Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 316i moottorin häiriövalo palaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heijani
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 220
    • Turku

    #16
    No nyt löyty vuotokohta eli se kuuluisa imuilmavuotohan se siellä piileksi. Nyt on uudet letkut paikalla ja tyhjäkäyntikin on taas hämmästyttävän tasaista. Seuraavaa vikaa odotellessa...
    BMW e61 525dA 2006
    ex BMW e39 530dT 2000
    ex Volvo V70 2.4T AWD :think
    ex BMW e39 540iA sedan 1999
    ex BMW e28 520i Bavaria 1987
    ex BMW e46 316i sedan 2000

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by Hemi View Post
      Hetkellinen sytytyshäiriö(tulpat/lämpöarvot) tai ilmavuoto jossain.
      Eli kun lambda syystä tai toisesta haistaa että pakoseos ei pysy annetussa toimintaikkunassa, syttyy koneen vikavalo ja päälle kytkeytyy ns."nilkutusmoodi"/vakio-ohjelma. Toki viallinen lambda voi aiheuttaa myös tätä.
      Lainaan itseäni tuosta aiemmasta, mutta mistä se ilmavuoto lopulta löytyi?

      Comment

      • fastandfurious
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1731
        • Tampesteri

        #18
        Originally posted by Hemi View Post
        mutta mistä se ilmavuoto lopulta löytyi?
        Sama kiinnostaa täälläkin! :think
        ---------------------------------------------------
        E91 325d M-Sport
        ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
        E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

        Comment

        • heijani
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2006
          • 220
          • Turku

          #19
          Originally posted by fastandfurious View Post
          Sama kiinnostaa täälläkin! :think
          Elikkäs kampikammion huohotinventtiililtä lähtevässa letkussa oli alapuolella pieni reikä heti sen venttiilin jälkeen. Ei vaan aluksi huomannut kun käsikopelolla niitä kävin läpi.
          BMW e61 525dA 2006
          ex BMW e39 530dT 2000
          ex Volvo V70 2.4T AWD :think
          ex BMW e39 540iA sedan 1999
          ex BMW e28 520i Bavaria 1987
          ex BMW e46 316i sedan 2000

          Comment

          • arska84
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1356
            • Seinäjoki

            #20
            Originally posted by heijani View Post
            Elikkäs kampikammion huohotinventtiililtä lähtevässa letkussa oli alapuolella pieni reikä heti sen venttiilin jälkeen. Ei vaan aluksi huomannut kun käsikopelolla niitä kävin läpi.
            No niin hyvä kun löytyi vika Itekki täs odottelen että koska alkaa valo palamaan
            BMW PREMIUM

            BMW E46 318

            Comment

            • Hardi-E46
              Newbiemmer
              • Oct 2004
              • 6

              #21
              Originally posted by heijani View Post
              Elikkäs kampikammion huohotinventtiililtä lähtevässa letkussa oli alapuolella pieni reikä heti sen venttiilin jälkeen. Ei vaan aluksi huomannut kun käsikopelolla niitä kävin läpi.
              Osaisko joku laittaa linkin esim. RealOEM: n kuvaan ummikolle jotta osais itsekin räplätä oikeata letkua? Valo palaa täälläkin ja E46 316i 11/00.

              Comment

              • polkuauto
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 168

                #22

                Comment

                • heijani
                  Bimmer Fanatic
                  • Dec 2006
                  • 220
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by Hardi-E46 View Post
                  Osaisko joku laittaa linkin esim. RealOEM: n kuvaan ummikolle jotta osais itsekin räplätä oikeata letkua? Valo palaa täälläkin ja E46 316i 11/00.
                  Otat vaan sen raitisilmasuodattimen kotelon siitä edestä pois niin tuo RealOEM:n kuvassa oleva 2-osainen letku tulee hyvin näkyviin. Kannattaa vielä suihkuttaa jotain esim. carburetor cleaneria letkun päälle kun auto on käynnissä ja jos koneen kierrokset muuttuu niin siitä kohtaa vuotaa.
                  BMW e61 525dA 2006
                  ex BMW e39 530dT 2000
                  ex Volvo V70 2.4T AWD :think
                  ex BMW e39 540iA sedan 1999
                  ex BMW e28 520i Bavaria 1987
                  ex BMW e46 316i sedan 2000

                  Comment

                  • Tume3
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2006
                    • 141
                    • Iisalmi

                    #24
                    Täälläkin samaisia oireita kun topicin aloittajalla.

                    Aamulla töihin lähtiessä n. 10 minuutin ajon jälkeen syttyi moottorin keltainen merkkivalo ja auto alkoi täristä ja tuntui normaalia nuhaisemmalta. Käytin virtoja pois ja laitoin auton käyntiin uudestaan ja sama homma jatkui. Ensimmäisellä kerralla keltainen merkkivalo välkkyi n.5 kertaa ja jäi sitten palamaan.

                    Mistähän kannattaisi lähteä vikaa etsimään vai vienkö vaan suoraan testeriin?

                    Lueskellut noita muita samankaltaisia juttuja mutta niissä käynti on ollut normaalia ja todettu aiheuttajaksi ilmavuoto. Tässä taas käynti kuulostaa kuin kävisi kolmella ja tärisee aika lailla. Ennen tätä aamua auto toiminut normaalisti ja tyhjäkäyntikin ollut tasaista.

                    Autona E46 316i (N42) ajettu 147tkm.

                    Comment

                    • Tume3
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2006
                      • 141
                      • Iisalmi

                      #25
                      Originally posted by Tume3 View Post
                      Täälläkin samaisia oireita kun topicin aloittajalla.

                      Aamulla töihin lähtiessä n. 10 minuutin ajon jälkeen syttyi moottorin keltainen merkkivalo ja auto alkoi täristä ja tuntui normaalia nuhaisemmalta. Käytin virtoja pois ja laitoin auton käyntiin uudestaan ja sama homma jatkui. Ensimmäisellä kerralla keltainen merkkivalo välkkyi n.5 kertaa ja jäi sitten palamaan.

                      Mistähän kannattaisi lähteä vikaa etsimään vai vienkö vaan suoraan testeriin?

                      Lueskellut noita muita samankaltaisia juttuja mutta niissä käynti on ollut normaalia ja todettu aiheuttajaksi ilmavuoto. Tässä taas käynti kuulostaa kuin kävisi kolmella ja tärisee aika lailla. Ennen tätä aamua auto toiminut normaalisti ja tyhjäkäyntikin ollut tasaista.

                      Autona E46 316i (N42) ajettu 147tkm.
                      Tänään tuli auto korjaamolta ja puolassahan se vika oli.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎