Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320D Ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CamoPappa
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 77
    • Tampere

    E46 320D Ongelma

    Kertokaan viisaammat mikä vois olla ongelmana ku ilmamäärämittari ei anna testerissä testaamalla normaaleja arvoja vaan jäävät noin 10 % minimiarvojen alle? Sama toistuu sekä tyhjäkäynnillä että 4000 kierroksella. Mittari vaihdettu, ei muutosta. Auto on vm. 2000, EGR tulpattu.
  • tuikku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 1353

    #2
    .
    Pakoputki tukossa.

    Toimiiko ahdin.

    Ilmanputsari

    Imuputkistossa tukos.
    .
    CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
    Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
    Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
    tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5

    Comment

    • Spetke
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 3452
      • Janakkala

      #3
      kummalla moottorila autosi on? 136 vai 150 heppanen?

      -Alkuperäinen vai tarvike ilmamassamittari?
      -Onko ilmamassamittari uusittu imuputken kanssa niinkuin kuuluukin?
      -Onko dde uudelleen ohjelmoitu mittarin vaihdon jälkeen?
      -Poista se egr tulppa, ja kokeile uudelleen.
      ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

      Comment

      • CamoPappa
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 77
        • Tampere

        #4
        Auto on 136 hp.
        -Ilmanputsari vaihdettu.
        -Ilmamäärämittari vaihdatettu Metro Autossa ja ohjelmoinnit tehty samalla, tai niin ainakin väittävät.
        -EGR ei vaikuta asiaan, kokeiltu.
        -Imuputkistosta en tiedä.

        Imusarjan puhdistin tossa vähän aikaa sitten. Paineanturi oli aikalailla paskainen. Puhdistin sen, en vaihtanut. Mites ton ahtimen toimintaa vois testailla?

        Tuntuu oudolta ton auton toiminta. Jotenkin sellanen fiilis et toiminta vaihtelee, voi olla persedyno silti juntturassa...

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3452
          • Janakkala

          #5
          Kertoisitko vielä, että mikä autossa on siis vikana?
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • CamoPappa
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 77
            • Tampere

            #6
            -Kaasu pohjaan, kierrokset 1500.
            -Ensin lähtee kiihtymään "normaalisti", ennen 2000 rpm tulee katvealue.
            -Kiihtyvyys palautuu "normaaliksi" 2500 rpm:n jälkeen.
            -Jos kiihdyttää puolellakaasulla ei katvetta esiinny.
            -Ongelma ei mielestäni ilmaannu joka kerta, ainakaan yhtä voimakkaasti.

            Tosin ei ole vertailupohjaa juurikaan ku en vastaavia ole päässyt koleilemaan. Olen kyllä sitä mieltä et ei ton noin kuuluis toimia. Jotain mätää tossa on..

            Comment

            • CamoPappa
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 77
              • Tampere

              #7
              Kyllä jollain foorumilaisella jotain kokemusta kyseisestä mittarista ja sen toiminnasta täytyy olla. Tulkaas ulos/ylös maakuopasta...

              Comment

              • jeja
                Newbiemmer
                • Mar 2007
                • 2

                #8
                ilmamassa mittari

                ittelläni on kans ongelma , tehot puuttuu, mistäköhän sai halvimmalla se ilmamassa mittarin, saakohan sen anturiosan eriksee vai myydäänkö se sen putkilon kanssa! help

                Comment

                • Jimmny
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2006
                  • 46

                  #9
                  Löytyy uusi Boschin mittari. Käy 136 ja 150 heppasiin. Ostin uuden mittarin, mutta sitten selvisi että autoon oli vaihdettu jo joskus mittari, mutta softa oli jäänyt päivittämättä...

                  Comment

                  • jraiha
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 566
                    • Kempele

                    #10
                    Originally posted by CamoPappa View Post
                    -Kaasu pohjaan, kierrokset 1500.
                    -Ensin lähtee kiihtymään "normaalisti", ennen 2000 rpm tulee katvealue.
                    -Kiihtyvyys palautuu "normaaliksi" 2500 rpm:n jälkeen.
                    -Jos kiihdyttää puolellakaasulla ei katvetta esiinny.
                    -Ongelma ei mielestäni ilmaannu joka kerta, ainakaan yhtä voimakkaasti.

                    Tosin ei ole vertailupohjaa juurikaan ku en vastaavia ole päässyt koleilemaan. Olen kyllä sitä mieltä et ei ton noin kuuluis toimia. Jotain mätää tossa on..

                    ONKO TÄMÄ SELVINNY???????
                    e46

                    Comment

                    • CamoPappa
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 77
                      • Tampere

                      #11
                      Ei oo selvinny. Lisää keskustelua ja vinkkejä asiaan kaivataan. Jotenkin sellanen kutina et vika ois jotenkin kytköksissä turbon toimintaan. Joku alipainesäädin ei skulaa oikein. Hankala vaan selvittää vikaa. Eikä turhaan viitsis vaihdella osia uusiin.

                      Comment

                      • theelekrep
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2003
                        • 1653
                        • Vantaa

                        #12
                        Originally posted by CamoPappa View Post
                        -Kaasu pohjaan, kierrokset 1500.
                        -Ensin lähtee kiihtymään "normaalisti", ennen 2000 rpm tulee katvealue.
                        -Kiihtyvyys palautuu "normaaliksi" 2500 rpm:n jälkeen.
                        -Jos kiihdyttää puolellakaasulla ei katvetta esiinny.
                        -Ongelma ei mielestäni ilmaannu joka kerta, ainakaan yhtä voimakkaasti.

                        Tosin ei ole vertailupohjaa juurikaan ku en vastaavia ole päässyt koleilemaan. Olen kyllä sitä mieltä et ei ton noin kuuluis toimia. Jotain mätää tossa on..
                        Ettei toi ole vaan ihan tuon 136hp 320d:n ominaisuus? Mulla tekee ihan samaa, mutta jos mittailee kiihtyvyysarvoja ja vertaa valmistajan antamiin lukemiin, niin ei se niistä mun mielestä jää yhtään.
                        e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

                        Comment

                        • CamoPappa
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2006
                          • 77
                          • Tampere

                          #13
                          Jos asia on noin ni sittenhän homma on kunnossa, tuntuu vaan oudolta. Mistä oot kattellu valmistajan antamia kiihtyvyyksiä? Voisin itekin kokeilla.

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9157
                            • Oulu

                            #14
                            Voisihan tuon turbon (ahtojen) toiminnan testata , jos esim. lähiseudulta löytyy avulias diagnostiikan (esim. Carsoft) harrastaja. Live-dataa luetaan useamman vedon ajan ja verrataan moottorinohjauksen (DDE) pyytämää ahtopainetta todelliseen ahtopaineeseen.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • jeja
                              Newbiemmer
                              • Mar 2007
                              • 2

                              #15
                              jepuli jee, vaihdoin tossa viikolla sen pierbugin ilmassa mittarin anturiosan Kl-varaosa (75e) , no kyllähän auto liikahti melkolailla paremmin, mutta vielä ei 100% pelaa eli 1500 vetää hyvin ja n 2200 ja siitä 2700-2900 ei vedä kunolla ylhäällä toimii hyvin, no lueskelin siitä ohjelmaboksin uudelleen ohjelmoimisesta ja varasin mega-autoon ajan, no niin käytin tänään pirssiä siellä kesti noin 30-min. No menin hakee bemua ni äijä sano että ohjelma näytti että pitää uudelleen koodata, mutta ne saa koneelta yhteyytä siihen boksiin, kyseli onko sitä vaihdettu tai lastutettu joskus, ku bokseja on monenlaisia: Että tällä laila noe eihä mulla oo tietoa onko boksia vaihdettu vai tehty jotain muuta (tuskinpa) eli nyt pitäs jonku pätevän sähkö spesilistin tutkia se ohjainyksikkö, ei viittis suin päin ostaa uuttakaan, ja mega autoon ei kärsi viedä tutkittavaksi (kallis) jos päivän tytkivat ja sanovat et osta uusi boksi. Oisko kellään hyviä neuvoja?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎