Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 peräkontin aukaisu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaimann
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1214
    • Karigasniemi

    E46 peräkontin aukaisu

    Onko juuri niin että tuo kontti ei aukea muualta kuin avaimesta nappia painamalla? Kontin lukkopesässä on jotaki pielessä, ei avain uppoa, ihan ku olis jotain kumia lukon sisällä.
    Eikö tuossa kuitenki pitäisi olla kilven yläpuolella namiska josta se aukeaa niinku mistä tahansa muustaki autosta????
    "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

  • 3BMW
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 628
    • Turku

    #2
    Originally posted by Kaimann
    Onko juuri niin että tuo kontti ei aukea muualta kuin avaimesta nappia painamalla? Kontin lukkopesässä on jotaki pielessä, ei avain uppoa, ihan ku olis jotain kumia lukon sisällä.
    Eikö tuossa kuitenki pitäisi olla kilven yläpuolella namiska josta se aukeaa niinku mistä tahansa muustaki autosta????
    Keskellä rekisterinkilven yläpuolella on kuminen "tutti" josa takaluukku aukeaa...

    Comment

    • Kaimann
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 1214
      • Karigasniemi

      #3
      vaan ku ei aukee. mistähän lähteä haistelemaan vikaa???
      "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

      Comment

      • Rocket
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 155
        • Ii

        #4
        Originally posted by Kaimann
        vaan ku ei aukee. mistähän lähteä haistelemaan vikaa???
        Kuuluuko kumia painaessa pieni napsahdus??
        EX:
        BMW E46 316i

        Comment

        • Kaimann
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 1214
          • Karigasniemi

          #5
          kyllä kuuluu. joku npieni kytkin sielä on.
          "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

          Comment

          • Antinontoxic
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 447
            • Vantaa

            #6
            Takakontti avautuu vain avaimen napista, jos luukussa oleva lukko on käännetty lukkoon. Avaat lukon ja avaus toimii myös itse kontista.

            Comment

            • Kaimann
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 1214
              • Karigasniemi

              #7
              Voe elämä, pitää alkaa sitä lukkoa tonkiin ku siel taitaa olla jotain kumia, joustaa kivasti muttei päästä avainta lukkoon
              "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

              Comment

              • Kaimann
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2006
                • 1214
                • Karigasniemi

                #8
                Joo, joku kumirinkula siel oli. sen pitäis kyllä olla sielä vielä mutta ku se oli ihan rullalla niin nykäsin pois. Nyt avaus toimii ja lukko on kunnossa muuten, mutta se lukkoa suojaa pelti läpyskä jää auki ku ei oo sitä kumia siel, ja kylähän sen arvaa mitä sielt sit kohta löytyy ku talvi tulee.

                Nyt seuraava kysymys. Pitääkö sen kumin olla sen pelti läpyskän ulko vai sisä puolella?? Ja jos joku tietäis että pitääkö koko lukko räjäyttää auki vai aukeaako siitä se pää nätisti jos lukon irroittaa???Tuon kumin jos laittais takasin.
                "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                Comment

                • ZoMbiE
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2583
                  • Lohja, Virkkala

                  #9
                  46:n lukoista ei kokemusta, mutta ainakin e30:ssä se lukko "hajoaa" sieltä sisäpäästä alkaen. Eli lukon takaa sokka auki, jolloin se haittalevypaketti tulee ulos sieltä kuoresta. Tässä kohtaa pitää pystyä laittaa se kumi takas.

                  Comment

                  • Kaimann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1214
                    • Karigasniemi

                    #10
                    tuleeko se haittalevy paketti yhtenä osana pois vai levähtääkö nuo levyt heti ku sen paketin sielt ulos vetasee??

                    Pitää kaverin bimeristä kattoa miltä se ehjä luko näyttää ulos päin
                    "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                    Comment

                    • e46 ci
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 583

                      #11
                      Vähän ot mutta mikähän voisi olla vikana kun mulla ei e46 siis ovien lukot aukea vaikka käännät takakontin lukosta avaimella auki ja pidät(?) kuten ohjekirja sanoo? Ainakin e36 aukaisi ovat vai liittyykö tuo nyt hälyttimeen ettei kabiini jää suojatta vaikka kontti aukaistaankin? En mä tiedä, tietääkö joku?
                      ? <-E90, E39, E46, E36, E35..

                      Comment

                      • Kaimann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 1214
                        • Karigasniemi

                        #12
                        Tulipa purettua tuota takakontin lukkuo, MUTTA se lukko pesä tuli kokonaisena sieltä ulos enkä saanu sitä sit auki. Sieltä on se suoja pelti mikää tukkii tuon lukon niin menny ihan vituralleen. sinne ei saa avainta tungettua mitenkään.

                        Saako tuon lukkopesän viel auki jotenki että sais tuon kilven kohilleen ja sinne sit vielä sen kumin mikä sinne kuuluu?
                        "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                        Comment

                        • Jampsu87
                          BTCF Member
                          • Oct 2007
                          • 1335
                          • Rovaniemi

                          #13
                          e46 touringista kuollut yön aikana akku. Onko tuossa jossain vipu mikä aukaisee takaluukun manuaalisesti että saa revittyä akun pois?
                          E91 lci 330xd.

                          Comment

                          • H3nxu
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2011
                            • 777
                            • Kerava

                            #14
                            Toisesta autosta/akusta apuvirtaa ja kontti auki?

                            Comment

                            • Jampsu87
                              BTCF Member
                              • Oct 2007
                              • 1335
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Originally posted by H3nxu View Post
                              Toisesta autosta/akusta apuvirtaa ja kontti auki?
                              Meni hermo ja menin kuskin oven kautta itse peräkonttiin ja revin akun pois.

                              Onko tuo juuri tosi että näissä ei ole mitään manuaalisia aukaisu vipuja vaan kaikki toimii sähköllä?

                              Mukava kun tuo kuskin oven lukkokin (ainut lukkopesä) toimii miten sattuu. onneksi sattui nyt aukeamaan avaimella ettei mennyt sivulasikin akun ohella vaihtoon.
                              E91 lci 330xd.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎