Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 330d E46 - mikä niissä on pielessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juster
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 624

    #16
    Tässä pari esimerkkiä, joissa ei hinta tosiaan ole kasvanut kaksinkertaiseksi uuteen verrattuna. Mikähän on Mersussa vikana? Otsikkoasi jos saa leikkisästi mukailla. Saksan uusien mallien hinnoista en tiedä, mutta 3-sarja on siellä ollut vuosikausia eniten myyty tämän luokan auto, Monesti itse asiassa kolmen parhaiten myydyimmän joukossa kaikista autoista.

    BMW on tällä hetkellä eniten myyty Premium luokan auto maailmassa. Markkinoita on nimenomaan vallattu Mersulta. 3-sarja lienee aina ollut enemmän myyty kuin c-sarja. Viime vuonna 5-sarja syrjäytti E-sarjan paikaltaan luokkansa myydyimpänä autona Euroopassa. Toivottavasti uusittu E-sarja palauttaa mm. uudelleen ”kehitettyineen” jarruineen laadullisesti sille tasolle, mitä merkin autot olivat esim. 80-luvulla.


    http://www.nettiauto.com/viewVehicle...&search=Hae&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?id_vehicle_type=@id_make=45@id_m odel=3124@id_car_type=2@id_fuel_type=2@id_gear_typ e=@pfrom=@pto=@yfrom=2002@yto=2002@search=Hae


    Comment

    • Tuuve
      Bimmer Fanatic
      • May 2005
      • 733
      • Pk-seutu

      #17
      Originally posted by eerola
      Toisaalta, sekä Mersussa että BMW:ssä on yleistä, että nuo lähtöhinnat antavat vain etäisen käsityksen auton todellisesta uushankintahinnasta. Molemmissa autoissa tulee helposti kymmeniä prosentteja lisähintaa kun mukaan aletaan rastitella varusteita. Näiden vaikutusta käytettyjen yksilöiden hintoihin on vaikea sanoa. Joku sanoo, että varusteet menevät käytetyssä ilmaiseksi. Ainoa riemu niistä on myynnissä, että varusteltu erottuu joukosta positiivisesti edukseen. Tiedä sitten onko tämä totta vai tarua. Riippuu tietysti hiukan siitäkin, kuinka syvällä oma lehmä on ojassa
      Kyllähän ne lisävarusteet vaikuttavat käytetynkin auton jälleenmyyntihintaan.

      Jos olettaa, että yksi neekerimallin edustaja on maksanut vaikka 60t€, ja varusteltu yksilö 75t€, niin kyllähän noi on keskenään ihan eri hinnoissa parin vuoden ja vaikka 40tkm:n jälkeen.
      Jos arvo laskis vaikka 10-15%vuodessa, niin toinenhan aloittaa laskemisen tuosta 60t€:sta ja toinen 75t€:sta...
      BMW X5 E53 4.8is

      Comment

      • eerola
        Newbiemmer
        • Sep 2005
        • 17
        • Pirkanmaa

        #18
        Originally posted by juster
        Tässä pari esimerkkiä, joissa ei hinta tosiaan ole kasvanut kaksinkertaiseksi uuteen verrattuna. Mikähän on Mersussa vikana?...
        C-Mersu on mielestäni "perhekorisista" Mersuista eniten ajajan auto. Silti senkin ajotuntuma jää vakioalustalla kakkoseksi BMW:hen verrattuna. Sen vakiopenkit jäävät kakkoseksi nekin. Ja kolmanneksi auton perusvarustetaso on aika matala. Näin siis C-Mersun tapauksessa. Nämä saattavat olla suurimmat viat, joiden vuoksi Mersu jää BMW:n jalkoihin myyntitilastoissa. Ja mielestäni toteutuvat kaikki juster:in esimerkin Mersussa.

        Onhan Mersuissa koettu sähköhäiriöitä, tietyt osat vikaantuvat vähän turhan varhain, ja joissain korimalleissa on ollut ruostumisongelmaa. Mutta mistään niin massiivisesta ei mielestäni kyse ole, että uskoisin sen tilastoja heilauttelevan.

        Itse olen omistanut seitsemän Mersua. Jotkut sanovat että Mersun vikaantumisherkkyys on kasvanut. Itse en tätä allekirjoittaisi. Mutta jos sähköosien vikaantumisprosentti on vaikkapa 1, kymmenen vuotta sitten sähköosia oli niin paljon vähemmän että prosentti realisoitui hyvin harvoin. Tätänykyä kun autot ovat neljällä pyörällä liikkuvia tietokoneita, "tilttailuita" tapahtuu kalenteriajassa huomattavasti useammin.

        Lisäksi arvostan Mersussa kovasti sitä tiettyä konservatiivisuutta suunnittelussa. Kun ruuvimeisseli pysyy kädessä, on helppo säästää aika paljon rahaa, koska tekniset perusratkaisut muuttuvat kohtuullisen harvoin. Verhoilut lähtevät samalla filosofialla irti. Komponentit löytyvät samoista lokeroista kuin edellisessäkin mallissa. Ja niin edelleen. Varaosat eivät vaihdu joka vuosi, mistä seuraa että niiden voluumit ovat isompia kuin joissain japanilaismerkeissä, ja tämä edelleen laskee niiden hintoja ja näkyy ylläpitokuluissa. Tämä on mielestäni positiivista konservatiivisuutta.

        Takaisin Mersun varustetasoon... Kun katsoo tätänykyä myytäviä malleja, isommissa Mersuissa varusteita on perustasolla enemmän, mutta ne ovat huomattavasti vähemmän ajajan autoja. Ne ovat mahtavia matkantekolaitteita, mutta jäävät minulle ratin takana hiukan etäisiksi. Syy tähän on, että haluan saada tietää koko ajan, mitä renkaan ja tien välissä tapahtuu. E- ja S-sarjan Mersuissa mukavuus on mennyt kommunikoivuuden edelle. Hyvä esimerkki tästä on uusi E280CDI, josta olen kirjoittanut koeajoraportin tänne.

        En sano ollenkaan, että nuo isommat Mersut huonoja olisivat. Odotukset vain tuppaavat olemaan samalla tasolla kuin niiden hintakin. Ja lisäksi kun minulle syntyy ajamisen ilo (enkä nyt viittaa suoraan BMW:n sloganiin) siitä että saan tuntea olevani "yhtä auton kanssa", en henkilökohtaisesti vain taida olla niiden ostaja. Jos minun pitäisi välttämättä saada iso sedan, olisi tilanne varmaan aika skitsofreeninen, sillä Audi A6 ja (edellinen) 5-BMW ovat paljon paremmin "käteeni istuvia" kuin nykyinen E-Mersu.

        Tätänykyä ajan tehokkaalla koneella varustetulla C-Mersulla. Siinä on varusteita vaikka millä mitalla. Ajo-ominaisuudet olen virittänyt tasolle "erittäin hyvä". Ja lisäksi vielä satun tykkäämään auton ulkonäöstä (joka on tällainen).

        Äsken kun ajelin perheineni kotia kohti tulin jopa saneeksi vaimolle, että tämä tykkään autostamme ja nautin ajaa sillä. Paitsi siltä osin, että se ei ole diesel. Lienee siis sanomatta selvää, että pohtiessani "dieselöintiä" en halua tinkiä iloa tuottavista tekijöistä. Siksi tällä hetkellä mielessä pyörivät vaihtoehdot ovat

        - C30CDI T AMG
        - C320CDI T + Sporttipaketti

        tai jos merkkiä vaihdan, niin se lienee

        - 330d Touring + Sporttipaketti

        203-korin C-Mersua vastaan minulla ei ole mitään. En kai muuten olisi ensimmäisen 203:ni jälkeen ostanut toista samanlaista. Ainoat oikeat viat mitä minulla niissä on ollut ovat olleet

        - Ilmastoinnin säätötangon rikkoutuminen (meni molemmista ja on tyyppivika)
        - Laturin simahtaminen

        Eli kelpo autoja nuo 203:tkin ovat, enkä ole aidan taakse katselemassa siksi, että olisin nykymerkkiini hikeentynyt. Voisin helposti ostaa kolmannenkin 203:n Syy, miksi hiukan aidan taakse katselen on, että kuten edellä totesin, (juster:in esimerkeistä huolimatta) minulle on tullut sellainen näppituntuma että 330d-ratkaisulla saattaisin säästää aika pinkan rahaa. Ainakin hankintakustannuksissa.
        Last edited by eerola; 26-08-2006, 20:23.
        -T

        Comment

        • juster
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 624

          #19
          Itsellänikin on Mersu tausta, omistanut useita eri malleja (W114 280e coupe ja sedan, W116 280 ja 350se, W123 240D ja 280e sekä W124 250d ja 260E) eikä muut merkit juuri tullut tuohon aikaan kysymykseen. Itse sain ”BMW herätyksen” ostaessani E36 318 is coupen vuonna 1997, tuolloin tämä auto oli todella harvinainen suomessa, toisin kuin nyt.

          Itselläni oli hieman samanlaiset ajatukset ajaessani Mersuilla kuin sinulla nyt. Mersun suunnittelu on pitkäjänteistä ja perinteitä kunnioittavaa. Esim. Mersussa on hallintalaitteet samanlaiset olkoon auto 70-, 80-. tai tätä uudempi samat toiminnat vilkun viiksessä ja jne. Ja tosi on, että muutamalla kiintoavaimella pystyy auton purkamaan osiin, tätäkin puolta on suunnittelussa ajateltu.

          BMW on taas tehty ajettavaksi kuljettajan autoksi, koko auton suunnittelu perustuu tähän yksinkertaiseen ajatukseen. Auton suunnittelun ainoana tarkoituksena on pitää kuljettaja tyytyväisenä. aina kun hän lähtee ajamaan BMW:llä, hymy nousee kasvoille.

          Itselläni nousi karvat hieman pystyyn, kun avasit keskustelun mikä 330D:ssä on pielessä. Ja samaan aikaan kerroit ajavasi Mersulla. Edelleen olemme hieman eri mieltä mitkä ovat E46 Ja W203 hinnat käytettyinä. Mutta olen varma. että päädyt kumpaan tahansa saat hyvän auton.

          PS. huomasin että sinulla ”duunattu” pakoputki, kuinka monessa muussa W203 farkussa suomessa on vastaava?

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #20
            Näistä kahdesta edellämainituista kommenteista voisi päätellä jotta isoa autoa tarvitsevan kannattaisi sitten päätyä S mercedeksen sijasta seiska BMW:hen jos "ajamisen ilo" on myös mukana toiveiden listalla? Vai onko kukaan ajanut saman ikäisiä molempia? (vm n. 2000 tienoilla esimerkiksi)

            Tuosta taksiasista vielä, kyllä minä ainakin tunnen itseni jokseenkin petetyksi jos kuljettamaan saapuu mercedeksen/ison volvon/vast. sijasta joku kinneri. Maxima/vast. kokoluokka ehkä menettelee. Jos joutuu ahtautumaan taksiin ja kuuntelemaan rengasmelua /sietämään pomppimista niin en kyllä tunne saavani rahoille vastinetta vaikka perille pääseekin.
            Toisaalta olen kuullut joiltakin itse ajavilta taksareilta jotta mercedeksellä huolto/varaosa yms. palvelu pelaa takseille niin loistavasti jottei seisonta -aikoja käytännössä missään tilanteissa tule. -> ei tarvitse pitää "vara-autoa" eikä pelätä jotta milloinka pirssi on poissa tienaamasta. Ja jos yrittäjä ajaa itse luulisi hänen valitsevan sellaisen työvälineen jolla on miellyttävää tehdä töitä.
            Samoin perusauto -luokan taksien jälleenmyyntiarvo suorastaan romahtaa kolmen vuoden kuluttua, lähinnä ajomäärästä johtuen -> ei tullutkaan niin paljoa säästöä kun kuviteltiin. Mercedeksillä / vast. hinnan pudotus on maltillisempaa isollakin kilometrilukemalla.

            Comment

            • eerola
              Newbiemmer
              • Sep 2005
              • 17
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by juster
              ...avasit keskustelun mikä 330D:ssä on pielessä. Ja samaan aikaan kerroit ajavasi Mersulla. Edelleen olemme hieman eri mieltä mitkä ovat E46 Ja W203 hinnat käytettyinä....
              Voihan olla, että ne 330d:t, jotka ovat saaneet minut ymmärtämään, että noiden BMW:iden hinta olisi matalampi kuin vastaavien Mersujen, ovat olleet nätin kuoren alla kyteviä pommeja. Koska monet näistä kakuista ovat ainakin päälle olleet kovasti kauniita, en voinut mitään ajatukselle "mikä niissä on pielessä". Mutta siksipä tämän keskustelun avasinkin, jotta ymmärtäisin tuota mallia paremmin.

              Nyt kun tätä keskustelua on käyty läpi, olen ymmärtänyt että kunnossa olevan 330d:n pitäisi maksaa osapuilleen saman näköistä kuin vastaavan Mersun. Muuten kannattaa olla ostotilanteessa varuillaan. Ja että mitään sen dramaattisempia yllätyksiä ei E46 330d:n ylläpitokuluissa pitäisi olla kuin mukavasti varustellun kompaktikorisen Mersunkaan kuluissa.

              Originally posted by juster
              ...sinulla ”duunattu” pakoputki, kuinka monessa muussa W203 farkussa suomessa on vastaava?
              Eipä kauhean monessa taida olla. Mutta itse olen kyllä suupielet lapsellisessa virneessä Brabuksen tuotoksen vuoksi. Tein amerikkalaisien mersuilijoiden pyynnöstä tällaisen näytteen. Hiukan kornin narsistinen otos, tunnustan

              Originally posted by WSE1
              Näistä kahdesta edellämainituista kommenteista voisi päätellä jotta isoa autoa tarvitsevan kannattaisi sitten päätyä S mercedeksen sijasta seiska BMW:hen jos "ajamisen ilo" on myös mukana toiveiden listalla...
              Kyllä 7-sarjan BMW noista selkeästi "aktiivisemman" kuljettajan auto on. Mutta S-Mersu on niin "über"-auto, että kyllä siihenkin kannattaa tutustua. Ilmajousituksen nappulasta sekin muuttuu ihan kohtuullisen jämptiksi ajettavaksi.

              Joskus olen sanonut, että jos C-Mersua isommalla autolla pitäisi ajaa (ja raha ei olisi kysymys), taitaisin hypätä E-Mersun yli. S-Mersu menee jostain tunnesyystä jo sellaiseen kategoriaan jota en enää arvostele ihan samoilla kriteereillä kuin "tavallisia" autoja. Siinä kategoriassa ei haittaa vaikka olisi konttiperä eikä farmarin vaivatonta lastattavuutta. Siinä kategoriassa ei myöskään enää haittaa, vaikka autolla ei enää olisi yhtä lapsellisen hauskaa ajaa mutkatietä kuin kuin Mazda MX-5 Miatalla. (Toivottavasti esimerkkini hauskasta "leluautosta" ei ollut liian radikaali tälle foorumille ) Eikä siinä kategoriassa haittaa edes se, vaikka ylläpitokulut olisivat korkeat perheautoihin verrattuna.

              Edelle linkkaamassani E-Mersun koeajoraportissa totesin, että "WOW!-factor" jäi hiukan puuttumaan. S-Mersusta tarvittavaa X-tekijää löytyy. Tarinaa tutustumismatkastani W220-korin S-Mersun maailmaan löytyy täältä.
              Last edited by eerola; 27-08-2006, 09:38.
              -T

              Comment

              • Guest's Avatar

                #22
                Musta tää on mainioo luettavaa kaikille CDI uskovaisille:

                Comment

                • Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

                  #23
                  Kyllä Mersu on maailman paras auto. Ei ne kaikki tuhannet mustalaiset voi olla väärässä.


                  Comment

                  • eerola
                    Newbiemmer
                    • Sep 2005
                    • 17
                    • Pirkanmaa

                    #24
                    Originally posted by Brotofobia
                    Musta tää on mainioo luettavaa kaikille CDI uskovaisille...
                    Olisi ihan kiva kuulla sama neutraalisti BMW-kentältä. Arvaanpa, että sama riemu jatkuu sielläkin. Ja PSA:n moottorien ympärillä. Ja japanilaisien suoraruiskujen ympärillä. Ja... Ja...

                    Olisi pitänyt jättää taannoin myymättä piristetty 300D Turbo-Mersu. Ja laittaa siihen vähän isompi turbo. Ja morkooli. Ja niin poispäin.

                    W124-korin Mersussa ei ollut liikaa elektroniikkaa. Mutta mukana oli sentään jo mukavuusvarusteitakin. Tekniikka oli kuitenkin aikamoisen simppeliä. Ja siksi luotettavaa. Puhumattakaan tee-se-itse-mahdollisuuksista.

                    Kun vielä yhtälöön lisättiin hyvä alusta (=tehtaan Sportline-alusta), auto oli lisäksi oikein kiva ajaa. Ja piristetty 300D Turbo jaksoi kuljettaa autoa kivasti. Ah, nostalgiaa... Hyviä muistoja... Paljonkohan aika on niitä kullannut? Varmasti ainakin jonkun verran
                    Last edited by eerola; 28-08-2006, 20:07.
                    -T

                    Comment

                    • Sievälä
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2004
                      • 529
                      • Mänttä

                      #25
                      Originally posted by WSE1
                      Tuosta taksiasista vielä, kyllä minä ainakin tunnen itseni jokseenkin petetyksi jos kuljettamaan saapuu mercedeksen/ison volvon/vast. sijasta joku kinneri. Maxima/vast. kokoluokka ehkä menettelee. Jos joutuu ahtautumaan taksiin ja kuuntelemaan rengasmelua /sietämään pomppimista niin en kyllä tunne saavani rahoille vastinetta vaikka perille pääseekin.
                      Toisaalta olen kuullut joiltakin itse ajavilta taksareilta jotta mercedeksellä huolto/varaosa yms. palvelu pelaa takseille niin loistavasti jottei seisonta -aikoja käytännössä missään tilanteissa tule. -> ei tarvitse pitää "vara-autoa" eikä pelätä jotta milloinka pirssi on poissa tienaamasta. Ja jos yrittäjä ajaa itse luulisi hänen valitsevan sellaisen työvälineen jolla on miellyttävää tehdä töitä.
                      Samoin perusauto -luokan taksien jälleenmyyntiarvo suorastaan romahtaa kolmen vuoden kuluttua, lähinnä ajomäärästä johtuen -> ei tullutkaan niin paljoa säästöä kun kuviteltiin. Mercedeksillä / vast. hinnan pudotus on maltillisempaa isollakin kilometrilukemalla.
                      Mersulla ajavana taksi-isäntänä en ihan kaikkee tosta pysty kyllä allekirjottamaan (Tampereen Veho).

                      Huoltoihin kyllä pääsee aika pikaisestikin tarpeen tullessa (mitä todella arvostan). Takuiden kanssa olen kyllä joutunut taistelemaan, esim. takuuaikana autoon (Viano -04) vaihdettiin kardaani, ja nyt puoli vuotta myöhemmin poiki taas. Takuu AUTOSTA umpeutui kylläkin 5/06 mutta täytyisi mielestäni tolla osallakin olla jonkinlainen takuu. Osalla kyllä olisi takuu jos oisin ITSE maksanut rempan viimeksi Tätä nyt täytyy selvitellä, reilun 1300 euron lasku kirpaisee kuitenkin aika reippaasti tuoretta pienyrittäjää.

                      Todennäköisesti ensimmäinen ja viimeinen MB taksi minulla, metroautossa on käyty jo pari kertaa kauppoja hieromassa
                      G11 740e msport-17
                      G21 320D xdrive msport -19 TAXI

                      www.taksisakarisievala.com

                      Comment

                      • eerola
                        Newbiemmer
                        • Sep 2005
                        • 17
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Kävin koeajolla E46 330d:llä. Raporttini löytyy "kilpailevien" foorumien puolelta täältä: Click ja Clack. En taida kehdata laittaa sitä tänne, etten joudu pois suljettujen käyttäjien listalle.

                        Olen hiukan hämmentynyt, miten erilaisen kokemuksen vähän ajettu E46 330i ja hiukan enemmän - muttei mitenkään holtittoman paljon - ajettu 330d saattoivat antaa.
                        -T

                        Comment

                        • taustatauno
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 481
                          • 09-laitamilla

                          #27
                          turha postaus.... En huomannut ensin tuota toista linkkiä.
                          E91 330d

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #28
                            Tuo koeajohan todisti, että 330d on ihan paska, joten osta uusi s-mersu sitten.

                            Comment

                            • juster
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 624

                              #29
                              Luin koeajo juttusi, ja tosi on E46 alusta pesee vastaavan Mersun mennen tullen. Radalla taitaa tulla eroa useita sekunteja samankokoisilla moottoreilla varustettuna.
                              Pari aiheeseen liittyvää vika linkkiä.

                              C-sarjan Mersu kolmanneksi huonoin.


                              Toinen juuri julkaistu tutkimus, 3-sarja pärjää varsin asiallisesti.


                              Missä ovat esimerkit että 330D ja 270CDI uutena yli 6000 euron hinnanero kasvaa 10000 euroon?

                              Comment

                              • eerola
                                Newbiemmer
                                • Sep 2005
                                • 17
                                • Pirkanmaa

                                #30
                                Originally posted by Bmw Master
                                Tuo koeajohan todisti, että 330d on ihan paska, joten osta uusi s-mersu sitten.
                                En ollut todistamassa mitään. Enkä sanonut missään vaiheessa 330d:n olevan "ihan paska". Jos olet itse tätä mieltä, niin ihan vapaasti, mutta älä pakota minua ostamaan uutta S-Mersua. En halua sellaista.

                                Mielestäni raportti oli ihan kohtuullisen asiallinen. Pettynyt toki olen. Odotin että olisin päässyt nauttimaan estoitta ja posket hehkuen modernin dieselin ominaisuuksista yhdistettynä aiemmin koeajamani Performance Packagellisen E46 330i:n tarjoamaan ajonautintoon. Näin ei kuitenkaan käynyt ja siksi olen melkoisen pettynyt.

                                Originally posted by juster
                                ...Missä ovat esimerkit että 330D ja 270CDI uutena yli 6000 euron hinnanero kasvaa 10000 euroon?
                                Koska olen historiassa tuonut joitakin autoja Suomeen, olen nyt viime aikoina katsellut näitä autoja pääasiassa Keski-Euroopan markkinoilta. Sieltä löytyy ilmoitettujen tietojen valossa ihan asiallisia 2003-mallisia 330d-autoja alle 10000 EUR. Kun taas vastaavien C270CDI-Mersujen pyynnit tuppaavat alkamaan 14000 EUR.

                                Näiden päälle kun laitetaan suomalaiset verot, joissa niissäkin on taas melkoiset erot, kokonaissumma muodostuu osapuilleen 10000 EUR:ksi.

                                Kuten tässä säikeessä aikaisemmin todettiin, on täysin mahdollista että BMW-markkinoiden hinnoissa on hiukan enemmän dynamiikkaa. Ja voi olla että nuo edullisimmat esimerkit molemmissa tapauksissa ovat täysiä pommeja. Niinkuin saattoi olla tänään koeajamani yksilökin. Siksi alleviivasin edellä sanat "ilmoitettujen tietojen".

                                Itse en uskaltaisi ostaa autoa pelkkien ilmoitettujen tietojen varassa. En myöskään halua olla "kaikki-syyddoitsetsaíttungista-löytämäni-autot-ovat-täydellisiä-ja-saksalainen-on-rehellinen"-lapsellinen. Autot kun ovat yksilöitä ja myyjän ilmoittamat tiedot ovat aina enemmän tai vähemmän suuntaa-antavia. Eli markkinoiden todellisuus selviäisi vasta "sukeltamalla" sekaan oikein toden teolla ja käymällä potkimassa riittävän määrän renkaita pää kylmänä.

                                Samalla kun kiertäisin riittävän paljon markkinoilla olevia yksilöytä, ehkä oppisin myös enemmän BMW:stä ja niiden ominaisuuksista. Eikä hyppy tällä hetkellä vieraaseen merkkiin enää hirvittäisi niin paljon.

                                Mutta tämänhetkisen tilani ja sen hetken välillä, jolloin pystyn kehumaan ymmärtäväni BMW-yksilöitä, on aikamoinen kuilu. Ja siitä yli pääseminen on aika haastavaa. Jos lähden yrittämään sen kuilun, ja alan etsiä oikein hinnoiteltua käytettyä BMW:tä, tulen mitä todennäköisimmin huijatuksi, saan talliini pommin, ja suutuspäissäni yleistän koko merkin tietynlaiseksi.

                                Tänään näin yhden esimerkin siitä, millaiseksi E46-BMW voi 150000 km matkalla mennä. Jos ostan tänään 70000 km ajetun 330d:n, siinä on 2 vuoden päästä tuo 150000 km mittarissa. Mersusta tiedän, miten se ikääntyy. Kuka takaa, että minun BMW:ni ei repsahda samoin kuin tuo tämänpäiväinen yksilö?
                                -T

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎