Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320D vm 2000 hyvä ostos?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Larppa
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 75
    • Keski-Suomi

    E46 320D vm 2000 hyvä ostos?

    Olen tässä tutkiskellut eri merkkisiä autoja ja niiden ominaisuuksia, vikoja, tomivutta, km-kestävyyttä yms.

    Nyt olisi mahdollisesti kauppaa tiedossa BMW E46 vm 2000 320D -vehkeestä ja haluaisin mielipiteitä siitä.

    Ensinnäkin ilmeisesti 1999 ja 2000 välissä tapahtuu jotain muutoksia koneen tehoissa, vai onko vasta seuraavana vuonna? Tuo auto on rekisteröity joulukuu 1999, onko se sitten -99 vai -00? Rekisteriotteessa lukee 100A KW

    Kilsoja siinä on n. 240tkm tällä hetkellä mittarissa. Edellisellä omistajalla ollut 3 vuotta ja joku ruiskun boxi tms vaihdettu hiljattain, maksanut 1700e. Muuta isompaa myyjä ei myöntänyt sille tehdyn.

    Saako noihin kaapeleita/softia, että vikakoodien luku ja tulkinta, huoltoresetoinnit yms. voisi hoitaa itse läppärillä? Volkkarissahan tämä kuulemma onnistuu.

    Kalleimpia hommiahan tuossa vissiin ovat turbo ja polttoaineensyötössä ilmenevät häiriöt/niiden laukeaminen.

    Osaako kukaan ennustaa, paljonko tuossa on vielä kilsoja jäljellä? Tuota mallia ei ole ollut vielä kovin kauaa myynnissä, joten myyntiin ei ole ajautunut vielä mitään megalomaanisilla kilsoilla olevaa (vrt. esim. Volvo V70, joita myydään runsaasti 400-500tkm ajettuina tai mersut). Bemareissahan tunnetusti on ongelmia mm. 2.5 litrasen dieselmoottorin kanssa, jonka kansi on kuulemma uusittava 100tkm välein...

    300-sarjan tilat ovat riittävät, enkä halua isompaa autoa. Tehot riittävät käyttööni hyvin. Arvostan ajo-ominaisuuksia, vähäistä sisätilamelua, vähäistä kulutusta, huoltovapautta, varustelutasoa ja ehkä hieman ulkonäköä ja takavetoisuutta.

    Kyseinen auto on kohtuuhintainen ainakin jos vertaa nettiautossa vastaaviin myynnissä oleviin.

    Onko tämä siis oikea auto minulle?
    - f01 730d -09
    Ex:
    - e46 320Ci -01
    - e61 525d -04
    - e46 320d -99
  • Joppe
    Newbiemmer
    • May 2003
    • 28
    • Raisio

    #2
    Itselläni on 320dT 9-00. Ajettu vasta 150tkm. Ongelmina on ollut lähinnä ilmamassamittarin anturi ja katkeilevat takajouset. Jousia saa uusia noin 50tkm välein sekä sedanissa että touringissa. Jarrulevyt tahtovat kulua, mutta niitä saa kaupasta.

    Olisin itsekin kiinnostunut paljon ajettujen 320d-omistajien mielipiteistä, itsekin ajattelin pitää autoa vielä ainakin 200tkm asti.
    F31 320i Xdrive -13

    ex-bmw
    E30 316i T -90
    E36 316i -92
    E46 316i -00
    E46 320d touring -00
    E87 120dA -05
    Mini Cooper -03
    E91 320dAT -06

    Comment

    • Vilbero
      Newbiemmer
      • Mar 2006
      • 23
      • Helsinki

      #3
      320d -98 E46

      Mulla ajettu n. 300 tkm. Auto ollu vasta alkukeväästä mulla, mutta tässä tähän mennessä ilmenneitä vikoja/korjattavaa. Kone on lastutettu, joten joutuu hiukan kovemmalle rasitukselle kuin normaali. Lisäks alustasatsi, josta johtuen mahdollisesti tullu pieniä pohjakosketuksia tiehen.

      1. Dieselpumppu ja elektroninen polttoaineensuutin kärähti tänä kesänä. (normaali dieselin heikko kohta, lastutus luultavasti edesauttanut tapahtumaa)
      2. Takakontin avaus "kahvasta" oikuttelee (ei paha kuulema korjata)
      3. Takaikkunat (käsiveivillä) jumissa, pikku rasvausta vailla ja syynä jumittumiseen pitkäaikainen käyttämättömyys.
      4. Etuikkunat (sähkö) narskuu käytettäessä (ihan kuin hiekkaa välissä). Ei auttanut rasvaus. Ilmeisesti vaijerit rispautunu tai jotain....
      5. Etuovien tai ikkunoiden tiivisteistä lähtevä natina ajettaessa epätasaisella tiellä (ei tarvi paljoa auton heilua et natisee)
      6. Pakoputkessa pikku vuoto kumiliitoksessa. (voi johtua pikku hipasuista tiehen, tarkotus uusia muutenkin koko putkisto)
      7. Airbagin valo palo jonkun aikaa, mutta syynä oli etupenkin kiskon väliin tippunu kynä, joka paino airbagin anturia tai sinnepäin.
      8. Etuvalojen pesurin letkut tiputtaa hiukan... liitokset uusiks...ei paha korjata.
      9. Mittariston pikkunäyttö näyttää välillä et takalamput ois kärähtäny vaikka eivät ole... johdotukset hiukan päässy esille ( ilmeisesti pieniä kosketushäikkiä), ku takakontissa musakamojen laitto kesken, johtunee varmasti siitä.
      10. Alku keväästä sisätilojen ilmanpuhallin piti välillä pientä ylimääräistä ääntä, mut ääni katos itsestään. (voi olla kulunu jo noilla kilsoilla)

      Lisäks normaalia kulumista etuvalojen plekseissä ja muualla...

      Bimmerin hankinnan "lisävarusteena" oon saanu joiltakin "mukavilta" kanssaparkkeeraajilta/ohikulkijoilta terävällä esineellä tehtävän maalipinnan naarmutuksen takakonttiin ja kylkeen.

      Kulutus about maantiellä 5,5-6,0 l / 100 km ja kaupungissa 1,0-1,5 litraa enemmän. Riippuu jaksaako ajaa moottorijarrutuksia tehden ja muutenkin kaasujalasta.

      Muuten kyllä ollu tyytyväinen ajettavuuteen kulutukseen ym. ominaisuuksiin.

      Comment

      • kalkkuna
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 864
        • vaajakoski

        #4
        Mulla 320da touring 423 tkm. ollu vasta noin kuukauden laatikko vaihdettu noin 300tkm ja turbo jossain vaiheessa (ei vielä tarkempaa tietoa). Katotaan nyt miten kestää...
        VW sharan 1,8T
        e30 318i 4d -89 projekti
        e30 320i 4d -89 ikuisuusprojekti

        Comment

        • jannejm
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 348
          • tampesteri

          #5
          hep,

          vastaanpa omalta osaltani... itellä 330xd... ja kilsoja 215tkm...
          siinä oli ensimmäisellä omistajalla vaihdettu steptronic -laatikko jo kolmen päivän vanhana uuteen. oli kuulemma hirttäny kiinni... tiedä häntä...

          ja umpioiden kanssa on ollut jotain häikkää. katselin printtejä määräaikaishuolloista niin umpioita oli vaihdettu? tiedä sitte mikä on olluna vikana. muuten näin reilu 1000km ajaneena pirssillä ei voi ku kehua... toistaiseksi. auto on hiljainen. ja mukavan oloinen tien päällä. kone jaksaa ilman lastutustakin... ja talvikelejä sit vain odotellaan

          ja tuosta tuulettimen äänestä tuli vielä mieleen, että joskus kuuluu niinku laakerin vinkunaa tuulettimesta... mutta se häviä aina välillä. yleensä kiihdyttäessä se ääni kuuluu... semmoinen niinku pieni sirinä... hmmm...
          #######
          e30 325i cab
          ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

          Comment

          • Larppa
            Bimmer Rookie
            • Sep 2006
            • 75
            • Keski-Suomi

            #6
            No nyt on sellanen

            ...möivät, mutta tulipahan ostettua eivaa.

            Nyt tossa pihassa seisoo semmonen e46 320D, jossa mittari näyttää 234tkm ja tojotaa ei oo enää. Samalla keveni pankkitilin saldo vajaalla 10ke:llä.

            Ensivaikutelma on ihan jees. Ilmeisesti jakopumppu on vaihettu koska joku kuitti tossa läjässä viittaa 1700e remppaan jne. Odotellaan sitä turbon hajoomista ja takajousien poikkeamista... Hassua hurinaa pitää business cd, vaikka auto on lukittuna, en tiä mitä se häärää.

            Postailen tähän kommentteja jos jotain ihmeellisyyksiä/ongelmia on ja lupaan kommentoida merkkiriippumattomasti.
            - f01 730d -09
            Ex:
            - e46 320Ci -01
            - e61 525d -04
            - e46 320d -99

            Comment

            • woodcock
              Newbiemmer
              • Aug 2006
              • 24

              #7
              Itsellä ollut samanlainen touringi noin kuukauden päivät, ja olen kyllä ihan tyytyväinen. Hieno peli ajaa ja kulutus on pyörinyt 5,3 - 6,6 l / 100km riippuen kaasujalan asennosta ja matka/kaupunkiajon suhteesta.

              Tehoa on sen verran että pärjää, mutta voishan sitä pikkusen enemmänkin olla. Ei tuolla nyt silti tien tukkona tarvitse olla.

              Comment

              • reddewil
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 3015
                • West Coast

                #8
                Originally posted by Larppa
                ...möivät, mutta tulipahan ostettua eivaa.

                Nyt tossa pihassa seisoo semmonen e46 320D, jossa mittari näyttää 234tkm ja tojotaa ei oo enää. Samalla keveni pankkitilin saldo vajaalla 10ke:llä.

                Hassua hurinaa pitää business cd, vaikka auto on lukittuna, en tiä mitä se häärää.
                Ettei se ilmastoinnin haistelija siellä hurisis kumminkin
                Paljoko kärsit kyseisestä käkättimestä ja millä varustuksilla? Se remppa viittais hintansa puolesta juurikin jakajaan, mitä näistä tuntuu särkyvän.
                ...

                Comment

                • Larppa
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2006
                  • 75
                  • Keski-Suomi

                  #9
                  Fiilikset vajaa 900km:n jälkeen.

                  Tuossa nyt on vajaa 900km tullut ajeltua ja tässä fiiliksiä.

                  Originally posted by reddewil View Post
                  Ettei se ilmastoinnin haistelija siellä hurisis kumminkin
                  Paljoko kärsit kyseisestä käkättimestä ja millä varustuksilla? Se remppa viittais hintansa puolesta juurikin jakajaan, mitä näistä tuntuu särkyvän.
                  Joo eipä se taida se mankka olla, eikä se näytä loputtomiin hurisevan. 16500e siitä oli pyynti, myyjä kyllä hyvitti tojotasta 1000e enemmän kun olisin saanut siitä edes suoralla kaupalla. Ihan kohtuuhintanen mielestäni oli. Tässä vaiheessa lienee syytä mainita, että kyseessä on touring, jos en ole aiemmin maininnut.

                  Varustus on perussuomisetti + vakionopeudensäädin + automaatti-ilmastointi + vetokoukku + nastarenkaat bbs:n aluilla + monitoimiratti. Ainut mitä vähän kaipailisi, olisi ulkolämpömittari, mutta toisaalta semmosen voi virittää jälkiasennuksenakin jos pakottava tarve tulee.

                  Hieman takapäästä kuuluu tien äänet, mutta jos se enemmän alkaa häiritsemään, sisustuksien väliin saa tungettua vielä äänieristettä. Sedan on luultavasti tässäkin tapauksena touringia hilajaisempi.

                  Kaikki toiminnot tuntuvat toimivan niinkuin pitää. Alusta tuntuu mukavan jäykältä, vaikka tietojeni mukaan se on vakiomalli. Myöskään yhtään matalampaa alustaa en kaipaile.

                  Harmittaa vaan, että tuosta mallista ei lyödy ODB2-liitintä, joten diagnostiikkakaapelin jos haluaa, voi joutua hieman uhraamaan rahaa. Ko. kaapelin saatavuus on selvityksen alla. Ilmeisesti tuossa konehuoneesta löytyvästä pyöerästäkin liittimestä on sen verran eri versioita, että toisissa on pin 15 kytketty, jolloin kaapelivalikoima on laajempi kun tuossa minun mallissa, jossa pin 15 on tyhjä.

                  Leimalla kun käytin niin muuta valittamista ei ollut, paitsi etujarruletkut oli pykineet sen verran, että ne joutuu vaihtamaan ja käymään uudestaan näyttämässä. Letkut on jo ostettu ja ensviikonloppuna olisi tarkoitus liata sormet.

                  Jos joku tietää, kuka muu kun laakkonen huoltaa diiseleitä/bemareita täällä Keski-Suomessa, voisi vähän vinkata.

                  Tuulilasi alkaa noilla kilometreillä olemaan vaihtokunnossa, kun ei tahdo kiveniskuilta nähdä läpi kun aurinko paistaa matalalta vastaan. Samalla taidan teettää siihen jonkinsortin ruostesuojauksen, kun näyttää olevan vielä tehtaan massoilla.

                  Muutakin remonttia olen jo joutunut tekemään kun piti vaihtaa yksi takalampun polttimo

                  Stereoiden asennukseen sai myös menemään runsaasti aikaa kun ensinnäkään Business CD:stä ei löytynyt RCA-ulostuloja, adapteria ei ole saatavilla, eikä onnistunut edes piirilevyltä päätevahvistinpiirien juuresta ottamaan linjalähtöä. Sitten piti päätyä ratkaisuun, jossa takakajareilta otetaan linjalähdöt vastushässäköiden kautta. Näyttää toimivan riittävän hyvin. Kajareille pääsemistä varten sisustus oli purettava lähes kokonaan perästä. Lisäksi joutui vaihtamaan vahvistimen fyysisesti pari senttiä kapeampaan, että sai sen asennettua taka-akselin kohdalta löytyneeseen mukavaan pieneen tyhjään tilaan (olisikohan harman/kardon -systeemiä varten?). Vielä mietin, jaksaisiko alkaa purkamaan etuovien sisustuksia, jotta vaihtaisi eteen paremmat kajarit.
                  - f01 730d -09
                  Ex:
                  - e46 320Ci -01
                  - e61 525d -04
                  - e46 320d -99

                  Comment

                  • hj325hml
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 729
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    e46

                    Itse kans ostamassa ekaa 46:sta, 320d, ajettu jo 320? Onko liikaa? Miten kestää? Mitä olis pitänyt huoltoo tohon mennessä, eli mitä pamahtaa heti jos ei ole vaihdettu, pumppuun tms. liittyen?
                    F16 M-Sport

                    Comment

                    • seidltuning
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 1941
                      • Vantaa

                      #11
                      täältä löytyy ja 320d -99 ollut viikon
                      186tkm mittarissa ja auto on kuin uudella ajaisi ei nitise ei kolise ei mitään ylimääräistä
                      luin vikakoodit ja ainut oli takalasin lämmittimestä antanut jonka nollasin pois !!!
                      hyvältä tuntuu ainakin tällä hetkellä keskikulutus näyttää 7,1l ja tosta on kyllä helppo tiputtaa...
                      no nyt on alla kw variante 2 eli eiköhän ne nitinät ja natinat sieltä tule ja kun saa vielä uutta softaa niin tulee niitä vikakoodejakin taas pilataan hyvä auto
                      Last edited by seidltuning; 26-10-2007, 11:33.
                      G30 530e Sedan
                      E30 325i Cabriolet

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Löytyy e46 320D -00/-01 Suomi Touring, jossa tällä hetkellä takuukilometrit 92tkm ja ongelmia edelleen tasan nolla.

                        Comment

                        • zeizei
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2004
                          • 147
                          • Oulu

                          #13
                          n. 2kk sitten ostin 320d sedan -99, suomiauto, nyt 266tkm mittarissa.

                          aluksi:
                          -tehot vaihteli kiihdyttäessä; tuli kuntoon ilmamäärämittarin vaihdolla
                          -sitten alkoi kytkin luistaa; meni vaihtoon
                          -silloin tällöin herjasi, että molemmat takavalot palaneet; molemmat rekisterikilven valoliittimet oli hapettuneet; sain toimimaan abiko-liitin -patenteilla.

                          tällä hetkellä pikkuvikoja:
                          -konepellissä ruostetta
                          -moottoritilassa yhdessä kohdassa ruostetta
                          -tuulilasi aika huonokuntoinen, ei kuitenkaan halkeamia
                          -etuvalomuovit samentuneet
                          -kuskin oven ikkunatiiviste kitisee ärsyttävästi kuopissa ajettaessa; parani hetkeksi silikonilla, mutta taas kitisee
                          -vois kulkea suorempaan urissa (225/45/17)
                          -testerissä valitti hehkun relettä; ei huomauttamista kuitenkaan käynnistymisessä

                          kuluttaa n. 6,2l/100km


                          Jos edelliseen E39 525TDSA:han -98, 230tkm, touring, vertaa niin entinen oli
                          -hiljaisempi
                          -kulki suorempaan, ei tosin huonolla tiellä sekään (235/45/17)
                          -ehkäpä näistä johtuen mukavampi pitemmillä reissuilla
                          -täysin ruosteeton, maalipinta parempi (tuotu saksasta)
                          -penkinlämmittimet toimi erittäin hitaasti
                          -moottori lämpeni nopeasti
                          -kulutti paljon, 8,5-9,5l/100km
                          -rumemman näköinen
                          BMW X3 -15
                          BMW 530D -08
                          BMW 320D -99
                          BMW 525TDSA Touring -98
                          BMW 318IS -90

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #14
                            Mikäs automaatti näissä on ja mites sen kesto? Öljynvaihdot laatikkoon?

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎