Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 316i Hyytyi... Korjattu => Massamittari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocket
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 155
    • Ii

    E46 316i Hyytyi... Korjattu => Massamittari

    Elin -99 316i on röpöttänyt kylmällä koneella jo kauan aikaa, tänään töistä lähtiessä sitten hävisi tyhjäkäynti lähes kokonaan käy alle 500-1000 ja välillä ei ollenkaan. Auto ei jaksa vetää enään oikeastaan yhtään, kaikki tehot karannut...

    Irroitin massamittarin johdon => ei vaikutusta.

    Päästöt on mitattu n. kuukausi sitten => Ok.

    Ilma pumppu ei pidä enää niin isoa meteliä kylmänä kun ennen (putki käynyt jäässä)

    Tulpat vaihdettu n.10000km sitten.

    Nyt oon lähdössä 2 päiväksi kursseille, sen jälkeen auto pitäisi saada päivittäiseen käyttöön joten pikaisia neuvoja kiitos.... lähimpään huoltoon matkaa 40km ja tuossa kunnossa sillä ei viitsi paljoa ajella.....
    Last edited by Rocket; 09-06-2006, 17:14.
    EX:
    BMW E46 316i
  • Rocket
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 155
    • Ii

    #2
    Auto seissyt nyt kaks päivää pihalla ja kävin pienen lenkin heittämässä, kylmänä ei yhtään vetoja, lämpimänä toimii normaalisti...
    Kellään mitään ideoita mikä tos on??
    EX:
    BMW E46 316i

    Comment

    • Tomppa123
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 1980
      • Salo

      #3
      mulla täysin sama juttu, kävin tänään bmw liikkeessä töpselissä, ni kiva setti löytys..
      *ilmamassamittari rikki
      *nokka-akselin tunnistin rikki

      + sitten vielä hanttarin puolen airbagi tunnistinmatto paskana.. kaikki töineen 670€

      ja mulla on kans niin et kun kylmänä lähtee ni eka kilsa mennään 30km/h ja ottaa kierroksia 2000, sit ku kone vähän lämpee ni rupee kulkemaan.. ja lämpimänäkin aikamoiset tehohäviöt.. motaril kulki 150km/h.
      Last edited by Tomppa123; 18-05-2006, 14:45.

      Comment

      • Rocket
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 155
        • Ii

        #4
        Originally posted by Tomppa123
        mulla täysin sama juttu, kävin tänään bmw liikkeessä töpselissä, ni kiva setti löytys..
        *ilmamassamittari rikki
        *nokkapyörän tunnistin rikki

        + sitten vielä hanttarin puolen airbagi tunnistinmatto paskana.. kaikki töineen 670€

        ja mulla on kans niin et kun kylmänä lähtee ni eka kilsa mennään 30km/h ja ottaa kierroksia 2000, sit ku kone vähän lämpee ni rupee kulkemaan.. ja lämpimänäkin aikamoiset tehohäviöt.. motaril kulki 150km/h.
        Joo kuullostaa tutulle.... Sytyttikö moottorin vikavalon toi nokkapyörän tunnistin/massamittari? mulla ei ainakaan pala enkä oo huomannut että olis välähtänyt.... mitä maksoi osat?

        Vähän jännittää lähtee aamulla tolla ajaan töihin ku ei tiedä kulkeeko se edes mihinkään.....
        EX:
        BMW E46 316i

        Comment

        • repo76
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 31

          #5
          Vaikuttais olevan nokka-akselin asentoanturi.. Mun autossa oli samoja oireita... Katsastuksessa testeri ilmotti juurikin tuon nokka-akselin anturin olevan schaissena.
          http://www.btcf.fi/cars/4595/R_IMG_0033.jpg

          Comment

          • Tomppa123
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 1980
            • Salo

            #6
            Originally posted by Rocket
            Joo kuullostaa tutulle.... Sytyttikö moottorin vikavalon toi nokkapyörän tunnistin/massamittari? mulla ei ainakaan pala enkä oo huomannut että olis välähtänyt.... mitä maksoi osat?

            Vähän jännittää lähtee aamulla tolla ajaan töihin ku ei tiedä kulkeeko se edes mihinkään.....

            Ei oo mullakaan mitäään valoja syttynyt.. ilmamassamittari oli 310€ ja nokka-akselin tunnistin 105€ siis alkuperäisiä sit noi osat, tarvikkeena varmaan saa vähän halvemmalla..

            Comment

            • Petri
              BTCF Member
              • Jun 2004
              • 3156
              • Nummela

              #7
              Originally posted by Tomppa123
              Ei oo mullakaan mitäään valoja syttynyt.. ilmamassamittari oli 310€ ja nokka-akselin tunnistin 105€ siis alkuperäisiä sit noi osat, tarvikkeena varmaan saa vähän halvemmalla..
              KL-Varaosilta ilmamassamittari maksoi 222€ postikuluineen kun viimekesänä tilailin...
              E36 323Ti Compact Sport Limited Edition -00
              E36 320i Cabriolet "M-Sport" -96


              Ex: E90 320dA LCI M-Sport -10 | E46 330xdA M-Sport II -03 | E46 320Ci M-Sport II -01 | E46 316i "Sport 2000" -00 | E39 523i Sedan M-Sport -99 | E36 320i Coupe M-Sport -95

              Comment

              • Rocket
                Bimmer Rookie
                • Apr 2005
                • 155
                • Ii

                #8
                Ihme juttu, aamulla pelas taas ettei mitään, mutta iltapäivällä ei tyhjäkäyntiä ollenkaan, pitää varmaan lähtä köyhtymään että näkis testerillä vian, ei ihan arvaamalla viitsi alkaa kokeileen mikä on rikki.....
                EX:
                BMW E46 316i

                Comment

                • jake80
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2004
                  • 69

                  #9
                  Jos se testeri kertoo viaksi esim sen nokka-akselin asentotunnistimen, niin kannattaa varmaan ensiksi suihkia siltä tunnistimelta tuleville piuhoille crc:tä, ja varmistaa että saa kunnon kontaktin.

                  Tollanen aamulla ei vikaa, illalla vikaa, ja aamulla taas ei...Kuulostaa sähkövialta.

                  Mulla ei tarkemmin ole tiedossa miten se asentotunnistin signaalin välittää ja minne, mutta kaippa jostain joku hapettunu liitos voisi hyvinkin löytyä.

                  Comment

                  • Rocket
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2005
                    • 155
                    • Ii

                    #10
                    Originally posted by jake80
                    Jos se testeri kertoo viaksi esim sen nokka-akselin asentotunnistimen, niin kannattaa varmaan ensiksi suihkia siltä tunnistimelta tuleville piuhoille crc:tä, ja varmistaa että saa kunnon kontaktin.

                    Tollanen aamulla ei vikaa, illalla vikaa, ja aamulla taas ei...Kuulostaa sähkövialta.

                    Mulla ei tarkemmin ole tiedossa miten se asentotunnistin signaalin välittää ja minne, mutta kaippa jostain joku hapettunu liitos voisi hyvinkin löytyä.
                    Tuo kävi itselläkin mielessä, jos sinne pääsee kosteus johonki liittimeen, pitää käydä nyt viikonloppuna kaikki liitiment läpi ja tutkia...
                    EX:
                    BMW E46 316i

                    Comment

                    • Rocket
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2005
                      • 155
                      • Ii

                      #11
                      Nyt vika korjattu. Massamittarihan se oli rikki. Oulun Wetterin hinta-arvio vian etsinnästä n.200€ + osat (massamittari 390€ ja nokan asentotunnistin 110€)(rosvoja). Ajoin varaosaliikkeeseen ostin uuden massamittarin 220€ ja auto pelaa paremmin kuin ikinä mun aikana on pelannutkaan.
                      EX:
                      BMW E46 316i

                      Comment

                      • draiveri
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2005
                        • 42

                        #12
                        Ihan mielenkiinnosta - onko tuo ilmamassamittarin vaihtaminen yksinkertaisesti vaan vanha pois - uusi tilalle, vai pitääkö kikkailla enemmänkin?

                        Comment

                        • Rocket
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2005
                          • 155
                          • Ii

                          #13
                          Originally posted by draiveri
                          Ihan mielenkiinnosta - onko tuo ilmamassamittarin vaihtaminen yksinkertaisesti vaan vanha pois - uusi tilalle, vai pitääkö kikkailla enemmänkin?
                          En ainakaan muuta tehnyt kun otin vanhan pois ja uuden tilalle, aikaa meni varmaan max 2 minuuttia....
                          EX:
                          BMW E46 316i

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎