietenkin kaikki saa riikki jos niin haluaa!

                        Comment

                        • juppis
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2004
                          • 172

                          #27
                          käsi ollu ajamassa tota ämmää kun ei ole päässy varttimailia alle 14s..

                          Kuten aiemmin jo todettu, onhan se lastutettu kiisseli nopea mutta jotain rajaa sentään siihen persdynoon [/QUOTE]

                          Kuten tässä nyt on muutamat viestit kirjoiteltu. Niin kyseessä oli siis 330 vs. m5. Ja tuo m5 on nyt kuitenkin ihan täysin eri auto kiihtyvyydeltää kuin tuo nopeamman malli M3 jota vertailussasi käytit. Eli toi jenkkien m3 oli ensinnäkin helvetisti normi ämmää kevyempi ja toisekseen tuo 330 ei ole lähellekään samoilla luvuilla kuin tuo kaverini auto. Eli kyllä mielestäni tuo minun "persdyno" on nyt kuitenkin sen verran kokenut, että selvät erot huomaa!

                          Comment

                          • juppis
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2004
                            • 172

                            #28
                            Originally posted by Wackot
                            Täydellisesti OT, mutta
                            E39 M5:lle ei tuolla teholla ole kyllä mitään jakoja kun haetaan maksimaalista kiihtyvyyttä, jossa tuolla väännöllä ei oikeastaan ole mitään merkitystä. Tehoeroa on kuitenkin lähes 150 kaakkia!

                            Noin 70-80kmh rupes diangeli saavuttaan ja noin 130kmh oli jo rinnalla! FAKTAA!!!

                            Comment

                            • -Tapi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 3117
                              • Välisuomi

                              #29
                              Originally posted by juppis
                              Kyllä se nyt kuitenkin on fakta, että tuo keppivaihde kestää paremmin isoja vääntöjä. Tietenkin kaikki saa riikki jos niin haluaa!
                              Jaa fakta? Silloinhan siitä on ihan näyttöäkin eikä vaan mutua? Missä? Kaverit kertoivat?

                              Jos jollakulla on 650 Nm automaatissa (On) ja jollakulla 720 Nm manuaalissa (On) ja kumpikin hajoavat jossakin vaiheessa eri käyttäjillä, ei se kerro yhtään mitään niiden keskinäisestä kestoerosta.
                              ---

                              Comment

                              • Slow_M3
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2004
                                • 779

                                #30
                                Originally posted by juppis
                                Kuten tässä nyt on muutamat viestit kirjoiteltu. Niin kyseessä oli siis 330 vs. m5. Ja tuo m5 on nyt kuitenkin ihan täysin eri auto kiihtyvyydeltää kuin tuo nopeamman malli M3 jota vertailussasi käytit. Eli toi jenkkien m3 oli ensinnäkin helvetisti normi ämmää kevyempi ja toisekseen tuo 330 ei ole lähellekään samoilla luvuilla kuin tuo kaverini auto. Eli kyllä mielestäni tuo minun "persdyno" on nyt kuitenkin sen verran kokenut, että selvät erot huomaa!

                                Noin 70-80kmh rupes diangeli saavuttaan ja noin 130kmh oli jo rinnalla! FAKTAA!!!
                                Testeissä sekä e39m5 että e46m3 vetäsevät 0-100 suurinpiirtein 5.1 sekunnin tasolla ja molemmat ovat parissa markassa alle 18 sekunnissa, M5 jopa sport-auto-lehden mukaan 16.9 sekunnissa.

                                Painoeroa sun 330d:n ja e39m5:n välillä on noin 170kg eli siihen on ihan turha verota että painonsa takia 400-heppanen M5 ei pärjäisi diisselille.. e46M3:t ovat jenkeissä ja euroopassa samanlaisia, testissä oli kuitenkin eurooppalainen versio joten mikään väittämistäsi ei tunnu oikeen pitävän.

                                Lisäksi jos tuo antandpeten "///d3" ei ole samoilla luvuilla kaverisi 330d:n kanssa niin tarkoitatko että kaverisi diisseli on siis nopeampi kuin tuo 725NM brittivehje?

                                Ämmäkuski on päästäny sen kiisselin rinnalle kun se on kattonu peiliin että mikä savupatsas siellä takana oikeen on... olisko ämmä tulessa.. Tai sitte sitä femmaa on ajanu joku täyskäsi ja voimanappikin on ehkä jäänyt painamatta.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎