Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 jouset poikki - kuka maksaa (artisti maksaa)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vepa74
    Newbiemmer
    • Feb 2006
    • 24

    #31
    jousi asiaa vielä

    sitä vain kun luin tuolla aiemmin että kun hiekka syö pinnoitteen puhki ja sitten sen jälkeen kalvaa sitä itse jousimateriaalia ohuemmaksi ja sen johdosta jousi katkeaa..

    joten kun menet valittamaan jousistas sinne bemari liikkeeseen niin luultavammin saat vastaukseksi että miten olet pessyt autosi ja muuten sitä huoltanut.. yksikin puuttuva oikea aikainen huolto monesti katkaisee takuun ja tuotevastuun...

    nim. kokemusta on....

    ja vielä se että takuu aika on takuu aika.. se ei jatku millään poppakonsteilla..
    se jos jollekkin on tehty takuu ajan jälkeen autoon muuta ns. ilmaista remppaa niin se johtuu monesti siitä että kyseinen asiakas on ostanut monta uutta autoa jo kyseisestä liikkeestä ja oletetaan hänen ostavan vielä vielä jatkossakin..
    joten silloin se remppa menee sen firman piikkiin... ei minkään takuun...
    Last edited by vepa74; 29-10-2006, 18:03.

    Comment

    • jam75
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 654
      • Tornio

      #32
      "Jos vaikka ajaakin bemarilla, ei tarvi olla niin tyhmänylpee että maksaa aina kaikesta enemmän kuin normaalina kuluttajana voidaan olettaa."

      Mutta kun se penarin ostaja ei ole NORMAALI kuluttaja, ne ajaa japanialaisilla/muilla proshiatsuvermeillä. Sitä on jo kaupassa tyhmänylpee ku pistää rahaa 50keuroa johonkin "bmw-alkaenmalliin" ku 20keurolla sais kaiken sisältävän auton joka varmaan vie sinut paikasta a paikkaan b. Laatu maksaa ja siitä rahastetaan ikävä tosiasia ja hinnoista voi sinnitellä mutta joudut seisottaan sitä autoa 150egen takia niin kauan ku hinta tuntuu pahalta. Siinähän se pihalla seisoo ja naapurit katsoo, että oli sillä varaa ostaa penari mutta eipä ole enään varaa korjauttaa

      Hae takuuseen uudet mutkalangat jos saat ja vaihda ite jos se tuntuu niin kalliilta merkkiliikkeessä teettää osat+työt. Kuten Balle tuossa sano niin aika ihmeellistä vinkumista, mutta on täällä kitisty "50egen" osistakin... Mitäs jos sulla hajoaa jotain autosta niinku oikeasti, ei siis näitä kuluvia osia? Mitä sitten teet? Sinuna pistäisin auton pois ja hommaisin varallisuutta vastaavan auton jota ei tarvitse seisottaa jos hajoaa kalliimman remontin edestä kun 150egen osan kans pitää pistää sota pystöön... Ja herneitä saa ja pitää ottaa nenään jos siltä tuntuu, sitten ei tämäkään viesti mennyt hukkaan

      Comment

      • KoPe
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 251
        • Helsinki

        #33
        Originally posted by jam75 View Post
        "Jos vaikka ajaakin bemarilla, ei tarvi olla niin tyhmänylpee että maksaa aina kaikesta enemmän kuin normaalina kuluttajana voidaan olettaa."

        Mutta kun se penarin ostaja ei ole NORMAALI kuluttaja, ne ajaa japanialaisilla/muilla proshiatsuvermeillä. Sitä on jo kaupassa tyhmänylpee ku pistää rahaa 50keuroa johonkin "bmw-alkaenmalliin" ku 20keurolla sais kaiken sisältävän auton joka varmaan vie sinut paikasta a paikkaan b. Laatu maksaa ja siitä rahastetaan..

        ...Sinuna pistäisin auton pois ja hommaisin varallisuutta vastaavan auton jota ei tarvitse seisottaa jos hajoaa kalliimman remontin edestä kun 150egen osan kans pitää pistää sota pystöön... Ja herneitä saa ja pitää ottaa nenään jos siltä tuntuu, sitten ei tämäkään viesti mennyt hukkaan
        Ei tässä kauaa seisoteta autoa ja mulla on kuule ihan hyvin rahaa pitää bemaria tai korjauttaa "oikeita" vikoja - en voi vaan niellä sitä että jos jollekin muulle asia on menny tehtaan piikkiin niin miksei minulle. En todellakaan ala maksaa sellaisesta. Jos asia ei heille enää kuuluu tai he maksavat vaikka vain osat niin fine. Joka tapauksessa maksaja selviää ma jonka jälkeen odotan milloin saan uudet jouset ja sitten alle. Valitettavasti asennusajat ovat noin viikon päässä, saman verran kestää ostanko jouset mistä hyvänsä, jollei niitä ole maassa.

        Kyllä bemaristi on ihan tavallinen kuluttaja siinä missä tojotistikin. Pääsääntöisesti kalliimman auton ostajan pitäisi odottaa autoltaankin myös luotettavuuden suhteen jotain enemmän kuin riisikupin hankkija. Tiedetään että e46 -sarjassa on ollut ainakin seuraavia (tyyppi-)vikoja: etualatukivarret eivät kestä, ovenlukkomekanismit jumittavat, jouset poikki takaa, ovitiivisteitä on vaihdettu, takakelkan repeämisiä, ruosteet ovissa, konepellissä ja takaluukussa. Jos 10 tkm sitten valmistaja on vaihtanut etutukivarren, miksi toinen tyyppivika ei enää kuuluisi mukaan.

        Tässä en ruikuta mistään parista eurosta tai rautamutkista vaan periaatteesta, jonka pitäisi hyödyttää vastaavasti muitakin bemaristeja, joten en ymmärrä mitä täällä itketään - yleisesti tämän foorumin tulisi palvella bemaristeja muutenkin kuin kyselemällä että "mikä mun autoa vaivaa kun se ei kulje". Liian usein foorumissa jää vastaus johonkin ensin kyseltyyn ja sitten löydettyyn vikaan kirjoittamatta. Vähän off-topic eniwei, sori.

        Tämä tosiaan menee vähän juupaseipäs-tasoiseksi keskusteluksi jonka henki on se että kuluttajat on vastaan kuluttajia. Alkuperäisesti hain vain tapauksia jossa tehdas olisi tullut asiaan vastaan ja toiseksi, mielipiteitä eri alustasarjoista, erityisesti kiinnostaen lievästi alkup. madaltava H&R 35/10 jota olisi nopeasti saatavilla.

        Yleisesti olen sitä mieltä että kuluttajien kannattaa penätä oikeuksiaan. Takuu on vapaaehtoinen tuotteen lisä, mutta sen päättyminen ei kuitenkaan lopeta valmistajan/maahantuojan vastuuta virheellisestä tuotteesta. Myös erityisesti autojen korjailujen suhteen kannattaa olla tarkkana, mitä huoltamot tekevät. "Asiakas on mulkku".
        Last edited by KoPe; 29-10-2006, 18:51.
        KoPe
        --------
        Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

        Comment

        • jam75
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 654
          • Tornio

          #34
          Originally posted by KoPe View Post
          .."Asiakas on mulkku".
          Niin muutes on, olen varmaan yksi heistä tämän perän merkkiliikkeen mielestä

          Comment

          • KoPe
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 251
            • Helsinki

            #35
            No niin, tehdas ei ainakaan osallistu. En nyt ehdi nysväämään aiheen kanssa enempään, joten laitan jotkut alle ja kokeilen piruuttani vielä maahantuojaa jälkeenpäin.

            Sinänsä mielenkiintoista että tosiaan viime vuonna ihan iloisesti ja oma-aloitteisesti vaihdettiin etualatukivarsi, mutta jos jotain itse valittaa niin yhyhyy.
            KoPe
            --------
            Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

            Comment

            • -masa-
              Newbiemmer
              • Sep 2005
              • 6

              #36
              E46 316i sport -05 takajouset myös katki

              Elikkäs tuossa viime viikolla renkaita vaihdellessa havaitsin molempien takajousien olevan katki alapäistään n. 5-10 cm päästä jousen päästä. En ollut kyllä mitään kolinoita talvella huomannut eikä autokaan näytä mitenkään kulkevan perä maassa. Autolla siis ajettu 47 tkm ja auto on vajaat 3 vuotta vanha ja varustettu BMW sportalustalla. Auto on ollut minulla uudesta asti ja olen melko rauhallisesti sillä ajellut ja lähes aina vielä itsekseni.

              Laittelin viestiä nettisivujen kautta maahantuojalle, että ei pitäisi mielestäni vielä jousten katkeilla näillä kilometreillä ja loppuviikosta tuli vastaus, että maahantuoja vaihtaa jouset takuuseen. Eli tässä siis pointsit Bemarille ja maahantuojan toiminnalle. Kerkesin jo kyllä kiroilla koko laitteen alimpaan hornaan ja vannoa että toista Baijerin ihmettä ei tähän talouteen tule. Ehkä tässä joutuu kuitenkin ottamaan hieman takapakkia tuosta päätöksestä ja koeajamaan uuden 318 huomisen jousenkorjauksen yhteydessä.

              Comment

              • WSE1
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3242
                • Suomusjärvi

                #37
                Jousien kunnon tarkistushan muutoin kuuluu inspection huoltojen ohjelmaan, muun muassa. Tästäkin, kuinka hyvin asia on huomioitu tai jätetty huomioimatta hullossa, voi päätellä kuinka huolellisesti se on tehty.

                Comment

                • Laku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2007
                  • 17529
                  • Turku

                  #38
                  Originally posted by WSE1 View Post
                  Jousien kunnon tarkistushan muutoin kuuluu inspection huoltojen ohjelmaan, muun muassa. Tästäkin, kuinka hyvin asia on huomioitu tai jätetty huomioimatta hullossa, voi päätellä kuinka huolellisesti se on tehty.
                  Niinpä niin...! Mistähän me/te maksatte, kun viette auton huoltoon. Olen satavarma, ettei asentaja muista ulkoa tarkistuskohtia eikä pidä kädessään huoltolistaa samalla tarkastetut asiat ruksaten. Aivan turhanpäiväistä touhua. Moniko asentaja tarkastaa huollon yhteydessä jouset? Veikkauksia?
                  Näillä mennään:
                  - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                  - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                  - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                  - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                  Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                  Comment

                  • fastandfurious
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1731
                    • Tampesteri

                    #39
                    Originally posted by Laku View Post
                    Moniko asentaja tarkastaa huollon yhteydessä jouset? Veikkauksia?
                    No veikataan; 1/200?!

                    Toi on totta, vaikka tekisin itsekin huollon niin tuskin tarkastaisin jousia erikseen jos ei ne mitään vaivaa ole äännelleet tms.
                    ---------------------------------------------------
                    E91 325d M-Sport
                    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                    Comment

                    • Tatanka
                      Newbiemmer
                      • May 2008
                      • 2

                      #40
                      E46 coupe Takajousi poikki

                      Originally posted by -masa- View Post
                      Elikkäs tuossa viime viikolla renkaita vaihdellessa havaitsin molempien takajousien olevan katki alapäistään n. 5-10 cm päästä jousen päästä. En ollut kyllä mitään kolinoita talvella huomannut eikä autokaan näytä mitenkään kulkevan perä maassa. Autolla siis ajettu 47 tkm ja auto on vajaat 3 vuotta vanha ja varustettu BMW sportalustalla. Auto on ollut minulla uudesta asti ja olen melko rauhallisesti sillä ajellut ja lähes aina vielä itsekseni.

                      Laittelin viestiä nettisivujen kautta maahantuojalle, että ei pitäisi mielestäni vielä jousten katkeilla näillä kilometreillä ja loppuviikosta tuli vastaus, että maahantuoja vaihtaa jouset takuuseen. Eli tässä siis pointsit Bemarille ja maahantuojan toiminnalle. Kerkesin jo kyllä kiroilla koko laitteen alimpaan hornaan ja vannoa että toista Baijerin ihmettä ei tähän talouteen tule. Ehkä tässä joutuu kuitenkin ottamaan hieman takapakkia tuosta päätöksestä ja koeajamaan uuden 318 huomisen jousenkorjauksen yhteydessä.
                      Itselläni on täysin sama vika, (toistaiseksi) vain oikeassa takarenkaassa. Täytynee ottaa yhteyttä maahantuojaan.

                      Comment

                      • NokiLeka
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2006
                        • 2341
                        • Eurajoki

                        #41
                        Originally posted by Laku View Post
                        Niinpä niin...! Mistähän me/te maksatte, kun viette auton huoltoon. Olen satavarma, ettei asentaja muista ulkoa tarkistuskohtia eikä pidä kädessään huoltolistaa samalla tarkastetut asiat ruksaten. Aivan turhanpäiväistä touhua. Moniko asentaja tarkastaa huollon yhteydessä jouset? Veikkauksia?
                        Mulla olivat ainakin tarkistaneet. Vein auton toissa vuonna korkeapainepumpun vaihtoon ja samalla autoon tehtiin öljyhuolto jonka yhteydessä olivat ainakin tarkistaneet jouset, koska tuli ilmoitus että molemmat ovat poikki. Kai joskus käy vaan tuuri
                        "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                        Comment

                        • Tatanka
                          Newbiemmer
                          • May 2008
                          • 2

                          #42
                          Originally posted by Tatanka View Post
                          Itselläni on täysin sama vika, (toistaiseksi) vain oikeassa takarenkaassa. Täytynee ottaa yhteyttä maahantuojaan.
                          Maahantuojalta tuli vain pahoitteluja ja ohjaus merkkihuoltoon. En voi sanoa yllättyneeni.

                          Osaisiko joku suositella asiantuntevaa ja edullista huoltoa pääkaupunkiseudulta takajousien vaihtoon? Hintahaarukka tuntuu olevan 200-400 e (osat ja työt).

                          Tietääkö joku minkämerkkiset jouset 2.2 l coupessa on vakiona/minkä merkkiset jouset ko. vehkeeseen kannattaisi pyrkiä laitattamaan?

                          Comment

                          • NokiLeka
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2006
                            • 2341
                            • Eurajoki

                            #43
                            Originally posted by Tatanka View Post
                            Maahantuojalta tuli vain pahoitteluja ja ohjaus merkkihuoltoon. En voi sanoa yllättyneeni.

                            Osaisiko joku suositella asiantuntevaa ja edullista huoltoa pääkaupunkiseudulta takajousien vaihtoon? Hintahaarukka tuntuu olevan 200-400 e (osat ja työt).

                            Tietääkö joku minkämerkkiset jouset 2.2 l coupessa on vakiona/minkä merkkiset jouset ko. vehkeeseen kannattaisi pyrkiä laitattamaan?
                            Ainakin M-sport jouset maksaa 180€/pari marmoritiskiltä ja vaihtoon menee ihan parkkiksellakin sellainen 30min yhteensä, 1h max. Eli 400€ osat ja työ on kyllä aika yläkanttiin millä mittarilla tahansa laskettuna. Työkaluiksi riittää tunkki, ristikkoavain, 19mm hylsy tai avain ja mielellään joku apumieheksi painamaan kelkkaa alas. Onnistuu ilman apumiestäkin, mutta vaatii pientä akrobatiaa
                            Vakio jouset tuskin maksaa paljon sen enempää, ennemminkin vähemmän.
                            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #44
                              ...ja minulta H&R:n uusia takapään madallusjousia 100€/pari lähetyskuluineen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎