Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320d tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sirius18
    Bimmer Rookie
    • Dec 2002
    • 137

    E46 320d tyhjäkäynti

    Morot,

    miten pikkudieselin tyhjäkäyntinopeutta voisi pikkaisen nostaa? Ruuvi jossain pellin alla vai pitääkö mennä testeriin säädettäväksi? Kone 136 hp.

    Pikkaisen nimittäin yskähtelee nyt mutta vain tyhjäkäynnillä, ettei vikaa jossain muualla? Ihme juttu että kun auto rullaa tyhjäkäynnillä liikennevaloihin niin kierrosnopeus on vähän korkeampi verrattuna siihen mihin se laskee kun vauhti loppuu. Vauhtia kun on vähänkään niin kone ei yskähtele mutta heti kun renkaat loppuu pyörimästä niin jonkun signaalin ohjausdiagnostiikka saa että "pudotapas kiekat 100 rpm alemmas"... ja sitten alkaa köhöm köhöm noin joka 5. sekunti. Prkl. Vois vain testata että auttaako ongelmaan jos kiekkasäätö olisi helposti toteutettavissa. Ach niin, seli seli vielä että nyt idle rpm on abouttia 750.
    Last edited by sirius18; 08-07-2006, 20:42.
  • sirius18
    Bimmer Rookie
    • Dec 2002
    • 137

    #2
    Anybody?!

    Comment

    • TINTTI
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 404
      • ...kuvan kaunis Koivuhaka

      #3
      Soita kuule Lahden Mega-Autoon p.0207 510 400 (http://www.mega-auto.fi/varaosat.php) ja pyydä varaosapuolelta vanhempaa Pitkästä puhelimeen (Muista ei oo mihnään, pyytävät vaan että tuo meille, meillä koijataan). Sille kun selitätä asiallisesti niin saat todella hyvää ja neuvovaa asiakaspalvelua...
      Last edited by TINTTI; 14-07-2006, 07:48.
      420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
      ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
      ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
      ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
      ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
      ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

      Comment

      • TINTTI
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 404
        • ...kuvan kaunis Koivuhaka

        #4
        Vielä iseäni lainaten lisäisin että:
        Originally posted by TINTTI
        ...sille kun selitätä asiallisesti niin saat todella hyvää ja neuvovaa asiakaspalvelua
        ...joka ikävä kyllä muuten on katoamassa lähes joka liikkeestä. Just toi kaveri on ainoo syy miksi enää käyttää totakaan firmaa!
        Last edited by TINTTI; 14-07-2006, 07:49.
        420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
        ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
        ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
        ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
        ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
        ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

        Comment

        • GTO
          Bimmer Rookie
          • Jan 2006
          • 50

          #5
          Ootko käyttäny testerissä? Tiedän muutaman tapauksen, jossa imusarjassa oleva paineanturi on ollu rikki. http://www.realoem.com/bmw/showparts...07&hg=11&fg=40 Tuosta osa nro17

          Comment

          • sirius18
            Bimmer Rookie
            • Dec 2002
            • 137

            #6
            Originally posted by GTO
            Ootko käyttäny testerissä? Tiedän muutaman tapauksen, jossa imusarjassa oleva paineanturi on ollu rikki. http://www.realoem.com/bmw/showparts...07&hg=11&fg=40 Tuosta osa nro17
            Hmm abouttia vuosi sitten tuonkin kyseisin osan vaihtoa dealerilla koetettiin mutta sen aikaisiin veto-ongelmiin ei ollut vaikutusta. Nyt jos laitan autossa aikaisemmin kiinni olleen ilmanmassamittarin takaisin niin tyhjäkäynti pelaa kuin unelma mutta alakierrosten veto puuttuu, kun se taas nykyisellä uudella mittarilla toimii loistavasti.

            Comment

            • GTO
              Bimmer Rookie
              • Jan 2006
              • 50

              #7
              Onko tuoreita vikakoodeja. Kyllä sieltä jotain pitäis aina löytyä, jos kone ei pelaa.

              Comment

              • CamoPappa
                Bimmer Rookie
                • Jul 2006
                • 77
                • Tampere

                #8
                Nostetaan tämä ylös. Olis meinaan samanlaista ongelmaa meikäläisen mossessa. Onko jotain selvinnyt? Joitakin muita kohtalotovereita? Auto 320D Vm.2000.

                Comment

                • sirius18
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2002
                  • 137

                  #9
                  Originally posted by CamoPappa View Post
                  Nostetaan tämä ylös. Olis meinaan samanlaista ongelmaa meikäläisen mossessa. Onko jotain selvinnyt? Joitakin muita kohtalotovereita? Auto 320D Vm.2000.
                  Jep, ongelma korjaantui kun pistin takaisin paikoilleen alkuperäisen, kylläkin kuluneen ja ei-niin-paljon-tehoja-antavan ilmamassamittarin. Yskähtely poissa ja neula sojattaa kuin tatti abouttia 750 rpm.

                  Comment

                  • CamoPappa
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 77
                    • Tampere

                    #10
                    jaahas. Mulla ei vika kyllä johdu ilmamassamittarista. Vaihdettu jo puolvuotta sitten. Ny alko kiusaamaan ku pakkaset ilmaantu. Ei lähe käyntiin (uus akku ja hehkut odottavat asennusta) ja tuntuu et kulutus o noussu noin 1.5 l/100km. Tasakaasulla ajellessa nykii, tukahtuu. Ihmeellinen, saattaa tosiaan kyl johtua kylmistä keleistä. Kesää odotellessa.

                    Mutta, edelleen jos jollain o jotain rakentavaa kommenttia asian tiimoilta ni mielellään otetaan vastaan.

                    Comment

                    • Trout Mask Replica
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2007
                      • 123
                      • Aalen, Baden-Württemberg, Deutschland

                      #11
                      Originally posted by sirius18 View Post
                      Morot,

                      Ihme juttu että kun auto rullaa tyhjäkäynnillä liikennevaloihin niin kierrosnopeus on vähän korkeampi verrattuna siihen mihin se laskee kun vauhti loppuu. Vauhtia kun on vähänkään niin kone ei yskähtele mutta heti kun renkaat loppuu pyörimästä niin jonkun signaalin ohjausdiagnostiikka saa että "pudotapas kiekat 100 rpm alemmas"... ja sitten alkaa köhöm köhöm noin joka 5. sekunti.
                      Samat oireet, autona 320d -02 (150hp).
                      Eli jotain 100-150 rpm alemmas tippuu tyhjäkäynti normaalista, eli jo vähän täristelee...
                      Ilmamassamittari, joku muu?
                      Asiantuntevia vikakoodinlukijoita Tampereella?
                      428i Gran Coupé
                      “Things may come to those who wait, but only the things left by those who hustle.”
                      ― Abraham Lincoln

                      Comment

                      • Humminbird
                        Newbiemmer
                        • Jul 2007
                        • 3

                        #12
                        Mikäli vikakoodeista ei selviä mitään, niin pumppusuuttimet kannattaa ainakin tarkastuttaa. Itselläni oli nelospytyn suutin säkönä ja tyhjäkäyntikierrokset olivat jatkuvasti alakanttiin noin 150rpm.

                        Comment

                        • tamariini
                          Newbiemmer
                          • Feb 2006
                          • 20

                          #13
                          Originally posted by Humminbird View Post
                          Mikäli vikakoodeista ei selviä mitään, niin pumppusuuttimet kannattaa ainakin tarkastuttaa. Itselläni oli nelospytyn suutin säkönä ja tyhjäkäyntikierrokset olivat jatkuvasti alakanttiin noin 150rpm.
                          Huomasiko vikaa muuten kuin tyhjäkäynnillä? Tuo oma täristää melko lailla reippaanpuoleisesti tyhjäkäynnillä. Vedot on ihan ok. Ei vikakoodeja.

                          Comment

                          • henri
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 5752
                            • Kiuruvesi/Iisalmi

                            #14
                            Onko tärinät loppuneet, löytyikö vikaa?
                            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                            Ex. E30 320i 2d GTS -88


                            E46 330Cd (projekti V.2)


                            ----------------------------

                            Comment

                            • henri
                              BTCF Member
                              • Aug 2002
                              • 5752
                              • Kiuruvesi/Iisalmi

                              #15
                              Omassa vähän samantapaista vikaa, mutta mulla tyhjäkäynti ihan normaali, paitsi kylmällä koneella "kovilla" pakkasilla, pari hehkua on pimeenä eli johtuu varmastikkin niistä.

                              Mutta tällästä on alkanut ilmenemään:

                              Sitten, kun tulee risteyksiin, niin kytkinpohjassa tai vapaalla auto liukuu risteykseen, kun auto pysähtyy, niin kulutusmittari nousee n. puoleenväliin ja kun auto pysähtynyt kulutus menee sinne nollan tienoille…kierrokset nytkähtää mittariston mukaan alaspäin mittarin verran ja sitten mittari nousee takasi siihen missä olikin tyhjäkäynnillä. Moottorin kierroksiin tuo kierroslukumittarin liike ei vaikuta.

                              Sillä eilen teki silleen, että tulin risteykseen vaihde kolmosella, kytkin pohjaan (kiekat tippuu tyhjäkäynti kierroksille) ja vähän ennen kuin auto oli pysähtynyt (alkoi kulutusmittari nousemaan) laitoin ykköselle ja auto pysähtyi ja kulutusmittari palasi takasi nollan tuntumaan. Mutta nyt kiekkamittarinviisari nousi tyhjäkäynnistä jonnekki yli tonniin ja tippui takasin tyhjäkäynnille ja sitten pomppas vielä takasi ylemmäks ja sitten palasi taas takasi normaalia pikkusen alemmaks ja nousi heti normaaliin…(tämä kaikki tapahtuu nopeasti ja heti kun auto on pysähtynyt, auton liikkuessa kiekat pysyvät koko ajan normaalisti siinä tyhjäkäynti-tasossa vapaalla). Moottori kuitenkin pyörii tasaisesti kokoajan ja kierrokset vaihtuu vain mittaristossa, itse moottori pyörii samalla kierrosluvulla koko ajan. (tämä oire ollut ehkä n. pari viikkoa, siis tämä, että kiekat nousee mittarin mukaan, mutta eilenkään ei tehnyt sitä ku kerran vaikka ajelin tuolla kaupungilla yli puoli tuntia)

                              Ajaessa kiekat ihan normaalit, kierrokset ei seilaa ajettaessa, ei edes vakkaripäällä.
                              Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                              Ex. E30 320i 2d GTS -88


                              E46 330Cd (projekti V.2)


                              ----------------------------

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎