Niin toi lämppärinpuhallin pitää välillä aikas ilkeetä ulinaa.Mitenkäkähän siihen mootoriin pääsee käsiksi ja voisko sinne ruikata öjyä.Tai mistäköhän sais edullisesti uuden puhaltimen ja jos se olis suhtkoht helppo vaihtaa niin tekis sen itse.Kyseessä on karvalakki malli elikkä ei ilmastointia.e46 316 99
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 puhallin "ulisee"
Collapse
X
-
Puhaltimen moottori siellä ulisee ja siihen pääsee käsiksi helposti konehuoneen puoleta. Raitisilmasuodattimen kotelo veks ja puhallin koteloinen onkin siinä alla käsillä. Moottorin hintoja kannattaa katsella esim. Motonetistä tai kl-varaosilta. Muistaakseni alle satasella saa jos ei ole ilmastointia.
-
-
Last edited by TINTTI; 08-02-2006, 16:00.420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment
-
-
Itse oon kanssa rasvannu oman E46 ja parin aikasemman Ooppelin puhaltimet. Taitaa olla saman valmistajan moottoreita, ulkonäöltään ainakin aivan samanlaisia (ja korvia raastavalta ääneltään). Itse asiassa toisessa Opelixissa puhaltimen laakeri ehti jo leikata kiinni, mutta kyllä siitäkin vielä toimiva ja hiljainen peli tuli.
Kannattaa ottaa puhaltimen moottori pois niin homma sujuu helpommin. Ainakin -99 e46:ssa (ei ilmastointia) mottori on metallipannalla kiinni, joka lähtee helposti irti. Sitten vaan rasvaa laakereille. Samalla kannataa pyöritellä propellia jotta rasvaa varmasti menee akselin ja liukulaakerin väliin.
Rasvana käytin jotain sprary purkissa olevaa litkua. En muista merkkiä mutta jonkin verran paksumpaa tavaraa oli kuin crc.
Kannattaa muuten laittaa tuulettimen säätönupit sisältä sellaiseen asentoon että ilmakanavan läppä menee kiinni. Ei tarvi kaivella pudonneita ruuveja kanavista
Comment
-
Comment