Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ruostuu!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pakko olla BMW
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 15

    #16
    Ruostuu,vuotaa ja hajoaa

    Auto bild:ssä oli maininta e46 taka-akseli vioista,että ne ruostuisivat kannakkeistaan melko nopeasti ja kalliita korjata "ylläri".Oisko kellään tietoa kyseisistä vioista?Itsellä vaihdettu nokkapelti takuuseen ruostumisen takia,takaluukusta ei ole löytynyt mitään.Ovia en ole tarkastellut.Mutta tuo moottori on kyllä aika"löpis läpi"mallia öljyä pulppuaa sieltä täältä ja vettä häviää.Mittarit pätkii.Aika ongelma laitteita tuntuu olevan.Hankala kun itsellä ei ole paikkaa missä laittaa ja merkkiliikkeessä on 71e/tunti ja kun yhdestä viasta pääsee niin saa jo toiseen varata aikaa samantien.Olis pitäny ostaa toyota.e46 316 -99 ajettu 85 tkm

    Comment

    • markov7
      Bimmer Rookie
      • Oct 2004
      • 97

      #17
      Kyllä ne passatin takaluukutkin ruostuu.Kyllä bmw:llä voi olla jonkinnäköinen jatkotakuu noissa ruostejutuissa jos huoltokirja on kunnossa.
      Kysymään vaan että miten on.Eihän toi huoltokirjan kunnossaolo ruosteeseen vaikuta mutta vag vehkeissä toi on yleensä korvausperuste jos kyseessä jatkotakuu.
      s14 rally

      Comment

      • ParaJaX
        Bimmer Rookie
        • Mar 2004
        • 129

        #18
        Originally posted by Pakko olla BMW
        Itsellä vaihdettu nokkapelti takuuseen ruostumisen takia,takaluukusta ei ole löytynyt mitään.Ovia en ole tarkastellut.Mutta tuo moottori on kyllä aika"löpis läpi"mallia öljyä pulppuaa sieltä täältä ja vettä häviää.Mittarit pätkii.Aika ongelma laitteita tuntuu olevan.Hankala kun itsellä ei ole paikkaa missä laittaa ja merkkiliikkeessä on 71e/tunti ja kun yhdestä viasta pääsee niin saa jo toiseen varata aikaa samantien.Olis pitäny ostaa toyota.e46 316 -99 ajettu 85 tkm
        Aikalailla sama tilanne täällä.. mutta onneksi kaveri maalaa nuo paikat ja jäähdytysneste putkien t-haarat vaihdetaan ens viikolla niin saas nähdä loppuuko tuo vuoto. öljyä ei ainakaan itsellä mene ollenkaan tai ainakaan huomannu (vasta korjautin sen öljyputsarin jalan kohdalta ne o-renkaat mistä se kyllä pulppusi ölkkää...oli muuten melko kovat noi renkaat)
        autona siis 318i -98 ja ikävä ruosteiden kannalta mikäli pahaksi menee koska auto on valkoinen :(

        btw...mistä sulla vuotaa kone?

        Comment

        • markov7
          Bimmer Rookie
          • Oct 2004
          • 97

          #19
          Kaikilla saksalaismerkeillä tuntuu olevan samaa vikaa,vesiletkut ei kestä vettä, huohotinletkut ei ilmaa,öljyputket ei öljyä,taitaa olla sama tavarantoimittaja jokaisella.
          s14 rally

          Comment

          • csimann
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 433
            • (not available)

            #20
            Originally posted by Juhis
            Nuo suomimallin E46:t on kyllä ihmeen lahoa tavaraa. Ei tahdo kestää täällä Suomen oloissa suolaisilla teillä ruostumatta. Saksassa vastaan tulleet yksilöt on olleet yleensä ruosteettomia. Suomessa olen taas nähnyt useammankin E46:n jossa ruostetta jossakin yllä mainituista paikoista. Esimerkiksi konepellin ruostuminen on melko erikoinen juttu. Tämä on taas sitä aiemminkin mainitsemaani E46:n "laatua" jota en ymmärrä - missä lie menty tehtaalla pieleen..
            Ja mikä parasta, useissa myynti-ilmoituksissa korostetusti kerrotaan, aivan ylpeillen, auton olevan "aito Suomi-auto"!

            Comment

            • Koolj_bmw4life
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2002
              • 711
              • Salo,SUOMI

              #21
              ot: tuttua MB VITO -01sen osalta... konepelti,kuskinovin,kuskin kylki.. takaluukku.. ja sitten kun takuussa korjattu.. niin vuoden päästä uudestaa korjaamaan

              Comment

              • Stone
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 4074
                • Helsinki

                #22
                Originally posted by Koolj_bmw4life
                ot: tuttua MB VITO -01sen osalta... konepelti,kuskinovin,kuskin kylki.. takaluukku.. ja sitten kun takuussa korjattu.. niin vuoden päästä uudestaa korjaamaan
                Juupajuu. Noi vitotukset on niitä viimeisiä suomen oloihin tai sitten 1-2 vuoden välein uutta tilalle.
                E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                VW Pornstarter (työjuhta)
                Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                Finnmaster T8







                Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                Comment

                • iikka
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 2597
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by 3BMW
                  Siis ymmärsinkö oikein eli alle 6-vuotta vanhojen autojen ruostumiset korvaa takuu?? Omassa 9/00 farkussa on takaluukun reunojen sisäpuolella alkavaa ruostumista ja mainasin juuri laittaa itse kuntoon.
                  ei muutako bemun liikkeeseen niin maalaavat sulle uuden takaloossin
                  Speed costs, how fast you wanna go?

                  Comment

                  • Robot
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2005
                    • 30
                    • North

                    #24
                    Originally posted by csimann
                    Ja mikä parasta, useissa myynti-ilmoituksissa korostetusti kerrotaan, aivan ylpeillen, auton olevan "aito Suomi-auto"!
                    Sori OT. Uskosin kovasti, että mainostavat ihan sen takia, että kilometrit pitävät paikkansa
                    Elämä on ja bemarilla pääsee!

                    Comment

                    • Pakko olla BMW
                      Newbiemmer
                      • May 2005
                      • 15

                      #25
                      Originally posted by ParaJaX
                      Aikalailla sama tilanne täällä.. mutta onneksi kaveri maalaa nuo paikat ja jäähdytysneste putkien t-haarat vaihdetaan ens viikolla niin saas nähdä loppuuko tuo vuoto. öljyä ei ainakaan itsellä mene ollenkaan tai ainakaan huomannu (vasta korjautin sen öljyputsarin jalan kohdalta ne o-renkaat mistä se kyllä pulppusi ölkkää...oli muuten melko kovat noi renkaat)
                      autona siis 318i -98 ja ikävä ruosteiden kannalta mikäli pahaksi menee koska auto on valkoinen :(

                      btw...mistä sulla vuotaa kone?
                      No sieltä öljyn putsarin jalan juuresta ja toiselta puolelta moottoria itkee jakopään tiiviste.Öljyn putsarin kansi on aika märkä siitä O-renkaan ympäriltä.Täytyy käydä kaverin autotallissa kokeilemassa,saisko ne O-renkaat vaihdettua siihen jalkaan.Se jakopää täytyy jättää ammamiehelle.

                      Comment

                      • marsupilami
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 263
                        • savo

                        #26
                        jep,jep täälläkin ruosteen alkuja oli konepellin pokkauksessa lamppujen kohdilla.Samoiten ovissa.Tuli itse kustannettua korjaukset.

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2978
                          • Uusimaa

                          #27
                          Originally posted by touring39
                          Piti oikein käydä pyllistämässä eukon autosta kaikki yllämainitut kohdat, eikä ruosteen pilkkuakaan kyllä näkynyt. Ihan kuin olis just maalattu.
                          Auto on 316iA 02/2000 ja mittarissa 104 tkm. Suomipeli.
                          Oiskohan tammikuussa 2000 olleet tavallista huolellisemmalla päällä?
                          Itsellä 2/2000 318i Touring 120 tkm (valmistettu 1/00), toin Berliinistä BMW:ltä joulukuussa.
                          En myöskään löytänyt minkäänlaista ruosteenpisaraakaan mistään. Konpellin sisäpuolella oli joku kuluneen näköinen tehtaan tarra ilmastointilaitteen aineista. Joten olisiko konepelti jopa alkuperäinen?
                          Samalla huomasin, että pissapojan suuttimiin menee johdot = lämmitys
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • oppipoika
                            Newbiemmer
                            • Jan 2006
                            • 18

                            #28
                            Bemu 316 vm. 1995, tuotu Keski-Saksasta 1,5 v. sitten, eikä ruosteen pistettäkään. Isäukolla saman vuosimallin 520i, jonka toin 3 vuotta sitten. Ei siinäkään yhtään ruostepistettä. Ei missään. Kumpaakaan ei ole vielä edes korjattu mitenkään. Oma Keski-Saksasta tuotu C 220 CDI vm. 2000 myös täysin ruosteeton, eikä mitään korjattavaa. Tyttären Avensis vm. 1998 myös Keski-Saksasta, ei ruostetta eikä vikoja.

                            Comment

                            • h.n
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2004
                              • 35
                              • Sauvo

                              #29
                              Originally posted by marsupilami
                              jep,jep täälläkin ruosteen alkuja oli konepellin pokkauksessa lamppujen kohdilla.Samoiten ovissa.Tuli itse kustannettua korjaukset.
                              Missä korjautit? Paljonko tuli hintaa? Menikö konepelti ja ovet vaihtoon vai maalattiinko vain?

                              Itsellä kun on sama homma ja tarttis tehä jottai.

                              Comment

                              • Ikuinen aloittelija
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2003
                                • 336
                                • maa

                                #30
                                Meikäläisen -03:ssa molemmissa kuskin puoleisissa ovissa sisäpuolella ruostepatit...ele. Maanantaina Laakkoselle ihmettelemään.
                                G30 520d Xdrive Sport -18
                                F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎