Kolahdus ilmenee aina vain peruuttamisen jälkeen. Eli eteenpäin lähdettäessä, kolahtaa kuskinpuolelta takapäässä. Yksi kolahdus. Tämän jälkeen ei kolahdusta saa aikaan muuten, kuin että ensin peruuttaa ja taas lähtee eteenpäin. Mikähän siellä mahtaa mättää? Mielipiteitä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 Takapää kolahtaa.
Collapse
X
-
niin tai se helman päähän tuleva pitkittäistukivarren pusla. Niitä joutuu uusimaan harvasen viikko (Ei tosin samaan autoon)
Eli PUSLA on kuvassa numero 4. Tukivarsi pääsee kolahtamaan koriin kiini. Tosin kolisee myös ajossa. Mutta ei muuta kuin auto ylös ja heiluttelemaan / vääntelemään paikoja läpi
Comment
-
-
Tuo kolahdus ei tosiaan kuulu muuten ajossa mitenkään. Ei montuissa,kuopissa, hidasteissa ei missään. Ainoastaan peruuttamisen jälkeen kun lähdetään eteenpäin kuuluu se kolahdus.
Olen myös huomannut, että takapää on alkanut kevyesti vaeltelemaa, kuvittelin sen johtuvat vaan kuluneista iskareista/jousista.
Ehkä nyt on hyvä syy laittaa se alustakin samalla kertaa kuntoon.E46 CI 325 -01
Comment
-
-
Mulla oli molemmat takajouset poikki (e46 coupe). Mistään muusta en huomannut kuin kiinnitin joskus huomiota siihen, että kun käsijarru oli päällä ja pakitti auto nousi pykälää ja tippui pienellä kolahdulessa kun känkän laski vapaaksi. Luulin että jarrut jumitti, mutta renkaita vaihtaessa totuus paljastui.KoPe
--------
Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
Comment
-
-
Originally posted by KoPe View PostMulla oli molemmat takajouset poikki (e46 coupe). Mistään muusta en huomannut kuin kiinnitin joskus huomiota siihen, että kun käsijarru oli päällä ja pakitti auto nousi pykälää ja tippui pienellä kolahdulessa kun känkän laski vapaaksi. Luulin että jarrut jumitti, mutta renkaita vaihtaessa totuus paljastui.
Muutaman kerran tuota känkkää vetäessä tuo pauke katosi. Ja ilmeisesti juurikin tuo samainen puoli jäi hetkeksi vähän jumittamaan. Kitinästä päätellen.
Tyhmä kysymys, mutta onko käsijarrulle omat kengät?
Pistin alustan jo tilaukseen, koska se nyt olisi kuitenkin mennyt vaihtoon. Tuo varsinainen kolahdus tuskin kuitenkaan liittyy tuohon alustaan. Se mitä pystyi kokeilemaan tunkilla nostettaessa, niin mitään väljää ei kyllä tuntunut, ainakaan käsipelillä.E46 CI 325 -01
Comment
-
-
Mulla on samanlainen ongelma että kuskin puolen takarenkaan kohalta kuuluu kolahdus ku peruttaa käsijarru päällä, sitten on vielä se kuskin puolen takarengas paljo lähempänä kaarta ku toisen puolen takarengas. Pitäs nostaa ylös ja kattoo onko jousi katki vai ei.Last edited by Samii-; 11-04-2008, 00:49.
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View Postniin tai se helman päähän tuleva pitkittäistukivarren pusla. Niitä joutuu uusimaan harvasen viikko (Ei tosin samaan autoon)
Eli PUSLA on kuvassa numero 4. Tukivarsi pääsee kolahtamaan koriin kiini. Tosin kolisee myös ajossa. Mutta ei muuta kuin auto ylös ja heiluttelemaan / vääntelemään paikoja läpi
Ja ääni ei kuulu,vaikka heiluttelis mitenkä lokarin kaaresta takapäätä...
Comment
-
-
Originally posted by tepi_ View PostNostellaan hiukan,eli omassa E36 sedanissa hanttarin puolelta takaa kuuluu kolahdus ku esim. sen puolen rengas tulee kynnyksen yli,nykyään tuo ääni kuuluu jo koko ajan ajossakin sellaisena ihme kolinana ja jokaisessa töyssyssä ja konejarrutuksessa. Elikkä onkohan e36:sessa samanmoista puslaa joka olisi todennäköisesti korkannu? Muistaakseni tuo kolahdus alkoi sen jälkeen ku oli kesärenkaat vaihdettu alle n. 1kk sitten..
Ja ääni ei kuulu,vaikka heiluttelis mitenkä lokarin kaaresta takapäätä...
Auto ylös ja fikkarin kanssa alle.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View Post36:n ja 46:n takapää on pitälti samanlainen , mukaanlukien tuo kynkkä puslineen.
Auto ylös ja fikkarin kanssa alle.E91 LCI 330dA Xdrive
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View Post36:n ja 46:n takapää on pitälti samanlainen , mukaanlukien tuo kynkkä puslineen.
Auto ylös ja fikkarin kanssa alle.
Comment
-
-
Originally posted by tepi_ View PostJoo,eli tosiaan..kaveri tuon tänään kyttäs ja korkannu pusla sijaitsi siinä takarenkaan edessä. Onko tuo nyt sitten joku tukivarren etummainen pusla,vai millä nimellä sen motonetistä saan?.. Ja kannattaako nuo vaihtaa aina pareittain,eli toiselle puolen samalla..kyllä varmaan?
Lainaan hieman topicia kanssa, ku itellä saman tyylistä ongelmaa.
E36 325i -94
Itellä on kans kolinaa takapäässä.. Hiljattain vaihdettu takaiskareiden yläpään puslat ku kolisi kuopissa, se on ok. Nyt on tullu sellanen homma että ku lähtee liikkeelle tai ku ajaa rotvallin reunalta alas / ylös nii kuuluu sellanen napakka kolahdus kans. Ja sellanen myös on ilmenny, ku ajan tuohon kotipihaan pakittamalla, jätän vaihteen silmään sekä vedän kässärin ylös, että se pysyy siinä, niin kuskin puoli on ilmassa, ja apukuskin puolella on huomattavasti lähempänä lokaria vanne kuin toisella puolella..
Jos ei selvinnyt tarpeeksi niin voin vaikka ottaa kuvat tähän huomenna.
Aluks mietin, että voisko toisen puolen kässärivaijeri olla paskana, ku se on noin kenollaan, vai voisko sitten olla jousi poikki tai jotain? Kun rotvallin reunalla tai paikaltaan liikkeelle lähössä kuuluu kolahdus satunnaisesti.. :think
Kiitos jo etukäteen vinkeistä.MB E220 CDI -10
Ex.VW T5.1 -11
Ex. Ford Transit Custom -14
Ex. VW Passat 2.0FSI -06
Ex. VW Golf+ -06
Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
Ex. Honda CBR900RR -96
Ex. E36 325i Coupé -94
Ex. LADA 2105 1200S -89
Ex. LADA 2107 1300S -87
Ex. E36 320i -91
Comment
-
-
Originally posted by tepi_ View PostJoo,eli tosiaan..kaveri tuon tänään kyttäs ja korkannu pusla sijaitsi siinä takarenkaan edessä. Onko tuo nyt sitten joku tukivarren etummainen pusla,vai millä nimellä sen motonetistä saan?.. Ja kannattaako nuo vaihtaa aina pareittain,eli toiselle puolen samalla..kyllä varmaan?
Eipäs se kyllä sittenkään kumpikaan taida noista olla,ku koko häkkihän on keskellä autoa. ja kyseinen pusla taas ihan helman vieressä...
Ilmeisesti on tuo pitkittäis tukivarren pusla kyseessä,mikä aiemminkin jo mainittu... Toivottavasti tajuavat motonetissä..Last edited by tepi_; 22-05-2009, 10:02.
Comment
-
Comment