Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 alustasta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nuhis
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 196

    e46 alustasta

    elikäs 325 coupeen pitäisi jouset vaihtaa n.40mm madaltaviin mutta ongelmana on kummat laittaisi h&r vai eibach on tullut niin ristiriitaista tietoa molempien puolesta ja vastaan ettei tiedä enää kummat ostaisi.. jos löytyy kokemuksia niin olisi kiva kuulla molemmista..kiitoksia
    F06 650ix 2014sigpic

    ex:
    F16 x6
    F11 530xd
    E91 320d
    E70 x5
    E53 x5
    2009 e60 530i xdrive
    2006 e53 x5 3.0d
    2003 e46 m3
    2007 lci e61 525 dat
    1995 e36 m3
    2005 e63 645cia
    e90 330i sedan "racing red"
    e46 325ci 2000
    e36 328 1996
    e36 316 1996
    compact 1994
    e30 316 1989
  • Tomppa123
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1980
    • Salo

    #2
    ite laittasin h&r:n.. pistä samalla koko alusta

    Comment

    • Antza
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2143
      • Espoo

      #3
      Molemmat varmasti hyviä, itsellä on Eibach Sportline-jouset. Muistat varmaan mun auton korkeuden? Ihan OK toimii vakioiskareilla (sport-alustasta), ei liian pintakova (auto ei pompi mukulakivillä), mutta sopivasti jäykistyy mutkateitä kovemmin ajettaessa. Mutta myös kunnon sport-iskareilla ajotuntuman ero olisi selkeä tähän ratkaisuun.

      Jonkinlainen kuva madalluksesta:
      Current rides:
      F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000

      Previous rides:
      E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci

      Comment

      • nuhis
        Bimmer Rookie
        • Jan 2005
        • 196

        #4
        alusta pulma

        juu pitääpä vielä miettii molemmat näyttäis olevan hyviä..korkeus säädettävä satsi olis tietty ylitse muiden jos rahapussi sallii..
        F06 650ix 2014sigpic

        ex:
        F16 x6
        F11 530xd
        E91 320d
        E70 x5
        E53 x5
        2009 e60 530i xdrive
        2006 e53 x5 3.0d
        2003 e46 m3
        2007 lci e61 525 dat
        1995 e36 m3
        2005 e63 645cia
        e90 330i sedan "racing red"
        e46 325ci 2000
        e36 328 1996
        e36 316 1996
        compact 1994
        e30 316 1989

        Comment

        • maneesi
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 185
          • E-P

          #5
          ääni eibachille
          itsellä myös sportline -02 touringissa
          todella hyvä.madallusta riittää,mutta erittäin mukava alusta

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            #6
            Täältä taas ääni h&r:lle Itellä Touringissa CupKit 55/25 madalluksella ja hyvin toimii, ei liian kova normaalissa ajossa eikä liian pehmeä kovemmassa ajossa.
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • Tume3
              Bimmer Rookie
              • Jan 2006
              • 141
              • Iisalmi

              #7
              Täällä kans mietitty alustan päivittämistä ja H&R se tulee näillä näkymin olemaan.

              Menikö NokiLeka sulla tuo auto miten tonttiin tuolla Cup Kitillä? Onko tullut vielä ongelmia vastaan tuolla madalluksella?:think

              Comment

              • NokiLeka
                Bimmer Enthusiast
                • May 2006
                • 2341
                • Eurajoki

                #8
                Originally posted by Tume3 View Post
                Täällä kans mietitty alustan päivittämistä ja H&R se tulee näillä näkymin olemaan.

                Menikö NokiLeka sulla tuo auto miten tonttiin tuolla Cup Kitillä? Onko tullut vielä ongelmia vastaan tuolla madalluksella?:think
                Vanteen keskeltä pyöränkaariin on matkaa 330mm edessä ja takana. Itellä on kylläkin sekajousitus, eli edessä on h&r:n 55mm jouset ja takana bemarin Sporttialustan omat 25mm madaltavat jouset. Ei ota kiinni hidastetöyssyissä sun muissa, mutta kannattaa kuitenkin välttää kaikkein suurimpia möykkyjä tiessä. Itellä otti kiinni pohjasta kun tiestä pisti esiin semmonen 10cm koholla ollut routapaakku ja autossa oli 4x100kg äijiä ja peräkärry perässä

                Eli ihan hyvin pärjää kunhan hiukan kattelee mihin ajelee. Ajettavuus alustalla on tosiaan kohdallaan, eli ei ole pintakova normaalissa ajelussa mutta kestää kovempaakin kyytiä mukisematta.

                Tossa pari kuvaa madalluksesta --> http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...8&postcount=29
                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Jos parhaan haluaa käytännön ajettavuuden suhteen, niin alle se H&R.
                  Jos toiseksi paras kuitenkin riittää, niin sitten se Eibach.

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    #10
                    Omaan kärryyn oon aatellu noita H&R 55/35 jousia. Mitkäs iskarit olisi hyvät kaverit noille etujousille? Autossa on sporttialusta jo ennestään ja ajattelin jättää nuo takaiskarit H&R:n jousien kanssa.

                    Vai olisiko syytä/kannattavampi tilata kerralla koko alustasarja H&R:ltä? Oikeastaan ainoat vaatimukset on että ei ole pintakova ja auton saa sopivasti tonttiin, eli en tarvitse mitään überhyper iskareita kovaan ajoon.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • NokiLeka
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2341
                      • Eurajoki

                      #11
                      Bilsteinin iskareita ovat kehuneet että sopivat hyvin noiden h&r:n vietereiden kavereiks. Itellä on tuo h&r:n oma sarja jonka mukana tulee Sachsin valmistamat iskarit ja ihan hyvin on nekin toimineet.
                      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Pompautetaanpa tämä topikki vaikka ylös jos jotakuta kiinnostaa e46:n kanssa tupeltaminen

                        Itsellä on ollut työn alla parantaa tuon käyttiksen ajettavuutta ilman tontitusta koska se on, no käyttis, ja mutkapätkillä tarvitsee oman kokemuksen mukaan melko paljon maavaraa.

                        Tähän astiset muutokset on vahvistetut jouset (Lesjöfors) taakse lyhennettyinä ja etupään camber niin suurella arvolla kuin yläpään orkkissäätö antaa myöden (toisen puolen ruuvinreiät sai vähän lisää soikeutta vingulla.)

                        Näillä eväillä aliohjaavuus ja mieletön kallistelu mutkissa on tasoittunut yllättävän hyvin. Rahaa on operaatiossa palanut 132€ tähän mennessä.

                        Seuraavana vuorossa on kallistuksen vaimentimien helat, ainakin taakse ajattelin kovimpia mitä kaupoista löytyy. Takavakaajahan on siitä huono että kiinnityspisteet ovat lähellä toisiaan ja ekan 5 cm pyöränjoustoa vakaaja ei tee mitään muuta kuin "kiikkuu" kun kumit antaa perään.

                        Tällasia pikkumuutoksia ja viilailua käyttöautoon..
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎