Onkos näitä kenelläkään kokemusta? Hinta ei olis ihan mahdoton. Arveluttaa vain se, mitä mahtaa moottorin diagnostiikka sanoa kattien puuttumisesta... Tehoa tuovat varmasti lisää, kun ainakin omassa autossa katit ovat heti pakosarjan jälkeen. Vois sitten putkistoon laittaa katit, kun tekisi senkin uusiksi. Kuristaisivat vähemmän ja tilalle voisi laittaa muutenkin paremmin virtaavaa kennoa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 peltisarjat
Collapse
X
-
e46 peltisarjat
Onkos näitä kenelläkään kokemusta? Hinta ei olis ihan mahdoton. Arveluttaa vain se, mitä mahtaa moottorin diagnostiikka sanoa kattien puuttumisesta... Tehoa tuovat varmasti lisää, kun ainakin omassa autossa katit ovat heti pakosarjan jälkeen. Vois sitten putkistoon laittaa katit, kun tekisi senkin uusiksi. Kuristaisivat vähemmän ja tilalle voisi laittaa muutenkin paremmin virtaavaa kennoa.Tags: None
-
-
e46:ssa on m52TU/M54 kutosmoottori, jossa 4kpl Lambdoja ja 2kpl katteja sijaitsee suoraan pakosarjoissa kiinni, jolloin tuon kaltaisen pakosarjan asennus ei liene ihan "pikkuprojekti" muutenkaan.
Katsastusinssi kun virityksen havaitsee, niin vähintään pussitesti kutsuu.
Eli tuossa pakosarja/kattipaketti lambdoineen:
Last edited by Hemi; 31-03-2007, 21:32.
-
-
Juu se oli kyllä tiedossa, ettei lain kirjainta täytä. Se ei kuitenkaan harmita niin paljon kuin diagnostiikkavalon palaminen koetaulussa. Oon aika varma että järjestelmä ottaa nokkiinsa kattien puuttumisesta. Jos siitä saisi varmuuden, että valo ei pala, ostaisin noi heti. Projektin laajuus on kyllä tiedossa. Ei se nyt niin mahdotonkaan homma ole irroittaa pakosarjaa ja katteja ja laittaa noi tilalle. Ainakaan silloin jos niillä todella tulee tuo luvatut 10-15hv. Kun katselee kuvissa noita alkuperäisiä hässäköitä ei vaikutus voi mitenkään olla ainakaan negatiivinen.
Comment
-
-
Lambdojen johtoja ei välttämättä tarvitse jatkaa, vakiot ovat todella pitkät:
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
Pakosarjasta toiset lambdan reiät umpeen, pari kappaletta näitä perään:
ja niiden jälkeen toiset lambdat. Riittää, ettei varoitusvalo syty? Entä konttorilla?
Tehoa noilla on kutiteltu ihan mukavasti (esim. eräs 328 muuten vakio 190hv takapyöriltä).Last edited by Antza; 01-04-2007, 14:30.Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Comment
-
-
No jos vaikka vaihtais pakosarjat leiman ajaksi, vaikka mun laiskalla luonteella tän vaihtoehdon voi kyllä sulkea pois... Tarkoitin lähinnä sitä, että tuota pakosarjajumppaakin vittumaisempaa olis katsella vuoden päivät koetaulussa loimottavaa moottorin vikavaloa.
Edit:
Katit suunnittelin laittavani aivan pakoputken alkuun laippojen jälkeen. Riittäisikö alkuperäiset johdot sinne asti? Jos riittää niin taas ollaan lähempänä uuden prokkiksen alkua
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostNo jos vaikka vaihtais pakosarjat leiman ajaksi, vaikka mun laiskalla luonteella tän vaihtoehdon voi kyllä sulkea pois... Tarkoitin lähinnä sitä, että tuota pakosarjajumppaakin vittumaisempaa olis katsella vuoden päivät koetaulussa loimottavaa moottorin vikavaloa.
Edit:
Katit suunnittelin laittavani aivan pakoputken alkuun laippojen jälkeen. Riittäisikö alkuperäiset johdot sinne asti? Jos riittää niin taas ollaan lähempänä uuden prokkiksen alkua...
Comment
-
Comment