Vaihdoin omani E46 säiliön parikuukautta sitten. Siihen tuli pieni hiushalkeama ja se vähän vuosi.
Onko kyse pelkästään muovilaadusta? E30 on muoviosat kestänyt hyvin, tosin termostaatti on jotain 82 C ja painekorkki 1,4 bar. E46 vastaavat lukemat ovat 105 C ja 2,0 bar. Eli siis rasitus muoviosien osalta on kasvanut.
Onko kukaan laittanu "pienempää" termostaattia? ja saako edes?
ja 320 ylöspäin on 88 C termostaatti, mikähän idea tuossa 105 c :ssä on?!
Ja seuraava potilas.. Multa hajos jäähdyttimen ja koneen välisen letkun yhdistävä O-hylsy/rengas. Sekin vaa mureni käsiin. Onko vaihto vaikee? Pystyykö hoitaa ite ja sit vaa täyttää vai tarviik jotai erikoistyökaluja?
People like you are the reason people like me nee medication!
Muoviosat on konehuoneen lämmössä / -30c pakkasessa kivoja!
Hyvä Kiina!
"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
Toi osa 9 lahoo helposti..samoin kaikki o-renkaat. Vaihdoin osan 9 ,-vesipumpun(vuotaa myös välillä) ja vaihdoin o-renkaat massaan. noi putket alkaa luultavasti repeileen kun se 200 000 tulee täyteen
Mä vaihdoin osan 9. Piti vain ensin purkaa raitisilmasuodattimen kotelo.
Osa 5 tuli ostettua, mutta mitenkähän sen oikein mahtuu vaihtamaan? Suurin ongelma on, että miten mahtuu kiinnitysruuvit avaamaan (2 kpl). Letkut varmaan saa irti, koska onhan ne alunperin kiinnitettykkin tehtaalla moottorin asennuksen jälkeen luulisin. Todennäköisesti ylöspäin olevan klemmariliitoksen voi irrottaa imusarjanpäästä.
Saitko tuon 5 osan vaihdettua? Tai onko kukaan vaihtanu? On kyllä niin hemmetin pienessä välissä et joutuuko tossa imusarjan purkaa edestä? Osa 9 oli mulla kunnossa mutta osa 5 ylöspäin lähtevä haara vuotaa.
Itselläni vuosi myös 316i m43 jäähdytysnestettä, loppuaikoina melko reippaastikin. Aiheuttajaksi paljastui paisuntasäiliö. Se alkaa vuotaa valusaumasta kun kone lämpenee tarpeeksi ja paine kasvaa. Vaihdoin samalla myös korkin varmuuden vuoksi, viallinen korkkihan ei päästä paineita ulos. Marmoritiskillä alle 100e molemmat yht.
Omaan kippoon on entisen omistajan aikana 3.5v sitten 117tkm ajettuna vaihdettu jäähdytin ylä-/alavesiletkuineen, paisuntasäiliö korkkeineen, termostaattikotelo ja joku temp. sensor? kun oli vuotoa ilmennyt.
Ite vaihdoin vesipumpun bout 150tkm kohdalla. Nyt mittarissa 215tkm.
Nestettä on saanu lisätä kesäaikaan noin kerran 2kk, talvella pahimmillaan kerran 2 viikkoon. Siis jäähdytinnesteen varotusvalo syttyny mittaristoon.
Ainoa vuotokohta mitä löydettiin oli tuo osa 5 ylähaara..
Saatiin osa 5 vaihdettua ilman imusarjan purkamista, ylähaara jäi käteen ku vähän heilutti siihen tulevaa letkua Hyvällä tuurilla siis tullu ajettua, ois voinu laukee millon vaan.. Myös lohkoon tuleva pää mureni käsiin kun se viimesenä irrotettiin. 2 viikkoa ajellu eikä oo nesteet kadonnu / jättäny lammikoita. Eli suosittelen tsekkaamaan kyseisen osan jos nesteet katoilee
Comment