Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 325 lähtöongelmia *Selvinnyt,kai*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • repet
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 6

    #16
    Vai niin et tämä ongelma löyty nyt joltain muultakin.
    Autona on 2002 e46 325

    Eli itelläni alkoi samat ongelmat mitä kuvasit n. 1 vuosi sitten. Lisänä se että jos kuormittaa sähkövehkeitä( puhallus täysille, ilmastointi, takalasinläämmitys ja laittaa vauhdissa kytkimen pohjaan niin saa hyvät kierroksen vaeltelut aikaan n. 500-1500) Auto on ollut pajalla ehkä 10 kertaa( Laakkosella kaikki viimeisimmät 8 kertaa).
    Vikakoodeja ei ole.

    Ratkaisua ei olla vieläkään löydetty.

    Mitä on tähän mennessä vaihdettu on:

    Ohjelmoitu moottorinohjausyksikkö useasti
    nostettu tyhjäkäyntikierroksia n. 70
    Uusittu Huohotin putkia ja joko muovinen lieriiö (paremmin kylmään sopivaksi)
    Kokeiltu toista ilmanmäärämittaria
    Putsattu kaasuläppäkötelo
    Uusi tyhjäkäyntimoottori
    Uusi DEM moottorinohjasuyksikkö

    On myös imuvuotoja etsitty ja kaikkea muuta. On lähetetty Saksaan kyselyjä.
    Mutta mikään ratkaisu ei ole auttanut.

    Ongelman korjaamista jatketaan edelleen...??
    Itse veikkaisin jotain anturia, kaasuläppäkoteloa tai kaasupoljinta.

    Millä korjaamolla oot käyttänyt?

    Comment

    • Maho
      Bimmer Rookie
      • Jun 2006
      • 43

      #17
      Originally posted by repet View Post
      Vai niin et tämä ongelma löyty nyt joltain muultakin.
      Autona on 2002 e46 325

      Eli itelläni alkoi samat ongelmat mitä kuvasit n. 1 vuosi sitten. Lisänä se että jos kuormittaa sähkövehkeitä( puhallus täysille, ilmastointi, takalasinläämmitys ja laittaa vauhdissa kytkimen pohjaan niin saa hyvät kierroksen vaeltelut aikaan n. 500-1500) Auto on ollut pajalla ehkä 10 kertaa( Laakkosella kaikki viimeisimmät 8 kertaa).
      Vikakoodeja ei ole.

      Ratkaisua ei olla vieläkään löydetty.

      Mitä on tähän mennessä vaihdettu on:

      Ohjelmoitu moottorinohjausyksikkö useasti
      nostettu tyhjäkäyntikierroksia n. 70
      Uusittu Huohotin putkia ja joko muovinen lieriiö (paremmin kylmään sopivaksi)
      Kokeiltu toista ilmanmäärämittaria
      Putsattu kaasuläppäkötelo
      Uusi tyhjäkäyntimoottori
      Uusi DEM moottorinohjasuyksikkö

      On myös imuvuotoja etsitty ja kaikkea muuta. On lähetetty Saksaan kyselyjä.
      Mutta mikään ratkaisu ei ole auttanut.

      Ongelman korjaamista jatketaan edelleen...??
      Itse veikkaisin jotain anturia, kaasuläppäkoteloa tai kaasupoljinta.

      Millä korjaamolla oot käyttänyt?
      Ymmärsin tuosta, että sinulla vaeltaa tyhjäkäynti?

      Laakkosella ei ole kuin luettu vikamuistit.
      Nyt kuitenkin ensi keskiviikkona menee Laakkosen "autosähköspesialistille"
      Olivat hyvinkin optimistisia että kyllä sieltä vika löytyy... katellaan taas.
      Palaan asiaan.
      E46 CI 325 -01

      Comment

      • repet
        Newbiemmer
        • Feb 2006
        • 6

        #18
        Originally posted by Maho View Post
        Ikävä ominaisuus tullut tuohon epeliin.
        Ihmettelin miten on niin pirun vaikea lähteä liikkeelle (hitaaaasti) ilman että meinaa koko laitos sammua.

        Huomasin sitten seuraavaa, tyhjäkäynnillä kierrokset ok n. 700.
        Kun kaasua painaa varovasti, niin että kierrokset nousee n. 1200-1300, alkaa heijaaminen. Vaikka kaasua pitää täysin samassa kohtaa, kierrokset heittää koko ajan tuota 700-1300 väliä. Heti kun jengat nostaa yli tuon 1300, pysyy ne myös siellä missä pitää.
        Pientä nykimistä myös ilmenee lämäpohjassa. Mitään vikakoodeja ei löytynyt, ja päästötkin ok. Tasavauhtia kulkee myös nätisti, ei mitään heijausta kulutusmittarissa.
        Olisiko arvon raadilla jotain mielessä mikä voisi olla pielessä?

        Tämä lähtö ongelma löytyy juuri samanlaisena miten kuvasit ja kierrosten vaeltelua on vielä lisänä(olisikohan mulla vika edennyt vaan hieman pidemmälle?)

        Ja juuri viime keralla "sähköspesialisti" ohjelmoi DME:n mulla uudestaan. Samaa kikkaa yrtittävät nyt sullakin niin tämä ei korjannut vikaa minulla.
        Last edited by repet; 19-10-2006, 11:57.

        Comment

        • Maho
          Bimmer Rookie
          • Jun 2006
          • 43

          #19
          Originally posted by repet View Post
          Tämä lähtö ongelma löytyy juuri samanlaisena miten kuvasit ja kierrosten vaeltelua on vielä lisänä(olisikohan mulla vika edennyt vaan hieman pidemmälle?)

          Ja juuri viime keralla "sähköspesialisti" ohjelmoi DME:n mulla uudestaan. Samaa kikkaa yrtittävät nyt sullakin niin tämä ei korjannut vikaa minulla.

          Katsotaan mitä keksivät, tuskin mitään ratkaisua, raha kyllä varmasti kelpaa.

          Raha ei kelvannut koska mitään ei saatu aikaiseksi. Kuitenkin nyt ensi viikolla vaihtoon lähtee tuo tyhjäkäyntimoottori. Sitä epäilivät myös tuolla Laakkosellakin.
          Last edited by Maho; 26-10-2006, 11:33.
          E46 CI 325 -01

          Comment

          • Maho
            Bimmer Rookie
            • Jun 2006
            • 43

            #20
            Pistetäänpä päivitystä,

            Ei auttanut tyhjäkäyntimoottorin vaihto.
            Ei mitään muutosta. Ilmeisesti seuraavaksi kaasuläppäkotelohärpäkesysteemi vaihdetaan kokonaan.
            E46 CI 325 -01

            Comment

            • Maho
              Bimmer Rookie
              • Jun 2006
              • 43

              #21
              Nyt on Laakkosella vierailtu neljä kertaa saman vaivan kanssa.
              Vaihdeltu ja kokeiltu eri osia jumalaton määrä.
              Loppujen lopuksi kuitenkin väittävät, että ongelman ratkaisu oli DME:n uusi päivitys?!?! En jaksa uskoa kyllä millään tuohon.
              Ei varmaan vaan uskaltaneet myöntää, että jossain oli puusta pudonnut lehti tms. väärässä paikassa ja ongelma poistui kun sen osasi onkia pois

              Joka tapauksessa. Nyt tuo toimii kuten kuuluukin ja periaatteessa Laakkonen kuitenkin hoiti homman ihan mallikkaasti. Viimeisellä kahdella huoltokerralla tuli uusi 530 käyttöön arpomisen ajaksi, ilman kustannuksia. Myöskään rahaa ei palanut kun ensimmäisellä käyntikerralla.
              E46 CI 325 -01

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎