Vähemmän uuden bemarin uusio omistaja ja ensimmäistä bemaria koitan ajella..
Nyt kun pakkaset iski -33 lukemia niin hyytyipä starttiin. Sen mitä muualta foorumeilta luin ja auton eleitä seurailin niin akun vajaaseen jännitteeseen päätyisin. Valot pelaa ja hälytyksetkin sammuvat (paitsi nyt tuo tiedossa olevan abs-anturin vika mikä juonii välillä), mutta joku rele jää nakuttaan ja ei yritäkään pyöräyttää starttia. Noh kuitenkin, olen uutta akkua hommaamassa ettei ole heti edessä uudestaan, kun pikkuajolla ei varmasti pääse latautumaankaan kunnolla. Nyt vain mietityttää tässä se, että kuinka pahasti saan ajotietokoneen sekaisin kyseisestä kärrystä, jos omatoimisesti vaihdan akun raakasti irroittamalla vai pitääkö nostella vanhan rinnalle tai jopa pitäisikö antaa liikkeen tehdä heti suoraan? Suht varma tieto olisi mukava aiheesta kun matkaa on...
Ettei tässä tarvisi alkaa lavetilla raahaamaan kauemmas merkkihuoltoon, jossa setä läppärillä tuuttaa tietokoneen taas kuntoon.
En kotoa aamuraivoissani löytänyt omaa mittariakaan tai laturia, joten töistä päästessä pitää käydä testimään sitä akun kuntoa ja tämän hetkistä jännitettä. Myöskin utelisin samalla, mikä mahtaisi olla sijoitettavan arvoinen hyvä akku tämän laitoksen talvikäytölle? :think
...palellaan
Nyt kun pakkaset iski -33 lukemia niin hyytyipä starttiin. Sen mitä muualta foorumeilta luin ja auton eleitä seurailin niin akun vajaaseen jännitteeseen päätyisin. Valot pelaa ja hälytyksetkin sammuvat (paitsi nyt tuo tiedossa olevan abs-anturin vika mikä juonii välillä), mutta joku rele jää nakuttaan ja ei yritäkään pyöräyttää starttia. Noh kuitenkin, olen uutta akkua hommaamassa ettei ole heti edessä uudestaan, kun pikkuajolla ei varmasti pääse latautumaankaan kunnolla. Nyt vain mietityttää tässä se, että kuinka pahasti saan ajotietokoneen sekaisin kyseisestä kärrystä, jos omatoimisesti vaihdan akun raakasti irroittamalla vai pitääkö nostella vanhan rinnalle tai jopa pitäisikö antaa liikkeen tehdä heti suoraan? Suht varma tieto olisi mukava aiheesta kun matkaa on...
Ettei tässä tarvisi alkaa lavetilla raahaamaan kauemmas merkkihuoltoon, jossa setä läppärillä tuuttaa tietokoneen taas kuntoon.
En kotoa aamuraivoissani löytänyt omaa mittariakaan tai laturia, joten töistä päästessä pitää käydä testimään sitä akun kuntoa ja tämän hetkistä jännitettä. Myöskin utelisin samalla, mikä mahtaisi olla sijoitettavan arvoinen hyvä akku tämän laitoksen talvikäytölle? :think
...palellaan
Comment