Autoni on 320D vm.98. Öljynpaine tuntuu nousevan laiskasti auton seistyä pidemmän aikaa esim. yön yli. Lämpötilalla tai moottorin lämmityksellä ei ole asiaan vaikutusta. Käynnistettäessä merkkivalo palaa auton käydessä jonkin aikaa ja venttiilit pitää aika inhottavaa ääntä. Onko tämä ominaisuus vai pääseekö esim. öljynsuodatin tyhjentymään yön aikana jonkin tiivistevuodon takia? Etukäteen kiittäen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46: 320D:n öljynpaineen nousu
Collapse
X
-
Originally posted by HJM View PostAutolla on ajettu n. 150 tkm varmuudella. Öljynä on Mobil 0W-40.
Comment
-
-
koitappa pistää teboil diesel diamond öljyt sinne myllyyn.. ite sain samanlaisen oireen korjattua 325 tds tolla. kesti aina hetken enne ku painevalo sammu startin jälkeen, nyt tossa 525tds on ollu teboil öljyt aina ja valo sammuu jo startin aikana-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Comment
-
-
Itse en kumminkaan loppupeleissä kovinkaan paljoa painoarvoa tähän ongelmaan laskisi sille öljylle. Ei ole kauheasti merkitystä onko 0 vai 5W.
Itse olen pumpannut (silloin vuosia sitten kuin noi autot olivat uusia) lähes poikkeuksetta kaikiin bemareihin castrol slx 0w30 öljyt. Ja kun sitten öljy yhtiö vaihtui niin sen jälkeen mobilin vastaavaa öljyä 0w40. Ja kertaakaan ei ole ollut kummillakaan öljyillä mitään ongelmia. Ja autoja on ollut paljon tuollaisella aikavälillä.
Sen sijaan et jostain syystä vaivautunut vastaamaan kahteen edelliseen kysymykseeni, mutta kysytään uudelleen:
Onko aina ollut noin, vai onko oire tulut yhtäkkiä?
Onko alkuperäinen öljyn suodatin, ja suodatin kanen kotelossa kaikki tiiviste renkaat varmasti ehjät?
Comment
-
-
Sen sijaan et jostain syystä vaivautunut vastaamaan kahteen edelliseen kysymykseeni, mutta kysytään uudelleen:
Onko aina ollut noin, vai onko oire tulut yhtäkkiä?
Onko alkuperäinen öljyn suodatin, ja suodatin kanen kotelossa kaikki tiiviste renkaat varmasti ehjät?[/QUOTE]
Vika itselleni tuli yhtäkkiä vajaa vuosi sitten ja välissä on tehty 2 huoltoa öljyvaihto huoltoa.
Öljyn suodatin viimeksi vaihdattaessa oli alkuperäinen mutta tiiviste renkaiden kunnosta ei ole tietoa..Autoton..
ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"
Comment
-
-
Originally posted by Spetke View PostOnko aina ollut noin, vai onko oire tulut yhtäkkiä?
Onko alkuperäinen öljyn suodatin, ja suodatin kanen kotelossa kaikki tiiviste renkaat varmasti ehjät?
Comment
-
-
Omassa 318i bensavehkeessä täysin samanlaiset oireet aiheutti öljynsuodattimen jalan takaiskuventiilin kovettuneet o-renkaat. Ainakaan realomin mukaan 320d:stä ei vastaavaa venttiiliä löytynyt, mutta jonkunlainen systeemihän tuolla täytyy olla mikä pitää öljyt suodattimessa. Voisiko öljypumpun yhteydessä oleva venttiili vaikuttaa jotenkin asiaan: http://www.realoem.com/bmw/showparts...03&hg=11&fg=30
Comment
-
-
E39: 520D:n Öljynpaineen nousu ongelmia
Originally posted by HJM View PostOlen hankkinut auton reippaat pari kuukautta sitten, koko ajan oireillut. Huoltokuiteista päätellen alkuperäinen suodatin, täytynee tarkastaa nyt öljynvaihdon yhteydessä tiivisterenkaiden kunto. Luulisin niiden olevan vaihdetut, kun jokaisen öljynvaihdon kuitissa on merkitty pientarvikelisä, mutta pitänee vaihtaa suodattimen ja öljyjen kanssa varmuuden vuoksi.
Itselläni on 2000 mallinen 520D, ajettu n.250tkm, jossa on samanlaisia ongelmia, öljynpaineet kestää nousta n.3 sek, jos autolla ei ole ajettu pariin tuntiin. Olen vaihtanut Öljynsuodattimen jalan (sisältää takaiskuventtiilin), mutta siitä ei ollut mitään apua. Öljynä tällä hetkellä Castrol Edge Sport 0w-40, jotka vaihdoin juuri.
Jos joku tietää ongelmaan ratkaisua, olisin kiitollinen avusta??
Comment
-
Comment