Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 325 -03 käynnistys ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • villes
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 439
    • Kirkkonummi

    e46 325 -03 käynnistys ongelma

    Elikkä kaverin 325 ei lähde käyntiin, startin solenoidi naputtaa vaan kun yrittää käynnistää, ei siis pyöritä konetta. Akun jännite 11,7 volttia eli aika vähän mutta onko liian vähän että ei edes pyöritä tällä jännitteellä? Ei myöskään auttanut vaikka apuvirtaa antoi :think Uutta akkua hankkimaan ja kokeilemaan sillä?

    Nopeita vastauksia kiitos!!!
    M-B C220CDI 4matic amg -13
    ex.
    bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30
  • metanolman83
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 249
    • itä suomi

    #2
    kyllähän se viittaa akkuun mutta jännä että ei apuvirta auttanut...mene ja tiedä sit..ei tuolla jännitteellä lähde kyllä varmaan pyörimään.minulla tekis joskus kun oli akun kenkä löysällä että kun starttasi niin startti pyöräytti kerran ja sit pätkäs virrat ja hälytin rupes huutamaan..

    Comment

    • WeLDe
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 161
      • Savonlinna

      #3
      Kyllä. Itsellä oli viime talvena sama ongelma. Akusta johtui. Laitoin keltasen Optiman konttiin ja sen jälkeen lähteny aina käyntiin kuin palmun alta. Tosin toi käynnistysapuvirran anto ihmetyttää jos ei sillä lähe! :think
      E92 M3 Silverstone 2
      E46 325Ci ///M-SPORT

      Comment

      • snafu
        Bimmer Rookie
        • Jan 2005
        • 53
        • Helsinki

        #4
        Samat kävi myös viime talvena. Uus akku ja lähti laakista. Sillon ei kyllä tullu kokeiltua apuvirtaa.
        Tosin kun kaverille annoin apuvirtaa, niin sen kone ei lähtenykkää käyntiin. Johtukin siitä, et mun akun pisteet konehuoneen puolella oli niin kuorrutettu pskassa, ettei kaapelit saanu kontaktia

        Comment

        • Zarge
          Newbiemmer
          • Feb 2007
          • 9
          • Raahe

          #5
          Akunvaihtoon, itsellä oli sama. Valot syttivät normaalisti ja muutkin toimi, mutta käynnistettäessä rele vain naputti. Tuore akku ja palmun alta.

          Comment

          • villes
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2003
            • 439
            • Kirkkonummi

            #6
            Jep kyllähän se uudella akulla lähti, eniten tosiaan mietitytti se ettei apuvirta auttanut mutta kun sen vanhan akun otti pois ja kurkkasi sisään niin siellä oli jäätä eli eipä se ole tainnut ottaa virtaa vastaan enää, siinä taitaa olla selitys sillekin :think
            M-B C220CDI 4matic amg -13
            ex.
            bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

            Comment

            • Juubi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 999

              #7
              Starttikaapelit oli varmaan jotkut hong kongilaiset 5e räpiskät? Niissä pakkaa tuo kontaktipinta akun napaan olla niin heikko ettei niistä ole muuhun kun hirttovälineeksi (jos siihenkään).

              Comment

              • arska84
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1356
                • Seinäjoki

                #8
                Originally posted by villes View Post
                Jep kyllähän se uudella akulla lähti, eniten tosiaan mietitytti se ettei apuvirta auttanut mutta kun sen vanhan akun otti pois ja kurkkasi sisään niin siellä oli jäätä eli eipä se ole tainnut ottaa virtaa vastaan enää, siinä taitaa olla selitys sillekin :think
                Jäätynyt akku ei ota virtaa vastaan.. Muutenkin ei se lähde käyntiin niin että kaapelit kiinni ja heti starttaamaan,sen auttavan auton pitää antaa ladata sitä toista akkua jonkun tovin
                BMW PREMIUM

                BMW E46 318

                Comment

                • villes
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 439
                  • Kirkkonummi

                  #9
                  20 min minuuttia latailtiin ja sitten yritettiin, sen jälkeen 15min latailua ja uutta yritystä... ei mitään tapahtunut. Ekalla kerralla en huomannut ottaa mukaan yleismittaria niin en silloin saanut mitattua akun jännitettä eikä sillon tullut huomattua että akku oli jäässä, taisi omat aivotkin jäätyä kun tuli pimeessä -20 asteen pakkasessa sitä silloin ihmeteltyä. Akkuun tietenkin päädyin itsekin heti, eniten kummastutti silloin että miksi apuvirta ei auta jos pelkästään akussa on vika.


                  Edit: Kyllä noilla halvemmillakin kaapeleilla yleensä on sähkön saanut "liikkumaan"
                  M-B C220CDI 4matic amg -13
                  ex.
                  bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

                  Comment

                  • patton
                    Newbiemmer
                    • Mar 2006
                    • 8

                    #10
                    Ja tämäkö on mahdollista, myös uudehkolla hieman yli 2 vuotta vanhalla pirssillä? Itsellä sama ongelma, enkä ole tahtonut uskoa, että akku olisi loppu. Eli kylmemmällä kelillä startatessa solenoidi hakkaa (naks, naks...) ja valot vilkkuvat mittaristossa ja nopeus ja kierroslukumittari samoin. Ja ei käynnistynyt, pakkasta noin 25 ja auto piuhan nokassa vähintään 2 tuntia ollut käynnistykseen mennessä.

                    Näin "melkein" nollakelillä käynnistyy kyllä, mutta huonosti. Samoin konehuoneesta kuuluu käynnistettäessä "epäilyttäviä" ääniä eli sellainen rusahdus. Samoin reilusti kaasua painaessa mittariston ja sisävalot "sirisevät".

                    Jos vika tosiaan on pelkästään akun varauksessa niin vaihdan vähin äänin, mutta en tekisi sitä mielellään, jos vika onkin jossain muussa.

                    Niin ja välissä ei apuvirtaa annettu tai akkua ladattu, lähti vaan ilman apuja kun kelit lämpeni.
                    Last edited by patton; 09-03-2007, 00:58.

                    Comment

                    • -PT-
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 580
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Originally posted by patton View Post
                      Ja tämäkö on mahdollista, myös uudehkolla hieman yli 2 vuotta vanhalla pirssillä? Itsellä sama ongelma, enkä ole tahtonut uskoa, että akku olisi loppu. Eli kylmemmällä kelillä startatessa solenoidi hakkaa (naks, naks...) ja valot vilkkuvat mittaristossa ja nopeus ja kierroslukumittari samoin. Ja ei käynnistynyt, pakkasta noin 25 ja auto piuhan nokassa vähintään 2 tuntia ollut käynnistykseen mennessä.

                      Näin "melkein" nollakelillä käynnistyy kyllä, mutta huonosti. Samoin konehuoneesta kuuluu käynnistettäessä "epäilyttäviä" ääniä eli sellainen rusahdus. Samoin reilusti kaasua painaessa mittariston ja sisävalot "sirisevät".

                      Jos vika tosiaan on pelkästään akun varauksessa niin vaihdan vähin äänin, mutta en tekisi sitä mielellään, jos vika onkin jossain muussa.

                      Niin ja välissä ei apuvirtaa annettu tai akkua ladattu, lähti vaan ilman apuja kun kelit lämpeni.

                      Akkuhan se on varmasti finaalissa . Ei luovuta tarpeeksi amppeereita kylmällä kelillä käynnistykseen.
                      Peugeot 407 HDi 136 -04
                      Ex: E46 320i -00
                      Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎