Eli seuraavia ihmetyksen aiheita, kun tuohon suht uuteen tuttavuuteen (e46 328i -99) ensimmäistä isompaa TI-huoltoa suunnittelen:
Tarvitsenko nyt peräöljyksi VS 500:aa, kun tuossa tietenkin on ASC, kuten kait kaikissa e46:issa on? Eli onko tuo laitos siinä mielessä 'lukkoperällinen'?
Mitähän litkua noissa käytetään ohjaustehostimessa? Alfamerin opas kun tyrkyttää ATF:iä, mutta esim. Motonetin sivuilla jotain Bemarin erikoisöljyjä pelkästään. Vai onko nekin kuitenkin ATF:ää?
Ja se sama Alfamerin opas kertoo, että sytytystulppien kärkiväli olisi(kaikissa E46:issa) 1.6mm. Melko paljon... Onko tosiaan niin?
Vaihteistoöljyksikin oli ihmeen paljon vaihtoehtoja. Oppaan mukaan keltaisella kilvellä varustettuun tulisi Esso ATF LT 71141. Onko se 'kilpi' sellainen keltainen tarra lätkästynä laatikon kylkeen? Mistään muusta sitä öljytyyppiä ei kait voi päätellä?
Täytyy myöntää, ettei minkään aiemman auton kohdalla ole öljyjen valinta ollut yhtä hankalaa.
Tarvitsenko nyt peräöljyksi VS 500:aa, kun tuossa tietenkin on ASC, kuten kait kaikissa e46:issa on? Eli onko tuo laitos siinä mielessä 'lukkoperällinen'?
Mitähän litkua noissa käytetään ohjaustehostimessa? Alfamerin opas kun tyrkyttää ATF:iä, mutta esim. Motonetin sivuilla jotain Bemarin erikoisöljyjä pelkästään. Vai onko nekin kuitenkin ATF:ää?
Ja se sama Alfamerin opas kertoo, että sytytystulppien kärkiväli olisi(kaikissa E46:issa) 1.6mm. Melko paljon... Onko tosiaan niin?
Vaihteistoöljyksikin oli ihmeen paljon vaihtoehtoja. Oppaan mukaan keltaisella kilvellä varustettuun tulisi Esso ATF LT 71141. Onko se 'kilpi' sellainen keltainen tarra lätkästynä laatikon kylkeen? Mistään muusta sitä öljytyyppiä ei kait voi päätellä?
Täytyy myöntää, ettei minkään aiemman auton kohdalla ole öljyjen valinta ollut yhtä hankalaa.
Comment