Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46: 320D:n öljynpaineen nousu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HJM
    Newbiemmer
    • Jan 2007
    • 24

    E46: 320D:n öljynpaineen nousu

    Autoni on 320D vm.98. Öljynpaine tuntuu nousevan laiskasti auton seistyä pidemmän aikaa esim. yön yli. Lämpötilalla tai moottorin lämmityksellä ei ole asiaan vaikutusta. Käynnistettäessä merkkivalo palaa auton käydessä jonkin aikaa ja venttiilit pitää aika inhottavaa ääntä. Onko tämä ominaisuus vai pääseekö esim. öljynsuodatin tyhjentymään yön aikana jonkin tiivistevuodon takia? Etukäteen kiittäen.
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #2
    Mitkä öljyt koneessa? Ominaisuudesta ei kuitenkaan ole kyse.

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3447
      • Janakkala

      #3
      Paljonko ajetusta autosta on kyse?
      Onko aina ollut noin, vai onko oire tulut yhtäkkiä?
      Onko alkuperäinen öljyn suodatin, ja suodatin kanen kotelossa kaikki tiiviste renkaat varmasti ehjät?
      Ja niinkuin Hemikin jo kysyi niin minkä merkkiset ja viskositeettiset öljyt on koneessa?
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • HJM
        Newbiemmer
        • Jan 2007
        • 24

        #4
        Autolla on ajettu n. 150 tkm varmuudella. Öljynä on Mobil 0W-40.

        Comment

        • HJM
          Newbiemmer
          • Jan 2007
          • 24

          #5
          Originally posted by HJM View Post
          Autolla on ajettu n. 150 tkm varmuudella. Öljynä on Mobil 0W-40.
          Edelleen auto on ollut mulla pari kuukautta, koko ajan öljyn paine on noussut hiukan laiskasti. Olen ajatellut vaihtaa öljyn Castrol Edge 0W-40 ja uusia suodattimen. Onko suodatinkotelossa jotain takaiskuventtiiliä tai vastaava, joka voisi vuotaa suodattimen tyhjäksi? Vai mahtaako johtua öljystä, joka on kyllä vaihdettu n. 8 tkm sitten?

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            Eli, vaihda nyt ensimmäiseksi öljyt ja suodatin toisenmerkkisiin/laatuisiin ja katso muuttuuko tilanne. Itse en ko.dieselissä käytä 0W öljyjä lainkaan ja mitään ongelmia ei ole.

            Comment

            • JayJay-
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 625
              • jkl

              #7
              Itellä ollu samanlaista ongelmaa ja on yritetty korjata paremmilla öljyillä ja suodattimilla mutta samanlailla tekee edelleen.
              Autoton..
              ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

              Comment

              • ongelmalapsi
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 1063
                • Hämeenlinna

                #8
                koitappa pistää teboil diesel diamond öljyt sinne myllyyn.. ite sain samanlaisen oireen korjattua 325 tds tolla. kesti aina hetken enne ku painevalo sammu startin jälkeen, nyt tossa 525tds on ollu teboil öljyt aina ja valo sammuu jo startin aikana
                -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                GMC Topkick C6500 rollback -95
                Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                E46 330xiA -02
                Chrysler neon -99

                Comment

                • HJM
                  Newbiemmer
                  • Jan 2007
                  • 24

                  #9
                  Ok, kiitos vinkistä. Täytyypä kokeilla Teboilia. Ilmeisesti tämä on kyseessä: Teboil Diamond Diesel SAE 5W-40. Onkohan tuohon oireeseen mitään muuta selitystä kuin öljy? Mitä öljyä muut käyttävät/ovat kokeilleet ko dieseliin?

                  Comment

                  • Spetke
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 3447
                    • Janakkala

                    #10
                    Itse en kumminkaan loppupeleissä kovinkaan paljoa painoarvoa tähän ongelmaan laskisi sille öljylle. Ei ole kauheasti merkitystä onko 0 vai 5W.
                    Itse olen pumpannut (silloin vuosia sitten kuin noi autot olivat uusia) lähes poikkeuksetta kaikiin bemareihin castrol slx 0w30 öljyt. Ja kun sitten öljy yhtiö vaihtui niin sen jälkeen mobilin vastaavaa öljyä 0w40. Ja kertaakaan ei ole ollut kummillakaan öljyillä mitään ongelmia. Ja autoja on ollut paljon tuollaisella aikavälillä.
                    Sen sijaan et jostain syystä vaivautunut vastaamaan kahteen edelliseen kysymykseeni, mutta kysytään uudelleen:
                    Onko aina ollut noin, vai onko oire tulut yhtäkkiä?
                    Onko alkuperäinen öljyn suodatin, ja suodatin kanen kotelossa kaikki tiiviste renkaat varmasti ehjät?
                    ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                    Comment

                    • JayJay-
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 625
                      • jkl

                      #11
                      Sen sijaan et jostain syystä vaivautunut vastaamaan kahteen edelliseen kysymykseeni, mutta kysytään uudelleen:
                      Onko aina ollut noin, vai onko oire tulut yhtäkkiä?
                      Onko alkuperäinen öljyn suodatin, ja suodatin kanen kotelossa kaikki tiiviste renkaat varmasti ehjät?
                      [/QUOTE]

                      Vika itselleni tuli yhtäkkiä vajaa vuosi sitten ja välissä on tehty 2 huoltoa öljyvaihto huoltoa.
                      Öljyn suodatin viimeksi vaihdattaessa oli alkuperäinen mutta tiiviste renkaiden kunnosta ei ole tietoa..
                      Autoton..
                      ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

                      Comment

                      • HJM
                        Newbiemmer
                        • Jan 2007
                        • 24

                        #12
                        Originally posted by Spetke View Post
                        Onko aina ollut noin, vai onko oire tulut yhtäkkiä?
                        Onko alkuperäinen öljyn suodatin, ja suodatin kanen kotelossa kaikki tiiviste renkaat varmasti ehjät?
                        Olen hankkinut auton reippaat pari kuukautta sitten, koko ajan oireillut. Huoltokuiteista päätellen alkuperäinen suodatin, täytynee tarkastaa nyt öljynvaihdon yhteydessä tiivisterenkaiden kunto. Luulisin niiden olevan vaihdetut, kun jokaisen öljynvaihdon kuitissa on merkitty pientarvikelisä, mutta pitänee vaihtaa suodattimen ja öljyjen kanssa varmuuden vuoksi.

                        Comment

                        • polkuauto
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2006
                          • 168

                          #13
                          Omassa 318i bensavehkeessä täysin samanlaiset oireet aiheutti öljynsuodattimen jalan takaiskuventiilin kovettuneet o-renkaat. Ainakaan realomin mukaan 320d:stä ei vastaavaa venttiiliä löytynyt, mutta jonkunlainen systeemihän tuolla täytyy olla mikä pitää öljyt suodattimessa. Voisiko öljypumpun yhteydessä oleva venttiili vaikuttaa jotenkin asiaan: http://www.realoem.com/bmw/showparts...03&hg=11&fg=30

                          Comment

                          • Yellow70
                            Newbiemmer
                            • Jan 2008
                            • 2
                            • Vähäkyrö

                            #14
                            E39: 520D:n Öljynpaineen nousu ongelmia

                            Originally posted by HJM View Post
                            Olen hankkinut auton reippaat pari kuukautta sitten, koko ajan oireillut. Huoltokuiteista päätellen alkuperäinen suodatin, täytynee tarkastaa nyt öljynvaihdon yhteydessä tiivisterenkaiden kunto. Luulisin niiden olevan vaihdetut, kun jokaisen öljynvaihdon kuitissa on merkitty pientarvikelisä, mutta pitänee vaihtaa suodattimen ja öljyjen kanssa varmuuden vuoksi.
                            Kuinkas tässä kävi, löysitkö syyn?
                            Itselläni on 2000 mallinen 520D, ajettu n.250tkm, jossa on samanlaisia ongelmia, öljynpaineet kestää nousta n.3 sek, jos autolla ei ole ajettu pariin tuntiin. Olen vaihtanut Öljynsuodattimen jalan (sisältää takaiskuventtiilin), mutta siitä ei ollut mitään apua. Öljynä tällä hetkellä Castrol Edge Sport 0w-40, jotka vaihdoin juuri.

                            Jos joku tietää ongelmaan ratkaisua, olisin kiitollinen avusta??

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Onko filtterin kannessa olevassa "tikussa" olevat pikku o-renkaat kunnossa/tallessa?
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎