Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ruostuu!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • K.S.
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 649
    • Espoo

    #31
    Originally posted by markov7 View Post
    Kaikilla saksalaismerkeillä tuntuu olevan samaa vikaa,vesiletkut ei kestä vettä, huohotinletkut ei ilmaa,öljyputket ei öljyä,taitaa olla sama tavarantoimittaja jokaisella.
    Niinpä..
    Itellä oli e46 kiikarissa mutta tätä foorumia kun olen lukenut en kyllä varmana osta..niin paljon löytyy isoja kalliita vikoja tosta laatuatosta ettei mitään rajaa..alkaa riisikupit kiinnostamaan päivä päivältä enemmän..

    Comment

    • arska84
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1356
      • Seinäjoki

      #32
      Kävin kans kattomas nuo yleisimmät paikat missä E46:sessa ruostetta vois olla.. Koko autosta ei löytyny pisaraakaan On sitte sata varmaa että auton vien tectyl käsittelyyn.. Bemu tuotu vuonna -03 Suomeen ja on -99 mallia
      BMW PREMIUM

      BMW E46 318

      Comment

      • Ikuinen aloittelija
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 336
        • maa

        #33
        Originally posted by arska84 View Post
        Kävin kans kattomas nuo yleisimmät paikat missä E46:sessa ruostetta vois olla.. Koko autosta ei löytyny pisaraakaan On sitte sata varmaa että auton vien tectyl käsittelyyn.. Bemu tuotu vuonna -03 Suomeen ja on -99 mallia
        Ovissa meikäläisellä näkyy maalin alla ruostematoja. Varsinaista näkyvää ruskeaa ei ole vielä, mutta eiköhän nuo kurkkaa ensikesään mennessä, jos ei korjata/uusita ovia.
        G30 520d Xdrive Sport -18
        F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

        Comment

        • ongelmalapsi
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 1063
          • Hämeenlinna

          #34
          tottakai ne ruostuu... samaa paskarautaa ne on ku muutki
          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
          GMC Topkick C6500 rollback -95
          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
          E46 330xiA -02
          Chrysler neon -99

          Comment

          • Ikuinen aloittelija
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2003
            • 336
            • maa

            #35
            Nokkapelti on myös oikein huolella ruvella. Kas, kun en ole tuota ennen huomannut.
            G30 520d Xdrive Sport -18
            F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

            Comment

            • Tyggis
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 415

              #36
              Olen jo jonkin aikaa himoinnut Audia juurikin tuon ruostumattomuuden takia...

              Comment

              • Herbert
                Bimmer Rookie
                • Feb 2006
                • 75
                • Suomi

                #37
                Originally posted by Tyggis View Post
                Olen jo jonkin aikaa himoinnut Audia juurikin tuon ruostumattomuuden takia...
                Aika erikoista, eikö e46 ole sinkitty???? Zeta on, ja se on kuitenkin vanhempaa tuotantoa, ovat sitten päättäneet säästää oikeassa paikassa....
                Last edited by Herbert; 18-03-2020, 15:32.

                Comment

                • -kiki-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1160
                  • Hämeenkyrö

                  #38
                  Kyllä se sinkitty on http://www.btcf.fi/forum/showthread....ight=E46+video
                  F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

                  Comment

                  • Tyggis
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 415

                    #39
                    Originally posted by Herbert View Post
                    Aika erikoista, eikö e46 ole sinkitty???? Zeta on, ja se on kuitenkin vanhempaa tuotantoa, ovat sitten päättäneet natsit säästää oikeassa paikassa....
                    Muistaekseni Hemi tiesi sanoa, että ei ole kokonaan sinkitty. Sinkityn korin ei pitäisi ruostua, ei tuossa ollut konepellissä kuin maalipinnassa pientä röplää, ei näkyvää ruostetta ja sekin meni takuuseen
                    .
                    Last edited by Tyggis; 12-02-2007, 18:41.

                    Comment

                    • Ikuinen aloittelija
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2003
                      • 336
                      • maa

                      #40
                      Eipähän se sinkki tee, muuta kuin hidastaa ruosteen alkuunpääsyä. Materiaalivahvuudet on niin onnettomat, ettei suojaava vaikutus loppuu hyvin lyhyeen. Edelleen kunnon maali ja ruosteensuojaus on paras. VAG on tässä vain onnistunut muita valmistajia paremmin.
                      G30 520d Xdrive Sport -18
                      F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #41
                        Originally posted by Ikuinen aloittelija View Post
                        Eipähän se sinkki tee, muuta kuin hidastaa ruosteen alkuunpääsyä. Materiaalivahvuudet on niin onnettomat, ettei suojaava vaikutus loppuu hyvin lyhyeen. Edelleen kunnon maali ja ruosteensuojaus on paras. VAG on tässä vain onnistunut muita valmistajia paremmin.
                        Nyt aloittelija heittää kyllä sen laatuista "lööperiä" että ei ilmeisesti ole paljon fysiikan tunnilla tullut koulunpenkkiä kulutettua.
                        Toisaalta VAG konsernin autot/korit ovat nimen omaan olleet jo pitkään ne vahvimman upposinkkauksen omaavat kopat, että edellinen on oltava provo?.
                        Kokeileppa siellä mökin kaivolla kuinka kauan siellä kestää maalattu teräsämpäri ja kuinka kauan kuumasinkattu ämpäri....
                        Sinkki nimen omaan estää mahdollisen vaurion laajenemisen, niin kauan kun sitä korirakenteessa on epäjalompana teräksen puolesta luopumassa.
                        VAG konsernin tuotteet tai esim.e39 ei tarvitsisi koko n.20-vuoden elinkaaren aikanaan lainkaan maalipinnoitusta.
                        Nämä JOIDENKIN e46:n paikalliset/pistemäiset ongelmat johtuvat juuri sinkkauksen laadullisista epäonnistumisista, ei mistään laajemmasta ruostumisongelmasta. e46:ssa joissain osin käytetty ohutsinkki riittää sinällään kyllä suojaamaan ko.korirakenteen koko auton elinkaaren.
                        Nyt näkyvät ongelmat ovat lähinnä kosmeettisia ja koskee pääsääntöisesti eri käsittelyn kautta kulkeneita luukkuja/niiden saumauksia. Koritakuun voimassaoloaikana nämä ongelmat kyllä ilmaantuvat jos ovat ilmaantuakseen.
                        Eli mikäli ovenreunat+luukkujen reunat ovat 3-4-vuoden kuluttua ehjät, niin tässä kohtaa pinnoitukset+pesut ovat onnistuneet ja ongelmia ei ole milloikaan tulossakaan. Minun käsien läpi on kulkenut jo niin monta e46:n luukkua+ovea, että voin kuitenkin sanoa olevan marginaalisesta ongelmasta...vaikkakin ko.ongelmat poikkeuksetta ovatkin "kovaäänisiä".
                        Kotelosuojaamalla tähän ongelmaan ei ole mitään muuta vaikutusta kuin se että koritakuu todennäköisesti raukeaa. Mahdollisten ongelmien ilmaantuessa tämän jälkeen artisti itse kustantaa luukkujen vaihdon.

                        Comment

                        • Ikuinen aloittelija
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2003
                          • 336
                          • maa

                          #42
                          Originally posted by Hemi View Post
                          Nyt aloittelija heittää kyllä sen laatuista "lööperiä" että ei ilmeisesti ole paljon fysiikan tunnilla tullut koulunpenkkiä kulutettua.
                          Toisaalta VAG konsernin autot/korit ovat nimen omaan olleet jo pitkään ne vahvimman upposinkkauksen omaavat kopat, että edellinen on oltava provo?.
                          Kokeileppa siellä mökin kaivolla kuinka kauan siellä kestää maalattu teräsämpäri ja kuinka kauan kuumasinkattu ämpäri....
                          Sinkki nimen omaan estää mahdollisen vaurion laajenemisen, niin kauan kun sitä korirakenteessa on epäjalompana teräksen puolesta luopumassa.
                          VAG konsernin tuotteet tai esim.e39 ei tarvitsisi koko n.20-vuoden elinkaaren aikanaan lainkaan maalipinnoitusta.
                          Nämä JOIDENKIN e46:n paikalliset/pistemäiset ongelmat johtuvat juuri sinkkauksen laadullisista epäonnistumisista, ei mistään laajemmasta ruostumisongelmasta. e46:ssa joissain osin käytetty ohutsinkki riittää sinällään kyllä suojaamaan ko.korirakenteen koko auton elinkaaren.
                          Nyt näkyvät ongelmat ovat lähinnä kosmeettisia ja koskee pääsääntöisesti eri käsittelyn kautta kulkeneita luukkuja/niiden saumauksia. Koritakuun voimassaoloaikana nämä ongelmat kyllä ilmaantuvat jos ovat ilmaantuakseen.
                          Eli mikäli ovenreunat+luukkujen reunat ovat 3-4-vuoden kuluttua ehjät, niin tässä kohtaa pinnoitukset+pesut ovat onnistuneet ja ongelmia ei ole milloikaan tulossakaan. Minun käsien läpi on kulkenut jo niin monta e46:n luukkua+ovea, että voin kuitenkin sanoa olevan marginaalisesta ongelmasta...vaikkakin ko.ongelmat poikkeuksetta ovatkin "kovaäänisiä".
                          Kotelosuojaamalla tähän ongelmaan ei ole mitään muuta vaikutusta kuin se että koritakuu todennäköisesti raukeaa. Mahdollisten ongelmien ilmaantuessa tämän jälkeen artisti itse kustantaa luukkujen vaihdon.
                          Tietääkö Hemi kuinka vahva tuo sinkkikerros on? Se ei todellakaan autoissa käytetyssä materiaalivahvuudessa kestä jatkuvaa kosteus/suolakuormitusta. Vahvuus ei riitä estämään hapen pääsyä teräkseen. Ei sinkkin mikään ihmeaine kuitenkaan ole. Tämäkin opetettiin tekussa jo ensimmäisenä vuotena. Kotelosuojaus ei katkaise koritakuuta, jos reikiä ei porata. Tästäkin on mustaa valkoisella. Merkkiliikkeessä viat oli tuttuja. Nokkapelti sivulauseessa mainittuna todella yleinen. Tutkimuksessakin todettiin, että uudemmat on heikompia suojaukseltaan ( http://www.tectyl.fi/uploads/g37c1.pdf ) ( http://www.autoliitto.fi/ximg/ruoste_01062005.pdf ) Tuon, kun lukee läpi niin ei jää epäselväksi miksi on samaa vikaa kuin esim. Focus:ssa....
                          "VAG konsernin tuotteet tai esim.e39 ei tarvitsisi koko n.20-vuoden elinkaaren aikanaan lainkaan maalipinnoitusta." et varmaan usko itsekkään?
                          ps. Meillä tulee mökillä vesi hanasta.
                          Last edited by Ikuinen aloittelija; 13-02-2007, 18:41.
                          G30 520d Xdrive Sport -18
                          F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #43
                            Huonosti on koulun penkillä tullut kuunneltua....
                            Eli, sinkatun rakenteen suojausvaikutus ei suinkaan perustu hapelta suojaamiseen vaan elektrolyyttiseen prosessiin jossa epäjalo sinkki luopuu ennen jalompaa terästä.
                            Varmasti voimme keksiä muitakin sinkin käytännön sovelluksia kuin tuo sinkkiämpäri jos et ole sellaista milloinkaan nähnyt.
                            Eli, mm. galvanoidut kattopellit pysyvät happosateissa/sään rasituksissa helpostikkin +30-vuotta virheettömänä verstaan katolla ihan ilman maalipintaakin.
                            Ihan samoin kuin ne miljoonat muutkin sinkatut ja säälle/ilmastolle alttiit teräsrakenteet kuten sillat, sähköpylväät, ja yleensä monet rakennusten säälle alttiit rakenneteräkset,ym,ym.
                            Laivarungothan suojataan laipioihin pultattavin sinkkiharkoin, jolloin niissä oleva sinkki luopuu/syöpyy ennen laivarunkoa. Ilman tätä Finjettiä ei olisi ollut olemassakaan enään 90-luvulla...siis pelkän maalin suojaamana.
                            Voin kuitenkin todeta että tällainen e39:stä tai VAG:sta leikattu sinkattu rakenne ei ala ruostumaan edes puhtaista leikkuupinnoista vaikka ne seisoivat vuosikausia taivasalla. Eli minulla on kymmeniä/satoja paloiteltuja sinkkikoriosia maannut parhaimmillaan 4-5-vuotta taivasalla ja näistä ei edes puhtaista teräs paljaana olevista leikkuupinnoista ole havaittavissa pilkkuakaan korroosiota. Reilu kämmenen kokoinen alue saa olla rälläköity sinkistä puhtaaksi ja siltikään tuon kovan oksidikerroksen muodostumisen jälkeen tapahdu ns.ruostumista. Puhumattakaan että maalipintansa menettänyt ruttaantunut rakenne jossa sinkkiä on vähänkään, alkaisi mitenkään ruostumaan.
                            Jos et tätä usko, niin haeppa nyt sinne mökillesi kipin kapin huonolaatuisen teräksen, mutta sinkattu ämpäri vaikka kukkaruukuksi.
                            Katsoppa kuinka monta kymmentä vuotta se saa olla ulkosalla istutettuna vaikka joka kevät uusittavaan suolakasaan...
                            e46:n luukkujen reunaongelmat johtuvat siitä että sinkkiä ei ole kuin ohutsinkki ja luukkujen reunojen limisaumoihin on jäänyt tehtaan huuhtelemattomia prosessiliemiä. Sinkattuun rakenteeseen sinällään ei korroosio pysty, oli siinä maali tai ei.

                            Comment

                            • dunkelblau
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2003
                              • 1151
                              • Uusimaa

                              #44
                              Viekää ruostesuojaukseen, jos se lämmittää. Suomiauto on aina suomiauto. Ei taloissakaan nykyään sallita kaksinkertaista höyrynsulkua. Itelläkin kukkii apparin ovi, kun joku on sillä Suomessa raapassu kanttariin.
                              "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                #45
                                Ja nyt pitää erottaa varsinainen rakennetta syövä korroosio:



                                Tuosta joidenkin e46 ja e39:ien luukunreunojen lähinnä maalien+saumakitin kesimisestä, joka käytännössä on vain esteettinen haitta. Ei siis kuitenkaan mihinkään korin rakennelujuuksiin vaikuttava ongelma.



                                Silläkään ei ole merkitystä missä ko.autot ovat uutuudenpäivänsä nähneet. Meillä kaikki kolme perheen bemua x2 e46(coupe ja Farkku) sekä e39 sedan ovat kaikki ns.suolaa nähneitä "suojaamattomia" Suomiautoja, eikä yhdessäkään ole nuppineulankärjen kokoista ongelmapilkkua, eikä sitä enään tulekkaan.
                                Onneksi tuo koritakuuhomma kuitenkin toimii vaikka puhkiruostumista ei tapahdukkaan...siis mikäli näitä ei ole jälkikäteen "suojailtu", niin ilman muuta ongelmatapauksessa reklamaatiota ja uutta tehokkaammissa puhdistus/pelkistysliemissä pestyä luukkua tilalle.
                                Last edited by Hemi; 14-02-2007, 01:36.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎