Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 moottori käynnistyy huonosti ja asc-valo palaa***VIKA KORJATTU***

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maukka86
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 488
    • Pirkanmaa

    e46 moottori käynnistyy huonosti ja asc-valo palaa***VIKA KORJATTU***

    Vika oli kampiakselin asennontunnistimessa, jonka liitinosan sisältä oli kaksi johtoa kolmesta poikki. Huollossa vaihtoivat liittimen sisäosat ja laittoivat johdot kiinni. Nyt pelaa hyvin


    No niin eli tänään kun menin autolle ja starttasin, niin se ei hyrähtänytkään avainta vilauttamalla käyntiin, vaan vaati pidemmän startin. Hetken käynnistyksen jälkeen myös asc-valo syttyi palamaan. Mikään muu varoitusvalo ei kuitenkaan pala, ja moottori tuntuu käyvän suhteellisen normaalisti, mutta kierrosherkkyyttä ehkä hitusen puuttuu. Myös abs-jarrut toimivat normaalisti, eli renkaat eivät lukkiudu, vaikka jarrun painaa pohjaan soratiellä. Mikähän tuossa nyt mahtais olla vikana?
    Last edited by maukka86; 17-08-2006, 19:47.
    f22 220i
  • Tozi
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2056
    • Epsoo

    #2
    Originally posted by maukka86
    No niin eli tänään kun menin autolle ja starttasin, niin se ei hyrähtänytkään avainta vilauttamalla käyntiin, vaan vaati pidemmän startin. Hetken käynnistyksen jälkeen myös asc-valo syttyi palamaan. Mikään muu varoitusvalo ei kuitenkaan pala, ja moottori tuntuu käyvän suhteellisen normaalisti, mutta kierrosherkkyyttä ehkä hitusen puuttuu. Myös abs-jarrut toimivat normaalisti, eli renkaat eivät lukkiudu, vaikka jarrun painaa pohjaan soratiellä. Mikähän tuossa nyt mahtais olla vikana?
    Suosittelen suorinta tietä vikakoodin lukuun!

    BMW varaosat, tuning & styling!

    E92 335i -06
    ex E46 330Ci -02
    ex E46 328i Coupe -99
    ex E36 325i Coupe -92

    Comment

    • maukka86
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 488
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by Tozi
      Suosittelen suorinta tietä vikakoodin lukuun!
      Ens viikolla auto muutenkin menossa huoltoon, mutta uskaltaakohan tuolla ajella siihen asti? Moottori lähtee hieman rykäisten käyntiin sen muutaman sekunnin sahauksen jälkeen, mutta sen jälkeen käy heti hyvin. Kun virrat kääntää päälle, niin moottoritilasta kuuluu muutaman sekunnin välein sellainen napsaus, onkohan normaalia?
      f22 220i

      Comment

      • reddewil
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 3015
        • West Coast

        #4
        Originally posted by maukka86
        Ens viikolla auto muutenkin menossa huoltoon, mutta uskaltaakohan tuolla ajella siihen asti? Moottori lähtee hieman rykäisten käyntiin sen muutaman sekunnin sahauksen jälkeen, mutta sen jälkeen käy heti hyvin. Kun virrat kääntää päälle, niin moottoritilasta kuuluu muutaman sekunnin välein sellainen napsaus, onkohan normaalia?
        Kyllä sillä uskaltaa ajaa, tai ainakin itse ajelisin. (vastuuvapautuslauseke) Naksuminen on lämppärin venttiili = normaalia
        ...

        Comment

        • Guest's Avatar

          #5
          jos acs valo palaa ni pistä luistonesto päälle

          Comment

          • maukka86
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 488
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by superBMW
            jos acs valo palaa ni pistä luistonesto päälle
            Arvaa montako kertaa oon yrittäny laittaa päälle, mutta kun ei mee niin ei mee! Eli asc-napilla ei oo mitään vaikutusta, valo palaa kojelaudassa kokoajan. Tai jos on pelkät virrat päällä, niin silloin asc-valo ei pala, ja nappikin pelaa, mutta käynnissä palaa valo aina.
            f22 220i

            Comment

            • Rahu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 6464
              • Tuusula

              #7
              Originally posted by superBMW
              jos acs valo palaa ni pistä luistonesto päälle
              ..Täällähän meillä on oikein äidin ja isin oma pikku neropatti päässyt internetin ääreen

              Eiköhän se ole niin että se palaa sen takia kun sitä EI SAA PÄÄLLE!
              BMW Service
              P.o4oo925441
              [email protected]
              Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
              Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

              Comment

              • Tomppa123
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1980
                • Salo

                #8
                Originally posted by superBMW
                jos acs valo palaa ni pistä luistonesto päälle

                todellinen neuvo!! kaikki postaukset shittii

                Comment

                • maukka86
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 488
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Mites toi asc muuten hoitaa ton moottorin tehon rajoituksen, kun havaitsee luistoa? Tuli mieleen josko sieltä ois hajonnu toi tehon säätö juttu, ja jonkunlainen tehonalennus ois jääny päälle? Jostain englanninkieliseltä foorumilta luin, että ainaskin e39 malleissa ois jonkunlainen vaijeri ja ratassysteemi jossain päin, mikä vois olla hajalla.
                  f22 220i

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Onko tehot tallella? Jos ei, niin imunokan asentotunnistimeen kääntäisin katseeni.

                    Comment

                    • maukka86
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2006
                      • 488
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by Hemi
                      Onko tehot tallella? Jos ei, niin imunokan asentotunnistimeen kääntäisin katseeni.
                      Tehoa kyllä edelleen löytyy, mutta kierrosherkkyys on jotenkin kadoksissa. Eli kelaa hitaammin kierroksia kuin normaalisti, ja kaasupolkimeen painalluksessa on tavallaan pieni viive, eli tuntuu kuin auto hetken miettisi ennenkuin jotain tapahtuu.

                      Tuli mieleen, että voisko joku tuhoeläin, eli lähinnä rotta, olla purassu jonkun johdon poikki? Pihapiirissä niitä tuholaisia liikkuu, vaikka rotanloikkuja on nurkat täynnä. Pääsee rotta nimittäin hyvin kiipeemään sen pohjapanssarin päälle ja sieltä kiipeemään eri osiin moottoritilassa ja järsiin johtoja. Voi olla kaukaa haettu selitys, mutta oisko mahdollinen?
                      Last edited by maukka86; 10-08-2006, 21:09.
                      f22 220i

                      Comment

                      • maukka86
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2006
                        • 488
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Nostetaan tämä nyt pinnalle, jos jollain on samaa ongelmaa. Eli vikanahan oli kampiakselin asennontunnistimessa, jonka johdot oli poikki. Tarkempi selostus ensimmäisessä postauksessa.
                        f22 220i

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          #13
                          No piru.

                          Päivällä auto toimi normaalisti, ajoa n. 50km yhteen putkeen. Pari kunnon kiihdytystä valtatiellä kokeilin kun oli sulat/kuivat tiet. Kävin syömässä ja ajoin postiin, auto edelleen toimii hyvin, peruutin parkkiin ja sammutin. Kun tulin postista 5min. päästä niin auto ei hörähtänytkään heti käyntiin. Oottelin vähän ja sit uudestaan, pitkään piti sahata ja kun lähti niin sit sammu taas. Polttelin tupakin ja uudelleen koittamaan, kun sain käyntiin niin sit annoin vähän kierrosta---> ei käy hyvin tyhjäkäyntiä. Lähdin kumminkin ajamaan ja tuntuu että ois "jarru" päällä ajon aikana, kiihtyy tosi verkkaisesti. Sitten kumminkin alko tyhjäkäynti käymään vajaata 800rpm:ää ja ei huopaa juuri lainkaan. Auto ei mielellään kulkenu yli 70km/h, en kyllä kokeillutkaan kun joku vikaohjelma päällä.

                          Ajoin sitten kotiin ja kerran välähti luistoneston merkkivalo kun oli enemmän kierroksia (oisko ollu reilu 3000rpm), luistoneston merkkivalo kyllä syttyy kun painaa napista. Muita vikavaloja ei pala.

                          Mikähän mahtaa olla vikana, tänään ei enää kerkeä edes luettamaan koodeja? :think

                          edit: auto siis e46 328 -98/9
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • bemmeri
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 4181

                            #14
                            Originally posted by bemmeri View Post
                            No piru.
                            .....

                            Mikähän mahtaa olla vikana, tänään ei enää kerkeä edes luettamaan koodeja? :think

                            edit: auto siis e46 328 -98/9

                            No vastaanpa tässä itselleni.

                            Eli pakonokan tunnistimesta oli herjannu. Jotain singaali häiriöö, tms. Tänään auto toiminu normaalisti. Huollossa olivat sitä mieltä että ei vielä kannata anturia vaihtaa, sitten vasta jos uudelleen tekee ton. Onneks ei maksanu mitään tuo koodin lukeminen.
                            EVERYTHING | WORKS

                            Comment

                            • LosPedros
                              Newbiemmer
                              • Nov 2006
                              • 9
                              • VANTAA

                              #15
                              Koodivammaset autot, osta lada ni ei oo koodeja mitä luettaa...

                              Siis joo eli on se siistii vihdoin lukee ett muillakin on noita samoja vikoja kun itsellä.

                              Eli ei nää laitteet kestä ikuisuuksia, vaan näitten huoltoohjelmaan kuuluu miljoonien arvoisten erialaisten anturien uusiminen !!!
                              Se on siis normaalia baijerilaista autonhuoltoa. Mun lompakossa se ei tietysti tunnu mukavalta, mut sehän on mun vika kun on niin huono ammatti ja palkka sen mukainen.
                              No pois jutun sidetraciltä eli siis mulla on toi vuoden 2000 140tkm ajettu 1.9L M43 moottorimalli ja olen joutunut uusioimaan lähes kaikki tunnistimet ja apulaitteet 100tkm molemminpuolin eli rahaa palaa, mutta nyt toimii..tavallaan toimii.

                              Noi sun oireet korjautuu siis sillä ett viet auton maahantuojan huoltoon, maksat mitä pyydetään ja taas auto toimii, kunnes joudut huoltamaan sitä uudestaan.

                              T:LP

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎