No nyt löyty vuotokohta eli se kuuluisa imuilmavuotohan se siellä piileksi. Nyt on uudet letkut paikalla ja tyhjäkäyntikin on taas hämmästyttävän tasaista. Seuraavaa vikaa odotellessa...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 316i moottorin häiriövalo palaa
Collapse
X
-
BMW e61 525dA 2006
ex BMW e39 530dT 2000
ex Volvo V70 2.4T AWD :think
ex BMW e39 540iA sedan 1999
ex BMW e28 520i Bavaria 1987
ex BMW e46 316i sedan 2000
-
-
Originally posted by Hemi View PostHetkellinen sytytyshäiriö(tulpat/lämpöarvot) tai ilmavuoto jossain.
Eli kun lambda syystä tai toisesta haistaa että pakoseos ei pysy annetussa toimintaikkunassa, syttyy koneen vikavalo ja päälle kytkeytyy ns."nilkutusmoodi"/vakio-ohjelma. Toki viallinen lambda voi aiheuttaa myös tätä.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Postmutta mistä se ilmavuoto lopulta löytyi?
Comment
-
-
Originally posted by fastandfurious View PostSama kiinnostaa täälläkin! :thinkBMW e61 525dA 2006
ex BMW e39 530dT 2000
ex Volvo V70 2.4T AWD :think
ex BMW e39 540iA sedan 1999
ex BMW e28 520i Bavaria 1987
ex BMW e46 316i sedan 2000
Comment
-
-
Originally posted by heijani View PostElikkäs kampikammion huohotinventtiililtä lähtevässa letkussa oli alapuolella pieni reikä heti sen venttiilin jälkeen. Ei vaan aluksi huomannut kun käsikopelolla niitä kävin läpi.BMW PREMIUM
BMW E46 318
Comment
-
-
Originally posted by heijani View PostElikkäs kampikammion huohotinventtiililtä lähtevässa letkussa oli alapuolella pieni reikä heti sen venttiilin jälkeen. Ei vaan aluksi huomannut kun käsikopelolla niitä kävin läpi.
Comment
-
-
Originally posted by Hardi-E46 View PostOsaisko joku laittaa linkin esim. RealOEM: n kuvaan ummikolle jotta osais itsekin räplätä oikeata letkua? Valo palaa täälläkin ja E46 316i 11/00.BMW e61 525dA 2006
ex BMW e39 530dT 2000
ex Volvo V70 2.4T AWD :think
ex BMW e39 540iA sedan 1999
ex BMW e28 520i Bavaria 1987
ex BMW e46 316i sedan 2000
Comment
-
-
Täälläkin samaisia oireita kun topicin aloittajalla.
Aamulla töihin lähtiessä n. 10 minuutin ajon jälkeen syttyi moottorin keltainen merkkivalo ja auto alkoi täristä ja tuntui normaalia nuhaisemmalta. Käytin virtoja pois ja laitoin auton käyntiin uudestaan ja sama homma jatkui. Ensimmäisellä kerralla keltainen merkkivalo välkkyi n.5 kertaa ja jäi sitten palamaan.
Mistähän kannattaisi lähteä vikaa etsimään vai vienkö vaan suoraan testeriin?
Lueskellut noita muita samankaltaisia juttuja mutta niissä käynti on ollut normaalia ja todettu aiheuttajaksi ilmavuoto. Tässä taas käynti kuulostaa kuin kävisi kolmella ja tärisee aika lailla. Ennen tätä aamua auto toiminut normaalisti ja tyhjäkäyntikin ollut tasaista.
Autona E46 316i (N42) ajettu 147tkm.
Comment
-
-
Originally posted by Tume3 View PostTäälläkin samaisia oireita kun topicin aloittajalla.
Aamulla töihin lähtiessä n. 10 minuutin ajon jälkeen syttyi moottorin keltainen merkkivalo ja auto alkoi täristä ja tuntui normaalia nuhaisemmalta. Käytin virtoja pois ja laitoin auton käyntiin uudestaan ja sama homma jatkui. Ensimmäisellä kerralla keltainen merkkivalo välkkyi n.5 kertaa ja jäi sitten palamaan.
Mistähän kannattaisi lähteä vikaa etsimään vai vienkö vaan suoraan testeriin?
Lueskellut noita muita samankaltaisia juttuja mutta niissä käynti on ollut normaalia ja todettu aiheuttajaksi ilmavuoto. Tässä taas käynti kuulostaa kuin kävisi kolmella ja tärisee aika lailla. Ennen tätä aamua auto toiminut normaalisti ja tyhjäkäyntikin ollut tasaista.
Autona E46 316i (N42) ajettu 147tkm.
Comment
-
Comment