Originally posted by Robi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 ja luotettavuus
Collapse
X
-
tommosia vikoja olen foorumia selaamalla löytänyt useilta omistajilta :
kytkin akseli kuivuu. Vika poistuu vain rasvaamalla kytkin akseli ja se onnistuu ainoastaan laatikko irroittamalla.
(varo takkuilevia vaihelootia, nihkeyttä 1-2 vaihteelle ja 2-1 välillä )
Vaihdettiin valomoduliyksikkö kun vilkut ja valot temppuilivat ja välillä taas toimivat normaalisti. Hintaa vaihdolle kertyi Laakkosessa 366 euroa.
Hattuhylly rämisee toisinaan.
Touring mallissa takaluukku aukeilee itekseen
Takajouset voi olla katki
Keskuslukon kauko-ohjaus (keskuslukituksen ohjausyksikkö hajoaa)
pre-lift malleissa ajovalon lasi
johdotuksen eristeet rikkoutuu penkin alla, aiheuttaa ainakin coupeissa airbägvalon syttymistä
Ilmastoinnin tasonsäätö (etuvastus)
antennivahvistin sekoaa kun takalasin lämppäri on päällä
ovien tiivisteet halkeaa helposti
Ja sitten nää perinteiset bmw viat eli muovinen jäähdytinjärjestelmä jonka joka ikinen osa vuorollaan murenee vanhetessaan.
Laatuauto siis kyseessä
mutta eipähä ole
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View Post-vasemman puolen oven tiiviste vaihdettu, etsitty vikaa (suhinaa)
-vasemman puolen peili menossa vaihtoon, vika löytyi siitä.
Kiinnostaisi tietää enemmän tästä, koska itsellä auto menossa ensi viikolla korjaamolle ja olen epäillyt että suhina kuuluisi oven tiivisteestä tai sitten lasin säätö hieman pielessä. Onko alkuperäiset peilit? itsellä on M3 peilit.
Ei todellakaan kannata kuitenkaan romantisoida tuon e36:n vikaherkkyyttä verraten sitä e46:een. On kuitenkin huomioitava että nuo viimeiset e36:set olivat jo kohtuullisen hyvin hierottuja/kehittyneitä tuotteita kun niitä verrataan alkupään e36:iin...joista todellakin löytyy parhaimillaan "pientä" liimasaumakorroosiota ja pienehköä teknistä harmia...silloin tällöin.
e46:ssa laatu myös paranee huomattavasti mallisarjan edetessä niin että
04-mallinen on jo aikalailla eri auto, kuin ensimmäiset vm.98:it.
Nuo ensimmäiset e46:et voivat ja ehkä ovatkin vikatiheudeltään heikompia kuin vm.96-97 malliset e36:set, mutta jos kyseisiä mallisarjoja verrataan kokonaisuuksina, ollaan jo ihan eri planeetalla.Last edited by Hemi; 10-02-2007, 12:44.
Comment
-
-
Se suhina ei itse asiassa ole suhinaa vaan vihellystä. Vikana ilmeisesti on joku juttu peilissä, siellä on joku rako joka tekee siitä yli satasen vauhdissa pillin. Ilmankos nuo hirvet on pysyny poissa edestä kun viheltää niin saatanasti.
Mutta katsotaan jahka ovat peilin vaihtaneet.
Yleisesti ottaen BMW on parhaita ajaa mitä tiedän mutta laatuvaikutelma on hintaan nähden aika persuuksista. Ja tossa uudessa E90 kopassa kun tuo ohjaamokin on tehty normijapskin näköiseksi niin taitaa seuraava merkki olla joku muu.. Uusi Audi A5 tai A4 , 2.0TFSI quattro uudella DSG laatikolla voisi olla kiva, jos ne saa pultattua sen lootan tohon yhdistelmään.Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
-
Originally posted by 730ia View PostMitäs vikakoodi ilmoitteli kun tuo boksi meni pimeäksi? Ehdottelivat nimittäin liikeessä viimekeväänä minullekki sitä vaihtoa mutta sitten olikin mennyt vain abs anturi..Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
-
-
Originally posted by Ceeray View PostYleisesti ottaen BMW on parhaita ajaa mitä tiedän mutta laatuvaikutelma on hintaan nähden aika persuuksista.
Samoin manuaalivaihteisissa E46 coupeissa on mielestäni todella paljon huonommin toimiva kytkin. Sitä on kaupunkiajossa huomattavasti hankalampi käyttää, kuin E39 malleissa. Paljon molemmilla malleilla ajanut varmasti tietää, mitä tarkoitan.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Kakkosautona vuoden palvellut vm 2000 316iA. Yhtikäs mitään vikaa ei ole ollut. Kerran meinas etuparkkivalo palaa, mutta sekin korjaantui ittellään. Ei ruostetta, ei nitinöitä, natinoita, eikä narinoita. Auto on kuin uusi sisältä ja päältä. Mittarissa 110 tkm. Öljyä ei syö pisaraakaan.
Ei siis minkäännäköistä murhetta. Paras auto, joka mulla on ollut -18 auton kokemuksella.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Juhis View PostJa jos E46 on hyvä ajaa, niin kannattaa kokeilla esim. E39:ia. On mielestäni huomattavasti vielä vakaampi ajettava kuin E46. Mielestäni E46 on ohjaustuntumaltaan selvästi huonompi. Samoin todella suurissa (yli 200km/h) vauhdissa ainakin E46 coupe on selvästi levottomamman tuntuinen ajaa kuin E39.
Samoin manuaalivaihteisissa E46 coupeissa on mielestäni todella paljon huonommin toimiva kytkin. Sitä on kaupunkiajossa huomattavasti hankalampi käyttää, kuin E39 malleissa. Paljon molemmilla malleilla ajanut varmasti tietää, mitä tarkoitan.
Kytkin on todellakin aika hankala sillä sen liike on pitkä ja se ottaa epätasaisesti. Matka-ajoon säädetty penkki ei enää toimikaan kaupunkiajossa juuri tuon kytkimen liikkeen pituuden kanssa.
Mutta noi moottorit tekee noilla bemuilla ajelusta mukavaa. 2.5 litrasessakin on jo tehoja peruskäyttöön..Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..
Comment
-
Comment