Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 330d E46 - mikä niissä on pielessä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tom1s
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2002
    • 669
    • .

    #31
    Puhut paljon autoista yksilöinä ja silti leimaat auton yhden yksilön perusteella.
    Toivottavasti avarakatseisuutesi käsittäisi vielä ainakin toisen koeajon toisella vastaavalla autolla.

    Makukysymyksistä on silti turha kiistellä. Takaraivossa kun on tietty käsitys autosta ja sen merkistä niin sitä ei yhdellä koeajolla poisteta ellei auto ole täysin toiselta planeetalta.
    F31 328i M-Sport

    Comment

    • juster
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 624

      #32
      Originally posted by eerola
      Koska olen historiassa tuonut joitakin autoja Suomeen, olen nyt viime aikoina katsellut näitä autoja pääasiassa Keski-Euroopan markkinoilta. Sieltä löytyy ilmoitettujen tietojen valossa ihan asiallisia 2003-mallisia 330d-autoja alle 10000 EUR. Kun taas vastaavien C270CDI-Mersujen pyynnit tuppaavat alkamaan 14000 EUR.

      Näiden päälle kun laitetaan suomalaiset verot, joissa niissäkin on taas melkoiset erot, kokonaissumma muodostuu osapuilleen 10000 EUR:ksi.
      Jos laittaa Mobileen hauksi BMW 330D vm. 2003, tai vastaavasti Mersu c270 vm. 2003, saa varmaankin väitteellesi tukea? Tosiaankin sieltä löytyy kaksi alle 10000 euron hakuehdon mukaista Bemaria. Toinen Jenkeissä, toinen on todennäköisesti väärällä hinnalla, jos ei ole on auto varmasti jo myyty. Kun nämä kaksi on poistettu alkaa kyseiset Bemarit n.13000 eurosta ja Mersut n.14000 eurosta. Eli tuhat euroa on halvimmissa hinta pyynneissä eroa. Sen sijaan jos katsotaan mihin hinta pyynnit pysähtyvät huomataan että kallein Mersu pyynniltään 32 900 euroa ja BMW 36 499 euroa. Eli kyseisillä hakuehdoilla kallein Bemari on yli 3500 euroa kalliimpi, kuin kallein Mersu.

      Eli Mobile ei tue väitettä 10000 euron hinnan erosta. Itse asiassa taitaa keskihinta Mobilessa olla aika tasan. Aika hyvin jo vanhalta 330D:ltä, kun vastassa on uudempi vielä tuotannossa oleva auto. Joka on ollut vielä Suomessa uutena yli 6000 euroa kalliimpi. Onkohan sitten veroissa syy väitettyyn kymppi tonnin hinnan Suomessa eroon? Ottoauton laskurin mukaan todellakin Mersusta joutuu maksamaan noin 1000- 1500 euroa valtion verokarhulle enemmän. Eli sieltäkään ei tuota eroa tule. Ehkäpä Mersun heikko menestyminen vikatilastossa korreloituu siten korjauskuluissa, jotta auto saataisiin rekisteröinti katsastuksesta läpi, menee korjaamiseen se kuuluisa kymppitonni? – Ehkäpä ei sentään

      Itselläni olisi heti tarvetta kyseisen (330D) malliselle autolle. Jos vain Joku todellakin pystyy hankkimaan 10 000 euroa maksavan asiallisen vm. 2003 mallisen auton. Ei taida vain olla mahdollista.

      Comment

      • eerola
        Newbiemmer
        • Sep 2005
        • 17
        • Pirkanmaa

        #33
        Originally posted by Tom1s
        Puhut paljon autoista yksilöinä ja silti leimaat auton yhden yksilön perusteella...
        En puhuisi leimaamisesta. Se, että puhun autoista yksilöinä tarkoittaa, että tunnustan, että tuo todellakin saattoi olla huono yksilö. Sanoinhan raportissani "tämän on oltava rikki". Mielestäni tämä osoittaa aika hyvin, että tunnustan yksilöerot.

        Eli raporttini oli raportti tuosta autosta. Ei E46:sta yleensä. Toisessa E46-koeajoraportissanihan (joka löytyy linkattuna tähän 330d:n raporttiin) käytin mielestäni jopa kohtuullisen ylistävää kieltä. Koska yksilö oli sen arvoinen.

        Jos ei muuta, niin ainakin tämä 330d-yksilö todisti, että halvalla ei hyvää saa.
        -T

        Comment

        • eerola
          Newbiemmer
          • Sep 2005
          • 17
          • Pirkanmaa

          #34
          Originally posted by juster
          ...olisi heti tarvetta kyseisen (330D) malliselle autolle. Jos vain Joku todellakin pystyy hankkimaan 10 000 euroa maksavan asiallisen vm. 2003 mallisen auton. Ei taida vain olla mahdollista.
          En sanonut, että 330d:n saisi kymppitonnilla. Sanoin, että pidempiaikaisessa seurailussani - johon kuuluu muitakin lähteitä kuin Saksan Mobile - olen nähnyt aika monta kymppitonnin hinnan alittavaa 330d:tä. Nähin kun lisätään kaikki kulut. Hinta on 20000EUR luokassa. Mersu menee 30000EUR luokkaan. Samaan menevät "takuuhyvät" 330d:t.

          Eli jälleen tunnustan, että en ole mikään BMW-tuntija. Ja jälleen tunnustan että halpa on todennäköisesti myös huono. Mutta edelleen väitän, että BMW-markkinoilla näyttää olevan vähän suurempi dynamiikka kuin Mersujen pyynneissä.
          -T

          Comment

          • juster
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 624

            #35
            Originally posted by eerola
            En sanonut, että 330d:n saisi kymppitonnilla. Sanoin, että pidempiaikaisessa seurailussani - johon kuuluu muitakin lähteitä kuin Saksan Mobile - olen nähnyt aika monta kymppitonnin hinnan alittavaa 330d:tä. Nähin kun lisätään kaikki kulut. Hinta on 20000EUR luokassa. Mersu menee 30000EUR luokkaan. Samaan menevät "takuuhyvät" 330d:t.

            Eli jälleen tunnustan, että en ole mikään BMW-tuntija. Ja jälleen tunnustan että halpa on todennäköisesti myös huono. Mutta edelleen väitän, että BMW-markkinoilla näyttää olevan vähän suurempi dynamiikka kuin Mersujen pyynneissä.
            Ei kukaan olettanut saavansa asiallisen oloista Vm 2003 BMW 330D:tä 10 000 eurolla suomen rekisteriin. Tosin sinä lupasit sellaisen 20 000 eurolla, palataan siihen myöhemmin. Faktana on että ehdot täyttävä vm. 2003 330D maksaa jo Saksassa Mobilen mukaan 13 000 - 36 499 euroa. Ja toteutuneet autoveropäätökset pyörivät kyseiselle autolle päälle 11 000 euron.

            Toivoisin jotain perusteita näille väitteille, muuten niillä ei ole juuri painoarvoa. Itse asiassa olen todistanut joka kerta päinvastaista. Antamalla sinulle asiasta linkin tai kertomalla mistä oikean tiedon saa.

            Comment

            • Tuuve
              Bimmer Fanatic
              • May 2005
              • 733
              • Pk-seutu

              #36
              Originally posted by Sievälä
              (Viano -04) vaihdettiin kardaani, ja nyt puoli vuotta myöhemmin poiki taas. Takuu AUTOSTA umpeutui kylläkin 5/06 mutta täytyisi mielestäni tolla osallakin olla jonkinlainen takuu. Osalla kyllä olisi takuu jos oisin ITSE maksanut rempan viimeksi Tätä nyt täytyy selvitellä, reilun 1300 euron lasku kirpaisee kuitenkin aika reippaasti tuoretta pienyrittäjää.
              Kyllähän tuossa tapauksessa on vielä takuun voimassa, koska vaikka auton oma varsinainen takuu menisikin umpeen, niin katsotaan kuitenkin että kardaanin joka on vaihdettu pitäisi kestää pidempään.

              Sama jos kone leipois kiinni viikko ennen takuun umpeutumista, ja hajoais 2päivää sen jälkeen. Koneen oletetaan kestävän pidempään.

              Ota yhteyttä vaikka kuluttaja-asiamieheen, ja pidä puolesi vaan firman kanssa.
              Tulet kyllä voittamaan tuon jutun.
              BMW X5 E53 4.8is

              Comment

              • Tuuve
                Bimmer Fanatic
                • May 2005
                • 733
                • Pk-seutu

                #37
                Originally posted by Tom1s
                Puhut paljon autoista yksilöinä ja silti leimaat auton yhden yksilön perusteella.
                Toivottavasti avarakatseisuutesi käsittäisi vielä ainakin toisen koeajon toisella vastaavalla autolla.
                Aamen.


                Kun luki ton koeajo-rustauksen ja mietti omaa 330cd:tä, niin eipä juuri mitään yhteistä tuntunut löytyvän.
                Vissiin täysi pommi tuo mikä oli ollut ajossa.

                Halvalla ei saa hyvää, eikä halvimpia kannata edes katsella.
                BMW X5 E53 4.8is

                Comment

                • eerola
                  Newbiemmer
                  • Sep 2005
                  • 17
                  • Pirkanmaa

                  #38
                  Originally posted by juster
                  ...olen todistanut joka kerta päinvastaista. Antamalla sinulle asiasta linkin tai kertomalla mistä oikean tiedon saa.
                  En nyt viitsi viedä tätä keskustelua juupas-eipäs-linjalle. Totesin edellä, että että vanha lainalaisuus pätee näköjään edelleen ja halvalla ei hyvää saa. Ja tältä pohjalta olen valmis tunnustamaan, että olet varmastikin hyvin pitkälle oikeassa mitä siedettävien yksilöiden hintoihin tulee.
                  -T

                  Comment

                  • J. Kuusisto
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 860
                    • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

                    #39
                    itse ostin toukokuussa 125tkm ajetun 330da:n vm.2000.
                    nyt kilometrejä on 140tkm ja remonttia on joutunut jonkin verran tekemään..
                    termostaatin kotelo alkoi vuotaa vettä ja autoliike korjautti sen.
                    ilmastoinnin esivastus piti vaihtaa, ja kaasut täyttää.
                    toinen takajousi oli poikki, huomasin toki vasta kun vaihdoin madallusjousia.
                    eilen veto lakkasi lähes kokonaan (ei edes rekan ohi päässyt) ja auto alkoi käymään tosi epätasaisesti, viime aikoina veto oli pikkuhiljaa heikentynyt ja kulutus nousi, vaikka ostopäivästä lähtien tankillisen keskikulutus on ollut 9-9.5l/100km.. no kakkospytyn suutin piti sitten vaihtaa, ja juuri tunti sitten saatin tehtyä se. samalla eliminoitiin imusarjan läppäsysteemi sekä egr. nyt vetoja tuntuu olevan kyllä entistä enemmän... imusarja oli melkoisen karstoittunut samoin putkenpätkä johon egr tulee..
                    e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
                    e28 M535i -85

                    Comment

                    • villes
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 439
                      • Kirkkonummi

                      #40
                      Originally posted by Tuuve
                      Kyllähän tuossa tapauksessa on vielä takuun voimassa, koska vaikka auton oma varsinainen takuu menisikin umpeen, niin katsotaan kuitenkin että kardaanin joka on vaihdettu pitäisi kestää pidempään.

                      Sama jos kone leipois kiinni viikko ennen takuun umpeutumista, ja hajoais 2päivää sen jälkeen. Koneen oletetaan kestävän pidempään.

                      Ota yhteyttä vaikka kuluttaja-asiamieheen, ja pidä puolesi vaan firman kanssa.
                      Tulet kyllä voittamaan tuon jutun.
                      Tossa tapauksessahan saa tapella mersun tehtaan kanssa eikä myyjäliikkeen (näin periaatteessa, tottakai kaikki tapahtuu liikkeen välityksellä), tehdas antaa autolle takuun ja jos takuuaikana hajoavista osista asiakas maksaa edes yhden prosentin niin varaosatakuu on voimassa muuten "tuplatakuu" ei toteudu. Todennäköisesti tapauksessa on myyjäliike lähettänyt takuukyselyn tehtaalle ja tehdas evännyt takuun
                      M-B C220CDI 4matic amg -13
                      ex.
                      bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

                      Comment

                      • villes
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 439
                        • Kirkkonummi

                        #41
                        Originally posted by eerola
                        En puhuisi leimaamisesta. Se, että puhun autoista yksilöinä tarkoittaa, että tunnustan, että tuo todellakin saattoi olla huono yksilö. Sanoinhan raportissani "tämän on oltava rikki". Mielestäni tämä osoittaa aika hyvin, että tunnustan yksilöerot.

                        Eli raporttini oli raportti tuosta autosta. Ei E46:sta yleensä. Toisessa E46-koeajoraportissanihan (joka löytyy linkattuna tähän 330d:n raporttiin) käytin mielestäni jopa kohtuullisen ylistävää kieltä. Koska yksilö oli sen arvoinen.

                        Jos ei muuta, niin ainakin tämä 330d-yksilö todisti, että halvalla ei hyvää saa.
                        Tähän asiaan on pakko todeta että jotain vikaa yksilössä on tosiaan ollut.... sitä en kyllä ymmärrä miten ohjaus olisi ollut kevyempi ja siten "rikki", itse en ole huomannut mitään suurta eroa 330i ja 330d mallien välillä.
                        Ja myöskin mersuja ajaneena voisin hieman vertailla autoja:
                        Mersun automaatti vaihtaa ehkä hieman pehmeämmin ja kulku muutenkin pehmeämpää kuin bemarin jos auto vakioalustalla, samalla kyllä tuntuma tiehen jää etäisemmäksi mutta taas mersu kulkee paremmin suoraan. Moottorista sen verran että äänimaailmasta kyllä omasta mielestäni bemarin kone jää positiivisemmin mieleen kuin mersun, muut äänet ovat suht tasoissa.
                        Kulkupuolessa on selvä ero bmw:n hyväksi, (vrt.330da vs. c270cdi automaatti) 320cdi A:n kanssa saattaisi mennä paremmin tasoihin mutta sellaista en ole ajanut niin paljon että lähtisin arvioimaan asiaa.
                        Tässä omat mielipiteeni ja eiköhän niitä riitä muillakin.
                        M-B C220CDI 4matic amg -13
                        ex.
                        bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

                        Comment

                        • Sievälä
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2004
                          • 529
                          • Mänttä

                          #42
                          Originally posted by villes
                          Tossa tapauksessahan saa tapella mersun tehtaan kanssa eikä myyjäliikkeen (näin periaatteessa, tottakai kaikki tapahtuu liikkeen välityksellä), tehdas antaa autolle takuun ja jos takuuaikana hajoavista osista asiakas maksaa edes yhden prosentin niin varaosatakuu on voimassa muuten "tuplatakuu" ei toteudu. Todennäköisesti tapauksessa on myyjäliike lähettänyt takuukyselyn tehtaalle ja tehdas evännyt takuun
                          Periaatteessahan alkuperäsillä varaosilla on vuoden takuu, riippumatta siitä kuka osan (ja työt) on maksanu.

                          No maahantuoja tuli sen verran nyt vastaan, että riita laitettiin puoliksi, eli puolet suostuvat korvaamaan. Tähän kaiketi on tyytyminen, parempi lopputulos ainakin kuin se mitä aluksi tarjottiin

                          Tosin toisen mersun mulle tulosta en oo vieläkään kovin varma
                          G11 740e msport-17
                          G21 320D xdrive msport -19 TAXI

                          www.taksisakarisievala.com

                          Comment

                          • eerola
                            Newbiemmer
                            • Sep 2005
                            • 17
                            • Pirkanmaa

                            #43
                            Ohjaus voi olla ylikevyt, jos esimerkiksi tehostin on rikki. Eli tehostus koko ajan maksimissaan.

                            Hiukan offtopic: Sain mahdollisuuden kokeilla Mersu C30 CDI:tä. Raportti löytyy täältä.
                            -T

                            Comment

                            • dhr
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2005
                              • 207

                              #44
                              Originally posted by eerola
                              Ohjaus voi olla ylikevyt, jos esimerkiksi tehostin on rikki. Eli tehostus koko ajan maksimissaan.

                              Hiukan offtopic: Sain mahdollisuuden kokeilla Mersu C30 CDI:tä. Raportti löytyy täältä.
                              Ovatko nämä "koeajoraporttisi" tarkoituksella tuollaisia pakinoita, ja täyttä tuubaa?

                              Comment

                              • eerola
                                Newbiemmer
                                • Sep 2005
                                • 17
                                • Pirkanmaa

                                #45
                                Jokainen kirjoittaa tavallaan. Minä tuolla tavalla.

                                En tiedä mitä tarkoitat ilmauksella "tuubaa". Kyseinen sana ei kuulu adjektiivina sanavarastooni. Soittimen kyllä tunnen. Vaskipuhallinperheen matalaäänisin jäsenhän se. Mutta miten tuo bassotorvi tähän yhteyteen linkkautuu, en osaa hahmottaa.
                                -T

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎