Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 320i M52TU röpöttää kylmänä RATKAISTU

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Yltti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2792
    • Kuopio suamen texas

    #16
    Originally posted by Bouma View Post
    Kyllä se sittenkin säksättää myös lämpimänä, ihan kuin se tulisi jostain pakosarjalta. Voiko pakosarjojen(tiivisteet paskana) vuoto teettää tuommoista säksätystä? Kumma juttu jos nuo Boschin 2-kärkitulpat ei muka ole käypät tuohon koneeseen?

    Autona siis sigun E46 328i
    Itse en ole laittanut noihin vanos koneisiin mitään muuta kuin ngk(bkr6ek) ja mitään ongelmia ei ole ollut. Firmammekin vaihtoin boschilaisesta ngk:hon kun rupesi oleman yllätävän paljon käynti ongelmia ja tämä oli 2 vuotta sitten.
    1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
    F10 525d Xdrive comfort sitte
    Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
    www.rotator.fi

    Comment

    • Bouma
      Bimmer Enthusiast
      • May 2007
      • 3108
      • Tampere

      #17
      Originally posted by Yltti View Post
      Itse en ole laittanut noihin vanos koneisiin mitään muuta kuin ngk(bkr6ek) ja mitään ongelmia ei ole ollut. Firmammekin vaihtoin boschilaisesta ngk:hon kun rupesi oleman yllätävän paljon käynti ongelmia ja tämä oli 2 vuotta sitten.
      Näyttäisi siltä että vika kohdistuu tulppiin. Tulpat on täysin samat kuin topicin aloittajalla oli alkun eli BOSCH FR7LDC. Muutama tulppa oli ehkä hieman löysällä ja puolat näytti olevan OK eikä tiiviste ei vuoda. Täytynee käydä ostaa nuo NGK:t niin saadaan auto pelittää.

      Muistaako topicin aloittaja mitkä NGK:t sinne laitoit, oliko ne nuo Yltin ehdottamat BKR6EK?

      On se ihme homma että tietyt tulpat käy ja tietyt ei, onko kellään hajua mikä siinä on?
      Last edited by Bouma; 07-06-2009, 11:34.
      MB CLS-12 350CGI AMG

      MYSTINEN.FI

      Comment

      • -PT-
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 580
        • Rovaniemi

        #18
        Originally posted by Bouma View Post
        Näyttäisi siltä että vika kohdistuu tulppiin. Tulpat on täysin samat kuin topicin aloittajalla oli alkun eli BOSCH FR7LDC. Muutama tulppa oli ehkä hieman löysällä ja puolat näytti olevan OK eikä tiiviste ei vuoda. Täytynee käydä ostaa nuo NGK:t niin saadaan auto pelittää.

        Muistaako topicin aloittaja mitkä NGK:t sinne laitoit, oliko ne nuo Yltin ehdottamat BKR6EK?

        On se ihme homma että tietyt tulpat käy ja tietyt ei, onko kellään hajua mikä siinä on?
        Uudet tulpat, mitkä laitoin oli NGK BKR6EQUP.
        Peugeot 407 HDi 136 -04
        Ex: E46 320i -00
        Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

        Comment

        • Bouma
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 3108
          • Tampere

          #19
          Originally posted by -PT- View Post
          Uudet tulpat, mitkä laitoin oli NGK BKR6EQUP.
          Eli nää on ilmeisesti platinat. Voi olla että itse vaihdan nuo Yltin ehdottamat BKR6EK tulpat. Ajaa varmasti saman asian mut vaihtoväli tietenkin lyhyempi.
          MB CLS-12 350CGI AMG

          MYSTINEN.FI

          Comment

          • -PT-
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 580
            • Rovaniemi

            #20
            Originally posted by Bouma View Post
            Eli nää on ilmeisesti platinat. Voi olla että itse vaihdan nuo Yltin ehdottamat BKR6EK tulpat. Ajaa varmasti saman asian mut vaihtoväli tietenkin lyhyempi.
            Jep...ne on nelikärkiset platinatulpat. Muistaakseni noilla oli jotain 100tkm vaihtoväli.
            Peugeot 407 HDi 136 -04
            Ex: E46 320i -00
            Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

            Comment

            • Bouma
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 3108
              • Tampere

              #21
              Originally posted by -PT- View Post
              Jep...ne on nelikärkiset platinatulpat. Muistaakseni noilla oli jotain 100tkm vaihtoväli.
              Ok, BmwFans antaisi juuri tuon NGK BKR6EQUP tai BOSCH FGR7DQP tulpan M52TU koneeseen. Täytyy nyt katsoa et raaskiiko maksaa 10€ tulpasta vai kallistunko siihen NGK BKR6EK tulpaan mikä on 5€/kpl.:think
              MB CLS-12 350CGI AMG

              MYSTINEN.FI

              Comment

              • Pekuz
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2008
                • 687
                • Pirkanmaa

                #22
                Omien kokemusten perusteella en suosittele mihinkään autoon boschin tulppia! Yksikään auto ei ole toiminut huollon jälkeen ainakaan paremmin uusilla tulpilla jos ne on boschit.

                Ja jos autoissa alunperin on yksi/monikärki tulppa niin ei kannata alkaa pelleilemään mallien kanssa vaan samanlaisilla elektrodeilla oleva tulppa aina.

                Erityisesti boschin Super 4, nelikärkitulpista todella paskoja kokemuksia....
                ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                Comment

                • Bouma
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2007
                  • 3108
                  • Tampere

                  #23
                  Originally posted by Pekuz View Post
                  Omien kokemusten perusteella en suosittele mihinkään autoon boschin tulppia! Yksikään auto ei ole toiminut huollon jälkeen ainakaan paremmin uusilla tulpilla jos ne on boschit.

                  Ja jos autoissa alunperin on yksi/monikärki tulppa niin ei kannata alkaa pelleilemään mallien kanssa vaan samanlaisilla elektrodeilla oleva tulppa aina.

                  Erityisesti boschin Super 4, nelikärkitulpista todella paskoja kokemuksia....
                  Joo taidan itsekkin kallistua NGK:n puoleen. Platina tai normi.
                  MB CLS-12 350CGI AMG

                  MYSTINEN.FI

                  Comment

                  • Jürgen_
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2008
                    • 2707
                    • Mylsä

                    #24
                    Originally posted by Pekuz View Post
                    Omien kokemusten perusteella en suosittele mihinkään autoon boschin tulppia! Yksikään auto ei ole toiminut huollon jälkeen ainakaan paremmin uusilla tulpilla jos ne on boschit.

                    Ja jos autoissa alunperin on yksi/monikärki tulppa niin ei kannata alkaa pelleilemään mallien kanssa vaan samanlaisilla elektrodeilla oleva tulppa aina.

                    Erityisesti boschin Super 4, nelikärkitulpista todella paskoja kokemuksia....
                    Höh, mulla taas just päivastoin. Kaikki riisillä seostetut oon sovinolla jättänyt hyllyyn ja laadukasta saksalaista laadukkaaseen saksalaiseen lattannu :think
                    Nyt on nuo possit joten saas nähä kuin äijän käy, tai sen auton
                    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      #25
                      Japanialaiset autot tuntuu toimivan paremmin noilla Boschin tulpilla ja saksalaiset autot noilla nippon-tulpilla.. mikähän siinäkin oikein...
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • Supa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 7597
                        • Järvenpää

                        #26
                        En ihmettele jos porukat manaa boschin tulppia kun näkyy olevan topicin alottajalla ainakin väärän mallin boschit, se oikea tyyppi on F7LDCR ei FR7LDC.
                        Näyttää äkkiseltään katottuna samalta mallilta mutta se että R on eri paikassa vaikuttaa asiaan.

                        R jälkimmäisessä tapauksessa tarkoittaa tulpan etuvastusta ja ensimmäisessä, oikeassa tapauksessa burn-off vastusta.
                        Siitä en osaa suoraan sanoa mitä tuo etuvastus käytännössä haittaa mutta tuskimpa ainakin hyödyttää, uskoisin lähinnä laskevan sytytystehoa.
                        Näissä suorasytkävehkeissä koneen sammutettua tapahtuu tulppien puhdistus. Ja jotta tämä puhdistussykli toimisi pitää olla juuri tuota burn-off mallia nuo tulpat, ainakin näissä M50, M50TU ja M52 koneissa.
                        Ja tämän takia ei puolia kannata irrotella ihan heti kun on kääntänyt virrat pois.

                        Tuossa tulkintataulukko boschilaisiin.
                        Mutta summasummarun, oikeat tulpat koneeseen niin pitäisi toimia niin NGK kuin BOSCH, katsoo mallin vaan tarkkaan.
                        - E90 320i LCI M-sport -09
                        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                        Comment

                        • Pekuz
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2008
                          • 687
                          • Pirkanmaa

                          #27
                          Joo ja sitten kun on vielä nuo kirotut ranskalaiset niin niihin pitää tunkea jotain hiton eyquem biltema tulppia. Tai muuten tulee antipollutionia....
                          ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                          Comment

                          • Pekuz
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2008
                            • 687
                            • Pirkanmaa

                            #28
                            Ei toimi...
                            ''No smoke without a fire, but no fire without a diesel''

                            Comment

                            • Supa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 7597
                              • Järvenpää

                              #29
                              Originally posted by Pekuz View Post
                              Ei toimi...
                              Kyllä se mulla toimii mutta tässä toinen, itseasiassa parempi kuva:
                              http://users.rcn.com/xmon/Bosch%20Sp...Codes%20BW.jpg
                              Tuo on näköjään uudempaa versiota ja on vähän enemmän variaatioita merkitty.
                              - E90 320i LCI M-sport -09
                              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                              Comment

                              • Bouma
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2007
                                • 3108
                                • Tampere

                                #30
                                Ihan mielenkiintoinen taulukko Supalta, en kyllä ymmärrä tuosta kovinkaan mitään. Voisko joku suomentaa et mitä eroa on esim:

                                Bosch FR7LDC
                                NGK BKR6EK

                                Onko tuo NGK:n tulppa ns. syvemmällä kuin Bosch?
                                MB CLS-12 350CGI AMG

                                MYSTINEN.FI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎