M43 koneella varustettu -99 vuoden 318i e46:nen hävitti jäähdytysnestettä. Kalkkeutumat paljastivat vuotokohdiksi lohkon kyljessä (imusarjan alla) ja sylinterikannen takana sijaitsevat letkuliitokset. Kyseisissä kohdissa muoviputkien haaroista lähtee klemmareilla kiinnitetyt kumiletkut imusarjan alle.
Syy vuotoon oli sitten varsin mielenkiintoinen. Ensinnäkin molemmat muoviputket olivat murtuneet poikki klemmareiden kohdalta. Lisäksi kumiletkujen sisältä kaivelemani muoviputken kappaleet olivat todella hauraita. Ne pystyi puristelemaan lähes jauhoiksi käsissä!! Muuten muoviosat olivat hyvässä kunnossa. Oli vain ajan kysymys koska liitokset olisivat pettäneet lopullisesti. Letkut lähtivät irti hieman heiluttelemalla klemmareita löysäämättä!!
Ymmärrän kyllä kierrätettävien muovilaatujen käytön autoissa, mutta ei tämän ikäisen, 100tkm ajetun auton osien vielä tarvitsisi maatua käsiin! Eli jos tekemisen puute iskee, niin vastaavien kotteroiden omistajien kannattanee tarkastaa kyseiset liitokset.
Syy vuotoon oli sitten varsin mielenkiintoinen. Ensinnäkin molemmat muoviputket olivat murtuneet poikki klemmareiden kohdalta. Lisäksi kumiletkujen sisältä kaivelemani muoviputken kappaleet olivat todella hauraita. Ne pystyi puristelemaan lähes jauhoiksi käsissä!! Muuten muoviosat olivat hyvässä kunnossa. Oli vain ajan kysymys koska liitokset olisivat pettäneet lopullisesti. Letkut lähtivät irti hieman heiluttelemalla klemmareita löysäämättä!!
Ymmärrän kyllä kierrätettävien muovilaatujen käytön autoissa, mutta ei tämän ikäisen, 100tkm ajetun auton osien vielä tarvitsisi maatua käsiin! Eli jos tekemisen puute iskee, niin vastaavien kotteroiden omistajien kannattanee tarkastaa kyseiset liitokset.
Comment