Originally posted by Bouma
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 320i M52TU röpöttää kylmänä RATKAISTU
Collapse
X
-
1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
F10 525d Xdrive comfort sitte
Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
www.rotator.fi
-
-
Originally posted by Yltti View PostItse en ole laittanut noihin vanos koneisiin mitään muuta kuin ngk(bkr6ek) ja mitään ongelmia ei ole ollut. Firmammekin vaihtoin boschilaisesta ngk:hon kun rupesi oleman yllätävän paljon käynti ongelmia ja tämä oli 2 vuotta sitten.
Muistaako topicin aloittaja mitkä NGK:t sinne laitoit, oliko ne nuo Yltin ehdottamat BKR6EK?
On se ihme homma että tietyt tulpat käy ja tietyt ei, onko kellään hajua mikä siinä on?Last edited by Bouma; 07-06-2009, 11:34.
Comment
-
-
Originally posted by Bouma View PostNäyttäisi siltä että vika kohdistuu tulppiin. Tulpat on täysin samat kuin topicin aloittajalla oli alkun eli BOSCH FR7LDC. Muutama tulppa oli ehkä hieman löysällä ja puolat näytti olevan OK eikä tiiviste ei vuoda. Täytynee käydä ostaa nuo NGK:t niin saadaan auto pelittää.
Muistaako topicin aloittaja mitkä NGK:t sinne laitoit, oliko ne nuo Yltin ehdottamat BKR6EK?
On se ihme homma että tietyt tulpat käy ja tietyt ei, onko kellään hajua mikä siinä on?Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Originally posted by -PT- View PostUudet tulpat, mitkä laitoin oli NGK BKR6EQUP.
Comment
-
-
Originally posted by Bouma View PostEli nää on ilmeisesti platinat. Voi olla että itse vaihdan nuo Yltin ehdottamat BKR6EK tulpat. Ajaa varmasti saman asian mut vaihtoväli tietenkin lyhyempi.Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Originally posted by -PT- View PostJep...ne on nelikärkiset platinatulpat. Muistaakseni noilla oli jotain 100tkm vaihtoväli.
Comment
-
-
Omien kokemusten perusteella en suosittele mihinkään autoon boschin tulppia! Yksikään auto ei ole toiminut huollon jälkeen ainakaan paremmin uusilla tulpilla jos ne on boschit.
Ja jos autoissa alunperin on yksi/monikärki tulppa niin ei kannata alkaa pelleilemään mallien kanssa vaan samanlaisilla elektrodeilla oleva tulppa aina.
Erityisesti boschin Super 4, nelikärkitulpista todella paskoja kokemuksia....''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''
Comment
-
-
Originally posted by Pekuz View PostOmien kokemusten perusteella en suosittele mihinkään autoon boschin tulppia! Yksikään auto ei ole toiminut huollon jälkeen ainakaan paremmin uusilla tulpilla jos ne on boschit.
Ja jos autoissa alunperin on yksi/monikärki tulppa niin ei kannata alkaa pelleilemään mallien kanssa vaan samanlaisilla elektrodeilla oleva tulppa aina.
Erityisesti boschin Super 4, nelikärkitulpista todella paskoja kokemuksia....
Comment
-
-
Originally posted by Pekuz View PostOmien kokemusten perusteella en suosittele mihinkään autoon boschin tulppia! Yksikään auto ei ole toiminut huollon jälkeen ainakaan paremmin uusilla tulpilla jos ne on boschit.
Ja jos autoissa alunperin on yksi/monikärki tulppa niin ei kannata alkaa pelleilemään mallien kanssa vaan samanlaisilla elektrodeilla oleva tulppa aina.
Erityisesti boschin Super 4, nelikärkitulpista todella paskoja kokemuksia....
Nyt on nuo possit joten saas nähä kuin äijän käy, tai sen autonEi riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Japanialaiset autot tuntuu toimivan paremmin noilla Boschin tulpilla ja saksalaiset autot noilla nippon-tulpilla.. mikähän siinäkin oikein...sigpic
E23 728iA V8-projekti
E38 730D -projekti
E39 540iA -projekti
I01 i3 -projekti
Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)
Comment
-
-
En ihmettele jos porukat manaa boschin tulppia kun näkyy olevan topicin alottajalla ainakin väärän mallin boschit, se oikea tyyppi on F7LDCR ei FR7LDC.
Näyttää äkkiseltään katottuna samalta mallilta mutta se että R on eri paikassa vaikuttaa asiaan.
R jälkimmäisessä tapauksessa tarkoittaa tulpan etuvastusta ja ensimmäisessä, oikeassa tapauksessa burn-off vastusta.
Siitä en osaa suoraan sanoa mitä tuo etuvastus käytännössä haittaa mutta tuskimpa ainakin hyödyttää, uskoisin lähinnä laskevan sytytystehoa.
Näissä suorasytkävehkeissä koneen sammutettua tapahtuu tulppien puhdistus. Ja jotta tämä puhdistussykli toimisi pitää olla juuri tuota burn-off mallia nuo tulpat, ainakin näissä M50, M50TU ja M52 koneissa.
Ja tämän takia ei puolia kannata irrotella ihan heti kun on kääntänyt virrat pois.
Tuossa tulkintataulukko boschilaisiin.
Mutta summasummarun, oikeat tulpat koneeseen niin pitäisi toimia niin NGK kuin BOSCH, katsoo mallin vaan tarkkaan.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
-
Originally posted by Supa View Post''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''
Comment
-
-
Originally posted by Pekuz View PostEi toimi...
http://users.rcn.com/xmon/Bosch%20Sp...Codes%20BW.jpg
Tuo on näköjään uudempaa versiota ja on vähän enemmän variaatioita merkitty.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment