Moro vaan kaikille! Tulipa tuossa hankittua vm-01 330XDtouring "sisäänajettu" 90tkm italiassa ...Elikkäs ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa (erityisesti jos nostaa kytkimen hieman nopeammin) kuuluu takaata ikäänkuin kolahdus tai "tumpsahdus" lainaten erästä aikaisempaa topiccia foorumilla..Niin kertokaapa nyt äksien omistajat tai miksei muutkin, että onko tuo normaali nelivedon ääni? Minusta se kuulostaa kuin siellä olisi jossakin jotakin väljää, mutta auto kävi Laakkosella tarkastuksessa, eikä mitään vikaa muka löytynyt Ja vika diagnoosi oli että, " normaali nelivetojärjestelmän ominaisuus"
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 X:n kolahdus
Collapse
X
-
Enpä tiedä auttaako mutta itellä on sama peli automaattivaihteistolla ja olen myös aina ihmetellyt (erittäin lievää) "kolahdusta" kun pienillä nopeuksilla kun laittaa "vedon päälle". Eli jos nostaa kaasun ja antaa auton liukua omillaan ja sen jälkeen painaa kaasua (vähän terävämmin) niin tuntuu ikäänkuin joku pieni "väljyys" vedossa loksahtaisi aluksi kiinni. Nyt on tosin jo 50tkm ajettu ja aina se on samanlainen ollut, joten lienee ominaisuus. Eikä sitä enää kyllä huomaa jos ei muista aatella asiaa.
-
-
Joo kiitos tiedosta..Huomasin nyt, että jos nostaa kytkimen hieman hitaammin ja käyttää hieman enemmän ns. välikaasua, niin kolahdusta ei esiinny ja automaattihan osaa varmasti hoitaa tuon vaihtamisen pehmeämmin jolloin sitä myöskään ei esiinny..mutta jos jollain on samansuuntaisia "murheita" niin kertokaa ihmeessä lisää.Poliisi on ystävä
Comment
-
-
Äkkiseltään voisi kyllä kuvitella, että se on juurikin tuo sama "tumpsahdus", joka kuuluu varsinkin näissä takavetoisissa niin E36:ssa kuin E46:ssakin. Ja se on kyllä enemmän ominaisuus kuin poikkeavuus.
Itsellänikin se kuuluu takaa, huomasin ainakin toisessa vetonivelessä väljyyttä, mutta kyllä sitä taitaa olla vähän muuallakin.E46 M3 perän lukkoyksikkö
Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa
www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin
Comment
-
-
Kyllä kyllä, mutta ihmettelen vaan, että jos siellä on väljää, niin mikseivät Laakkosella tutkineet kunnolla, että missä on väljää prkl!...Kolme mekaanikkoa sitä tutki ja tarkasteli, ja kolme , koska en heti luovuttanut...Kaipa täytyy varata aika Tapiolan Essolle No jos se tosiaan on ominaisuus, niin hitosti ihmettelen, koska sama "ominaisuus" loppui edellisestä takavetoisesta väljän vetoakselin vaihdolla Niin ja onko kokemuksia, jos perä on loppu, eli kolahtaako joka kerta, kun vaihtaa?Last edited by 330XD Touring; 22-04-2006, 21:07.Poliisi on ystävä
Comment
-
-
Originally posted by 330XD TouringNo jos se tosiaan on tuo "rättinivel" , niin onko tietoa paljonko ko. osa kustantaa ja onko isotöinen uusia? (kun mulla ei ole hajuakaan koko rättinivelestä tosin jos tuosta nyt vika löytyy, niin maksaja en ole minä...
Helppohan se on todeta onko väljyyttä jossain voimansiirrossa kun nostat toisen takarenkaan ilmaan, pykälä päälle ja pyörittelet ilmassa olevaa rengasta.
Originally posted by 330XD TouringNo jos se tosiaan on ominaisuus, niin hitosti ihmettelen, koska sama "ominaisuus" loppui edellisestä takavetoisesta väljän vetoakselin vaihdollaLast edited by Terou; 23-04-2006, 09:57.E46 M3 perän lukkoyksikkö
Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa
www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin
Comment
-
-
Kauanhan siiheen totisesti meni, MUTTA! Ei kolise enää PRKL Vika nyt sitten löytyi kuin löytyikin... Katsastuksessa kaveri sanoi, että vasemman etuvetarin suojakumi on rikki ja kannattaisi uusia. Vein auton Laakkoselle öljyhuoltoon ja kerroin samalla tuosta vetarista. Kaverit tutkivat ja loppuhan se oli koko nivel. Uusi vetari ja kolinat ja tumpsahdukset loppuivat onnellisesti siihen paikkaan. Samalla kertaa vaihdettiin myös uusi ruiskupumppu, oireena oli 3000rpm:n jälkeen voimakasta nykimistä.Hintahan nyt oli mitä oli, mutta elämä on. Kiitokset vaan Espoon Laakkosen asentajalle, joka työn teki.Poliisi on ystävä
Comment
-
Comment