Originally posted by Bouma
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 320i M52TU röpöttää kylmänä RATKAISTU
Collapse
X
-
Originally posted by Supa View PostSiis tuo on Boschin taulukko, ei tietenkää voi verrata NGK tulppia sitä katsomalla
Comment
-
-
Joo ei ollut NGK bkr6ek tulppaa KL-varaosissa eikä motonetissä. KL:stä tarttui mukaan nuo NGK BKR6EQUP platinat ja hintaa tuli 88€.
Huomenna aamuna vaihdella ku kone on kylmä ja katsoa muuttuuko käyntiääni mihinkään. Mutta tosiaan KL-varaosistakin sanottiin että tuo Bosch FR7LDC on neloskoneen tulppa joten ei ihme että säpättää hieman. KIITOS BENKARA SIIS!
Comment
-
-
Originally posted by Bouma View PostKyllä se sittenkin säksättää myös lämpimänä, ihan kuin se tulisi jostain pakosarjalta. Voiko pakosarjojen(tiivisteet paskana) vuoto teettää tuommoista säksätystä? Kumma juttu jos nuo Boschin 2-kärkitulpat ei muka ole käypät tuohon koneeseen?
Autona siis sigun E46 328i
Moottorin ollessa kylmä moottorinohjaus alkaa lämmittämään katteja rikkaalla seoksella. Myös vanos säätelee nokkaakseleita jotta katit lämpiäisivät nopeammin. Ja nimenomaan tuolloin äänen huomaa helpoiten.
Ja äänihän tulee siitä että pakosarja on katalysaattorien peltien alta halki.. Itsellä meni oma halki ja pikkuhiljaa ääni suureni ja suureni.. loppujen lopuksi eni hermo ja hitsattavahan se oli..
Purin katti & pakosarja yhdistelmät irti, rälläköin pellit kattin ympäriltä pois ja huomasin että toinen putkista oli kahdesta kohtaa haljennut hitsaussauman vierestä melkein koko matkan. Kaveri sitten hitsas koko nipun uudestaan läjään.
No auto nippuun ja kovaa ajoa hetken.. Kunnes petti toinen pakosarja.. Ja voi sitä vitutuksen määrää kun sai riemunkiljahduksien saatelemana päästää ilmastoinnin taas tyhjäksi.. ja sama rulijanssi uudestaan..
Eli en sitten ensimmäisellä kerralla voinut tarkistaa molempia katteja/pakosarjoja vaan jouduin purkamaan sitten hetkenpäästä koko paketin uudestaan koska tuo toinen perkule päätti revetä. Heikkoja ovat mokomat. Kaverin autosta kuuntelin myös samaa ääntä tosin hiljaisempana kun omastani. Ja totesin että siellä oli saumat myös ratkenneet. Ehkä hyvällä suostuttelulla tuon voisi vielä kerran tehdä.. =)
vanhakeskustelu
voisin miltei pistää pääni pantiksi että ääni tulee juurikin tuosta.. ja tulppia saat vaihdella monet kerrat..Last edited by fraatti; 08-06-2009, 23:13.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Eipä auttanut tulpat varmaan. Auton ku löi kylmänä käymään niin sama ääni se sieltä kuulu, sellanen säksätys/resonanssi mikä tasottui sitten ku auto oli käynyt noin 20s. Pistin makuulle repsikan puolelta ja kyllä se ääni tulee jostain alempaa eli olisitko Fraatti sittenkin oikeessa. Millä tuon näkee onko esim. se pakosarja halki? Se ääni ei kyllä kuullosta että pakosarja olisi halki mut mut....:think Täytyy varmaan odottaa niin kauan ennenkuin alkaa röpöttää oikein kunnolla. Nimim. Coldfusionilla se röpötti oikein tosissaan ja oli kova ääni mut kai tuo on vaan alkua tuo meikän pakosarjat.Last edited by Bouma; 09-06-2009, 10:20.
Comment
-
-
No niin asiat etenee taas. Aamulla lähdin viemään emäntää töihin ja muutama sellanen ihmeellinen asiaankuulumaton nykäsy tuli matkan varrella. Yhtäkkiä auto alkoi oikein huolella sitten vittuilla nykimisen ja täisemisen merkeissä, tyhjäkäynnillä kone kävi viidellä yms. Ei muuta ku vikakoodit lukuu ja cylinder 1 antoi vikakoodin, no tulpat oli vaihdettu niin puolahan se siellä oli sökö. Tai no tulpanhattu enemmänkin ku oli kylkeen lyöny kipinän. Nyt pelaa taas ei nyi ja säksätyskin katosi EHKÄ. Aamulla kylmänä täytyy täryttää auto taas käymään ja kuunnella kuuluuko mitään.
Comment
-
-
Originally posted by Supa View PostEn ihmettele jos porukat manaa boschin tulppia kun näkyy olevan topicin alottajalla ainakin väärän mallin boschit, se oikea tyyppi on F7LDCR ei FR7LDC.
Tuossa tulkintataulukko boschilaisiin.
Mutta summasummarun, oikeat tulpat koneeseen niin pitäisi toimia niin NGK kuin BOSCH, katsoo mallin vaan tarkkaan.
Joo...väärät tulpat sielä oli ollu paikalla kuten olin aiemmin kirjoittanut. Auto oli ostettaessa juuri käyny Inspection 2 huollossa myyjän toimesta. Olivat huollossa laittaneet sitte väärät tulpat. Oikeat tulpat tuohon M52TU koneeseen on BOSCH FGR7DQP ja NGK BKR6EQUP. Ainakin nuo NGK:n tulpat pelaa hyvin. Näin voin sanoa omasta kokemuksesta.Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Originally posted by Bouma View PostNo niin asiat etenee taas. Aamulla lähdin viemään emäntää töihin ja muutama sellanen ihmeellinen asiaankuulumaton nykäsy tuli matkan varrella. Yhtäkkiä auto alkoi oikein huolella sitten vittuilla nykimisen ja täisemisen merkeissä, tyhjäkäynnillä kone kävi viidellä yms. Ei muuta ku vikakoodit lukuu ja cylinder 1 antoi vikakoodin, no tulpat oli vaihdettu niin puolahan se siellä oli sökö. Tai no tulpanhattu enemmänkin ku oli kylkeen lyöny kipinän. Nyt pelaa taas ei nyi ja säksätyskin katosi EHKÄ. Aamulla kylmänä täytyy täryttää auto taas käymään ja kuunnella kuuluuko mitään.
Kokeilitko vaihtaa puola/tulpanhattu yhdistelmää ristiin toisen sylinterin kanssa?Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Ei ollut vaikutusta säksätykseen ku vaihtoi puolan ja tulpanhatun. Aamulla kun iskin auton taas käymään niin sama n. 20s säksätys/resonointi sieltä kuului mikä hävisi taas sen jälkeen lähes kokonaan.:think Joku putki siellä ehkä vuotaa hieman kun kuunteli maarajassa säpätystä niin pieni sellanen matala röpötys tuli jostain. Ehkä pitäisi aloittaa vaihtamalla ensin pakosarjan tiivisteet koska pieni halkema/vuoto sielläkin voi kuulemma aiheuttaa tälläisen säksätyksen. Samalla tarkistaa etuvaimentajan ja pakosarjan väliset tiivisteet.
Comment
-
-
Originally posted by Bouma View PostEi ollut vaikutusta säksätykseen ku vaihtoi puolan ja tulpanhatun. Aamulla kun iskin auton taas käymään niin sama n. 20s säksätys/resonointi sieltä kuului mikä hävisi taas sen jälkeen lähes kokonaan.:think Joku putki siellä ehkä vuotaa hieman kun kuunteli maarajassa säpätystä niin pieni sellanen matala röpötys tuli jostain. Ehkä pitäisi aloittaa vaihtamalla ensin pakosarjan tiivisteet koska pieni halkema/vuoto sielläkin voi kuulemma aiheuttaa tälläisen säksätyksen. Samalla tarkistaa etuvaimentajan ja pakosarjan väliset tiivisteet.
Eli hommaat uudet/kaytetyt kattipakosarja paketin tai viet auton jollekin joka ne suostuu hitsaamaan... niiin ja nuohan ovat rosteria sitten..F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
Comment