Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320D -01: Turbo ottaa vasta ylemmillä kierroksilla kiinni

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Endoskeleton
    Newbiemmer
    • Aug 2006
    • 10

    E46 320D -01: Turbo ottaa vasta ylemmillä kierroksilla kiinni

    Tehdäänpäs oma threadi tästä.

    Eli silkalla perstuntumalla vuodesta -02 tuota autoa ajaneena väittäisin että turbon tuoma lisäteho on alkaa huomattavasti ylhäisemmillä kierroksilla kuin ennen. Siinä 1900 rpm kohdalla pitäisi innostua, mutta nykyään lisätehot nytkähtävät kunnolla käyntiin vasta 2500rpm kohdalla ja jäävät kiihdytyksessä hyvin kapealle kierrosalueeelle.

    Ilmanputsaria vaihtaessa sattui silmään tuollainen.


    En itse tunnistanut laitetta mutta isot pojat sanoivat kuvan perusteella että kyseessä olisi hukkaportin kello. Voisiko tuon epätoiminta vaikuttaa edellämainitulla tavalla? Ja mikä olisi pohjanmaa-tre akselilla sopiva paja minne pirssiä kannattaisi viedä kenties arvioitavaksi?
    E46 320D -01 100kw - Parisuhdeauto
  • Happo
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 922
    • Kauhajoki

    #2
    Mää ajan ihan perstuntumalta ja koskaan kyseistä konetta/osaa luonnossa näkemättä, että tuo vois ohjata turbon siipiä ja jos on paskana, niin ei paljon ohjaa ja siitä johtuen ei myöskään ahda alhaalta..mutta odotetaan "THE gurua". Jos Seinäjoen suunnalla ajelet, niin aja Auto-Kaareen. Siellä kyllä kertovat, mikä vaivaa.
    Last edited by Happo; 03-08-2006, 23:31.
    Ford S-Max 2.0
    Kilpuri VW Golf III VR6
    ex:

    F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

    Comment

    • Aksa P
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2006
      • 394
      • Sawo

      #3
      Lueppa toi ketju läpi.

      Vaikka kyseessä onkin eri auto, niin toimintaperiaate ja osat ovat pitkälti samoja (esim. toi turbon kelloa säätävä solenoidiventtiili on sama). Vaihtoehtoja on tietty muitakin (turbo paskana / siivet jumittaa jne...), mutta kuulostaa vaan niin tutulta.

      Onnea troubleshoottaukseen

      Ps. Kuvan kello on juurikin turbon siipiä säätävä alipainekello.
      Last edited by Aksa P; 04-08-2006, 15:02.
      "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

      Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
      E21 M50B20
      E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
      E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
      E34 10/1990 520i
      Honda Prelude EX vm.-83 1.8

      Comment

      • Kaimann
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 1214
        • Karigasniemi

        #4
        [QUOTE=Aksa P]Lueppa toi ketju läpi.

        Ööö... Mikä ketju?
        "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

        Comment

        • Aksa P
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2006
          • 394
          • Sawo

          #5
          Sori, ei toi linkki tarttunutkaan tohon viestiin... kopaseppa tosta



          ja tossa lisää samasta asiasta...

          Last edited by Aksa P; 05-08-2006, 01:06.
          "Meidän isä tekee teidän äitien lapset "

          Audi A7 12/2012 3,0 TDI BiTbo
          E21 M50B20
          E60 7/2007 530dA M-Sport LCI
          E39 10/2000 530dA Touring "M-Sport look"
          E34 10/1990 520i
          Honda Prelude EX vm.-83 1.8

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎