Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 lattiamatto märkä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ParaJaX
    Bimmer Rookie
    • Mar 2004
    • 129

    E46 lattiamatto märkä

    Eli itse huomasin kun tämmöset loska kelit niin kuskin lattiamatto ihan märkä..
    ajattelin sitten kaverin korjaamolla käydä nostauttamassa autoa...niin alla juuri mattojen alapuolella semmoiset kumitulpat tai minun tapauksessa yksi tulppa enää paikoillaan ja niiden yläpuolella vielä semmoiset metalli tulpat, kuskin puolella vain oli sekin huonosti kiinni josta vesi päässyt sisälle. Ei muutakuin sikalla kaikki umpeen..
    Kysymys kuuluukin että mikä helvetin järki noissa reijissä on??

    ja auto -98 e46..

    Eli jos ihmettelette että miksi lattiat ovat märkiä niin tuossa todennäköisin syy!
  • Janne_K
    Bimmer Rookie
    • Dec 2003
    • 31
    • Hyvinkää

    #2
    Ja yksi mistä voi vuotaa vettä lattioille: Ovipahvin ja pellin välistä, jos oven sisällä oleva muovisuojus on irroitettu ja jätetty kiinnittämättä täysin tiiviiksi. Lasia pitkin valuva vesi tulee suojamuovin välityksellä auton sisäpuolelle. Näin oli itsellä kun ihmettelin miksi lattia on märkä...

    Comment

    • ParaJaX
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 129

      #3
      Mistä pääsee helpoiten raottamaan mattoa e46:sessa (kuskin puoli) ?

      kynnyslista irroittamalla? lähteekö kivuttomasti hajottamatta mitään?

      Comment

      • Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6463
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by ParaJaX
        Mistä pääsee helpoiten raottamaan mattoa e46:sessa (kuskin puoli) ?

        kynnyslista irroittamalla? lähteekö kivuttomasti hajottamatta mitään?
        Siitäpä sen parhaiten näkee, varovasti tasaisesti kampeamalla lähtee ehjänä irti, korkeintaan joku kiinnityksistä saattaa hajota irroittaessa mutta harvemmin.
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

        Comment

        • ParaJaX
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 129

          #5
          Originally posted by Rahu
          Siitäpä sen parhaiten näkee, varovasti tasaisesti kampeamalla lähtee ehjänä irti, korkeintaan joku kiinnityksistä saattaa hajota irroittaessa mutta harvemmin.
          jep..ehjänä lähti ja tiedoksi jos matto märkä ja tulppa pohjasta rikki niin vettä löytyy.. pohjan ja lattiamaton välissä melko paksu tyroksi pala eli turha puhallella lämppärillä ilman että mattoa raottaa..
          Last edited by ParaJaX; 24-05-2006, 19:25.

          Comment

          • ParaJaX
            Bimmer Rookie
            • Mar 2004
            • 129

            #6
            Originally posted by Janne_K
            Ja yksi mistä voi vuotaa vettä lattioille: Ovipahvin ja pellin välistä, jos oven sisällä oleva muovisuojus on irroitettu ja jätetty kiinnittämättä täysin tiiviiksi. Lasia pitkin valuva vesi tulee suojamuovin välityksellä auton sisäpuolelle. Näin oli itsellä kun ihmettelin miksi lattia on märkä...
            taitaa tämäkin olla ongelma minun autossa..jälleen matot kosteat. Ja ovipahvin välistä näyttäisi tulevan..

            voi p..:(

            noh..ei se auta kuin purkaa ja jälleen kuivattaa viikon että varmasti kuivuu.
            Last edited by ParaJaX; 25-05-2006, 11:30.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16361
              • Asikkala

              #7
              katsokaa tämä

              kyseessä tosin e36 eli searchiin: e36 sisustan purku. Ja siellä viesti # 7.
              Mainostan omaa juttuani mutta oisko apua ?

              Comment

              • creatious
                BTCF Member 2006
                • Jul 2005
                • 194

                #8
                Originally posted by jr66
                kyseessä tosin e36 eli searchiin: e36 sisustan purku. Ja siellä viesti # 7.
                Mainostan omaa juttuani mutta oisko apua ?
                Tässä suora linkki ko. threadiin: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=65173

                Kiitos tästä vinkistä, täytyy käydä tarkistamassa nuo putket ja ehkä lyhtentääkkin niitä hiukan. Ongelmaa ei vielä itsellä ole, mutta jos noi poistoputken päät on tosiaan niin sudet, niin parempi on tehdä tälläinen ennaltaehkäisevä operaatio ennen vahingon sattumista...

                Comment

                • jake80
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2004
                  • 69

                  #9
                  vettä sisään oven kautta?

                  Originally posted by Janne_K View Post
                  Ja yksi mistä voi vuotaa vettä lattioille: Ovipahvin ja pellin välistä, jos oven sisällä oleva muovisuojus on irroitettu ja jätetty kiinnittämättä täysin tiiviiksi. Lasia pitkin valuva vesi tulee suojamuovin välityksellä auton sisäpuolelle. Näin oli itsellä kun ihmettelin miksi lattia on märkä...
                  Moro.

                  Omassa kiesissä myös takalattia märkä, ja nyt olen vian melko varmasti paikallistanut takaoveen.

                  Kysymys: pitäisikö ovipahvin alla olla sen mustan vaahtomuovisuojuksen lisäksi olla vielä jokin toinenkin "vedeneriste", vai onko edellinen kirjoittaja tarkoittanut juurikin ainoastaan tuota vaahtomuovisuojusta.

                  Kyseessä oleva auto on E46 farmari, ja ongelma siis kuljettajan puoleisessa takaovessa.

                  Jake

                  Comment

                  • Rocket
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2005
                    • 155
                    • Ii

                    #10
                    Originally posted by jake80 View Post
                    Moro.

                    Omassa kiesissä myös takalattia märkä, ja nyt olen vian melko varmasti paikallistanut takaoveen.

                    Kysymys: pitäisikö ovipahvin alla olla sen mustan vaahtomuovisuojuksen lisäksi olla vielä jokin toinenkin "vedeneriste", vai onko edellinen kirjoittaja tarkoittanut juurikin ainoastaan tuota vaahtomuovisuojusta.

                    Kyseessä oleva auto on E46 farmari, ja ongelma siis kuljettajan puoleisessa takaovessa.

                    Jake
                    Sedanissa ei ole kuin se vaahtomuovi. Ei varmaan touringissakaan.
                    Tuon muovin pitää olla täysin tiivis ettei vesi tule sisään. Tarkista myös etuoven tiiviste jos se on rikki niin ainakin minulla valui vedet takalattialle.
                    EX:
                    BMW E46 316i

                    Comment

                    • jake80
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2004
                      • 69

                      #11
                      Liimaa

                      Minkäslaisella tökötillä tuota vaahtomuovia pitäisi alkaa liimailemaan? Tuo liima jota siellä alunperin on on tahmeaa mustaa elastista mönjää, ei siis kovetu, ja tarraa pitkänkin ajan päästä.

                      Meinasin liimata sen muovin kerralla kunnolla, ettei tartte heti repiä auki uudestaan.

                      Jake

                      Comment

                      • Carbonfiber
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 5226
                        • Hki 43

                        #12
                        Originally posted by jake80 View Post
                        Minkäslaisella tökötillä tuota vaahtomuovia pitäisi alkaa liimailemaan? Tuo liima jota siellä alunperin on on tahmeaa mustaa elastista mönjää, ei siis kovetu, ja tarraa pitkänkin ajan päästä.

                        Meinasin liimata sen muovin kerralla kunnolla, ettei tartte heti repiä auki uudestaan.

                        Jake
                        Ei kai siinä suurta väliä. Itse laitoin sellasella hajuttomalla tiivisteliimalla.
                        Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                        Z3 Roadster 2.8 '98
                        isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                        ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                        Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                        Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎