Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ajovalopesuri ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tyggis
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 415

    E46 ajovalopesuri ongelma

    Kuskin puoleinen ajovalon pesuri ampuu nesteet vähän turhan ballistisessa kulmassa. Hitaammilla nopeuksilla seurauksena on nesteet tuulilasissa, joka nyt ei ihan ole tarkoituksen mukaista. Miten tuon saisi uudelleen suunnattua?
  • Tyggis
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 415

    #2
    Eikö kenelläkään tietoa, kuina saadaan suihku suunnattua uudelleen?

    Comment

    • Clavurion
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 9138
      • Oulu

      #3
      Ohessa TIS:in ohjeet. Kampeat pesurin varren suuntausta varten tai pyydät avustajaa käyttämään pesureita ja siinä vaiheessa nappaat kiinni. Jos ja kun tuota erikoistyökalua ei ole käytössä, käytetään mielikuvitusta suuttimen rakenteen mukaan. Ainakin tuulilasin suuttimet saa säädettyä sopivankokoisen neulan avulla. Saattaa tosin ensin vaatia pientä nitkuttelua CRC:n avustuksella, jos on jämähtänyt.
      Last edited by Clavurion; 20-04-2007, 19:57.
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • ruikki
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 585

        #4
        näin juuri. neula suuttimen reiästä sisään , säätö ja testausta kunnes osuu oikeaan
        !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

        Comment

        • Tyggis
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 415

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Ohessa TIS:in ohjeet. Kampeat pesurin varren suuntausta varten tai pyydät avustajaa käyttämään pesureita ja siinä vaiheessa nappaat kiinni. Jos ja kun tuota erikoistyökalua ei ole käytössä, käytetään mielikuvitusta suuttimen rakenteen mukaan. Ainakin tuulilasin suuttimet saa säädettyä sopivankokoisen neulan avulla. Saattaa tosin ensin vaatia pientä nitkuttelua CRC:n avustuksella, jos on jämähtänyt.
          Siis tuleeko pitää siitä pesurista kiinni ja estää sen sisään meno? Pidänkö virrat normaalisti autossa päällä operaation ajan? Tuota ajattelin itsekkin, mutta rupesin miettimään, että ei kait se polta moottoria tai muuten riko mekanismia tuosta.

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9138
            • Oulu

            #6
            Minulla on ainakin ollut sellainen käsitys, että nuo ponnahtavat pesurit toimivat ihan pumpun tuottaman pesunesteen paineen avustuksella, eikä siinä ole mitään erillistä moottoria. Jos toimintaperiaate on tämä, pesurin vartta voi turvallisin mielin pidellä ylhäällä säätösession ja koeruiskuttelujen aikana. Paremmin ko. pesurin tuntevat voinevat vahvistaa tai kumota.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • Spetke
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 3447
              • Janakkala

              #7
              Originally posted by Clavurion View Post
              Minulla on ainakin ollut sellainen käsitys, että nuo ponnahtavat pesurit toimivat ihan pumpun tuottaman pesunesteen paineen avustuksella, eikä siinä ole mitään erillistä moottoria. Jos toimintaperiaate on tämä, pesurin vartta voi turvallisin mielin pidellä ylhäällä säätösession ja koeruiskuttelujen aikana. Paremmin ko. pesurin tuntevat voinevat vahvistaa tai kumota.
              Vahvistetaan
              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

              Comment

              • Thmas
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2008
                • 531
                • HEL

                #8
                Vanha topic, mutta nostetaan.

                Nyt kun minulla ei nuo ajovalon pesurit nouse, niin ne eivät ilmeisesti saa painetta. En ole uskaltanut vetää pesureita ulos siinä luulossa, että siellä on joku moottori. Minnehän tuo paine katoaa, vai onko noilla taipumusta jumiutua? En ole ainakaan huomannut että järjestelmä falskaisi jostain.

                Tuulilasille pesunesteet tulee normaalisti.
                Audi e-tron 55

                Exiä:
                1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9138
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by Thmas View Post
                  Vanha topic, mutta nostetaan.

                  Nyt kun minulla ei nuo ajovalon pesurit nouse, niin ne eivät ilmeisesti saa painetta. En ole uskaltanut vetää pesureita ulos siinä luulossa, että siellä on joku moottori. Minnehän tuo paine katoaa, vai onko noilla taipumusta jumiutua? En ole ainakaan huomannut että järjestelmä falskaisi jostain.

                  Tuulilasille pesunesteet tulee normaalisti.
                  Jos ei mistään vuoda, niin eiköhän valopesurin pumppu ole ensimmäisenä liipasimella.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎