Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 huollon kuittaus...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sigrit
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 40
    • tohmajärvi

    e46 huollon kuittaus...

    tehtiin korjaamolla bemuun huolto 2.mutta tällä huoltamolla ei ollut vehkeitä kuitata huoltovaloja(oilservice ja inspection)...joten kaivelin foorumilta ohjeet kuinka ne kuitataan.mutta vaikka kuinka kokeilin kuitata 7 pinnistä huoltoa,ei se vaan suostunut kuittaantumaan.
    toinen ohje löytyi täältä kuinka kuitataan edes oilservice mittaritaulusta.no,kokeilin sitäkin vaikka kuinka monta kertaa,mutta ei onnistu
    kun painelin mittaritaulun nappia niin näyttöön tuli jotain ihme lukemia...esim.
    1.0, 1,1, 1,2 jne ja jotain muita lukemia?mitähän ne lukemat ovat?joitain koodeja vai kilometrejä,vai mitä?
    auto on siis bmw 320i steptronic -99
  • Tuotanur
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 275
    • 03

    #2
    Originally posted by sigrit
    tehtiin korjaamolla bemuun huolto 2.mutta tällä huoltamolla ei ollut vehkeitä kuitata huoltovaloja(oilservice ja inspection)...joten kaivelin foorumilta ohjeet kuinka ne kuitataan.mutta vaikka kuinka kokeilin kuitata 7 pinnistä huoltoa,ei se vaan suostunut kuittaantumaan.
    toinen ohje löytyi täältä kuinka kuitataan edes oilservice mittaritaulusta.no,kokeilin sitäkin vaikka kuinka monta kertaa,mutta ei onnistu
    kun painelin mittaritaulun nappia niin näyttöön tuli jotain ihme lukemia...esim.
    1.0, 1,1, 1,2 jne ja jotain muita lukemia?mitähän ne lukemat ovat?joitain koodeja vai kilometrejä,vai mitä?
    auto on siis bmw 320i steptronic -99
    Jos saksa yhtään sujuu niin täältä ja kun ei suju niin sitten täältä.
    Huollon nollaukseen auttaa, joku jolla on diagnoosi-laitteet.

    Comment

    • sigrit
      Bimmer Rookie
      • Dec 2005
      • 40
      • tohmajärvi

      #3
      kiiittttooos.....kokeillaan ensin tätä ja sit mennään merkkiliikkeeseen

      Comment

      • GTO
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 50

        #4
        -99 ja joissain -00 malleissa on vielä konehuoneen puolella pyöreä diagnoosipistoke, josta merkkiliikkessä nollataan huoltovalot. Täällä oli jossain kans ohjeet tee-se-itse miehelle. Uudemmissa malleissa menee mittarista.

        Comment

        • Juice
          BTCF Member
          • Apr 2003
          • 817

          #5
          99 mallissa näykyy olevan molemmat, konehuoneessa ja sisällä
          Last edited by Juice; 09-06-2006, 20:15.

          Comment

          • GTO
            Bimmer Rookie
            • Jan 2006
            • 50

            #6
            Niin onkin molemmat, mutta sillon kun on molemmat pistokkeet (pyöreä ja obd) käytetään aina pyöreää. Esim vikakoodien lukemisessa. Sama juttu e39 ja kaikissa muissakin malleissa. -99 ja -00 vuonna taitaa olla noita joissa on kumpikin.

            Comment

            • K.Sala
              Newbiemmer
              • Dec 2005
              • 9

              #7
              Ittellä oli myös sama ongelma e46 8/00. Kävin merkkiliikkeessä, niin kaveri istu autos 10sec ja kaikki oli kuitattu... ei maksanu mitää

              Comment

              • bmw330ci
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 231
                • Etelä-Suomi

                #8
                Originally posted by sigrit
                tehtiin korjaamolla bemuun huolto 2.mutta tällä huoltamolla ei ollut vehkeitä kuitata huoltovaloja(oilservice ja inspection)...joten kaivelin foorumilta ohjeet kuinka ne kuitataan.mutta vaikka kuinka kokeilin kuitata 7 pinnistä huoltoa,ei se vaan suostunut kuittaantumaan.
                toinen ohje löytyi täältä kuinka kuitataan edes oilservice mittaritaulusta.no,kokeilin sitäkin vaikka kuinka monta kertaa,mutta ei onnistu
                kun painelin mittaritaulun nappia niin näyttöön tuli jotain ihme lukemia...esim.
                1.0, 1,1, 1,2 jne ja jotain muita lukemia?mitähän ne lukemat ovat?joitain koodeja vai kilometrejä,vai mitä?
                auto on siis bmw 320i steptronic -99

                Oliko tämä ohje millä koitit öljyvalot nollata?

                e46 öljyhuollon nollaus

                -Kytke sytytysvirta pois päältä
                -Paina ja pidä painettuna painiketta A nopeusmittarin ja polttoainemittarien välissä
                -Käännä virta-avain asentoon 1.
                -5 sekunnin jälkeen ilmestyy "oilservice" tai "inspection" näkyvät yhdessä "RESET" tai "RE" tekstin kanssa.
                -Vapauta painike A. Paina ja pidä painettuna painiketta A. Seuraavien 5 s:n jälkeen teksti "RESET" alkaa välkkyä.
                -Vapauta painike A. Paina ja vapauta painike A uudestaan.
                -Uusi huoltoväli ilmestyy näytölle.
                -Paina ja vapauta painike A. Teksti "END SIA" on nyt näytössä.
                -Käännä sytytysvirta pois päältä.

                Comment

                • sigrit
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2005
                  • 40
                  • tohmajärvi

                  #9
                  Originally posted by bmw330ci
                  Oliko tämä ohje millä koitit öljyvalot nollata?

                  e46 öljyhuollon nollaus

                  -Kytke sytytysvirta pois päältä
                  -Paina ja pidä painettuna painiketta A nopeusmittarin ja polttoainemittarien välissä
                  -Käännä virta-avain asentoon 1.
                  -5 sekunnin jälkeen ilmestyy "oilservice" tai "inspection" näkyvät yhdessä "RESET" tai "RE" tekstin kanssa.
                  -Vapauta painike A. Paina ja pidä painettuna painiketta A. Seuraavien 5 s:n jälkeen teksti "RESET" alkaa välkkyä.
                  -Vapauta painike A. Paina ja vapauta painike A uudestaan.
                  -Uusi huoltoväli ilmestyy näytölle.
                  -Paina ja vapauta painike A. Teksti "END SIA" on nyt näytössä.
                  -Käännä sytytysvirta pois päältä.
                  joo kyllä oli kyseinen ohje millä yritin nollata huollon,muttei onnistunut pitänee käydä merkkiliikkeessä...

                  Comment

                  • GTO
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 50

                    #10
                    Jos siellä konehuoneessa on se pyöreä pistoke niin ne valot nollataan siitä. Merkkiliikkeessä on työkalu, mutta täältä löytyy kyllä ohjeet searchilla mitkä pinnit pitää yhdistää.

                    Comment

                    • Tume3
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2006
                      • 141
                      • Iisalmi

                      #11
                      Originally posted by bmw330ci View Post
                      Oliko tämä ohje millä koitit öljyvalot nollata?

                      e46 öljyhuollon nollaus

                      -Kytke sytytysvirta pois päältä
                      -Paina ja pidä painettuna painiketta A nopeusmittarin ja polttoainemittarien välissä
                      -Käännä virta-avain asentoon 1.
                      -5 sekunnin jälkeen ilmestyy "oilservice" tai "inspection" näkyvät yhdessä "RESET" tai "RE" tekstin kanssa.
                      -Vapauta painike A. Paina ja pidä painettuna painiketta A. Seuraavien 5 s:n jälkeen teksti "RESET" alkaa välkkyä.
                      -Vapauta painike A. Paina ja vapauta painike A uudestaan.
                      -Uusi huoltoväli ilmestyy näytölle.
                      -Paina ja vapauta painike A. Teksti "END SIA" on nyt näytössä.
                      -Käännä sytytysvirta pois päältä.
                      Onnistuuko jarrunesteiden kellon kuittaaminen pois tämän ohjeen avulla vai joutuuko käyttämään erikseen testerissä? Itsellä siellä se kellon kuva tulee kun noiden ohjeiden mukaan tekee mutta ei lähde pois. Huoltoväli vaihtuu ihan normaalisti.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎