Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 käsijarrun kiristys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VilleW
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 469
    • Turku

    #16
    Vielä tuosta sijainnista eli se on E46:ssa kuskin puolella klo 14 ja toisella puolella klo 10 kohdalla.
    Ja ettei kukaan pääse saivartelemaan niin kyse siis oikeanpuoleiseen liikenteeseen tehdyistä autoista
    Ex Bemut:
    i3 REx -14
    F15 xDrive40e -16
    E71 X6 3.0 Sport -11
    F10 525d x-Drive M-Sport -12
    E70 X5 3.0sd -08
    F36 418d Gran Coupe
    F30 316d -12
    E93 320i -08
    E70 X5 3.0d Sport -07
    E53 X5 3.0d Sport -04
    E61 530dA M-Sport individual -06
    E39 530dA touring -02 M-Sport 2
    E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
    E46 330i touring -01
    E36 328i Coupe -97
    E30 325i cabriolet -87
    E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
    E21 318i -81

    Comment

    • newport
      Bimmer Rookie
      • Apr 2006
      • 58
      • Kerava

      #17
      Originally posted by Jaghaath View Post
      Linkku jumissa/väärin asennettu tai väärin säädetty, ei montaa vaihtoehtoa ole. Se linkku tahtoo ruostua ja jumittua vähintään yhtä nopesti kun kengät kuluu, varsinkin jos käsijarrua ei paljon käytä, siksi se kannattas vaihtaa samalla kenkien kanssa.
      Kun ei ole mikään noista em.
      330daT M-Sport II -02 170kw/520nm

      Comment

      • Järppä
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 1108
        • Stadi, ladon takana.

        #18
        Ei oikein löytynyt vastausta omaan ongelmaani ja katsastus senkun lähenee.

        Edellinen omistaja on käsijarrun osat uusinut jossain mutta pitää todella heikosti. Avatessani jarrut rummut oli pinnoiltaan ruosteessa ja jälkikäteen lukeneena säädön tein väärin joten se on tehtävä uudestaan mutta ihmetystä aiheuttaa mikä käsijarrusta itsestään voi ehkä olla rikkisärki kun käsijarrua vetää tuntee selkeästi vastuksen alussa (2-3 naksua) mutta antaa sen jälkeen periksi?

        Ennen jarrujen avaamista käsijarru oli aivan löysä, väärin säädön jälkeen hieman ajelua käsijarru päällä jotta pinnat puhdistuisi toi tuon vastuksen käsijarruun mutta silti ei pelaa.

        Säädin käsijarrun väärin niin että käsijarru on pois päältä, kenkien säätöruuvista kengät niin lähelle ettei laahaa.

        Kyllä rummussa jotain tapahtuu koska tasaisella se pitää kun ei työntämällä saa autoa liikutettua mutta pienikin mäki niin ei sanaakaan että pitäisi.
        Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
        Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
        Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
        If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
        Top Gear review

        Comment

        • mixout
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2011
          • 454
          • Keski-Suomi

          #19
          Originally posted by huTsu View Post
          Ei oikein löytynyt vastausta omaan ongelmaani ja katsastus senkun lähenee.

          Edellinen omistaja on käsijarrun osat uusinut jossain mutta pitää todella heikosti. Avatessani jarrut rummut oli pinnoiltaan ruosteessa ja jälkikäteen lukeneena säädön tein väärin joten se on tehtävä uudestaan mutta ihmetystä aiheuttaa mikä käsijarrusta itsestään voi ehkä olla rikkisärki kun käsijarrua vetää tuntee selkeästi vastuksen alussa (2-3 naksua) mutta antaa sen jälkeen periksi?

          Ennen jarrujen avaamista käsijarru oli aivan löysä, väärin säädön jälkeen hieman ajelua käsijarru päällä jotta pinnat puhdistuisi toi tuon vastuksen käsijarruun mutta silti ei pelaa.

          Säädin käsijarrun väärin niin että käsijarru on pois päältä, kenkien säätöruuvista kengät niin lähelle ettei laahaa.

          Kyllä rummussa jotain tapahtuu koska tasaisella se pitää kun ei työntämällä saa autoa liikutettua mutta pienikin mäki niin ei sanaakaan että pitäisi.
          Onko ne linkut uusittu? Saattavat kulua/väsyä niin että eivät paina kenkiä rumpuihin riittävästi varsinkin silloin kun säätö on väärin tehty. Entä vaijerit?
          Mikko Huusko Photography | mikkohuusko.com | Facebook | StuntFreaksTeam

          Comment

          • Jolli
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 2556
            • Virolahti

            #20


            sieltä pällistelemään kuvia, ja tosiaan, ykköskuvassa olevat linkut vaihtoon kanssa.
            Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

            Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
            PM tavoittaa, puhelimella ei.

            Comment

            • Järppä
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 1108
              • Stadi, ladon takana.

              #21
              Originally posted by mixout View Post
              Onko ne linkut uusittu? Saattavat kulua/väsyä niin että eivät paina kenkiä rumpuihin riittävästi varsinkin silloin kun säätö on väärin tehty. Entä vaijerit?
              Kaikki kenkien romut oli uusittu. Linkujen oikein päin oloa en osannut silloin tarkistaa kun levy oli irti. Jarrukengät ei olleet kuluneet mielestäni ollenkaan.
              En katsonut vaijereita ovatko uudet.
              Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
              Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
              Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
              If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
              Top Gear review

              Comment

              • Jolli
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 2556
                • Virolahti

                #22
                Originally posted by huTsu View Post
                Kaikki kenkien romut oli uusittu. Linkujen oikein päin oloa en osannut silloin tarkistaa kun levy oli irti. Jarrukengät ei olleet kuluneet mielestäni ollenkaan.
                En katsonut vaijereita ovatko uudet.
                Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

                Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
                PM tavoittaa, puhelimella ei.

                Comment

                • NokiLeka
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2341
                  • Eurajoki

                  #23
                  Kannattaa myös tarkistaa ettei jarrukilven reiät ole ruostuneet pahki. Jos kiinnityspiste antaa myöden niin toimii näennäisesti mutta ei pidä oikeasti. Jotkut on laittaneet prikkoja kilven taakse ettei tule läpi.
                  "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                  Comment

                  • janituz
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2008
                    • 858
                    • nummi-pusula

                    #24
                    Originally posted by huTsu View Post
                    Säädin käsijarrun väärin niin että käsijarru on pois päältä, kenkien säätöruuvista kengät niin lähelle ettei laahaa.

                    Kyllä rummussa jotain tapahtuu koska tasaisella se pitää kun ei työntämällä saa autoa liikutettua mutta pienikin mäki niin ei sanaakaan että pitäisi.
                    siis? K.jarru pois, vaijerit löysälle, säätö niin että rengas ei pyöri, 2-3 hammasta takasin ja vaijereista kaikki löysä pois siten ettei kuitenkaan laahaa. Pariin kertaan kunnolla vetää käsijarrua että vaijerit asettuu, varmistus ettei vaijereissa löysää/rummuissa laahaa. Pitäis toimia jos kaikki ok, vaijereita on näissä kyllä saanu vaihdella.
                    e46 330da -01
                    E46 320d -00
                    E30 323i -85 "pommikone"
                    Projekti: E30 325i -86
                    Projekti: E21 315 -83
                    Ex: E30 318i mit m10i -89

                    Comment

                    • janituz
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2008
                      • 858
                      • nummi-pusula

                      #25
                      Originally posted by NokiLeka View Post
                      Kannattaa myös tarkistaa ettei jarrukilven reiät ole ruostuneet pahki. Jos kiinnityspiste antaa myöden niin toimii näennäisesti mutta ei pidä oikeasti. Jotkut on laittaneet prikkoja kilven taakse ettei tule läpi.
                      jos ymmärsin oikein niin tuo ei varsinaisesti pidä paikkaansa. Linkku ja säätörulla pitää huolen siitä että ne kiristää rumpua vasten, kilven kiinnikkeet pitää enimmäkseen huolen siitä ettei paketti liiku ns. Poikittais suunnassa/ laahaa mistään suunnasta rumpuun..?
                      e46 330da -01
                      E46 320d -00
                      E30 323i -85 "pommikone"
                      Projekti: E30 325i -86
                      Projekti: E21 315 -83
                      Ex: E30 318i mit m10i -89

                      Comment

                      • Järppä
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 1108
                        • Stadi, ladon takana.

                        #26
                        Originally posted by janituz View Post
                        siis? K.jarru pois, vaijerit löysälle, säätö niin että rengas ei pyöri, 2-3 hammasta takasin ja vaijereista kaikki löysä pois siten ettei kuitenkaan laahaa. Pariin kertaan kunnolla vetää käsijarrua että vaijerit asettuu, varmistus ettei vaijereissa löysää/rummuissa laahaa. Pitäis toimia jos kaikki ok, vaijereita on näissä kyllä saanu vaihdella.
                        Eipä siinä hiveesti silloin jarruja uusiessa tullut mieleen että vaijerit pitäisi kirraa ennen säätöä säätörullasta. Tehdään uusiksi kunnolla kun pääsee lämpimään tekemään.

                        Jarrukilven reijät kenkien kiinnitystä varten näytti hyvältä.

                        Iso kiitos avun annosta kaikille tähän menessä eli summarumrum käsijarru kahvassa itsessään ei ole mitään heikkoa kohtaa.
                        Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                        Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                        Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                        If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                        Top Gear review

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎