Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 tärinä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Retze
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 422
    • Keski-Suomi

    #16
    Tosissaan aika yleistä on noissa noi suutin viat,jo yksi suutin saa koneen käymään epätasaisesti. Helpoimmalla pääset kun varaat aijan merkkihuollosta missä on bemarin testeri ja pyydät testauttaan suuttimien tasasuuskäynnin.
    Selviää suoraan jos joku/jotkut suuttimet vuotaa
    nyk. jalkapelillä
    ex BMW 320i

    Comment

    • jannejm
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 348
      • tampesteri

      #17
      no entäs sit kustannukset ku joku mahdollisesti vuotaa?

      kustantaako kuinka paljon? onko tietoa asiasta?
      #######
      e30 325i cab
      ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

      Comment

      • Retze
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 422
        • Keski-Suomi

        #18
        vs

        Suuttimet maksaa jos en aivan väärin muista niin noin 350 euroo kappale, ja vaihto työ jonku parin tunnin urakka paitsi jos suuttimet on aivan jumissa niinku monasti on. Eli sillon työn osuus kasvaa jonkun verran. Jos tekee viimesen päälle olisi syytä myös vaihtaa vaihettavalle suuttimelle menevä diesel-putki joka maksaa noin 20 euroo kipale.
        nyk. jalkapelillä
        ex BMW 320i

        Comment

        • Keimo
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2032
          • Kekkoslovakia

          #19
          Originally posted by Retze View Post
          Suuttimet maksaa jos en aivan väärin muista niin noin 350 euroo kappale, ja vaihto työ jonku parin tunnin urakka paitsi jos suuttimet on aivan jumissa niinku monasti on. Eli sillon työn osuus kasvaa jonkun verran. Jos tekee viimesen päälle olisi syytä myös vaihtaa vaihettavalle suuttimelle menevä diesel-putki joka maksaa noin 20 euroo kipale.
          350 euroa * 6 = 2100 euroa
          Työ 70 * 12 = 840 euroa eli yhteensä 2940 euroa.

          Olisitko markka-aikaan maksanut 6 pikkusuuttimen vaihdosta lähes 18 000 markkaa?

          Comment

          • jannejm
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2006
            • 348
            • tampesteri

            #20
            ei jumankavita...

            äläkää ny viittikö... 350e kipale... no huh huh...
            #######
            e30 325i cab
            ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

            Comment

            • Retze
              Bimmer Fanatic
              • May 2006
              • 422
              • Keski-Suomi

              #21
              Äskeiseen liittyen on erittäin epätodennäköistä että kyseinen työ kestäisi 12 tuntia.
              Onko autollasi paljon ajettu, siitä voi jotain päätellä kuinka kauan suuttimet on siellä ollut ja kuinka tiukassa ne on ?
              Mutta ihan ensiksi suosittelen käymään siellä testerissä ja sitten vasta harmitella hintoja. Se ei paljoa maksa ja paljon on mahdollista että koko homma hoituu esim. muutaman tunnin veloituksella.
              nyk. jalkapelillä
              ex BMW 320i

              Comment

              • jannejm
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 348
                • tampesteri

                #22
                no onhan sillä ajettu ihan miehinen määrä... 222tkm...

                ihmettelempä vain että tulee nyt ku kylmät säät tuli niin oireet alkoi.
                oisko ollu piilevä vika kun kesällä tai syksyllä ei ollut moista oiretta...
                meinaan että jos tuleekin kallis lasku niin voi mennä taas liikkeeseen valittamaan kustannuksia. 6kk sentäs on kuluttajasuojalaki turvana ja tukena.
                niin ja testeri aika on ensi viikolle...
                #######
                e30 325i cab
                ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

                Comment

                • henri
                  BTCF Member
                  • Aug 2002
                  • 5752
                  • Kiuruvesi/Iisalmi

                  #23
                  Originally posted by jannejm View Post
                  no onhan sillä ajettu ihan miehinen määrä... 222tkm...

                  ihmettelempä vain että tulee nyt ku kylmät säät tuli niin oireet alkoi.
                  oisko ollu piilevä vika kun kesällä tai syksyllä ei ollut moista oiretta...
                  meinaan että jos tuleekin kallis lasku niin voi mennä taas liikkeeseen valittamaan kustannuksia. 6kk sentäs on kuluttajasuojalaki turvana ja tukena.
                  niin ja testeri aika on ensi viikolle...
                  ilmottelehan sitten mitä testerissä tuli "tuomioksi". Onhan ne voinut jo vuotaa sillon kun auton ostit, mutta vähissä määrin, mutta miten tuon voi todistaa, jos ongelma ei ole esim. ollut liikkeelläkään tiedossa. Eikös noi suuttimet ole ihan ns. normaaleja kuluvia osia. Suuttimet voi myös olla vaan "paskaset" voisko suuttimien puhdistuksesta olla hyötyä?

                  Mutta sittehän se tietää kun on bemu käyny testerissä, että onko vika ees niissä.

                  Ps. tosiaan aika kalliita noi suuttimet on, mutta harvemmin niistä kuitenkaan kaikki on kulunu liikaa/rikki/likasia. Toivotaan, että tulee auto kuntoon mahd. pian ja halvalla
                  Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                  Ex. E30 320i 2d GTS -88


                  E46 330Cd (projekti V.2)


                  ----------------------------

                  Comment

                  • jannejm
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 348
                    • tampesteri

                    #24
                    hep,

                    jees. pitänee ilmoitella tuomio... tosin jännäkakkaa varmasti on housussa sitte ku saa tuomion testeristä...

                    jos tuomio on kovinki kallis niin silloin marssin tietty autoliikkeeseen möykkään...
                    miten suhtaudutaan näihin piileviin vikoihin kun se lämpimillä keleillä ei ilmene tuo oire...

                    mutta kuten sanottu. ensin tutkitaan ja sitte hutkitaan... ei päin vastoin
                    #######
                    e30 325i cab
                    ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

                    Comment

                    • jannejm
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2006
                      • 348
                      • tampesteri

                      #25
                      tuomio...

                      noniin...

                      tuomio oli se, että vikakoodia ei löytyny... mitään selvää syytä en saanu selville. sanottiin vain (merkkihuollossa) että ei kannata alkaa arvailemaan mitä siellä voi olla... kysyttiin että haittaako se ajoa mitenkään,
                      -"no ei"...
                      -"ei sitte kannata tehdä juuri mitään"

                      ehdotettiin että kokeileen suuttimien puhdistukseen tarkoitettua litkua. noh. kävinpä ostaan 400ml pullon (maksoi 28e)... eka puolikas tankkiin laitettu ja ajettu noin 500km... ei vaikutusta tyhjäkäyntiin (siis muistutuksena että ongelma on se heijaaminen kylmänä). se heijaaminen loppuu kun kone lämpenee normaalilämpötilaan, siis neula kohti pohjoista. sitte käy ku singeri konsanaan. pr-diesel ehdotti että käydä kattoon onko sytytykset kohdillaan, letkun nokkaan auto ja tarkisteleen... merkkiliike taas sanoi että ei siinä pitäis mikään mennä pois kohdiltaan... hohhoijaa...

                      noh. eiku kovaa ajoa sitten ku vikaa ei löydy...
                      #######
                      e30 325i cab
                      ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

                      Comment

                      • Ikuinen aloittelija
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2003
                        • 336
                        • maa

                        #26
                        Kyllä meilläkin on manuaali -03:n täristänyt uudesta asti kylmänä. Se "heijaa" joskus myös kylmällä moottorilla. Taitaa olla tuon padan ominaisuuksia, niitä ikävämpiä. Lähteekö tuo käymään kuinka nätisti esilämmitettynä?
                        G30 520d Xdrive Sport -18
                        F30 320i Xdrive Limited Ed. -15

                        Comment

                        • Laxa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1363
                          • Tampere

                          #27
                          Mulla alkoi edellinen pirssi (E36) tärisee viime kesänä niin että tuntui että paikat lähtee hampaista ja syyksi paljastui moottorinkannakkeen välissä ollut peukalonpään kokoinen kivi. Tärinää oli ainoastaan tyhjäkäynnillä.
                          Jos mä oisin sä ni kuka sä sit oisitkaan?

                          E30 325i Cabrio M-Tech II -91

                          EX: G30 Sedan 520d A xDrive -17
                          EX: E61 530xdAT -07
                          EX: E60 520dA Sedan -08
                          EX: F30 320dA xDrive Sport -13
                          EX: E39 530dAT -02
                          EX: E36 320iA -91
                          EX: R1150RT -03

                          Comment

                          • Retze
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 422
                            • Keski-Suomi

                            #28
                            Originally posted by jannejm View Post
                            noniin...

                            tuomio oli se, että vikakoodia ei löytyny... mitään selvää syytä en saanu selville. sanottiin vain (merkkihuollossa) että ei kannata alkaa arvailemaan mitä siellä voi olla... kysyttiin että haittaako se ajoa mitenkään,
                            -"no ei"...
                            -"ei sitte kannata tehdä juuri mitään"

                            ehdotettiin että kokeileen suuttimien puhdistukseen tarkoitettua litkua. noh. kävinpä ostaan 400ml pullon (maksoi 28e)... eka puolikas tankkiin laitettu ja ajettu noin 500km... ei vaikutusta tyhjäkäyntiin (siis muistutuksena että ongelma on se heijaaminen kylmänä). se heijaaminen loppuu kun kone lämpenee normaalilämpötilaan, siis neula kohti pohjoista. sitte käy ku singeri konsanaan. pr-diesel ehdotti että käydä kattoon onko sytytykset kohdillaan, letkun nokkaan auto ja tarkisteleen... merkkiliike taas sanoi että ei siinä pitäis mikään mennä pois kohdiltaan... hohhoijaa...

                            noh. eiku kovaa ajoa sitten ku vikaa ei löydy...

                            On erittäin harvinaista että vuotavat suuttimet antaisivat vikakoodin!
                            Nimenomaan tässä tapauksessa tasasuuskäyntimittaus pitäisi tehdä,tehtiinkö se?
                            nyk. jalkapelillä
                            ex BMW 320i

                            Comment

                            • jannejm
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2006
                              • 348
                              • tampesteri

                              #29
                              -ikuiselle aloittelijalle:
                              lähtee nätisti käymään... nou propleem... vieläkun akun vaihtoi uuteen niin johan starttaa...

                              -retzelle:
                              eipä tehty... en tiedä mitenkä tän ny sanois nätisti... hommaa ei tehty niinku kunnollisesti... hohhoijaa.
                              #######
                              e30 325i cab
                              ja aiemmin nippu muita e ja f-koppasia

                              Comment

                              • Jusa330da
                                Newbiemmer
                                • Jul 2007
                                • 3
                                • Turku

                                #30
                                Samoja oireita

                                Mulla on 330 da 08/03 rekisteröity eli uudemmalla 150 kw koneella. Oireet samat. Vikakoodit luettiin ME-Autolla Raisiossa ja antoi kaks vikakoodia. Toinen Ilmamassamittari ja toinen oli "smooth running controller" eli
                                Käynnin/joutokäynnin tasaisuussäätö
                                Suorita joutokäyntipyörintänopeuksien vertailu. Jos tulos ei ole kunnossa, joutokäynnin tasaisuussäätö on yli säätörajan. Poista ensin samanaikaisesti esiintyvät viat. Jos vika esiintyy useita kertoja, tarkasta ruiskutusventtiilit.

                                Joutokäyntinopeuden vertailu
                                Alhainen kierrosluku ja erotus 7 1/min saakka: sylinteriin pienempi määrä. Mahdolliset vikalähteet
                                puristuksen kasvu tällä sylinterillä liian suuri
                                ruiskutusventtiilin vuoto
                                Korkeampi kierrosluku ja erotus 7 1/ min saakka: sylinteriin suurempi määrä.
                                Mahdolliset vikalähteet
                                puristus tällä sylinterillä liian pieni
                                ruiskutusventtiili likaantunut


                                Mulla se vika oli Imusarjan irronnut läppä joka rikkoi venttiilit ja yhden männän eli reilun kolmen tonnin remppa


                                Hauskinta koko tilanteessa oli ette ME-Auton kaverit tienneet mitä koodi Smooth Running Controller tarkoittaa Piti auto viedä Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkiselle. ME-Auton pojat sanoi vaan ettei mitään vakavaa anna mennä...


                                ps. se kone ei ole kunnossa jos se tärisee. nyt käy kuin kello.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎