Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330D lohkolämmitin, mitä maksaa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alweissi
    Bimmer Rookie
    • Oct 2006
    • 106
    • Etelä-Pohjanmaa

    E46 330D lohkolämmitin, mitä maksaa?

    -00 vuoden riiselistä uupuu sellainen. tuo palikkana ei liene kuin parisataa max, mutta paljokohan asennus? Kaveri jo kettuili, että 2x vähitään palikan hinta.
    Webasto taitaa nousta jo pariintonniin, että sitä on turha haaveilla?
    Entäs missä tuo kannattaa laitattaa. Auto lepää seinäjoella... :think

    Toisaalta rehellinen mielipide, miten tuollainen yskäsee itsensä käyntiin suomen talviaamussa ilman lämmitintä?
    F10 525D M-sport sedan -10, e46 330d sedan -00
    "think wise, think geek, be a engineer"
  • crk1
    Newbiemmer
    • Sep 2006
    • 4

    #2
    Asennettuna yhdessä sisäpistokkeen kanssa hinnaksi tuli
    380 euroa. Kaupan päälle tuli vielä sisätilanlämmitin, mutta
    se oli kampanjatarjous. Paikka oli AD-autopaikka Espoossa.

    Comment

    • surface
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 257

      #3
      Siis mites se nyt on, saako tähän E46 (330d, 2003) sen "normaalin" (ei säteily) lohkolämppärin vai ei? Nyt täältä foorumilta löytyy kahta eri mielipidettä.
      E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

      Comment

      • JTP
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2008
        • 506
        • Hpj

        #4
        Ei saa varsinaista lohkolämppäriä, vain öljypohjan kylkeen asennettavan säteilylämmittimen.
        Itse tilasin Saksasta 5kw:n Eberin, joka maksoi 649€ + pk.30€. Ja itse asentelen sen paikalleen, joten muita kuluja ei tule...

        Edit: Calixin luettelossa näköjään tarjotaan letkulämppäriä kyseiseen moottoriin. Defa tarjoaa vain säteilylämmitintä...
        Last edited by JTP; 05-10-2008, 19:04.
        e90 330i lci -09
        Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
        Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

        Comment

        • ruikki
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 585

          #5
          sen säteilylämmittimen asennat itekki helposti.
          tais tulla silleen että öljypohjasta pari ruuvia irti ja kiinnikkeet väliin ja takasi kiinni.
          magnesiumtahna tuli lämmittimen mukana joka laitettiin väliin. ja asennusohjeetki oli lämmittimen mukana.
          johot sitte mielen mukaan pujottelee sopivalle kohdalle.
          tuohon kylmäkäynnistykseen en osaa vastata ku tullu aina pijettyä roikassa.
          !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

          Comment

          • parjan_fin
            Bimmer Rookie
            • Oct 2008
            • 86
            • Rajamäki

            #6
            Tuollaiseen E46 330 diisseliin kun olen nyt varmaankin näppejäni pistämässä niin tuli huomattua että Eberin pa -käyttöinen lämmitin asennettuna olisi tarjolla 750.- euroon. Eli ei paha hinta ja vielä kun on ihan julkinen tarjous. Mikset siis laitata sellaista? Enemmän iloa ja enemmän käyttömukavuutta.
            ==========
            Jos ainoa työkalusi on vasara, näyttää koko maailma naulalta.

            Comment

            • surface
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2008
              • 257

              #7
              Originally posted by parjan_fin View Post
              Tuollaiseen E46 330 diisseliin kun olen nyt varmaankin näppejäni pistämässä niin tuli huomattua että Eberin pa -käyttöinen lämmitin asennettuna olisi tarjolla 750.- euroon. Eli ei paha hinta ja vielä kun on ihan julkinen tarjous. Mikset siis laitata sellaista? Enemmän iloa ja enemmän käyttömukavuutta.
              Missäs noi halvalla saa asennettuna?

              Siis jos ton säteilylämmittimen asentaa, niin pitäähän siinä vetää johto puskuriinkin ja sisäpistokekkin!

              Millä periaatteella toimii letkulämppäri?
              E46 -03 330d * 160 kw * 500 Nm

              Comment

              • Gonzalez
                BTCF Member
                • Jun 2003
                • 2632
                • Seinäjoki

                #8
                Originally posted by surface View Post
                Millä periaatteella toimii letkulämppäri?
                Vesiletkun väliin rautamöltti jossa vastus, lämmittää siis jäähdytinnestettä kuten vanhan mallin lohkolämppärikin.

                Itsellä sama työmaa tulossa, ja ajattelin laittaa tuon letkulämppärin kun ei noista säteilijöistä ole kovin "tehokkaita" kokemuksia...

                Voin laitella asennuskokemuksia operaatiosta kun saan tuon laitettua...
                530d GT F07 2010
                325i E30 Cabriolet 1987

                Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #9
                  Originally posted by parjan_fin View Post
                  Tuollaiseen E46 330 diisseliin kun olen nyt varmaankin näppejäni pistämässä niin tuli huomattua että Eberin pa -käyttöinen lämmitin asennettuna olisi tarjolla 750.- euroon. Eli ei paha hinta ja vielä kun on ihan julkinen tarjous. Mikset siis laitata sellaista? Enemmän iloa ja enemmän käyttömukavuutta.
                  ??? itse lämmitin pitää tuossa saada jo alle viidensadan jotta homma kannattaa edes jollain tavalla taloudellisesti, liikeyrityksenä. Asentamiseen kun menee n.8t ainakin, kunnolla tehtynä. Asennustyön hintaa eberille voi arvioda tuon perusteella, meillä on laitettu noita n. 350€ ja jos on telestart tms niin siitä tulee pikkuisen lisää. Jos tuo 750€ sisältää lämmittimen ja asennustyön niin on todella hyvä tarjous, kannattaa kyllä hyödyntää, mikäli tekevät homman kunnolla.

                  Comment

                  • makkenakke
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2008
                    • 121

                    #10
                    ihan mielenkiinnosta et mikäs härveli tämä on e46 330d pellinalla:

                    siihen tulee kunnon sähkösyötöt ja pari vesiletkuu?

                    Comment

                    • JTP
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2008
                      • 506
                      • Hpj

                      #11
                      Originally posted by makkenakke View Post
                      ihan mielenkiinnosta et mikäs härveli tämä on e46 330d pellinalla:

                      siihen tulee kunnon sähkösyötöt ja pari vesiletkuu?

                      http://alametsa.pp.fi/kuvat/mikas.jpg
                      Päällimmäisinä kiertovesipumppu ja vesiventtiili. Niitten alla 12v jännitteellä toimiva lisälämmitin.
                      e90 330i lci -09
                      Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
                      Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

                      Comment

                      • MarttiKK
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 1638

                        #12
                        Originally posted by Gonzalez View Post
                        Vesiletkun väliin rautamöltti jossa vastus, lämmittää siis jäähdytinnestettä kuten vanhan mallin lohkolämppärikin.

                        Itsellä sama työmaa tulossa, ja ajattelin laittaa tuon letkulämppärin kun ei noista säteilijöistä ole kovin "tehokkaita" kokemuksia...

                        Voin laitella asennuskokemuksia operaatiosta kun saan tuon laitettua...
                        Laittele ilman muuta, koska tuo Calixin toimintatapa kiinnostaa.

                        Missä se sijaitsee ja kuinka tehokas se on?

                        Comment

                        • makkenakke
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2008
                          • 121

                          #13
                          Originally posted by JTP View Post
                          Päällimmäisinä kiertovesipumppu ja vesiventtiili. Niitten alla 12v jännitteellä toimiva lisälämmitin.
                          onko tuota lämmitintä mahdollista käyttää lohkolämppärinä?

                          Comment

                          • Gonzalez
                            BTCF Member
                            • Jun 2003
                            • 2632
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Originally posted by MarttiKK View Post
                            Laittele ilman muuta, koska tuo Calixin toimintatapa kiinnostaa.

                            Missä se sijaitsee ja kuinka tehokas se on?

                            Klikkaa täältä tuotehaku, auton malliksi 330xd (jostain systä valikko ei tunne 330d:tä, mutta asennusohje tuntee) ja asennusohje auki vasemmalta ---> http://www.calix.se/consumer/index.asp?lang=FI

                            Paikan hoksaat asennusohjeesta, ja huomaat kyllä ko. letkun kun käyt pellin alla kyyläämässä...

                            Teho on merkattu 550w, lyödään vesiletkun väliin ja lämmittää siis jäähdytinnestettä.

                            Ps.Just laittelin tänään tuon huohottimen vastuksen, odotellaan koska saan inspiksen tuohon lämppäriin...
                            Last edited by Gonzalez; 08-10-2008, 22:35.
                            530d GT F07 2010
                            325i E30 Cabriolet 1987

                            Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Vesiletkuun tulevat lämmittimet ovat surullisen kuuluisia kyvystään sekoittaa moottorinohjaukset, rikkoa vesiletkut jne. Eikä tee hyvää koneelle kun käynnistäessä kymmeniä asteita lämpimämpi vesi hurahtaa kylmään pataan. Veden lämmittäminen ei ole itseisarvo, se kun ei loppupeleissä johda lämpöä ihmeemmin. Alavesiletkuun asennettuna vesi ei kierrä yhtään, ylävesiletkussakin vain hyvin vähän koska on lähes korkein paikka järjestelmässä.

                              Vaikka se öljyjen lämmittäminen tuntuu turhalta koska se ei näy lämpömittarissa, niin mitäs varten alunperin sitä konetta lämmitettiin? Ei sen lämpömittarin viisarin takia, vaan jotta kuluminen vähentyisi ja sivutuotteena lämpiäminen nopeutuisi. Lämmitetyllä öljyllä paketti toimii paremmin käynnistyksessä kuin lämmitetyllä ylävesiletkulla, kunnon pakkasessa kylmät öljyt on todella jäykkää tatinaa vaikka letkulämmitintä olisi miten huudattanut. Korkea viskositeetti tarkoittaa huonoa pumpattavuutta ja korkeaa kitkaa. Palamiseen moottorilämpö vaikuttaa dieselissä aika erilailla kuin bensassa, joten olisikohan sille joku pointti että se säteilylämmitin lämmittää vain öljyjä dieselissä vaikkei vedenlämpömittarissa näykkään?
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎