Elikkäs auto on 330 cabriolet -01, jonka toin viime viikolla saksasta.
Autoa ostaessa (koeajolla) syttyi airbagin valo ja vika paikallistui apukuskin penkin sulakkeeseen, joka oli palanut. Vaihdettiin uusi sulake ja taas toimi ja valo hävis. Kunnes menin liikuttamaan apukuskin penkkiä johonkin suuntaan, niin räps ja taas meni sulake ja bägivalo tauluun. Taas uusi sulake paikalleen ja johtojen heiluttelua penkin alla. Bägivalo sammui mutta syttyi uudelleen ja jäi palamaan, mutta nyt ei enää polttanut penkin sulaketta ja penkki toimi moiteettomasti. Käytiin saksalaisella bmw-korjaamolla nollaamassa airbag-valo ja kaikki näytti olevan ok. Ostin auton ja lähdettiin ajamaan suomeen. Kaikki toimi hyvin ja penkkiäkin ajettiin laidasta laitaan, sillä otimme matkalla pienet torkut ruotsalaisen huoltoaseman pihalla.
Kotona sitten alkoi ongelmat. Alkoi taas polttelemaan penkin sulaketta, joskus sulake sattoi kestää penkin säätämistä, joskus riitti että taittoi selkänojan eteen (että pääsi takapenkille) niin paloi sulake, näissä penkeissähän niskatuki säätyy ala-asentoon, kun selkänoja taitetaan eteenpäin joskus taas esim. pituussäätö poltti sulakkeen. Eli ei viitannut mihinkään yksittäiseen säätömoottoriin. Vaihtelin aina sulaketta ja koitin löytää mitkä suunnat tai moottorin polttaisivat sulakkeen, mutta näyttäisi palavan ihan randomina. Ja tällä hetkellä tilanne on se, että sulake palaa heti kun laittaa sen paikalleen, jos penkille tuleva liitin on kiinni. Eli ei liiku enää mihinkään!!!
Olisko kellään mitään vinkkiä mitä tekis seuraavaksi?
Tai löytyisköhän jostain kytkentäkaavioita, jotta voisi yrittää selvittää tuon penkin sielunelämää.
Voisko penkin "ohjainboxi" olla mennyt. Mahtaakohan vika löytyä edes testerillä kun ei koko penkille saa virtoja kytketyksi kun sulake menee heti kun tökkää paikalleen.
Tarttis saada bägivalo kuriin, kun täytyis hoitaa toi rekisteröintikatsastuskin pois päiväjärjestyksestä.
Kylläpäs tukilin jo runoiltua... toivottavasti edes joku ymmärsi mitä yritin selittää... ja voisi auttaa miestä mäessä.
Autoa ostaessa (koeajolla) syttyi airbagin valo ja vika paikallistui apukuskin penkin sulakkeeseen, joka oli palanut. Vaihdettiin uusi sulake ja taas toimi ja valo hävis. Kunnes menin liikuttamaan apukuskin penkkiä johonkin suuntaan, niin räps ja taas meni sulake ja bägivalo tauluun. Taas uusi sulake paikalleen ja johtojen heiluttelua penkin alla. Bägivalo sammui mutta syttyi uudelleen ja jäi palamaan, mutta nyt ei enää polttanut penkin sulaketta ja penkki toimi moiteettomasti. Käytiin saksalaisella bmw-korjaamolla nollaamassa airbag-valo ja kaikki näytti olevan ok. Ostin auton ja lähdettiin ajamaan suomeen. Kaikki toimi hyvin ja penkkiäkin ajettiin laidasta laitaan, sillä otimme matkalla pienet torkut ruotsalaisen huoltoaseman pihalla.
Kotona sitten alkoi ongelmat. Alkoi taas polttelemaan penkin sulaketta, joskus sulake sattoi kestää penkin säätämistä, joskus riitti että taittoi selkänojan eteen (että pääsi takapenkille) niin paloi sulake, näissä penkeissähän niskatuki säätyy ala-asentoon, kun selkänoja taitetaan eteenpäin joskus taas esim. pituussäätö poltti sulakkeen. Eli ei viitannut mihinkään yksittäiseen säätömoottoriin. Vaihtelin aina sulaketta ja koitin löytää mitkä suunnat tai moottorin polttaisivat sulakkeen, mutta näyttäisi palavan ihan randomina. Ja tällä hetkellä tilanne on se, että sulake palaa heti kun laittaa sen paikalleen, jos penkille tuleva liitin on kiinni. Eli ei liiku enää mihinkään!!!
Olisko kellään mitään vinkkiä mitä tekis seuraavaksi?
Tai löytyisköhän jostain kytkentäkaavioita, jotta voisi yrittää selvittää tuon penkin sielunelämää.
Voisko penkin "ohjainboxi" olla mennyt. Mahtaakohan vika löytyä edes testerillä kun ei koko penkille saa virtoja kytketyksi kun sulake menee heti kun tökkää paikalleen.
Tarttis saada bägivalo kuriin, kun täytyis hoitaa toi rekisteröintikatsastuskin pois päiväjärjestyksestä.
Kylläpäs tukilin jo runoiltua... toivottavasti edes joku ymmärsi mitä yritin selittää... ja voisi auttaa miestä mäessä.
Comment