Mulla meni E36sta joskus joku laturin tai ilmastoinnin ohjuripyörän laakeri ja se vinkui kuin joku WRC auto...(tosin kulku ei ollut sama).
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 Outo ääni moottorista
Collapse
X
-
Yksi mahdollisuus tuo huohotinventtiili, itellä piti kaameeta vinkunaa kuumalla koneella ja viaksi paljastu loppujen lopuksi tuo osa. Tulihan sitten vaihdettuu kummatki hihnat(apulaite ja ilmastointi) sekä niitten ohjain/kiristinrullat turhaan mutta onpahan uutta osaa taas Hihnat/rullat saa testattua ottamalla hihnat irti ja kone käyntiin, jos ääni loppuu vika niissä jos jatkuu nii toi huohotinvena varmaankin hajalla.e39 530ia m-sport touring imolarot II -02
Comment
-
-
Nostetaampas tämä ketju, kun itsellä nyt vastaavanlainen ongelma. Autona 320 2.2 vm05/e46 bmw.
Pari päivää sitten alkoi autosta kuulua korkea vinkuminen(ehkä hieman metallinen, mutta sellainen korkea ujellusääni), tulee moottoritilasta.
Välillä kuului tyhjäkäynnillä, nyt viimeisimmällä ajolla vain ajettaessa. Ei vaikutusta painaako kaasua vai ei. Välillä matalampi, välillä voimakkaampi. Kuuluu kuitenkin auton sisälle mm.motarilla ajettaessa.
Voiko pakkasella olla osuutta asiaan, alkoi kuulumaan kun pakkanen nousi.
Alkoi mietityttämään myös kansi, koska öljykorkissa oli vähän kellertävää mömmöä.(ajan lyhyttä matkaa, toki voi talvella tulla muutenkin) Öljy on öljyn väristä, ei lisäänny itestään.
Jäähdytinnesteen tarkastin. Ei tainnut kyllä olla täysi, koska tikku ei noussut paljon yläpuolelle siitä korkkiosasta?? Se oli kuitenkin normaaliväristä.
Nyt mietityttää tuo ujellus, ja uskaltaako koko autolla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Krissez View PostNostetaampas tämä ketju, kun itsellä nyt vastaavanlainen ongelma. Autona 320 2.2 vm05/e46 bmw.
Pari päivää sitten alkoi autosta kuulua korkea vinkuminen(ehkä hieman metallinen, mutta sellainen korkea ujellusääni), tulee moottoritilasta.
Välillä kuului tyhjäkäynnillä, nyt viimeisimmällä ajolla vain ajettaessa. Ei vaikutusta painaako kaasua vai ei. Välillä matalampi, välillä voimakkaampi. Kuuluu kuitenkin auton sisälle mm.motarilla ajettaessa.
Voiko pakkasella olla osuutta asiaan, alkoi kuulumaan kun pakkanen nousi.
Alkoi mietityttämään myös kansi, koska öljykorkissa oli vähän kellertävää mömmöä.(ajan lyhyttä matkaa, toki voi talvella tulla muutenkin) Öljy on öljyn väristä, ei lisäänny itestään.
Jäähdytinnesteen tarkastin. Ei tainnut kyllä olla täysi, koska tikku ei noussut paljon yläpuolelle siitä korkkiosasta?? Se oli kuitenkin normaaliväristä.
Nyt mietityttää tuo ujellus, ja uskaltaako koko autolla ajaa...E36 95 316i Sedan
E39 97 540i Touring
E46 99 320Ci Coupe
E53 01 X5 4,4 V8
E65 05 730d
F10 11 523i Sedan
F90 08 320i Sedan
Comment
-
-
Itselläni E46 316i -99 ja silloin tällöin kuuluu korkea ujellus moottoritilasta riippumatta siitä painaako kaasua. Lisäksi korkissa valkoista/kellertävää mössöä ilmaantui uusilla öljyillä. Nesteitä ei ole kadonnut ja öljy on muutoin normaalin väristä. Lisäksi tuota mössöä ilmestyi vasta pari päivää sitten, kun auto seiso noin viikon.
Onko syytä huolestua tai viedä autoa tutkittavaksi tämän enempää?Last edited by joulle; 18-03-2010, 16:39.
Comment
-
-
Mulla ois 328 e46 ja alko kans pitämään ujellusta 2000-3000rpm kohdalla. Ihan sama oliko kylmä tai lämmin ni aina kuuluu. Ei vaikuta tehoihin eikä tyhjäkäyntiin. Ei huohota eikä mitään muutakaan. Vain se ääni. Käsittääkseni se huohottimen separaattori ois menny eli se kalvo. Kävis järkeen että vaikka 2 vuotta sitte on vaihdettu se cold coyntry kitti mut viime talven seissyt ulkona ajamattomana ja kompensoituneen kosteuden + pakkasen myötä ois se kalvo mennyt rikki. Mitä mieltä??? Onko kellään muulla kokemusta???
Comment
-
-
Originally posted by RSTommi View PostMulla ois 328 e46 ja alko kans pitämään ujellusta 2000-3000rpm kohdalla. Ihan sama oliko kylmä tai lämmin ni aina kuuluu. Ei vaikuta tehoihin eikä tyhjäkäyntiin. Ei huohota eikä mitään muutakaan. Vain se ääni. Käsittääkseni se huohottimen separaattori ois menny eli se kalvo. Kävis järkeen että vaikka 2 vuotta sitte on vaihdettu se cold coyntry kitti mut viime talven seissyt ulkona ajamattomana ja kompensoituneen kosteuden + pakkasen myötä ois se kalvo mennyt rikki. Mitä mieltä??? Onko kellään muulla kokemusta???
Jos joku tietää mistä todella on kyse niin olisi kiva kuulla mikä osa pitäisi vaihtaa ja minne. Mitäköhän vaikutusta tuolla on moottorin toimintaan? Suurempi polttoaineen kulutus? (on tarpeeksi suuri jo nyt)f10 535xi vm2011
---
ex:
e92 335i vm2007
e90 320i vm2005
e46 328CiA vm1999
Comment
-
-
Tuota noin niin. Selvis että koneesta ei tulekkaan mitään ääntä. Kaikki on ok mutta se ujellus tuleekin voimansiirrosta. Vaihdoin vast ikään kardaanin kannatin kumin vaikkei vaihto kunnossa ollukkaa + laakerin. Mut halusin varmistaa. Mukana tullut laakeri olikin jokin muun ku laadukkaan näkönen. (peltiset suojat mustien kunnon kumi/muovi suojien sijaan. Kuullu oon että jotkut halvat kestovoidellut laakerit eivät sisällä tarpeeksi rasvaa). Ääni tuli samana päivänä ku vaihdoin osan myöhemmin illalla. Ääni on seuraavanlainen http://www.youtube.com/watch?v=bUYbJ...feature=relmfu .
Mutta ei noin paha. Mut pahimmoilleen ujeltaa tuolla kierrosalueella ja vauhdin ollessa n. 20-60kmh. Se myös hämäsi että ensin se kuulu vain pintakaasulla vedättäessä ja katos kytkintä painessa mut nyt kuuluun jatkuvasti tuolla vauhtialueella. Oon niin miettinnä päätä puhki tapauksen johdosta ja vaihdan laadukkaampaan laakeriin. Jos ei häviä ni sitte huolestuttaa laatikko tai perä???? Pitää kirjotella miten käy.
Ps. Tuosta ainakin huomaa että kalvo on separaattorista sökönä ja sillo heittää käyntikin http://www.youtube.com/watch?v=K9OQtvZ2fp0
Kulutus laski ja väännöt tuli takas ku vaihdoin nokka-akselin pakopuolen anturin. Meinas kierrokset helposti laskea liikkeelle lähtiessä ja ilmastointi päällä tyhjäkäynnin heiluminen. Hävis heti ku vaihto. Kannattaa tarkistaa vikakoodit. Ei taida muuten saada selville että onko rikki tai sitte löytyykö jostain vastus arvoa osalle. Helppo vaihtaa. Yks ruuvi ja johtoliitin ja helpossa paikassa. n. 5min homma ja osa makso KL:llä 46,40 egee.
Originally posted by mirrinmurkina View PostEi varsinaista kokemusta korjaamisesta, mutta minun 328CiA:ssa on sama homma kuin mitä muutkin ovat kuvailleet. Ääni kuuluu silloin tällöin. Erityisesti viileinä aamuina lähtiessä. Ihan kuin ääni kuuluisi moottorin keskeltä.
Jos joku tietää mistä todella on kyse niin olisi kiva kuulla mikä osa pitäisi vaihtaa ja minne. Mitäköhän vaikutusta tuolla on moottorin toimintaan? Suurempi polttoaineen kulutus? (on tarpeeksi suuri jo nyt)Last edited by RSTommi; 21-08-2012, 15:39.
Comment
-
-
Nonnih. KL-Varaosilta hommattu uusi kardaanin kannatin kumi + laakerihan se oli syypää ujellukseen. Irti kun otin ni oli uuden timakan oloinen laakeri mut sormin ku vauhdikkaasti sitä pyöritti ni pieni helinähän sieltä sisältä kuulu
Ei muuta ku rahat takas ja merkkiosaa kehiin ja loppu se ujellus
Turhauttavaa vaihtaa uutta osaa uudelleen ku sattu maanantai kappale kohdalle Ei vissiin halpa ole aina hyvää
Comment
-
Comment