Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ASC + ABS valot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • asuvanto
    Newbiemmer
    • Nov 2005
    • 17
    • Helsinki

    #16
    Originally posted by pekkapu View Post
    Saako pumpun tomivuutta / toimimattomuutta testattua muuten kuin kokeilemalla uutta pumppua? Onko se pumppu vaikea irrottaa?
    Ko pumpusta sen enempää tietämättä, mutta kuten joku jo aikaisemmin mainitsi niin kysehän on sähkömoottorista, eli pumppu irti ja syöttää virtaa nastoihin/johtoihin ja jos pyörii niin toimii.?
    Itse vaihdoin Mersun pumpusta hiilet kuukausi sitten.
    Motonetistä jotkut toiotan lämppärin hiilet viilaamalla sopivan kokoseksi, läjään ja avot. Kustannus: pari tuntia töitä ja hiilet 3e tjsp..
    E36 325 -91

    Comment

    • wille2010
      Newbiemmer
      • Jun 2010
      • 24
      • Rovaniemi-Ylitornio

      #17
      e46

      katso seuraava
      Last edited by wille2010; 09-10-2010, 19:51.

      Comment

      • wille2010
        Newbiemmer
        • Jun 2010
        • 24
        • Rovaniemi-Ylitornio

        #18
        Auto on e46 320i touring vm01, abs, luistonesto ja käsijarruvalo palaa (punaisena) lisäksi nopeusmittari ei toimi. vasen taka abs anturin on vaihdettu ja vika ei poistunut. wetterillä on auto nyt käytetty ja vika oli se pahin mahollinen, abs yksikkö viallinen ei voi testerillä tunnistaa. kysäsin seku paljonko tulisi wetterillä ko. vian korjaaminen maksamaan, myyjä sano että he ei voi antaa takuuta vian korjaantumiselle pelkällä ohjausyksikön vaihdolla elikkä pitäis hydrauliikka yksikkö vaihtaa samala kummakki maksaa yhteensä n.2300ekeä plus vaihtotyö jarrunesteet jne. korjaus olisi tullu melkein 3000 ekeä maksamaan siihen totesin että voivat olla aivan varmoja etten heilä tule autoa korjauttamaan.

        nyt olis tarkoitus laittaa repair kit control unit dsc 34516756293 uusi maksais noin 1100-1200 ekeä
        tai vaihtoehtoisesti käytettynä ohjausyksikkö ja hydrauliyksikkö jotka ruottista löysin hintaan 7500-8500kr (suomesta ei löytyny ko asc bokseja)

        pitääkö ohjausyksikkö koodata jotenkin omaan autoon sopivaksi?
        kohta olis myynnissä vanha abs boksi jos joku osaa korjata?

        Comment

        • jamizetti
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 84
          • lahti

          #19
          abs-yksikkö

          kaikilla joilla on vikakoodi abs-yksikössä että sisäinen paineanturi vika, yleensä e90 mutta voi olla e46 mallissakin niin tuli jotain kuukausi sitten jotain 300€ maksava korjaussarja mikä oli se sähkö osa että suosittelen käydä merkki liikkeessä kysymässä että saako nykyään sen sähköpuolen vaan uusittua:think

          Comment

          • WSE1
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3242
            • Suomusjärvi

            #20
            Originally posted by wille2010 View Post
            myyjä sano että he ei voi antaa takuuta vian korjaantumiselle pelkällä ohjausyksikön vaihdolla elikkä pitäis hydrauliikka yksikkö vaihtaa
            Kyseisen yksikön tapauksessa ei hydrauliikassa ole vikaa.

            Originally posted by wille2010 View Post
            nyt olis tarkoitus laittaa repair kit control unit dsc 34516756293 uusi maksais noin 1100-1200 ekeä
            tai vaihtoehtoisesti käytettynä ohjausyksikkö ja hydrauliyksikkö jotka ruottista löysin hintaan 7500-8500kr (suomesta ei löytyny ko asc bokseja)

            pitääkö ohjausyksikkö koodata jotenkin omaan autoon sopivaksi?
            kohta olis myynnissä vanha abs boksi jos joku osaa korjata?
            Irroita elektroniikka, ja lähetä esim. Sercap huoltopalveluille (rovaniemi) korjattavaksi. Autolla voi ajaa vaikka elektroniikka puuttuu (nopeus ja abs ei toimi).
            Boksi tulee kyllä kuntoon kun sen juottaa kauttaaltaa uudestaan (prosessoreita myöten). Pintaliitostekniikkaa joten en suosittele kokeilemaan ellei ammatikseen korjaa moisia.
            Olen noitakin korjaillut mutten juurikaan ota uusia töitä enää tänä vuonna.

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #21
              Originally posted by jamizetti View Post
              kaikilla joilla on vikakoodi abs-yksikössä että sisäinen paineanturi vika, yleensä e90 mutta voi olla e46 mallissakin niin tuli jotain kuukausi sitten jotain 300€ maksava korjaussarja mikä oli se sähkö osa että suosittelen käydä merkki liikkeessä kysymässä että saako nykyään sen sähköpuolen vaan uusittua:think
              Uudemmissa, E9x ja E8x ym on paineanturivikaa, ongelma itse hydrauliikkayksikössä sijaitsevassa anturissa, korjaussarja (=hydrauliikkayksikkö tässä tapauksessa, ei elektroniikka) maksaa bmwllä suomessa 195e. Ei ole 46 mallissa.
              Pelkän elektroniikan sen sijaan saa joka malliin erikseen ilman hydrauliikkaosaa. useimmiten se on myös korjattavissa.

              Comment

              • wille2010
                Newbiemmer
                • Jun 2010
                • 24
                • Rovaniemi-Ylitornio

                #22
                dsc

                nyt olis etelä ruottista tulossa pelkkä ohjausyksikkö hintaan 4000kr, myyjä sanoi että yleensä myy koko paketin jossa on myös hydrauliikka yksikkö, mutta oli kuulema maanataina niin hyvälä tuulela että suostui irrottamaan ohjausyksikön siittä erilleen

                osa on numerolla34516756293 , ainoa ero omaan on että se on ollu 3.0l koneessa, jonka ei kyllä minun tietääkseni pitäis vaikuttaa sopivuuteen.

                pitikö ko osaa ohjelmoida erikseen asennuksen jälkeen?

                Pitää laittaa harkintaan vanhan korjaaminen sielä roissa, jos oikein kallis on korjata, ei maksa vaivaa korjauttaa jolloin myyn sen rikkinäisenä ja halvala jollekki jolla on inspistä korjata se....

                Comment

                • WSE1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 3242
                  • Suomusjärvi

                  #23
                  Originally posted by wille2010 View Post

                  pitikö ko osaa ohjelmoida erikseen asennuksen jälkeen?
                  Saattahan se herjata ajonvakautusta. Jos absit sammuu mutta dsc jää palamaan vaatii koodauksen, voi toki ajaa. Jos absin valokaan ei sammu vikaa on edelleen jossakin. Koodaus olisi suositeltavaa vaikka dsc sammuu, yksikkö osaa toimia järkevämmin kun moottorin tiedot ovat oikein.

                  Comment

                  • wille2010
                    Newbiemmer
                    • Jun 2010
                    • 24
                    • Rovaniemi-Ylitornio

                    #24
                    dsc

                    ok, kiitos tiosta, huomena vaihethaan boksi, ei ollu se purkaamon mies alkanu ottamaan ohjausyksikköä erikseen irti vaan lähetti koko paketin samala hintaa, ei ees rahti maksua tarttenu maksaa, toivottavasti vika nyt on siinä ja se saatais kuntoon.

                    Comment

                    • protoni
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2008
                      • 1361
                      • Tampere

                      #25
                      Itsellä tuli tänään hieman samantapaisia oireita. Auto on siis e46 325ci.

                      Kiihdytyksen yhteydessä syttyi aluksi varoitusvalo, jossa on akun kuva. Tämän jälkeen sammutin ja käynnistin auton uudestaan, mutta sama varoitusvalo jatkoi palamistaan. Reilummin kiihdyttäessä syttyy myös käsijarru-, asc- ja abs-valot. Lisäksi ajovalot sammuvat (+ niiden varotusvalot syttyvät mittariin) sekä ilmastoinnin näytön valot sammuvat. Radiokaan ei oikein tunnu enää löytävän kanavia.

                      Tyhjäkäynnillä muistaakseni asc-valo sammuu ja ajovalot + ilmastoinnin paneelin valot puolestaan syttyvät. Abs-valo sen sijaan palaa nyt koko ajan. Koitin toisella akulla, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Eikös ajovalojen pitäisi palaa akkuvirralla, vaikka laturin hiilet olisivat loppu? Mitään muita oireita ajossa ei ole ja ajovalojen puuttumista lukuun ottamatta auto tuntuu toimivan ihan ok. Aika omituinen vyyhti ratkottavaksi.

                      Vyyhtiä kannattaa varmaan lähteä ratkomaan vikakoodeista, josko sieltä jokin johtolanka löytyisi. Voikohan vika tässäkin tapauksessa piillä pumpussa ja pääseekö sen jäljille vikakoodeista? Vähän ihmetetyttää kun ajovalot ja ilmastoinnin paneelin valotkin syttyvät ja sammuvat vähän miten sattuu. Ihan kuin virtanen loppuisi kaasua painellessa. Mihin se nyt muka hukkuisi, ideoita/ehdotuksia?

                      Comment

                      • janne320d
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2008
                        • 1342
                        • jns

                        #26
                        toissatalvena vaihdettu takavasen abs anturi jolla abs,asc ja käsijarruvalot hävisi mutta nyt palaa uudelleen,tälläkertaa vaan ei nopeusmittari sekoile.
                        onkos se boksi nyt sitten kaput,missä lie rele tuolle 320d:ssä?
                        Last edited by janne320d; 27-08-2011, 14:25.
                        ex:316i99,320dt-03,323ci-99 hamann,320dat-01,e91 330d -06 lemon,e39 528i-96, X5 e53 3.0ia

                        Comment

                        • mikkis
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1898
                          • Vantaa

                          #27
                          No niin nyt se alkoi sitten täälläkin Asc + ABS ja kässäri valot syttyivät ekan kerran viikko sitten vähäksiaikaa kunnes sammuivat ja tänään taas sama juttu taas ne palaa, mutta sammuivat taas samallailla hetken ajamisen ja muutaman sammuta/käynnistä session jälkeen..

                          Kaipa se pitää käydä koodit lukasemassa jos sieltä jotain selviäisi

                          Comment

                          • wta
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2008
                            • 641
                            • ------

                            #28
                            Originally posted by mikkis View Post
                            No niin nyt se alkoi sitten täälläkin Asc + ABS ja kässäri valot syttyivät ekan kerran viikko sitten vähäksiaikaa kunnes sammuivat ja tänään taas sama juttu taas ne palaa, mutta sammuivat taas samallailla hetken ajamisen ja muutaman sammuta/käynnistä session jälkeen..

                            Kaipa se pitää käydä koodit lukasemassa jos sieltä jotain selviäisi
                            Sitten kun saat selville mikä anturi se on niin tarkista niiden antureiden johdot huolella. Itsellä herjasi juuri samalla tavalla, eli välillä antoi koodia ja välillä sit sammui, sit alkoi herjaamaan jatkuvasti. Hankin uuden anturin ja vaihdoin mutta valot mittaristosta eivät sammuneet. Sitten aloin mittailemaan volttimittarilla ja huomasin, että anturille ei tule virtaa. Tarkistin johdot huolella ja huomasin, että anturille tuleva johto oli asennettu huonosti siten, että rengas oli päässyt hinkkaamaan siihen loven ja toinen sen kaapelin sisällä menevistä johdoista oli poikki.


                            Mulla on muuten sit myynnissä oikea etuanturi jos tarvitset:

                            Comment

                            • Pasi_K
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2003
                              • 680
                              • Tyrnävä

                              #29
                              Kaverilla E46 320i puskee koodia: 113 Pump unit, valves, wiring harness.

                              INPAlla jokainen rengas näyttää saman nopeuden, ylläoleva vikakoodi lähtee nollaamalla pois mutta tulee takaisin jo muutaman kymmenen metrin ajolla. ABS ja ACS valot syttyvät, välillä myös käsijarrun merkkivalokin.

                              Onko tuo nyt selvä pumppuvika?
                              Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                              Tsekkaa myytävät osat tästä

                              Comment

                              • WSE1
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 3242
                                • Suomusjärvi

                                #30
                                Originally posted by Pasi_K View Post
                                Kaverilla E46 320i puskee koodia: 113 Pump unit, valves, wiring harness.

                                INPAlla jokainen rengas näyttää saman nopeuden, ylläoleva vikakoodi lähtee nollaamalla pois mutta tulee takaisin jo muutaman kymmenen metrin ajolla. ABS ja ACS valot syttyvät, välillä myös käsijarrun merkkivalokin.

                                Onko tuo nyt selvä pumppuvika?
                                Yksikkövika tai pumpusta hiilet loppu, kunhan yksikön saa pois niin pumpun voi testata syöttämällä sille virtaa joskin vähän hankalaahan se on kun pumpun kontaktit ovat aika syvällä pienesä reiässä.
                                Jos pumppu toimii, yksikkö korjaukseen sercap huoltopalvelut, yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎