Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 puhallin "ulisee"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pakko olla BMW
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 15

    e46 puhallin "ulisee"

    Niin toi lämppärinpuhallin pitää välillä aikas ilkeetä ulinaa.Mitenkäkähän siihen mootoriin pääsee käsiksi ja voisko sinne ruikata öjyä.Tai mistäköhän sais edullisesti uuden puhaltimen ja jos se olis suhtkoht helppo vaihtaa niin tekis sen itse.Kyseessä on karvalakki malli elikkä ei ilmastointia.e46 316 99
  • Fahrer
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 45

    #2
    Puhaltimen moottori siellä ulisee ja siihen pääsee käsiksi helposti konehuoneen puoleta. Raitisilmasuodattimen kotelo veks ja puhallin koteloinen onkin siinä alla käsillä. Moottorin hintoja kannattaa katsella esim. Motonetistä tai kl-varaosilta. Muistaakseni alle satasella saa jos ei ole ilmastointia.

    Comment

    • TINTTI
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 404
      • ...kuvan kaunis Koivuhaka

      #3
      Eikös se olle tuo 64-35 osa?!?





      ...iteltäni vaihdettii tuokin n.180tkm kun huusi kuin hyeena välillä 1I ja II asennoilla!
      Last edited by TINTTI; 08-02-2006, 16:00.
      420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
      ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
      ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
      ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
      ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
      ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

      Comment

      • Rocket
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 155
        • Ii

        #4
        Puhaltimen laakeri on loppu... Ei pysty rasvaamaan ja jos pystyis niin ei varmaan auta ku vähän aikaa....
        EX:
        BMW E46 316i

        Comment

        • Bmw/e46
          Newbiemmer
          • May 2005
          • 2
          • Ylivieska

          #5
          pystyy rasvaan! ite rasvasin n:2v sitte ja hyvin tiomaa vieläki!

          Comment

          • kyf
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2004
            • 204
            • Kangasala

            #6
            Originally posted by Bmw/e46
            pystyy rasvaan! ite rasvasin n:2v sitte ja hyvin tiomaa vieläki!
            jouduitko irrottaa puhaltimen vai miten rasvasit?

            Comment

            • Rocket
              Bimmer Rookie
              • Apr 2005
              • 155
              • Ii

              #7
              Originally posted by kyf
              jouduitko irrottaa puhaltimen vai miten rasvasit?
              Ja millä rasvasit???
              EX:
              BMW E46 316i

              Comment

              • Tuonela
                BTCF Member
                • Sep 2004
                • 368
                • Tampere

                #8
                Samaa ongelmaa täälläkin, kerro ihmeessä millä rasvasit!

                Comment

                • Bmw/e46
                  Newbiemmer
                  • May 2005
                  • 2
                  • Ylivieska

                  #9
                  Saa rasvattua ilman moottorin irroitusta , ainaski tuossa -99 mallin 46:ssa.
                  äkkistään en nyt muista mitä laitoin mutta sprei pullosta jotain crc tapasta muuten sinne ei kyllä mitään paksumpaa rasvaa saa mutta hiljenihä tuo tuollaki

                  Comment

                  • polkuauto
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 168

                    #10
                    Itse oon kanssa rasvannu oman E46 ja parin aikasemman Ooppelin puhaltimet. Taitaa olla saman valmistajan moottoreita, ulkonäöltään ainakin aivan samanlaisia (ja korvia raastavalta ääneltään). Itse asiassa toisessa Opelixissa puhaltimen laakeri ehti jo leikata kiinni, mutta kyllä siitäkin vielä toimiva ja hiljainen peli tuli.
                    Kannattaa ottaa puhaltimen moottori pois niin homma sujuu helpommin. Ainakin -99 e46:ssa (ei ilmastointia) mottori on metallipannalla kiinni, joka lähtee helposti irti. Sitten vaan rasvaa laakereille. Samalla kannataa pyöritellä propellia jotta rasvaa varmasti menee akselin ja liukulaakerin väliin.
                    Rasvana käytin jotain sprary purkissa olevaa litkua. En muista merkkiä mutta jonkin verran paksumpaa tavaraa oli kuin crc.
                    Kannattaa muuten laittaa tuulettimen säätönupit sisältä sellaiseen asentoon että ilmakanavan läppä menee kiinni. Ei tarvi kaivella pudonneita ruuveja kanavista

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎