No nyt löyty vuotokohta eli se kuuluisa imuilmavuotohan se siellä piileksi. Nyt on uudet letkut paikalla ja tyhjäkäyntikin on taas hämmästyttävän tasaista. Seuraavaa vikaa odotellessa...
Hetkellinen sytytyshäiriö(tulpat/lämpöarvot) tai ilmavuoto jossain.
Eli kun lambda syystä tai toisesta haistaa että pakoseos ei pysy annetussa toimintaikkunassa, syttyy koneen vikavalo ja päälle kytkeytyy ns."nilkutusmoodi"/vakio-ohjelma. Toki viallinen lambda voi aiheuttaa myös tätä.
Lainaan itseäni tuosta aiemmasta, mutta mistä se ilmavuoto lopulta löytyi?
Elikkäs kampikammion huohotinventtiililtä lähtevässa letkussa oli alapuolella pieni reikä heti sen venttiilin jälkeen. Ei vaan aluksi huomannut kun käsikopelolla niitä kävin läpi.
Elikkäs kampikammion huohotinventtiililtä lähtevässa letkussa oli alapuolella pieni reikä heti sen venttiilin jälkeen. Ei vaan aluksi huomannut kun käsikopelolla niitä kävin läpi.
No niin hyvä kun löytyi vika Itekki täs odottelen että koska alkaa valo palamaan
Elikkäs kampikammion huohotinventtiililtä lähtevässa letkussa oli alapuolella pieni reikä heti sen venttiilin jälkeen. Ei vaan aluksi huomannut kun käsikopelolla niitä kävin läpi.
Osaisko joku laittaa linkin esim. RealOEM: n kuvaan ummikolle jotta osais itsekin räplätä oikeata letkua? Valo palaa täälläkin ja E46 316i 11/00.
Osaisko joku laittaa linkin esim. RealOEM: n kuvaan ummikolle jotta osais itsekin räplätä oikeata letkua? Valo palaa täälläkin ja E46 316i 11/00.
Otat vaan sen raitisilmasuodattimen kotelon siitä edestä pois niin tuo RealOEM:n kuvassa oleva 2-osainen letku tulee hyvin näkyviin. Kannattaa vielä suihkuttaa jotain esim. carburetor cleaneria letkun päälle kun auto on käynnissä ja jos koneen kierrokset muuttuu niin siitä kohtaa vuotaa.
Täälläkin samaisia oireita kun topicin aloittajalla.
Aamulla töihin lähtiessä n. 10 minuutin ajon jälkeen syttyi moottorin keltainen merkkivalo ja auto alkoi täristä ja tuntui normaalia nuhaisemmalta. Käytin virtoja pois ja laitoin auton käyntiin uudestaan ja sama homma jatkui. Ensimmäisellä kerralla keltainen merkkivalo välkkyi n.5 kertaa ja jäi sitten palamaan.
Mistähän kannattaisi lähteä vikaa etsimään vai vienkö vaan suoraan testeriin?
Lueskellut noita muita samankaltaisia juttuja mutta niissä käynti on ollut normaalia ja todettu aiheuttajaksi ilmavuoto. Tässä taas käynti kuulostaa kuin kävisi kolmella ja tärisee aika lailla. Ennen tätä aamua auto toiminut normaalisti ja tyhjäkäyntikin ollut tasaista.
Täälläkin samaisia oireita kun topicin aloittajalla.
Aamulla töihin lähtiessä n. 10 minuutin ajon jälkeen syttyi moottorin keltainen merkkivalo ja auto alkoi täristä ja tuntui normaalia nuhaisemmalta. Käytin virtoja pois ja laitoin auton käyntiin uudestaan ja sama homma jatkui. Ensimmäisellä kerralla keltainen merkkivalo välkkyi n.5 kertaa ja jäi sitten palamaan.
Mistähän kannattaisi lähteä vikaa etsimään vai vienkö vaan suoraan testeriin?
Lueskellut noita muita samankaltaisia juttuja mutta niissä käynti on ollut normaalia ja todettu aiheuttajaksi ilmavuoto. Tässä taas käynti kuulostaa kuin kävisi kolmella ja tärisee aika lailla. Ennen tätä aamua auto toiminut normaalisti ja tyhjäkäyntikin ollut tasaista.
Autona E46 316i (N42) ajettu 147tkm.
Tänään tuli auto korjaamolta ja puolassahan se vika oli.
Comment